Rusai ir arabai tai jau atskira Londono vairuotojų klasė. Jų hypercarai medžiojami gatvėse ir dedami į internetus. Jie išsiskiria ne tik ultramarkėm, bet ir numeriais. Specialiai nerašiau apie Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, ar Bentley. Jų ten taip pat nemažai.
Tipinį arabą labai greit išskirsi gatvėje
Tai yra skirtingo lygio oligarchai, taip pat yra jų žmonos, vaikų vežiotojai ir pan. Bet kokiu atveju reikia skaičiuoti ne vienetus o proporcinę dalį ir tarkim Londono Sityje net nėra tiek parkingo, jog galėtų visi gerai uždirbantys važiuoti automobiliu (čia tie kurie dirba, o ne atvažiuoja valandėlei pasirašyti popierių vidury dienos, kuriuos galbūt ir matote, bet apie tokias imtis net neverta diskutuoti bendrame vaizde). Bet kai gali su viešuoju greičiau ir nėra dėl to stigmos tai ir renkiesi geriausią sau būdą judėti.
Tai vat ir reikia rūpintus, kad VT kursuotu dažnai, važiuotų greitai ir būtų patogus. O ne bloginti visiems kitiems salygams kol jiems nieko kito neliks kaip tik naudotis VT.
Tai reikia blogint sąlygas, tačiau suteikiant alternatyvą. Žmonės patys pasirinks: jei bus tik viena užsikimšusi automobilių juosta ir kamštyje stovintys vairuotojai matys šalia pralekiantį tramvajų, tai tikėtina, kad ilgainiui ir persės. Tokia pertvarka ir vyko Vienoje prieš kokius 50 metų, kai senamiestis buvo atlaisvinamas nuo automobilių, ribojamas eismas, bet tuo pačiu buvo smarkiai investuojama į VT (metro + vėliau ir tramvajus). Mačiau kelerių metų senumo reportažą, kur buvo Vienos centre kalbinami automobiliu važiuojantys žmonės. Tai jie irgi aiškino, kaip jiems automobilis patogiau ir panašiai. Ta pati gaidelė, kaip ir visur. Visada kažkiek tokių žmonių bus. Tačiau skirtumas kiekyje. Modalinis pasiskirstymas Vienoj tikrai pavyzdinis, viešasis transportas puikiai išvystytas, bilietų kaina prieinama.
Stulbinama, kaip Vienoje išaugo VT atliekamų kelionių dalis ir sumažėjo automobilių. Jeigu AudriusV įdėta lentelė nemeluoja, Vilniaus modalinis pasiskirstymas dabar atitinka Vieną ~1990 metais. Tik kad tendencijos atvirkštinės...
(Vienna) The city is aiming to bring the motorized individual traffic down to 15% by 2025, if the current trend continues then that will not be reached until 2036.
Šiaurinės gatvės atveju iš vizualizacijų akivaizdžiai matosi, kur prioritetas. Tiesiog tęsiamas sovietinis miesto planavimas, maždaug „nutieskime plačią greito eismo gatvę“.
Puikus talibaninio "darnaus" NEjudumo mąstymo pavyzdys. Kad tik ką nors uždraudus ar kitiems padarius kuo nepatogesnį gyvenimą.
Tai Vienoje automobiliams ir yra daromas nepatogesnis gyvenimas, tuo pačiu suteikiant alternatyvą (= tankiu tinklu, dažnai ir iki vėlumos bei taktiniu tvarkaraščiu važiuojantis VT, naujos tramvajaus ir metro linijos ir kt.). Štai kodėl Vienos modalinis pasiskirstymas toks koks yra (pavyzdinis), o Vilnius tolsta nuo vakarų ir eina Rusijos Muchosranskų kryptimi...
Gerai uždirbantis Londono banko finansininkas kaip taisyklė važiuoja metro?.. Tokių tikrai yra. Bet tada kyla klausimas kas važinėja su tais juodais tviskančiais Range Rover, Jaguar, BMW, MB ir Porsche, kurių pilna Londono centrinėje dalyje?
Rusų oligarchų atžalos, arabų šeichų atžalos arba kelioms valandoms tokias mašinas išsinuomavę įvairaus plauko afrikiečiai ar jaunesnio amžiaus vietiniai bangladešiečiai/pakiai iš Whitechapel'io.Tiesiog Londone yra daug visų šitoms kategorijoms priklausančių žmonių ir dėl to kokiam Mayfair ar ten aplinkui pamatysi daug tokių mašinų. O vidutinis šešiaženklis Londono bankeris į ofisą paprastai važiuoja metro/traukiniu, nes tai yra vienintelis legitymus būdas Londone kur nors nuvažiuoti. Savaitgaliais matyt važiuoja kur nors su savo Jag'u ar BMW, bet tikrai ne į darbą. Aišku yra išimčių. Esu Cityje matęs prie vieno ofiso kasdien priparkuotą Nissan GTR ir dar vieną kitą brangią mašiną. Bet tai yra retos išimtys.
Šiaurinės gatvės atveju iš vizualizacijų akivaizdžiai matosi, kur prioritetas. Tiesiog tęsiamas sovietinis miesto planavimas, maždaug „nutieskime plačią greito eismo gatvę“.
Bet Vilnius - ne Viena, tramvajaus ir metro nėra. Įprasto VT ir BRT atskirto kol kas neturime irgi. Gal reiktų bent tai numatyti ateičiai?
Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.
Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.
Reikia, bet kas imsis iniciatyvos, kol dar kai kurios galimos trasos neužstatytos?
Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.
