Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šilėnuose prie kaimo nėra aikštelės.
    Tačiau maža aikštelė nieko negelbės, kai tokios minios plūsta į gamtos prieglobstį. O didelio parkingo regioniniame parke tikrai nereikia

    Savaitgaliais Šilėnų bažnyčioje 10:00 būna pamaldos; miestiečiai išsimiegoję susirenka vėliau;
    Turbūt daug nekainuotų apmokestinti po savaitgaliais po 12:00 įvažiavimą ar parkavimą. Automatizavimo su parkomatais ir kameromis gal nereikia - užtektų įdarbinti porą vietinių.
    Taigi visos problemos tik laikinos, kol žmonės nedirba ir važinėja po pažintinius takus, baigsis karantinas, tada visi grįš į darbus.
    Flickr

    Comment


      Parašė VNS Rodyti pranešimą
      Vat esminis klausimas, kodėl už rimtesnius ratus paklojęs 200 k Eu, turėčiau eiti iki restorano vieną kilometrą? Ar čia normali praktika pasaulyje?
      Taip, normali praktika. Ejimo atstumas nepriklauso nuo automobilio vertės. Nors tiek mokant už auto daug problemų galima išspręsti ir statant žydroje zonoje. Gi pinigų vistiek neturi kur dėti.

      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Gyvenant bendrai ir už darbus mokama bendrai. Jeigu yra jungtinės veiklos sutartis ar bendrija, tai daugumos sprendimu daroma. Nenori gyventi bendrai - gyveni nuosavame name.
        Esu girdėjęs bent kelias istorijas, kur daugumos nesusidaro ne dėl babyčių, o dėl pačių automobilių savininkų. Jeigu auto turguje užmetei porą šimtų eurų viršaus ant džipuko, kad galėtum kieme įveikti bordiūrą ir parkuoti ant žolytės, tai negi mesies dar 50?

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Taip, normali praktika. Ejimo atstumas nepriklauso nuo automobilio vertės. Nors tiek mokant už auto daug problemų galima išspręsti ir statant žydroje zonoje. Gi pinigų vistiek neturi kur dėti.
          Lietuvoje įprasta praktika yra brangų automobilį pirkti iš paskutinių pinigų sumokant lizingo pradinę įmoką ir paskui neturint pinigų net nusipirkti parkingui prie namų. Po to tenka savo prabangią geldą statyti kur nors ant šaligatvio ar užstatant įvažiavimą į garažą, o dienas leisti vaikštant aplink ir rėkaujant ant stukačių, kurie ją fotografuoja ir savivaldybei siunčia.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
            Čia tik su salyga kad visi laikysis KET ir statys tik mokamose aikštelėse, taigi iškarto galima nurašyti kaip nerealistinį scenarijų.


            Nors visokių krizių gali būti ateityje, nemanau kad per ateinančius 10 metų mes taip nusigyvensime. Na nebent trečias pasaulinis karas praisdėtų.
            Čia kalba eina ne apie nusigyvenimą, o apie prasigyvenimą.

            Pvz.: PRT (Personal Rapid Transport) atsiradimas. Pumpurinis VT. Autonominės krovininės/keleivinės kapsulės. Maglev ir hyperloop. Ir t.t.

            Comment


              Parašė Maduk Rodyti pranešimą
              ^kelių policininkai retai ima kyšius ne dėl pasikeitusio mąstymo
              Ne visai, dalis ir dėl to.

              Comment


                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                Čia kalba eina ne apie nusigyvenimą, o apie prasigyvenimą.

                Pvz.: PRT (Personal Rapid Transport) atsiradimas. Pumpurinis VT. Autonominės krovininės/keleivinės kapsulės. Maglev ir hyperloop. Ir t.t.

                Prasigyvenimas automobilių skaičių didina, o ne mažina. Daugiausiai automobilių 1000 gyventojų eurpoje yra liuksemburge - vieno labiausiai turtingų šalių su puikiu viešuoju transportu.

                Privatus autmobilis ir yra PRT, nežinau kas yra "pumpurinis" VT. Autonominiai automobiliai tikrai nesumažins automobilių varotjimų. Kaip tik padidins. Kai automobilis pats gali nuvežti vaiką pas draugus/į burelį/etc tai bus renkamasi dažniau nei dabar.

