Parašė Sula
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
If a lion could speak, we could not understand him.
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Ne visai taip, paskaitykite aktyviausių darniečių pasisakymus: neskirti jokių lėšų automobilių keliams, gal netgi naikinti esamus kelius, uždėti nepakeliamus mokesčius automobilių savininkams ir pan.
Aš esu tikras, kad automobiliai išliks bent jau XXI amžiuje. Vilniuje kaip tik daroma reikiama plėtra, gal net per daug palanki automobilininkams.
Tačiau... bendro miesto vystymosi DARNOS trūksta, nors yra nemažai teigiamų pokyčių. Pvz.: susirūpinta socialine infrastruktūra tankiai apgyvendintuose rajonuose, bandoma stabdyti miesto "išskydymą" (nors nevisai sėkmingai), pagerėjo VT ir t.t.
Dar ne prošal būtų pasižiūrėt kiek procentaliai skiriama keliams ir kiek skiriama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąIš kur šitos nesąmonės? Laisvai galima važinėti nuo balandžio iki spalio, t.y. 6-7 mėn., nors yra kas važinėja ir žiemą.
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąKai Jan Gehl buvo atvažiavęs į Vilnių, pasidžiaugė, kad pagaliau jo aštuonmetė anūkė Kopenhagoj gali eit į mokyklą viena. Kodėl? Todėl, kad šaligatvį įrengė nenutrūkstamai per šalutinius įvažiavimus. Tai veikia ir vairuotojų, ir pėsčiųjų psichologiją.
- 6 patinka
Comment
-
Tas, kuris springsta nuo automobilių išmetamųjų dujų, laviruoja tarp nemandagių vairuotojų, "neturi" pirmumo perėjose/pervažose, mina išbyrėjusiomis plytelėmis ir gatvėmis, pyksta dėl lėtos takų plėtros ir sankryžos modernizavimo, tikėtinai linksta link kraštutinumo - tai nėra sveika, bet mes turime pasipiktinimo (outrage) kultūrą.
Nepatinka, kad koks pirdžius sėdi patogiai ir važiuoja norimom mikroklimato sąlygom, nepaisydamas kitų eismo dalyvių, jaučiasi pats sau svarbiausias (ir gal net augina tokius pat palikuonis) tai ir piktiniesi. Tik vienas mintyse nusikeikia, o kitas imasi drastiškų žodžių ar veiksmų. O paskutinis turi psichologinį atsparumą ir neleidžia tam stipriai paveikti.
Dėl atsiradusios socialinių tinklų viešosios nuomonės reiškimo normos bei mini-grupių (kaip darnaus judumo ar užkietėjusių automobilistų) formavimosi atsiranda noras ir lengvas kelias būti savotiškai pripažintu, gauti stiprų emocinį atsaką - savotiškas bandos jausmas. Trūksta tarpusavio supratimo, nuolankumo kitų neapdairumui. Visada bus nepataisomų atvejų, kuriuos tik draudimais ir griežčiausiomis priemonėmis sutramdysi, tačiau tai sukels bereikalingą iki tol tylėjusiųjų pasipiktinimą. Todėl manau, kad vis vien svarbiausia yra šviesti, šviesti ir dar kartą šviesti.
Dabartiniais tempais ir matomais vaizdais tikrai nepanašu, kad labai daug keliauja iš "ant kalno" (nuo Lazdynų iki Santariškių), o juolab priemiesčiuose gyvenančių žmonių. Tikslinga būtų susikoncentruoti į daugiausiai darbo vietų turinčių vietų turinčius rajonų dvirtakių plėtrą (Šnipiškės, Neries pakrantė, Naujamiestis, Tuskulėnai) bei magistralinius takus į tolimus rajonus (Narbuto, Neries senvagės, Naujininkų, Kareivių, Antakalnio takai) kas pagal mano matytus Antono žemėlapius atrodo ir vyks artimiausius porą metų. Ir betiesiant ypatingai skatinti jaunimą bei ofiso darbuotojus naudotis tais takais, o ne fizinį ar nekvalifikuotą (mažai kvalifikuotą) darbą dirbančius versti. Verta užkurti šviežius pavyzdžius, kurie dar neįskaudinti ir nenusivylę, o šie savo ruožtu ir užkietėjusio mąstymo ir pažiūrų žmones paskatins pasvarstyti.
