Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Manau klimatas, kaip ir topografija, gali paaiškinti dviračių populiarumą, bet ne automobilių. Automobilis daugeliu atveju yra patogiausia judėjimo priemonė, jam pritaikoma infrastruktūra (tiesiamos naujos/platinamos gatvės), gyvenamosios ar laisvalaikio erdvės (užmiesčio gyvenvietės, prekybos centrai), visa tai dar labiau įsuka užburtą ratą automobilio naudai, o norint situaciją keisti iš esmės, reikia milžiniškų investicijų į alternatyvas. Tik priminsiu, daugelis išsivysčiusio pasaulio šalių ketina atsisakyti transporto priemonių vidaus degimo varikliais per artimiausius 10-15 metų. Kažkodėl nematyti kad būtų atsižvelgiama į šią paprastą sąlygą planuojant gatves pas mus.
    Esmė matyt tokia - skirtingos šalių vystymosi tendencijos. Pas mus po visų sovietinių stagnacijų ir posovietinių ekonominių krizių įsisuko naudotų automobilių rinka, tai matyt mąstoma iš šių dienų perspektyvų nukeliant viską kokius 10-15 m. į priekį. Kai Vakaruose jau bus fiziškai atsisakinėjama tokių automobilių, galimai kažkas jau bus mąstoma ir Lietuvoje.

    Comment


      Parašė themanual Rodyti pranešimą

      Aš tai nežinau kokį miestą Shernas žiūrėjo, bet Oslo ring road'o (150 E18 E6, kuris riboja panašų plotą kaip Vilniuje Vakarinis aplinkkelis, Mykolo Lietuvio g., Geležinio Vilo g., Oslo g.) viduje nėra nė vienos tranzitinės miesto magistralės. Yra 161 kelyje kai kur skiriamoj juostoj tvorelės bet jos tikrai ne 2.5m aukščio, dviračių eismas vyksta gatvėje ir kokiam VIlniui tik svajoti, jog taip galėtų atrodyti Laisvės pr., Ukmergės g. ar Narbuto g.
      Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

      Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.

      Comment


        Parašė RamasN Rodyti pranešimą

        Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

        Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.
        O tai iš kur tas efektyvus VT atsiras, jei net A juostas atskirti iškart kyla nepasitenkinimas iš vairuotojų? Nors kaip ir įsidrasina po truputį, po ilgų baksnojimų per soc. tinklus, kad kaip Jūs ruošiatės įvedinėt BRT, jei net A juostų nupiešt negalit. Tai kaip ir turime ir platesnes gatves, ir pinigų dotuoti automobilių infrastruktūrą, o vat jau efektyviam pervežimui organizuoti, tai jau mes ne turčiai skandinavai?

        Comment


          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
          Nonsensas. Savivaldybės saugaus eismo komisiją deda skersą ant saugumo ir taisyklių. Nes nu kaip galima važiuoti 50, kai kelias naujas ir lygus

          Girulių plente leis važiuoti greičiau
          https://www.ve.lt/naujienos/klaipeda...iciau-1778356/


          Kas žino, ką daryti, kur kreiptis, kad šitas debilų sprendimas būtų atšauktas?
          Niekaip. Jus fizinis asmuo ir neturite teises kreiptis i teisesaugos institucijas del viesojo intereso gynimo. Vienintelis budas yra viesumas, rasymas i vietines naujienu svetaines, delfi ir pan.
          Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.

          Comment


            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

            Niekaip. Jus fizinis asmuo ir neturite teises kreiptis i teisesaugos institucijas del viesojo intereso gynimo. Vienintelis budas yra viesumas, rasymas i vietines naujienu svetaines, delfi ir pan.
            Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.
            Nors pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklės draudžia tokį dirbtinį greičio mažinimą, bet matomai niekas nedraudžia politikams kištis į eismo saugos klausimus ir sudėti ženklus prie jau įrengtos perėjos. Gėda!

            Comment


              50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

              Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.
              Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

              Comment


                Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

                Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.
                Dar pasirodo miesto greitis yra ir spūsčių priežastis: "Jis ragino pagalvoti, kokios transporto spūstys susidarys vasarą, jeigu tokiame kelyje automobilių kolona privalės važiuoti 50 km/val. greičiu."
                Įjungiau beždžionės logiką ir nu tikrai: spūstis=lėtai, vadinasi reikia didinti greitį ir nebeliks spūsčių.

                Comment


                  Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                  Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

                  Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.
                  Tai daug ko nėra bet galima kažką daryti, o ne konservuoti VT esamoje padėtyje. Aš manau jog galima apie daug ką svajoti, bet katino dienos baigsis kai ES iš viršaus nuleis ant mūsų visų automobilių ir dar papildomai ekologinius mokesčius, uždraus visokius dyzelius ir t.t.. Tuomet būrams ir proletariatui nei dviratis, nei troleibusas nebeatrodys tokie riboti, o kas galės susimokėti - džiaugsis atlaisvėjusiomis gatvėmis

                  Comment


                    (atsakymas-paaiškinimas ištrintam SoulMulticast pranešimui)
                    "Vežesta" kartu su "Dešimtu maršrutu" kurį laiką aptarnavo 2А, 13, 14А, 21, 21А Klaipėdos m. maršrutus bei 9 maršrutinį taksi. Šiais laikais, vadinamųjų "xozeinų" biznis jau beveik išmiręs. Reguliariuose keleivių pervežmuose išliko tik patys atkakliausi Vilniaus (Irzimas), Trakų (Centvalis), Kauno (maršrutiniai taksi, Merula) rajonuose, o didžiausias bastionas - Klaipėda ir rajonas (Vežeta, Gintarinis vairas, Pajūrio autobusai), kur jiems priklauso daugiau nei pusė miesto transporto ir praktiškai visas rajonas.
                    Paskutinis taisė Mettal; 2020.02.28, 09:24. Priežastis: Pridėtas kontekstas
                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                    Comment


                      Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                      Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.
                      Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.