                Maglev yra tiesiog ekonomiškai neapsimokantis light-rail. Asmeniškai man labai patinka maglev ideja, bet funkciškai tai perims tiek pat srauto kiek ir traukiniai (metro įskaičiuojant).

                Hypeloop (rašosi hype, nes ten be hype daugiau nieko ir nėra) yra visiškai nelogiškas sprendimas kuris būtu superbrangus ir nesuteiktu reikšmingos naudos, ypač trumpose kelionėse. Beje kolkas techniškai nešįmanomas. Nors aišku tas Hypeloo projektas Muskui buvo labai naudingas, daug inžinierinio talento pasamdė per šį scam'ą.

                Comment


                  Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

                  Aš manau, kad svarbiausia yra ne technologinis proveržis, o pasikeitusio mąstymo proveržis.
                  Palyginkime, kaip pasikeitė nusikalstamumo mažėjimo proveržis per 20 metų. Tai įvyko ne dėl technologijų. Kodėl sumažėjo kyšius imančių kelių policininkų? Dėl pasikeitusių technologijų, ar dėl pasikeitusio mąstymo?

                  Pasikeis mastymas ir parkavimo srityje. Senamiestyje daugiauaukščių parkavimo aikštelių tikrai neprireiks. Technologijos, žinoma, padėtų, bet ne jos yra svarbiausia. Galiu lažintis, kad po 10 metų net patys karščiausi šio forumo automobilistai važiuos į Senamiestį ne nuosavu automobiliu - ir jiems tai patiks!
                  Technologijų proveržis kriminalogijoje didelis. Dabar yra daug daugiau kamerų (įskaitant kameras mieste). yra daug lengviau/pigiau atlikti DNR tyrimus ir pan. Nors pas mus nemažai prisidėjo dar ir tai, kad mes bandėme persitarkyti į vakarietišką sistemą vietoj soveitiškos. Beto, daug organizuoto nusikalstamumo persikėlė į saugesnę virtualią erdvę. Yra daug saugiau padirbinėti vogtas kreditines korteles nei eiti išmušinėti iš prekeivių pinigus. Paskutinius 30 metų tokia nusiklastamumo tendencija matoma visame pasaulyje, ne tik pas mus.

                  Kiek teko skaitinėti psichologų/sociologų nuomone, mastymo pokyčiai formuojasi kartomis. Norint rimtai pakeisti mastymą reikia kad pasikeistų bent dvi kartos, t.y. 40 o dabartiniu metu gal ir 50 metų kaip minimum.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                    nežinau kas yra "pumpurinis" VT.
                    Tai iš atskirų modulių sudarytos sistemos. Kur atskiri moduliai gali jungtis į mažesnius ar didelius "traukinius" magistraliniam ar net tarpmiestiniam judėjimui, o po to atsijugti atskiriems privažiavimams. Panašiai kaip savaeigiai traukinių vagonai. Yra variantai su "motininiu nešėju", yra ir be jo. Vienas iš realių variantų: https://www.next-future-mobility.com/

                    Comment


                      A, tai sujungiami mikriukai čia. Kokia nauda iš to sujungiamumo tai neaišku, nes vistiek riekės tiek pat energijos juos judinti, na nebent kad be tarpų gal daugiau tilps kelyje.

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                        A, tai sujungiami mikriukai čia. Kokia nauda iš to sujungiamumo tai neaišku, nes vistiek riekės tiek pat energijos juos judinti, na nebent kad be tarpų gal daugiau tilps kelyje.
                        Galima "persėsti" į pasirinktą kryptį judant tokiam sąstatui. Bet tai tik viena iš koncepcijų.

                        Comment


                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                          Galima "persėsti" į pasirinktą kryptį judant tokiam sąstatui. Bet tai tik viena iš koncepcijų.
                          Na jeigu susijungs kaip vizulkėje, tai persėsti tikrai neišeis, nes bus draudžiama jau vien dėl pavojaus. Šiaip nelabia matau pranašumo prieš esamą VT. Tipo išvežiuos individualiai? Tai gal tada čia tiesiog taxi?

                          Comment


                            Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                            Na jeigu susijungs kaip vizulkėje, tai persėsti tikrai neišeis, nes bus draudžiama jau vien dėl pavojaus. Šiaip nelabia matau pranašumo prieš esamą VT. Tipo išvežiuos individualiai? Tai gal tada čia tiesiog taxi?
                            Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
                            Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
                            Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą

                              Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
                              Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
                              Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.
                              Aš nesutinku. Manau kad šią funkcija jau atlika visokie uberiai ir boltai ir toks technologinis kombinavimas būtų tiesiog labai brangi alternatyva, kuria ir gali leisti tik visokie dubajai dėl PR iš naftos pinigų.