Vieną teigiamą ir tuo pačiu peraugusį į neigiamą pavyzdį pateiksiu - Telia persikėlė į naujus ofisus Saltoniškėse, įrengė pasipirtukų saugyklas bei požeminus garažus automobiliams. Užėjo paspirtukų banga, nutiesė kelis aplinkinius paskutinio kilometro takus (Žalgirio pradas, Upės g.), vasarą ir kelis mėnesius aplink saugyklos ilgainiui buvo apypilnės, prireikė prailgintuvų ir įrengti papildomų rozečių/šakotuvų. Tuo tarpu automobilių vietų buvo pilna. Tačiau suprastėjo orai ir pagrinde liko tik dviratininkai, kurių sąlyginai buvo mažiau, tačiau takų kokybę/balas/šalčius toleruoja lengviau. Tuo tarpu automobiliams vietų nebeliko, aplinkines zonas pabrangino - autobusai papilnėjo.
Autobusų stotelė šalia Saltoniškių žiedo neišspręsta - joje rytais kamštis, automobiliai grūdasi, geltonas korys ir "A" įvaža nieko nereiškia. 3G joje nestoja, važiuoja iki Laisvės sąjūdžio. Reiškia tie darbuotojai eina per žiedo perėjas, stabdo eismą jose (kerta minimum 2 kartus). Viena intensyviausių rytinių "sankryžų" dar lėčiau juda. Vyksta konfliktinės situacijos, nervai nebetelpa į konservus. Perteklius liejasi visur kur.
Suprantu, kad apie viską ir apie nieko, bet noriu pasakyti, kad viskas turi savo pasekmes. Manau, kad išvysčius patogius takus, kurie nebūtų ženkliai pavojingesni palijus ar pasnigus - naudojamumo sezonas prasitęstų. Atsirastų daugiau teigiamų pavyzdžių, mažėtų kamščiai, gerėtų sveikata.Paskutinis taisė Riedis; 2020.02.28, 09:55.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Šiemet į susitikimus važiavau paspirtuku likus kelioms dienoms iki Kalėdų. Aišku, rekordiniai metai, išskirtinis atvejis. Bet jeigu tai tęsis, tai tokie dalykai taps dažni. Žiema yra gana sausa, drąsiai galima važiuot prie kokių 5-7 šilumos.
- 2 patinka
Comment
-
Daugiausiai kamščių mažinimui pasitarnautų platesnis stovėjimo apmokestinimas ir stovėjimo kontrolė miesto centrinėje dalyje ir prie didžiųjų verslo centrų kvartalų. Tik aišku "užkietėję automobilistai" tam visaip kaip tik įmanoma priešinsis. Nes kažkodėl daugeliui sėdinčių nuo 8 iki 17 val. ofise ir niekur iš jo nepajudančių, reikia būtinai į darbą atvykti automobiliu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Gal šaltinių galima? Nemačiau, kad kas šitame forume siūlytų visai neskirti pinigų keliams ar uždaryt kažkokias magistralines gatves. Nebent tu labai pyksti ant pasiūlymo Senamiestyje riboti eismą? O pinigų keliams skiriama ir bus skiriama, nes keliais visų pirma naudojasi viešasis transportas.
Dar ne prošal būtų pasižiūrėt kiek procentaliai skiriama keliams ir kiek skiriama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai.
Senamiestyje aš iš viso nevažiuoju. Atvirkščiai. Net nesuprantu kodėl iki šiol neapribojo eismo ten. Nors pastangas buvo net prieš 25 metus! Kodėl? "Darniečiai", a-ū!
Nepakankamai skiriam lėšų keliams (gatvėms) pritaikytiems VT! "Darniečiai"?
Comment
-
Per pastaruosius metus porą savaičių esu važinėjęs VT į darbą ir iš esmės viskas labai tenkino. Išeiginėmis kartais su žmona važiuojame VT į miestą, ramiai, niekur neskubant.
Problema ta, kad automobilu susitaupo 2-3 val. per para, nekalbant jei jau reikia kažkur dar su reikalais, tai VT praktiškai sunkoka suderinti ir tas laikas dar pailgėja.
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąTai yra visai nesusiję dalykai.
Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.
Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.
Parašė Romas Rodyti pranešimąVasarą ir taip mažesni kamščiai.
Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąDviračiai yra pati populiariuasia transporto priemonė vaikams patekti į mokyklą tiek skandinavijoje tiek japonijoje. Taigi jie tikrai gali padėti vaikams patekti į mokyklą.Post in English - fight censorship!