                      “The cavalry ain’t coming. You’ve got to do this yourself.” – Chris Gardner

                      Comment


                        Parašė zero Rodyti pranešimą

                        Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.
                        Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?

                        Comment


                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                          Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?
                          Trys palaikino. Šitas įdomiausia. Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais. Supraskit vieną kartą kad kelių platinimas nepadeda. Apie tai rašyta su nuorodomis i daug tyrimų jau šiame forume. Vienintelis būdas realiai sumažinti kamščius tai persodinti dalį žmonių ant dviračių, ir šiaurės europos pavyzdys sako kad jie mielu noru persės, jei suteikti tam sąlygas.

                          Comment


                            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                            Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais.
                            Tai yra visai nesusiję dalykai.
                            Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                            Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                            Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                            Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                            Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                            Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.

                            Comment


                              Parašė Romas
                              Tai yra visai nesusiję dalykai.
                              Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                              Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                              Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                              Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                              Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                              Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojomo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.
                              Ar lietuva turi "свой особенный путь"?. Suomijoje padeda, Svedijoje padeda, Danijoje padeda, vazineja tais takais ir ziema ir vasara, o pas mus kitokie zmones, turtingesni, nenori jie is savo karietu persesti.
                              Jei butu normalus dviraciu takai o ne parodija kai vaziuoji 200 metru ir jis baigiasi, vazinetu i darba ir is darbo. Olandijos kur dviraciais vaikus veza tiek to jau nestatau i pavyzdi, iki ju tikrai utopiskai toli.
                              Viskas priklauso nuo infrastrukturos ir iprociu, o jie isugdomi. Belgijoje, Danijoje yra normalu atvaziuoti dviraciu "last mile" iki gelezinkelio stoties is darbo, ten dvirati paliekant. Atvaziavus prie namu pasiimti antra dvirati ir nuvaziuoti iki namu.

                              Comment


                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Tai yra visai nesusiję dalykai.
                                Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                                Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                                Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                                Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                                Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                                Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.
                                Tai, kad apmažina tuos kamščius dviračių takai. Žinau ne viena kuris į darbą ateina pieškomis arba atvažiuoja su dviračiu ir ne tik vasara, bet ir dabar. Būtu normalesni dviračių takai arba bent jie būtu iš viso būtu tokių dar daugiau. Paimkim, kad ir Klaipėda. Dabar į Klaipėdos LEZ nėra neivieno pėsčiųjų ir dviračio tako, bet vistiek gamyklų pamainų pabaigoje per klampoja dešimtis žmonių. Anksčiau kai būdavo bent vienas normalus takas jų būdavo dvigubai daugiau. Dabar dėl statybų suarus taką dalis persėdo į automobilius. Nutiestų normalu dviračių taką su apšvietimu ir tt. dar daugiau žmonių eitu į darba pieškom arba važiuotu su dviračiu.

                                Comment


                                  Tai Romas gal galvoja, kad ir autobusai tušti važinėja, nes kaip tu jais išvežiosi vaikus po būrelius O šiaip aišku, kad sunku žmonėm suvokti, kad kažkas gali dviračiu į darbą važiuoti, kai jų pačių dabartinėmis sąlygomis niekas neišlaipintų iš automobilio. Turint tokį siaurą požiūrį tikrai galima daryti labai klaidingas generalizuotas išvadas pagal kurias lietuviai vos ne kitos rūšies atstovai nei danai ar suomiai. Pasikartosiu, bet pas mus tiesiog labai pigu mieste turėti automobilį skirtingai nuo senųjų ES narių, ir kai gausim normalius automobilių mokesčius labai greit pasimatys, kad visgi niekuo per daug nesiskiriam.

                                  Comment


                                    Tie pavieniai dviračių entuziastai, žiemą vasarą važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

                                    Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
                                    Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviračiu.
                                    Daniškose bei lietuviškose lygumose ar Vilniaus / Kauno centre vaikai patys gali visur nuvažiuoti. Bet kasdien neprivažinėsi į Šeškinės, Narbuto ar Šilainių kalnus.

                                    Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                                    Lietuvoje to neteko matyti.

                                    Comment


                                      Parašė Romas
                                      Tie pavieniai dviračių entuziastai, važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

                                      Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
                                      Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviraciu.
                                      Lygumose / centre vaikai patys gali visur nuvaziuot, bet ką daryti su Šeškinės ir Narbuto kalnais?

                                      Būtu įdomu pamatyti antrą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                                      Lietuvoje to neteko matyti.
                                      ačiū už patvirtinimą, jog esu teisus

                                      Comment


                                        Kad vaikai vežiojami ir mašinomis, ir autobusais, tai ir taip aišku, dėl ko nelabai yra ką ir diskutuoti.
                                        Tačiau tezė, kad dviračiai turi kazkokios įtakos vaikų vežiojimui ir kamščių mažejimui, kažkaip niekuo pagrįsta.

                                        Comment


                                          Iš dalies ir Romas teisus, rytiniams kamščiams įtakos tikrai turi mokinių išvežiojimas po mokyklas. Tai ištikro pasimato per mokinių atostogas. Tačiau vien iš pateikto pavyzdžio apie Klaipėdos LEZa kai buvo išartas vienintelis takelis pridėjo apie 50 automobiliu kurie išjuda vienu metu į vieną kryptį. Patikėk tai turi įtakos kamščiams.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X