Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Imant visą komercinį transportą, o ne tik fūras, jis bendrame sraute sudaro ne tokią ir mažą dalį,
    Netgi kai kurie lengvieji ir asmeniniai automobiliai važiuoja darbo reikalais. Pvz.: iki karantino maždaug 1/3-1/2 visų kelionių Vilniuje sudarė kelionės darbo reikalais. Ir, deja, dauguma centre, ir reikia nuvykti greitai. Kai tuo tarpu kelionė namai-darbas centro visai nekabina.

    Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
    Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
    Paskutinis taisė Sula; 2020.12.31, 10:55.

    Comment


      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
      Vienos pavizdys yra daug geresnis ir ten tikrai gerai veikia VT sistema. Esmė yra ne 4 juostų greitkelis, o tai kad siūloma alternatyva yra ėjimas pėsčiomis per purvyną ir skraidančių autobusų išradimas nes jiems teks skristi per pievą. Nutiesus Šiaurinę gatvę būtų galima siaurinti ir normalizuoti gatves gyvenamose teritorijose - t.y. perkelti srautus į negyvenamą pievą iš gyvenamosios zonos. Manau nereikia aiškinti kokia nauda iš to gaunasi.

      Beje, kokių arterijinių gatvių Vienoje nusprendė nestatyti?
      Jeigu iš tikrųjų Šiaurinė gatvė būtų tiesiama aiškiai komunikuojant, kad konkrečios gatvės bus siaurinamos ar lėtinamos ir taip iš tikrųjų atsitiktų, tada būčiau už. Aišku, jei nebūtų daromos perteklinės juostos (žr. praeitą pranešimą su prognozuojamais srautais).

      Dabar tik trimituojama apie pralaidumo padidinimą visuose straipsniuose, ruošiamasi statyti 2+2+2A juostas vietoj 1+1 (nors prognozuojamas eismo srautas mizernas ir atitinka 1+1) su mažai perėjų, ir niekas nė cypt apie aplinkinių gatvių siaurinimą. Norėčiau tikėti, kad siaurinimai ir lėtinimai bus, bet sunkiai įsivaizduoju. Tai kodėl šitą C kategorijos gatvę su nedideliais prognozuojamais srautais taip būtina nutiesti tokią, kokia ji pavaizduota?
      Paskutinis taisė taccido; 2020.12.31, 11:04.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Parašė index Rodyti pranešimą
        Bėda, kad tų perėjų numatyta taip jau laaaaabai simboliškai.



        Dėl pirmo etapo niekada ir nesakiau, kad nereikia. Dėl etapo per Šeškinės ozą link Žirmūnų reikalingumo ir dabar nesu visiškai įsitikinęs, nes ji tik dubliuotų Ozo gatvę kur jei koks kamštukas ir pasitaiko tai labai mažas, iš kokių 10 automobilių.
        Pagal planą (ne vizualizaciją) tų perėjų numatyta daugiau nei yra dabar. Beto esant pėsčiųjų paklausai tikrai galima įrengti papildomas perėjas.

        Parašė Sula Rodyti pranešimą
        Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
        Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
        Jeigu arkliais traukiami vežimai gali būti laikomi transportu (netgi viešuoju kai galima samdytis vežimą) tai transportas egzistuoja gal net seniau už miestus

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Ozo/Kareivių/Kalvarijų sankryža
          Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.

          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Netgi kai kurie lengvieji ir asmeniniai automobiliai važiuoja darbo reikalais. Pvz.: iki karantino maždaug 1/3-1/2 visų kelionių Vilniuje sudarė kelionės darbo reikalais. Ir, deja, dauguma centre, ir reikia nuvykti greitai. Kai tuo tarpu kelionė namai-darbas centro visai nekabina.

          Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
          Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
          Gatvė != 6 juostų greitkelis.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Parašė index Rodyti pranešimą

            Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.



            Gatvė != 6 juostų greitkelis.
            6 juostos != greitkelis.

            Comment


              Parašė index Rodyti pranešimą

              Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.



              Gatvė != 6 juostų greitkelis.
              Perfrazuojant... Nieko baisaus būtų iš Šiaurinės ir VA stiliaus 6 juostų greitkelį su mėlynu ženklu pastatyt

              Comment


                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                Dabar tik trimituojama apie pralaidumo padidinimą visuose straipsniuose, ruošiamasi statyti 2+2+2A juostas vietoj 1+1 (nors prognozuojamas eismo srautas mizernas ir atitinka 1+1) su mažai perėjų, ir niekas nė cypt apie aplinkinių gatvių siaurinimą. Norėčiau tikėti, kad siaurinimai ir lėtinimai bus, bet sunkiai įsivaizduoju. Tai kodėl šitą C kategorijos gatvę su nedideliais prognozuojamais srautais taip būtina nutiesti tokią, kokia ji pavaizduota?
                Dėl gatvių siaurinimo nė cypt? Šiais metais pradėti daryti trys pilotiniai projektai:
                Didlaukio g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-didlaukio-g/
                Šaltkalvių g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-saltkalviu-g/
                Jungiamoji g. prie rajono poliklinikos - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve...-poliklinikos/