- 2 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Būtent. Didelė dalis vaikų vežiojimo problemos išsispręstų jei tėvai nustotų vežioti bent vyresnius nei 14 metų vaikus, o vietoje to jiems nupirktų dviratį arba vilniečio kortelę.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Būtent. Didelė dalis vaikų vežiojimo problemos išsispręstų jei tėvai nustotų vežioti bent vyresnius nei 14 metų vaikus, o vietoje to jiems nupirktų dviratį arba vilniečio kortelę.
Kitą vertus matant, kaip vairuotojai laksto net šalutinėmis gatvėmis, nepraleidinėja per perėjas, aš tuos tėvus, vežančius vaikus nuo namų durų iki mokyklos durų, iš dalies suprantu.Paskutinis taisė Lettered; 2020.02.28, 13:47.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąBūtent, pvz. praeitą savaitę buvo moksleivių atostogos ir Vilniuje kamščių problemos staiga nebeliko, gatvės tuščios net per patį rytinį piką.
Kitą vertus matant, kaip vairuotojai laksto net šalutinėmis gatvėmis, nepraleidinėja per perėjas, aš tuos tėvus, važančius vaikus nuo namų durų iki mokyklos durų, iš dalies suprantu.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Na aišku pas mus su dviračiais yra kita bėda - vagystės. Kai man trečią dviratį pavogė - nusprendžiau ketvirto nebepirkti.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąDar ne prošal būtų pasižiūrėt kiek procentaliai skiriama keliams ir kiek skiriama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai.
3% važiavo dviračiu, 15 % - pėsciomis
https://www.15min.lt/m/apklausos/kai...i-istaiga/7890
Pagal nuvažiuotą / nueitą atstumą proporcijų niekas nebandė skaičiuoti.
Tuomet galima įvertinti, ar adekvatus išlaidų pasiskirstymas.
Dviračių takai reikalingi rekreacijai, bet važiavimui į darbą jie turi mikroskopinę įtaką, ypač susiekimui tarp ant kalvų esančių miegamųjų rajonų ir centro
Savivaldybė dvirtakių PiaRinimui skiria tikrai ne 3% savo reklamos.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą
Pagal 2018.04 d.atliktą apklausą į darbą 60% važiavo automobiliu, 20% - VT.
3% važiavo dviračiu, 15 % - pėsciomis
https://www.15min.lt/m/apklausos/kai...i-istaiga/7890
Pagal nuvažiuotą / nueitą atstumą proporcijų niekas nebandė skaičiuoti.
Tuomet galima įvertinti, ar adekvatus išlaidų pasiskirstymas.
Dviračių takai reikalingi rekreacijai, bet važiavimui į darbą jie turi mikroskopinę įtaką, ypač susiekimui tarp ant kalvų esančių miegamųjų rajonų ir centro
Savivaldybė dvirtakių PiaRinimui skiria tikrai ne 3% savo reklamos.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąDviračių takai reikalingi rekreacijai, bet važiavimui į darbą jie turi mikroskopinę įtaką, ypač susiekimui tarp ant kalvų esančių miegamųjų rajonų ir centro
Savivaldybė dvirtakių PiaRinimui skiria tikrai ne 3% savo reklamos.
Londone taip pat buvo visiškai mažai dviratininkų, kol savivalda neįnvestavo lėšų į infrastruktūrą. Dabar miesto centre jau didesnis kelionių skaičius atliekamas dviračiais nei aytomobiliais.
Čia ne raketų mokslas, Romai. Nu pavyzdžiui Lietuvoje žmonės dar neseniai neapsipirkinėjo LIDL parduotuvėse. Nu nes jų nebuvo. Bet kai bent 100 pastatė kažkiek tai pradėjo naudotis, ar ne taip?If a lion could speak, we could not understand him.
- 4 patinka
Comment
-
Tie "atsakingi už investavimą" žmonės patys priima bendruosius planus su įvairiais projektais, kurių terminų patys nesilaiko.
Rimti projektai vėluoja 30 ar 50 metų. Apie juos yra atskiros temos.
Ir nieko nedarant dėl eismo gerinimo paskui lieka tik vaizduoti, kad kazkas dirbama ir nutiesus dviračių taką padaromas PiaRas, nors juo važiuojant į darbą naudojasi tik 3 ar 5%.
Lieka neatsakyta į klausimą dėl išlaidų atskiroms infrastruktūros rūšims.
Comment
Comment