Galvoti buvo pradėta dar berods 2002 ar panašiu metu, kai buvo pasiūlyta labai gera tramvajaus idėja. Bet dabartinė VMS administracija to atsisakė ir nepasiūlė jokios alternatyvos išskyrus aptakius pasamprotavimus apie BRT (whut?) ir autobusus. VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina". VMS nebyliai toliau skatina automobilizaciją, nes nieko nedarymas ir esamo status quo išlaikymas yra pigiausias ir PR požiūriu lengviausias kelias. Problema su tuo tik ta, kad tai kenkia miesto konkurencingumui ir gyvenimo kokybei.
Dabartinės VMS administracijos elgesys su VT yra panašus į nuėjusios Vyriausybės veikimą Covid antros bangos pradžioje. Visiškai akivaizdu, kad reikia nedelsiant imtis konkrečių ir adekvačių veiksmų, norint išvengti didesnės problemos ir kolapso. Vietoj to komunikuojamos aptakios frazės ir išsisukinėjama nuo aiškių atsakymų ir veikimo. Realybė ta, kad Vilniuje automobilizacija didėja, VT yra katastrofiškai blogas (nepaisant naujų autobusų) ir tai savaime neišsispręs.
Greitasis tramvajus yra "Zuoko", todėl jis išbrauktas iš Vilniaus amžiams dėl politinių priežasčių.
Beje, BP numatomai "Naujojo viešojo transporto rūšiai" irgi reikalingi tam tikri sprendiniai (kurių absoliučiai nėra plane) jau artimiausiai ateičiai, nes 2030 m. tikrai niekas iš dangaus nenukris ir Dievulis Vilniui nesugalovos "naujos rūšies" dar nesančios Visatoje. VT apkrovimas tuo tarpu kris toliau (kodėl ši tendencija turėtų pasikeisti?), nepaisant šiokio tokio dviratininkų skaičiaus augimo.
Rusiškas anekdotas, kurį perskaičiau prie video apie kamščius, kalba apie Maskvos merą, bet manau tinka ir Vilniui, lietuviškai jis skambėtų taip:
- Vilniaus mere, Jūs tiek metų dirbate šiame poste, gal pagaliau išsiaiškinote su kamščiais?
- O taip! Alaus galima atidaryti su stalo briauna, dėgtinės atsukami, o vyno reikia kamščiatraukio...
Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.
Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.
Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
Traukinį Trakai - Naujoji Vilnia reiktų pervadint į Metro pirmąją liniją. Tik reikia paleist per tunelį, kad bent gabaliukas po žeme būtų.
Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.
Vėlyvais 90ais - ankstyvais 2000ais nemažai teritorijų buvo sukonvertuota ar pertvarkyta iš pusiau apleistų bomžynų.
Galvoti buvo pradėta dar berods 2002 ar panašiu metu, kai buvo pasiūlyta labai gera tramvajaus idėja. Bet dabartinė VMS administracija to atsisakė ir nepasiūlė jokios alternatyvos išskyrus aptakius pasamprotavimus apie BRT (whut?) ir autobusus. VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina". VMS nebyliai toliau skatina automobilizaciją, nes nieko nedarymas ir esamo status quo išlaikymas yra pigiausias ir PR požiūriu lengviausias kelias. Problema su tuo tik ta, kad tai kenkia miesto konkurencingumui ir gyvenimo kokybei.
Dabartinės VMS administracijos elgesys su VT yra panašus į nuėjusios Vyriausybės veikimą Covid antros bangos pradžioje. Visiškai akivaizdu, kad reikia nedelsiant imtis konkrečių ir adekvačių veiksmų, norint išvengti didesnės problemos ir kolapso. Vietoj to komunikuojamos aptakios frazės ir išsisukinėjama nuo aiškių atsakymų ir veikimo. Realybė ta, kad Vilniuje automobilizacija didėja, VT yra katastrofiškai blogas (nepaisant naujų autobusų) ir tai savaime neišsispręs.
Įdomu ar didesnė spaudimo/aka patyčių kampanija savivaldybės atžvilgiu čia galėtų suveikti, kaip buvo su šiukšlėmis, medžių kirtimo atveju? Aišku, bėda kad gero viešojo transporto nebuvimas yra daug mažiau pastebimas nei šiukšlių kalnai, o akcentuojant kamščius bus daug lengviau pasiūlyti kokį gatvės praplatinimą.
Įdomu ar didesnė spaudimo/aka patyčių kampanija savivaldybės atžvilgiu čia galėtų suveikti, kaip buvo su šiukšlėmis, medžių kirtimo atveju? Aišku, bėda kad gero viešojo transporto nebuvimas yra daug mažiau pastebimas nei šiukšlių kalnai, o akcentuojant kamščius bus daug lengviau pasiūlyti kokį gatvės praplatinimą.
Ar su šiukšlėm veikia? Kažkiek gal ir mažėja, bet vistiek nuolat randu naujų gėrybių...
Ar su šiukšlėm veikia? Kažkiek gal ir mažėja, bet vistiek nuolat randu naujų gėrybių...
Turiu omeny tą atvejį kai šiukšlių vežėjai supykę dėl sumažintų įkainių buvo nustoję vežti šiukšles ir tik masinių patyčių kampanija savivaldybė buvo priversta su jais išsiaiškinti ir juos prispausti.
Bet tuo pačiu pridygo daugiabučių miesto pakraščiuose, o kur dar nuosavų namų ir buvusių sodų teritorijos. Dažniausiai - ber jokios normalios infrastruktūros.
Pvz.: Šeškinės sodai - "nei pakartas nei paleistas" frankenšteinas. Per 30 m. neapsisprendžiam.
Todėl esant tokiam chaosėliui planuoti VT sudėtinga.
Comment