Matyt jei jau rašo 15min, tai "savaitės svarbumo avarija". T.y. reta, netipinė. Apie šimtą paros techninių įvykių, kurie nutinka kasdien, niekas neparašo
Matyt jei jau rašo 15min, tai "savaitės svarbumo avarija". T.y. reta, netipinė. Apie šimtą paros techninių įvykių, kurie nutinka kasdien, niekas neparašo
Matyt jei jau rašo 15min, tai "savaitės svarbumo avarija". T.y. reta, netipinė. Apie šimtą paros techninių įvykių, kurie nutinka kasdien, niekas neparašo
įdomu kaip Italijoje ar Graikijoje eismas vyksta jei ne itin svarbaus gatvės/kelio juosta tokio pločio... Galbūt jie turi skraidančias Fiat Pandas?
įdomu kaip Italijoje ar Graikijoje eismas vyksta jei ne itin svarbaus gatvės/kelio juosta tokio pločio... Galbūt jie turi skraidančias Fiat Pandas?
Nežinau, todėl ir klausiu
PS tokių mandagių kaip Kretoje vairuotojų sunku kur rasti... Susitikus turistų autobusą, vietinė "Fiat panda" ir 200 m atbula pavažiuoja. Nes autobusas didesnis. Čia tokia buka priežastis. O užslėpta priežastis - turistų autobusas atveža pinigus į ekonomiką.
Gaila "Vilniaus valdže" nesupranta, kad Molėtų pl. laukuose gyvenantis kotetdže, vedantis vaiką į darželį Žvėryne, užsiregistravęs pas bobutę Lazdynuose taip pat finansuoja "Vilniaus valdžę". Kitąsyk daugiau už naujamiesčio gyventoją, freelancerį, paspirtuko vartotoją.
Na galiu pasakyt kad eismas tikrai vyksta (beveik) taip pat efektyviai ir saugiai Graikijoje (kalbant apie tokius srautus), bet kelių kaina daug mažesnė, atmosfera gražesnė ir automobilyje sėdinčiam, ir ypač pėsčiajam.
Gaila "Vilniaus valdže" nesupranta, kad Molėtų pl. laukuose gyvenantis kotetdže, vedantis vaiką į darželį Žvėryne, užsiregistravęs pas bobutę Lazdynuose taip pat finansuoja "Vilniaus valdžę". Kitąsyk daugiau už naujamiesčio gyventoją, freelancerį, paspirtuko vartotoją.
Moka tiek pat, bet ar suvartoja infrastruktūros tiek pat? Kotedžiuke gynenančiam atvesti 6 metrų pločio kelią prie pat namų kainuoja daug daugiau nei tankiame rajone, automobiliu beveik nesinaudojančiam žmogui. Bet mokesčių moka tiek pat. labai nesąžininga pastarojo atžvilgiu. Jei šiem dviem steriotipam reikėtų patiems susimokėti už infrastruktūrą, kotedžiukininkų būtų kur kas mažiau.
Na galiu pasakyt kad eismas tikrai vyksta (beveik) taip pat efektyviai ir saugiai Graikijoje (kalbant apie tokius srautus), bet kelių kaina daug mažesnė, atmosfera gražesnė ir automobilyje sėdinčiam, ir ypač pėsčiajam.
Moka tiek pat, bet ar suvartoja infrastruktūros tiek pat? Kotedžiuke gynenančiam atvesti 6 metrų pločio kelią prie pat namų kainuoja daug daugiau nei tankiame rajone, automobiliu beveik nesinaudojančiam žmogui. Bet mokesčių moka tiek pat. labai nesąžininga pastarojo atžvilgiu. Jei šiem dviem steriotipam reikėtų patiems susimokėti už infrastruktūrą, kotedžiukininkų būtų kur kas mažiau.