                Pastaroji yra ypač įdomus pavyzdys. Dabar ji yra grynai tranzitinė g. tarp Laisvės pr. ir Ukmergės g. Visas jos srautas bus nuimtas Šiaurinės g. pirmo etapo. Pati gatvė pradėta siaurint, o greta esančių gamybinių patalpų savininkai net įpareigoti susiprojektuoti naują įvažiavimą į teritoriją fūroms (https://citify.eu/jungiamasis-kel-nu...aisves-pr-79a/).

                Kitiems metams girdėjau kalbas apie ~10 panašių projektų. Panašios galimybės atsiras nutiesus ir Pavilnionių g., tuomet srautai bus nuimti nuo Gabijos g. ir gretimų gatvių.

                Beje, dar kas įdomu - Kernavės g. anksčiau planuota 4 juostų. Bus tiesiama 2 juostų, o vietoje vienos šviesoforinės sankryžos bus žiedas.

                Comment


                  Parašė index Rodyti pranešimą

                  Gatvė != 6 juostų greitkelis.
                  Tai gal konstruktyviai diskutuokim, kas yra greitkelis ir kas yra gatvė?
                  Automagistralė A1 4 juostų. Via Baltica 2-jų
                  Autobusų juostų nėra, šaligatvių nėra, dviračių takų, perėjų, ir net šviesoforų - irgi

                  Comment


                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                    Tai gal konstruktyviai diskutuokim, kas yra greitkelis ir kas yra gatvė?
                    Automagistralė A1 4 juostų. Via Baltica 2-jų
                    Autobusų juostų nėra, šaligatvių nėra, dviračių takų, perėjų, ir net šviesoforų - irgi
                    Na, esmė, kad nereikia suplakti visų gatvių į vieną krūvą. Yra keletas jų tipų pvz. įprastos gatvės (kaip charakteringiausią pavyzdį imkim Gedimino prospektą), kurios nėra labai plačios, daug sankryžų, šviesoforų, perėjų dėl ko viršyti 50 km/h iš esmės tampa neįmanoma, dėl mažesnio juostų skaičiaus tampa neįmanoma susidaryti dviejų greičių eismui kur pirma juosta važiuoja leistinu greičiu, o antra ir daugiau - kaip patinka (o koks netyčia įlindęs ir "nepasivelkantis" apmirksimas šviesomis); miesto greitkelio tipo gatvės (charakteringiausias pavyzdys Laisvės prospektas ir Geležinio Vilko gatvė), kur didžioji dalis eismo vyksta nepertraukiamai, griežtai atskirti eismo srautai, labai reti susikirtimai ir perėjos, egzistuoja specialiai dedikuotos eismo juostos viršijantiems leistiną greitį.

                    Šiaurinė gatvė kol kas planuojama būtent antrojo tipo.
                    Post in English - fight censorship!

                    Comment


                      Bevaisė čia diskusija, greitkelis mieste arba miesto greitkelis yra bet kuri gatvė, kurioje arba faktiškai leidžiamas greitis didesnis už KET įrašytą greitį gyvenvietėje (50), arba gatvė tokia plati jog nesant kontrolės srautas judės greitkelio greičiais.

                      Pagal dabartinį projektą juostų plotis geras, greitis irgi, pėsčiųjų/dviratininkų infra ir apželdinimas tikiuos taip pat, bet juostų tiek kad vaizdas vis tiek bus panašesnis į Laisvės pr ar Ukmergės g nei į tokį kaip turėtų atrodyti C kategorijos gatvė.

                      Nebus tai nei pilnavertis miesto greitkelis, nei pilnavertė gatvė, o toks hibridas, kurių Vilniuje turime, tik šiek tiek modernesnis (mažesnis srauto greitis ir dviračių takai).

                      Ir dėl to reikia kaltinti nepabaigtą ir į aplinkkelį nepajungtą Ozo gatvę, nes žiūrint į trūkstamas jungtis tokį Šiaurinės hibridą galima pateisinti.

                      Dabar mano nuomone daug svarbiau ar pėsčiųjų šviesoforai bus normaliai sureguliuoti (o ne taip kaip prie akropolio) ir ar pamatysime normalų gatvės užstatymą, kuris bus nebent su avansu, jog ateityje vienaip ar kitaip triukšmas ir tarša mažės, bet kol kas tai mažai tikėtina kol nebus Ozo gatvės jungties su aplinkkeliu.