                              Autonomizacija bus betkuriuo atveju (VT manau vieni iš pimų, nes fiksuotas maršrutas), bet tai kaiptik padidins asmeninio automobilio vartojimą, nes dabar bus nebe "stoviu valandą kamštyje", o "skaitau knygą valandą, kol mane veža".
                              Paskutinis taisė MedinisStrazdas; 2020.05.27, 10:04. Priežastis: gramatika

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
                                Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
                                Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.
                                Kuo būtent perspektyvi? Iš principo tobulos automatizacijos atveju privatūs automobiliai niekuo nesiskirtų nuo šitokių sistemų. Tik nebūtų vaizdinės taršos ir nereiktų statyti papildomos infrastruktūros.

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  Kuo būtent perspektyvi? Iš principo tobulos automatizacijos atveju privatūs automobiliai niekuo nesiskirtų nuo šitokių sistemų. Tik nebūtų vaizdinės taršos ir nereiktų statyti papildomos infrastruktūros.
                                  Visų pirma tai ne privatūs automobiliai, net ne asmeniniai. Pvz.: Lazdynuose parkuotųsi kelių lygių aikštelėse palei Erfurto ar Architektų g. ir lauktų iškvietimų (o gal dar kažkas racionalesnio būtų sugalvota prie pačių daugiabučių ar net jų viduje). Antras dalykas tas, kad asmeniniai nesijungia prie kažko bendram tikslui pasiekti, o šitie grupuotųsi pagal susisiekimo algoritmus su galimybe keleiviams persėsti ar greičiau judėti. Trečia, tokios sistemos gali jungtis į darinius palyginamus su dabartiniu VT pagal bendrą talpą. Pvz.: dešimtys modulių suvažiuoja ant platformos važiuojančios magistrale Vilnius-Kaunas (auto arba bėgiais) Tokiu būdu ilgesnėmis distancijomis jie nenaudoja savo jėgainės, gali pasikrauti, jei yra poreikis. Yra galimybė persėsti į modulį važiuosianti kitur. Ir, kaip minėjau, yra cargo pervežimų galimybė. Dabartinis VT krovinių apskritai beveik neveža.
                                  Paskutinis taisė Sula; 2020.05.27, 10:23.

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Visų pirma tai ne privatūs automobiliai, net ne asmeniniai. Antras dalykas tas, kad asmeniniai nesijungia prie kažko bendram tikslui pasiekti. Trečia, tokios sistemos gali jungtis į darinius palyginamus su dabartiniu VT pagal bendrą talpą. Pvz.: dešimtys modulių suvažiuoja ant platformos važiuojančios magistrale Vilnius-Kaunas (auto arba bėgiais) Tokiu būdu ilgesnėmis distancijomis jie nenaufdoja savo jėgainės, gali pasikrauti, jei yra poreikis. Yra galimybė persėsti į modulį važiuosianti kitur. Ir, kaip minėjau, yra cargo pervežimų galimybė. Dabartinis VT krovinių apskritai beveik neveža.
                                    Pirmas aspektas yra neigiamas, tai perspektyvos čia mažai. Esant automatizacijai jungiasi ar ne nelabia bus svarbu, nes tarpai galės būti daug mažesni ne idabar.

                                    Trečias teiginys yra apsurdiškas. Tam pačiam masės kiekiui važiuoti reikės tiek pat energijos, nesvarbu jis važius kartu ar atskirai.

                                    Dabartinis VT veža krovinius. Pvz dviračiai.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Pirmas aspektas yra neigiamas, tai perspektyvos čia mažai. Esant automatizacijai jungiasi ar ne nelabia bus svarbu, nes tarpai galės būti daug mažesni ne idabar.

                                      Trečias teiginys yra apsurdiškas. Tam pačiam masės kiekiui važiuoti reikės tiek pat energijos, nesvarbu jis važius kartu ar atskirai.