Kotedžiuke gyvenantis nesitiki asfalto iki jo, nes mato ką perka. Bet jis tikisi komforto "antrame gale", t.y. prie darbovietės padorių sąlygų. Tie kas centre gyvena, šalinasi "lizinginių iš kotedžų". Siaurų gatvių nori kas gyvena, "nuo Vingio kino teatro iki Moksleivių rūmų". Plačių - kas gyvena už Pašilaičių troleibusų žiedo (abiejų) arba už "Circle K oro uostas". Nes 10 min pagramdęs plikšalą nuo langų, pilietis jokiam park and ride nebepersės į VT. Jis sutiks su tuo, kad ne algą pakels 100 eur, o apmokės parkingą 70 eur.
Ką su tuo daryti? Ko gero, padėtų, Vilniaus skaidymas smulkesnėmis savivaldybėmis. Pvz. "Verkių savivaldybė" - nuo Baltupių iki Ažulaukės. Šiai dienai miestas dirba centrui - kilpinis eismas ne už ačiū atsirado. Mero frazė, kad "gerus butus nustojo statyti XX pradžioje, todėl jis tokiame gyvena" irgi parodo, kad ne Karoliniškės jam rūpi. Karoliniškės suneša GPM, 88 autobusui paleisti ir klombom senamiestyje sustatyti. Va jų, Karoliniškių gyventojų, funkcija. Pakraščiai mieliau finansuotų paslaugas sau pakraščiuose. Gali būti, kad pvz Karoliniškėse ne mokyklų reik, o poliklinikos dar vienos. Atitinkamai prie HBH pastatyt mokyklą. Decentralizacija galėtų išjudinti darnų judrumą.
Kotedžiuke gyvenantis nesitiki asfalto iki jo, nes mato ką perka. Bet jis tikisi komforto "antrame gale", t.y. prie darbovietės padorių sąlygų. Tie kas centre gyvena, šalinasi "lizinginių iš kotedžų". Siaurų gatvių nori kas gyvena, "nuo Vingio kino teatro iki Moksleivių rūmų". Plačių - kas gyvena už Pašilaičių troleibusų žiedo (abiejų) arba už "Circle K oro uostas". Nes 10 min pagramdęs plikšalą nuo langų, pilietis jokiam park and ride nebepersės į VT. Jis sutiks su tuo, kad ne algą pakels 100 eur, o apmokės parkingą 70 eur.
Ką su tuo daryti? Ko gero, padėtų, Vilniaus skaidymas smulkesnėmis savivaldybėmis. Pvz. "Verkių savivaldybė" - nuo Baltupių iki Ažulaukės. Šiai dienai miestas dirba centrui - kilpinis eismas ne už ačiū atsirado. Mero frazė, kad "gerus butus nustojo statyti XX pradžioje, todėl jis tokiame gyvena" irgi parodo, kad ne Karoliniškės jam rūpi. Karoliniškės suneša GPM, 88 autobusui paleisti ir klombom senamiestyje sustatyti. Va jų, Karoliniškių gyventojų, funkcija. Pakraščiai mieliau finansuotų paslaugas sau pakraščiuose. Gali būti, kad pvz Karoliniškėse ne mokyklų reik, o poliklinikos dar vienos. Atitinkamai prie HBH pastatyt mokyklą. Decentralizacija galėtų išjudinti darnų judrumą.
Vilnių galima skaldyti, o Kauną.. mažinti
Mes, asmeniniam rate, "rajoniškai" Centrą vadinam "miestu", o viską kas už Žaliakalnio ir Aleksoto, "rajonu"
Kaunas galėtų būti Centras ir keletas aplinkinių rajonų, o miegamieji rajonai būtų "rajonas" Pats Kauno rajonas (žiedinė savivaldybė) galėtų būti padalintas jūsų minimu Vilniaus pavyzdžiu.
Tada Kaunui būtų žymiai paprasčiau vystyti darnų judumą, ten gatvės pačios prašosi darnaus judumo sprendimų, o "rajonams" leisti įsivertinti poreikį patiems. Ten daugiau darbo su pačiu aplinkos tvarkymu, ten iki "darnaus judumo" nepribręsta, klausimas ar iš vis bus pribręsta, nors šiokie tokie dviračių takai atsiranda, bet jie daugiau dėl laisvalaikio paaugliams ir jaunimui atrodo nutiesti kol kas.