                      Comment


                        Parašė index Rodyti pranešimą

                        Na, esmė, kad nereikia suplakti visų gatvių į vieną krūvą. Yra keletas jų tipų pvz. įprastos gatvės (kaip charakteringiausią pavyzdį imkim Gedimino prospektą), kurios nėra labai plačios, daug sankryžų, šviesoforų, perėjų dėl ko viršyti 50 km/h iš esmės tampa neįmanoma, dėl mažesnio juostų skaičiaus tampa neįmanoma susidaryti dviejų greičių eismui kur pirma juosta važiuoja leistinu greičiu, o antra ir daugiau - kaip patinka (o koks netyčia įlindęs ir "nepasivelkantis" apmirksimas šviesomis); miesto greitkelio tipo gatvės (charakteringiausias pavyzdys Laisvės prospektas ir Geležinio Vilko gatvė), kur didžioji dalis eismo vyksta nepertraukiamai, griežtai atskirti eismo srautai, labai reti susikirtimai ir perėjos, egzistuoja specialiai dedikuotos eismo juostos viršijantiems leistiną greitį.

                        Šiaurinė gatvė kol kas planuojama būtent antrojo tipo.
                        Nevisai.

                        Tai pripažįstate, kad visgi gatvę galima būtų nutiesti, tik ne "antro tipo"?

                        Juolab, miestuose gatvių istoriškai yra įvairių. Naujos planavimo tendencijos atsirado ne taip seniai.

                        Štai išgirtoji Viena:
                        https://goo.gl/maps/LvMC6VNAViJZLXdF6
                        Ringstrasse gabalas.

                        Kuo ne dar XIX a. pastatytas "Konstitucijos prospektas"?

                        Comment


                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                          Nevisai.

                          Tai pripažįstate, kad visgi gatvę galima būtų nutiesti, tik ne "antro tipo"?

                          Juolab, miestuose gatvių istoriškai yra įvairių. Naujos planavimo tendencijos atsirado ne taip seniai.

                          Štai išgirtoji Viena:
                          https://goo.gl/maps/LvMC6VNAViJZLXdF6
                          Ringstrasse gabalas.

                          Kuo ne dar XIX a. pastatytas "Konstitucijos prospektas"?
                          Iš esmės, taip. Ne miesto greitkelio (ar tarpinio, kaip rašė themanual) tipo gatvė nebūtų blogai, nes tokia kaip infrastruktūros objektas yra patogi judantiems įvairiais būdais.

                          Ir taip, istoriškai gatvių statė įvairių, bet tai nereiškia, kad tą reiktų tęsti. Greitkelius mieste dažniausiai statė "automobilių amžiuje" 60-70-aisiais. Tik vakarų Europoje ne tai, kad nelabai bestato tokių naujų, bet pasitaiko, net ir esančius panaikina.

                          O dabartinė Vienos Ringstrasse tikriausiai irgi tokia tapo apie 60-uosius. 19 amžiuje ji atrodė truputi kitaip. Jei Šiaurinė gatvė būtų tokia tai ir per parką eidama niekam netrukdytų.

                          Post in English - fight censorship!

                          Comment


                            Gerai, kad visgi metus užbaigiant kažkokį sutarimą vis gi pasiekiam.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Gerai, kad visgi metus užbaigiant kažkokį sutarimą vis gi pasiekiam.
                              Tai su tavimi kiek pamenu ir buvom priėję kompromisą, kad geriausias variantas yra ne greitkelio tipo gatvė. Bet yra didesnių plačių daugiajuosčių gatvių entuziastų.
                              Post in English - fight censorship!

                              Comment


                                Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                Dėl gatvių siaurinimo nė cypt? Šiais metais pradėti daryti trys pilotiniai projektai:
                                Didlaukio g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-didlaukio-g/
                                Šaltkalvių g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-saltkalviu-g/
                                Jungiamoji g. prie rajono poliklinikos - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve...-poliklinikos/

                                Pastaroji yra ypač įdomus pavyzdys. Dabar ji yra grynai tranzitinė g. tarp Laisvės pr. ir Ukmergės g. Visas jos srautas bus nuimtas Šiaurinės g. pirmo etapo. Pati gatvė pradėta siaurint, o greta esančių gamybinių patalpų savininkai net įpareigoti susiprojektuoti naują įvažiavimą į teritoriją fūroms (https://citify.eu/jungiamasis-kel-nu...aisves-pr-79a/).

                                Kitiems metams girdėjau kalbas apie ~10 panašių projektų. Panašios galimybės atsiras nutiesus ir Pavilnionių g., tuomet srautai bus nuimti nuo Gabijos g. ir gretimų gatvių.

