Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
Mažuose miesteliuose nėra jokio poreikio kovoti prieš automobilius, nes ten nėra nei kamščių, nei parkavimo vietų trūkumo, nei didelių taršos koncentracijų. Taigi automobilių daroma žala ten minimali, o žmonių per mažai, kad būtų efektyvus viešasis transportas.
Tiesą sakant, sveikų gamtoje vaikščiojančių kaimiečių vaizdinys - tai daugiau mitas nei tikrovė. Kai prisimenu atostogas mažam miestely (dar tarybiniais laikais) - nors automobilių buvo labai mažai, bet pėsčiomis niekas nevaikščiojo, visi stengėsi turėt transporto priemonę (dviratį, mopedą, motociklą su liulka, dar ir arklių su vežimais būdavo, beigi buvo važinėjama sunkvežimių kūzovuose ir panašiai). Tam tikras dviračio modelis iki šiol vadinamas "kolchoziniu".
Taip, vaikščiuojimas pas mus nėra labai populiarus, geriausias pavizdys pasaulyje čia turbūt būtų japonija, kur vaikščiojama tikrai nemažai. Čia manau yra nemažai kultūrinis dalykas, ką reikėtu taisyti lietuvoje ir visame vakarų pasaulyje. Gal padėtu ir nuo viršsvorio epidemijos.
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąUžsiimk.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Žmonės šiais laikais savaitgaliui (ar net vienai dienai) skrendą į kokį nors Europos miestą apsipirkti, pavalgyti ar šiaip pasivaikščioti. Kas gyvena arti, patogu ir VT, bet iš toliau ar kitų miestų važiuoja auto, ypač su mažais vaikais ir pan., tai jei panaikinam nebrangų parkavimą net tik centre, bet ir šalia jo, darom iš centro tam tikrą rezervatą, ar tikrai toks tikslas turėtų būti?
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Ai, tai yra pinigų skrydžiui į kitą šalį papietaut, bet nėra pinigų centre už parkingą susimokėt 10 Eur? Ok...
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąŽmonės šiais laikais savaitgaliui (ar net vienai dienai) skrendą į kokį nors Europos miestą apsipirkti, pavalgyti ar šiaip pasivaikščioti.Sunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąO jie atskridę į oro uostą, kuris tikrai nebūna miesto centre ar Senamiestyje, iš jo iki miesto važiuoja VT ar nuomotu automobiliu? Jeigu automobiliu, tai sėkmės jiems kur nors Danijoje ar Olandijoje centre pasistatyti pigiau nei tai kainuotų VilniujeSunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąO jie atskridę į oro uostą, kuris tikrai nebūna miesto centre ar Senamiestyje, iš jo iki miesto važiuoja VT ar nuomotu automobiliu? Jeigu automobiliu, tai sėkmės jiems kur nors Danijoje ar Olandijoje centre pasistatyti pigiau nei tai kainuotų VilniujeSunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
Kopenhagoj ar Amsterdame yra normalus VT, Šioks toks metro plius priemiestiniai traukiniai. Išlipai oro uoste, sėdai į metro ir išlipai senamiesty.
AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba
Comment
-
Parašė booraz Rodyti pranešimąVT kuris važiuoja dienos metu rečiau nei kas 10min atbaido daug teoriškai į VT galinčių persėst žmonių. O jei kelionės metu reikia perlipt į kitą maršrutą tai šansų turbūt 0.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
Every 30 minutesVT kuris važiuoja dienos metu rečiau nei kas 10min atbaido daug teoriškai į VT galinčių persėst žmonių. O jei kelionės metu reikia perlipt į kitą maršrutą tai šansų turbūt 0.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąDaugumoje vakarų Europos miestų į oro uostą važiuojama VT, Vilniuje dažniausiai automobiliu. Beje, net tame pačiame Amsterdame (iki kurio infrastruktūros mums dar labai toli) pilna centre požeminių parkingų.