                                      Dabartinis VT veža krovinius. Pvz dviračiai.
                                      Dėl to galima diskutuoti.
                                      Atskiras modulis gal negalėtų pasiekti Kauno be pakrovimo, bet to 200-250 km/h greičiu, ant platformos galėtų pasikrauti. Irgi galima diskutuoti. O kaip su persėdimu? Kai pvz.: dalis lazdyniečių ir žirmūniečių važiuotų į Šilainius ir Šančius, kažkas atsijungtų Elektrėnuose...
                                      Dabartinis VT veža juokingias mąstais. Dviračiai - VT?
                                      Senukuose užsisakiau dažų - atveš už 3 dienų....
                                      Štai dabar turiu realius du skubius siuntinius. Pašto kurjeris atvyks... iki 17:00. Pristatys rytoj. Superracionali operacija.
                                      Juolab cargo modulis gali būti vos ne dėžė ant ratų (propelerių?)
                                      Paskutinis taisė Sula; 2020.05.27, 10:34.

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                        Dėl to galima diskutuoti.
                                        Atskiras modulis gal negalėtų pasiekti Kauno be pakrovimo, bet to 200-250 km/h greičiu, ant platformos galėtų pasikrauti. Irgi galima diskutuoti. O kaip su persėdimu? Kai pvz.: dalis lazdyniečių ir žirmūniečių važiuotų į Šilainius ir Šančius, kažkas atsijungtų Elektrėnuose...
                                        Dabartinis VT veža juokingias mąstais. Dviračiai - VT?
                                        Senukuose užsisakiau dažų - atveš už 3 dienų....
                                        Jei atskiras modulis negali pasiekti, tai du kartu irgi negalės pasiekti, nebent antras veš ne keleivius, o baterijas.

                                        Dėl pakrovimo, čia manau galime dabar atmesti, ypač kalbant apie 10 metų į priekį, nes reikėtu perdaryti infrastruktūrą.

                                        Persėdimų išvengsi išvis jeigu važiuosi nuosavu auto arba pavežėjimų paslauga (kas realiai čia ir būtų). Taigi čia pranšumo nėra, greičiau diskonfortas pesėdinėti.

                                        Dviračiai - cargo pavizdys. Bet veža juokingais todėl kad turim specializuotus isuntų vežėjus. Galėjai iš citybee pasiimti puskrovininį ir atsivežti šiandien? Daugumai ir į nuosavo bagažinę tilps nebent labai daug dažysi.

                                        Comment


                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Visų pirma tai ne privatūs automobiliai, net ne asmeniniai. Pvz.: Lazdynuose parkuotųsi kelių lygių aikštelėse palei Erfurto ar Architektų g. ir lauktų iškvietimų (o gal dar kažkas racionalesnio būtų sugalvota prie pačių daugiabučių ar net jų viduje).
                                          Autonominis citybee galėtų daryti tą patį. Arba privatus auto galėtų parkuotis toliau ir atvažiuoti kai reikia. Galima ir pusiau citybee kai sakykim įmonė autoparką naudoja kaip vidinį dalinimosi šaltinį

                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Antras dalykas tas, kad asmeniniai nesijungia prie kažko bendram tikslui pasiekti, o šitie grupuotųsi pagal susisiekimo algoritmus su galimybe keleiviams persėsti ar greičiau judėti.
                                          Persėdimas turbūt vienintelis skirtumas. Bet klausimas kiek naudingas tas persėdimas. Kiek mačiau reklamuojant šitą idėją, paprastai ir akcentuojamas privatumas. Be to persėdimas gerokai apribotų salono projektavimą. Būtų problemų su didesnių gabaritų keleiviu bagažu ir t.t.

                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Trečia, tokios sistemos gali jungtis į darinius palyginamus su dabartiniu VT pagal bendrą talpą. Pvz.: dešimtys modulių suvažiuoja ant platformos važiuojančios magistrale Vilnius-Kaunas (auto arba bėgiais) Tokiu būdu ilgesnėmis distancijomis jie nenaudoja savo jėgainės, gali pasikrauti, jei yra poreikis..
                                          Iš efektyvumo pusės - autonominiai galėtų jungtis į traukinukus ir taupyti degalus. Pvz būtų galima pajungt autonominius auto už fūrų. Dėl persėdimo taip, nesigautų. Bet ir šiaip klausimas ki

                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Ir, kaip minėjau, yra cargo pervežimų galimybė. Dabartinis VT krovinių apskritai beveik neveža.
                                          Krovininis transportas galėtų jungtis į bendrą traukinį. Kiekvieno modulio šiaip ar taip neapsimokėtų pritaikyti krovinių gabenimui ir būtų atskiri krovininiai moduliai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X