Šiaip vienintelis autobusas, kurį Vilniuje pakenčiu ir naudojuosi yra 3G, nes nuo miesto pakraščio iki Konstitucijos prospekto važiuoja ištisa A juosta ir atveža greitai. Kažkuo primena BRT. Visi kiti aktualūs maršrutai pralaimi prieš automobilį šviesmečiais, nes geriau kamštyje patogiai sėdėti automobilyje negu stovėti pergrūstame autobuse. Kol taip bus, galima bet kiek svaigti apie darnų judrumą, bet žmonės į autobusus nepersės.
O dviračiai gerai, bet jie aktualūs tik kokiems 6 centriniams miesto rajonams.
Netrukus išaiškės, kokiai funkcijai iš tikrųjų skirta nauja Kernavės gatvės atkarpa - susisiekimui pagerinti ar tik dėl grožio.
Kernavės gatvės atkarpa yra kernavės gyventojų aptarnavimui, o ne miesto susisiekimui. Kadangi ji neturėtu būti tranzitinė tai ir bendro miesto susisiekimo niekaip įtakoti neturėtu.
reiškia reikia uždrausti vaikams eiti į visai kitame rajone, nei gyvenamas, esančias mokyklas,darželius. būtent dėl vaikų vežiojimo kyla didžiausi kamščiai
O ką daryti jegu pvz tavo rajone yra lygiai 0 mokyklų?
Vat kažkaip vizualiai užkliuvo ta piramidė – dėčiau viešąjį transportą kartu su Taxi, juk esmė ta pati. Piramidė kažkodėl neišskiria greitųjų talpesnių autobusų ir „oro uosto–Gedimino pr.” kelių vietų autobusioko, etc.
Manau skirtumas yra pervežamų žmonių kiekyje. pvz vienam žmogui autobuse teks tikrai mažiau išmetamos taršos ar užimamos kelio vietos nei taksi.
Matau pats gali smulkiau paskirstyti VT dalį pagal autobusų dydį jei yra poreikis.
Dar ir paspirtukus gali idėti tarp dviračio ir autobuso.
Siaurų gatvių nori kas gyvena, "nuo Vingio kino teatro iki Moksleivių rūmų". Plačių - kas gyvena už Pašilaičių troleibusų žiedo (abiejų) arba už "Circle K oro uostas". Nes 10 min pagramdęs plikšalą nuo langų, pilietis jokiam park and ride nebepersės į VT. Jis sutiks su tuo, kad ne algą pakels 100 eur, o apmokės parkingą 70 eur.
O jeigu aš gyvenu už pašilaičių troleibuso žiedo ir noriu siaurų gatvių? Vokietijoje kažkaip be problemos persėdinėja į VT, bet matyt lietuviai yra kažkokie ypač myžniai ir to nesugeba.
O kam ten kita danga jeigu ten vis tiek niekada, jokiu atveju, neturi važiuoti automobilis?
O jeigu aš gyvenu už pašilaičių troleibuso žiedo ir noriu siaurų gatvių? Vokietijoje kažkaip be problemos persėdinėja į VT, bet matyt lietuviai yra kažkokie ypač myžniai ir to nesugeba.
Tam, kad ekstra atveju, jei kažkam baigėsi benzinas ir jis sustojo, nebūtų gatvė nepravažiuojama.
Tuo pačiu, kitokia danga arba kitaip sakant dangų skirtumas, sukurtu vizualų efektą. Bet išliktų galimybė judėti.
Lyginimas Vilniaus ir kokio nors Vokietijos kalnų miestelio iš atviruko negalimas.
Lietuvoje persėdimas į VT nelabai vyksta pirmiausiai dėl COVID. Manau taip pat Vokietijoje VT važiavimas nukrito COVID metu. Tiek vokietis, tiek Lietuvos gyventojas saugiau jaučiasi asmeninėje mašinoje. Va ir turim paradoksą - kamščiai panašūs kaip 2019 m. rugsėjį, o VT tuštokas (ne piko metu). Covid atrodė laikina, "iki skiepų". Deja, rizikos grupės gauna po trečiąją dozę, o vilties, kad greitu metu bus sugrįžta į 2019 m. rudenį pagal laisvumą nelabai yra.
Comment