- 3 patinka
Comment
-
Incidentas su pareigūnais kelia aistras: vyras bandė padėti sudrausminti pažeidėją, tačiau pats gavo įspėjimą
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ma-221-1273904
Vilnietis Lukas savaitgalį susidūrė su kiek neįprasta situacija. Pastebėjęs pažeidėją, pastačiusį automobilį „Alfa Romeo Stelvio“ ant šaligatvio, vyras ėmė stabdyti pro šalį važiavusį policijos ekipažą. Situacija dviprasmiška: automobilis mokamoje zonoje stovėjo ant šaligatvio. Po to per pėsčiųjų perėją „nulipo“ į važiuojamąją dalį, skirtą automobiliams. Akivaizdu, kad vairuotojas nesilaikė KET reikalavimų, nes stovėti ant šaligatvio draudžiama. Tačiau pareigūnai situaciją įvertino kitaip.„Ir vėl susidūriau su policija ir eilinį kartą nusivyliau. Vytenio/Naugarduko gatvių sankryžoje ant šaligatvio pamačiau priparkuotą automobilį. Kadangi po praėjusio susidūrimo su policija buvau informuotas, kad siųsti į epoliciją nėra prasmės, pareigūnė nurodė kiekvieną kartą skambinti, tai paskambinau pagalbos numeriu.
Buvau informuotas, kad tuoj atvyks policija. Vairuotojas pasirodė ir pradėjo iš manęs juoktis. Pamačiau pro šalį važiuojantį ekipažą ir pamojavau nuo šaligatvio rankomis, norėdamas atkreipti dėmesį į ant šaligatvio stovintį automobilį. Ekipažas privažiavo ir atsisakė ką nors daryti pažeidėjui. Sakė, kad žmogus kraunasi daiktus ir tuoj išvažiuos. Paprašius pasakyti savo vardą ir pavardę pareigūnas atsisakė ir pradėjo man grasinti surašyti protokolą už tai, kad padėjau koją ant važiuojamosios dalies, kai priėjau prie policijos automobilio. Man buvo liepta sėsti į automobilį ir nustoti filmuoti. Kai prašiau pasakyti už ką man surašys protokolą, pasakė, kad gaunu įspėjimą ir liepė išlipti“, – socialiniame tinkle rašo Lukas.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė Shernas Rodyti pranešimą
Neproporcingai daug išdeginama ir važiuojant pėstiesiems saugiu 20-30km/h greičiu.
Comment
-
Mūsų stiprų polinkį į automobilį galbūt paaiškinčiau geografine ir klimatine mūsų šalių padėtimi. Vakaruose didesnis gyventojų tankumas ir klimatas švelnesnis. Ten pastovūs +5 +10, pas mus neretai pasitaiko minuso, o Rusijoje viskas greitai užpustoma. Panašiai arabuose labai stipriai orientuojamasi į automobilį, kai pas mus -5 -10 ar -15 būna žiemą, pas juos vasarą pusę metų +35 +40. Ten situacija su pėsčiųjų infrastruktūros vystymu galimai viena prasčiausių pasaulyje (prastesnė nei JAV).
Išimtis tik Skandinavija, gal matyt jų tas miškų ir taigos klimatas neleidžia vystyti vienkiemų kultūros ir mentaliteto, tai visi koncentruojasi į miestelius, o miesteliuose palaikomas tam tikro lygio socializmas. Primena Dzūkiją, kur Varėnos miškuose buvo būdingi bendruomeniniai ganymai ar kažkas tokio, kai likusioj Lietuvoj visi jau darėsi vienkiemių individualistais
Kas liečia Lietuvos situaciją, tikiu, kad persilaužymas bus nelengvas, tai ne kelių ir net ne penkių metų klausimas. Tai nemaža dalimi lėmė ir pačios infrastruktūros nevystymas.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąKad Skandinavijos vienkiemiai ir kaimai ganėtinai automobilizuoti. O didmiesčiuose pagrinde tavo minimas švelnus jūrinis klimatas.
Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Kas liečia vienkiemius tai savaime aišku, bet miesteliai ir miestai turi parankias galimybes ir norus vystyti VT ir pėsčiųjų/dviračių infrastruktūrą.
Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.
Manau klimatas, kaip ir topografija, gali paaiškinti dviračių populiarumą, bet ne automobilių. Automobilis daugeliu atveju yra patogiausia judėjimo priemonė, jam pritaikoma infrastruktūra (tiesiamos naujos/platinamos gatvės), gyvenamosios ar laisvalaikio erdvės (užmiesčio gyvenvietės, prekybos centrai), visa tai dar labiau įsuka užburtą ratą automobilio naudai, o norint situaciją keisti iš esmės, reikia milžiniškų investicijų į alternatyvas. Tik priminsiu, daugelis išsivysčiusio pasaulio šalių ketina atsisakyti transporto priemonių vidaus degimo varikliais per artimiausius 10-15 metų. Kažkodėl nematyti kad būtų atsižvelgiama į šią paprastą sąlygą planuojant gatves pas mus.
- 4 patinka
Comment
Comment