                                Beje, dar kas įdomu - Kernavės g. anksčiau planuota 4 juostų. Bus tiesiama 2 juostų, o vietoje vienos šviesoforinės sankryžos bus žiedas.
                                Kad planuojama dar 10 tokių projektų, tai gerai. Turbūt sunkoka bus prastumti tokius projektus grynai gyvenamuosiuose rajonuose, nes sumažintas pakilimo juostų plotis, greitis ir parkavimo vietų skaičius tikrai nėra labiausiai gyventojų pageidaujami dalykai.
                                Bet, kaip minėta, Šiaurinės gatvės juostų skaičius yra perteklinis, kas atitinkamai skatins automobilizmą ir greičio viršijimą. Nors šiaip jau reikėtų atsižvelgti į numatomus pokyčius modaliniame pasiskirstyme, kas reikštų galimai dar mažesnius lengvųjų automobilių srautus ir galbūt II etapo atsisakymą.
                                Gerų naujų metų visiems.
                                Paskutinis taisė taccido; 2020.12.31, 13:25.
                                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                Comment


                                  Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                  Bet, kaip minėta, Šiaurinės gatvės juostų skaičius yra perteklinis, kas atitinkamai skatins automobilizmą ir greičio viršijimą. Nors šiaip jau reikėtų atsižvelgti į numatomus pokyčius modaliniame pasiskirstyme, kas reikštų galimai dar mažesnius lengvųjų automobilių srautus ir galbūt II etapo atsisakymą.
                                  Gerų naujų metų visiems.
                                  Pertekliniu juostų skaičių vadinti aš dar nesiimčiau. Viena vertus čia skaičiuotas tik pirmas etapas, antrojo etapo įtaka pirmojo etapo srautui irgi bus. Taip pat čia neįvertintas ir potencialus aplinkinių gatvių eismo apribojimas. Aišku, visą tai sudėjus reikės atimti tą procentalų privačių auto naudojimo sumažėjimą iš DJMP.

                                  Comment


                                    Parašė AudriusV

                                    Informacija iš straipsnio

                                    Vilniuje iki šiol yra apie 500 kilometrų neasfaltuotų gatvių. Jų ilgis toks kaip penkios kelionės iš sostinės į Kauną. Ir ne kur nors priemiesčiuose, o sostinės centre. Gatvių be asfalto yra Šnipiškėse, Markučiuose, Naujininkuose.

                                    Skaitykite daugiau: https://naujasis.lrytas.lt/auto/saug...aime-17625543/

                                    Jau ne pirmus metus nesuprantu aš šio miesto prioritetų. Jei kelnės tokios skylėtos, kad net subinė šviečiasi, gal nuo to reikėtų pradėti ir tvarkytis?
                                    Prioritetai:
                                    pėstieji,
                                    dviračiai,
                                    VT,
                                    aptarnaujantis transportas,
                                    nuosavas transportas.

                                    Comment


                                      Šimašius gerai visai pasisakė dėl eismo saugumo. Apie perėjas, tvoras, pėsčiųjų saugumą, duomenis ir ką reiktų su tuo daryti.

                                      Comment


                                        Visi Lietuvos miestų darnaus judumo planai:
                                        https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-srit...-mieste-planai

                                        Tuo tarpu Vilniuje, galima nebesvaičiot apie tramvajus ar BRT, oficialiai nesiūloma naujų transporto rūšių (iš metų senumo straipsnio, kai buvo priimtas planas):
                                        https://www.delfi.lt/multimedija/kve....d?id=78964377

                                        Kalbant apie naujas viešojo transporto priemones, buvo rekomenduota kol kas apie jas negalvoti, nes dar galima išnaudoti efektyviau esamus pajėgumus.

                                        <...> Svarstyta ir apie automobilių eismo uždraudimą sostinės centre, tačiau, pasak pašnekovo, tai neturėtų įvykti iki 2024–2025 m.
                                        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                        Comment


                                          Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                          Visi Lietuvos miestų darnaus judumo planai:
                                          https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-srit...-mieste-planai

                                          Tuo tarpu Vilniuje, galima nebesvaičiot apie tramvajus ar BRT, oficialiai nesiūloma naujų transporto rūšių (iš metų senumo straipsnio, kai buvo priimtas planas):
                                          https://www.delfi.lt/multimedija/kve....d?id=78964377
                                          Norisi, kad pirma išvystytų bent jau kažkokias BRT užuomazgas su nepertraukiamomis arba mažai pertraukiamomis A juostomis, tada truputį G maršrutus keisti tramvajais ar kitu ekologišku atskirtu transportu. Kartais smagiau matyti lėtą brandinimą negu dideles revoliucijas galimai neturint kokybiško vystymo patirties
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2021.01.17, 01:53.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X