Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Plius dar karvių melžti ar bulvių rinkti pėsčiomis neprivaikščiosi kilometrus su maišais/bidonais rankose.
    Būdavo užtat ant dviračių laikikliai dviems nedideliems bidonams.
    AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

    Comment


      Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą

      Mažuose miesteliuose nėra jokio poreikio kovoti prieš automobilius, nes ten nėra nei kamščių, nei parkavimo vietų trūkumo, nei didelių taršos koncentracijų. Taigi automobilių daroma žala ten minimali, o žmonių per mažai, kad būtų efektyvus viešasis transportas.

      Tiesą sakant, sveikų gamtoje vaikščiojančių kaimiečių vaizdinys - tai daugiau mitas nei tikrovė. Kai prisimenu atostogas mažam miestely (dar tarybiniais laikais) - nors automobilių buvo labai mažai, bet pėsčiomis niekas nevaikščiojo, visi stengėsi turėt transporto priemonę (dviratį, mopedą, motociklą su liulka, dar ir arklių su vežimais būdavo, beigi buvo važinėjama sunkvežimių kūzovuose ir panašiai). Tam tikras dviračio modelis iki šiol vadinamas "kolchoziniu".
      Nesutinku. Tiek parkavimo tiek netiesioginių (taršos) problemų mažuose miesteliuose pilna. Ypač kai tingi vietiniai ir 500 metrų važiuoja automobiliu.

      Taip, vaikščiuojimas pas mus nėra labai populiarus, geriausias pavizdys pasaulyje čia turbūt būtų japonija, kur vaikščiojama tikrai nemažai. Čia manau yra nemažai kultūrinis dalykas, ką reikėtu taisyti lietuvoje ir visame vakarų pasaulyje. Gal padėtu ir nuo viršsvorio epidemijos.


      Comment


        Užsiimk.

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Užsiimk.
          Aš jau kurį laiką ir šioje temoja tai agituoju, taigi užsiimu.

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Žmonės šiais laikais savaitgaliui (ar net vienai dienai) skrendą į kokį nors Europos miestą apsipirkti, pavalgyti ar šiaip pasivaikščioti. Kas gyvena arti, patogu ir VT, bet iš toliau ar kitų miestų važiuoja auto, ypač su mažais vaikais ir pan., tai jei panaikinam nebrangų parkavimą net tik centre, bet ir šalia jo, darom iš centro tam tikrą rezervatą, ar tikrai toks tikslas turėtų būti?
            Ai, tai yra pinigų skrydžiui į kitą šalį papietaut, bet nėra pinigų centre už parkingą susimokėt 10 Eur? Ok...

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

              Ai, tai yra pinigų skrydžiui į kitą šalį papietaut, bet nėra pinigų centre už parkingą susimokėt 10 Eur? Ok...
              Ne ne, ne taip supratai. Žmogus skrenda papietaut ir bagažo skyriuje savo automobilį skraidinasi. Negi galvojai, kad ten iki restorano važiuos kokiu tramvajum?

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                Žmonės šiais laikais savaitgaliui (ar net vienai dienai) skrendą į kokį nors Europos miestą apsipirkti, pavalgyti ar šiaip pasivaikščioti.
                O jie atskridę į oro uostą, kuris tikrai nebūna miesto centre ar Senamiestyje, iš jo iki miesto važiuoja VT ar nuomotu automobiliu? Jeigu automobiliu, tai sėkmės jiems kur nors Danijoje ar Olandijoje centre pasistatyti pigiau nei tai kainuotų Vilniuje Sunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.

                Comment


                  Kai kurie milijonieriai dėl cento blusą iki Rygos nuvarytų, bet kartais tūkstančiais švaistosi lengva ranka. Žmogus nėra visai racionali būtybė...

                  Comment


                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                    O jie atskridę į oro uostą, kuris tikrai nebūna miesto centre ar Senamiestyje, iš jo iki miesto važiuoja VT ar nuomotu automobiliu? Jeigu automobiliu, tai sėkmės jiems kur nors Danijoje ar Olandijoje centre pasistatyti pigiau nei tai kainuotų Vilniuje Sunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.
                    Kopenhagoj ar Amsterdame yra normalus VT, Šioks toks metro plius priemiestiniai traukiniai. Išlipai oro uoste, sėdai į metro ir išlipai senamiesty.

                    Comment


                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                      O jie atskridę į oro uostą, kuris tikrai nebūna miesto centre ar Senamiestyje, iš jo iki miesto važiuoja VT ar nuomotu automobiliu? Jeigu automobiliu, tai sėkmės jiems kur nors Danijoje ar Olandijoje centre pasistatyti pigiau nei tai kainuotų Vilniuje Sunkiai suprantamas toks selektyvumas. Kažkodėl nuvažiuoti iki oro uosto (prie kurio stovėjimas irgi brangus, tai tikėtina, kad į jį nevažiuojama nuosavu automobiliu), nuskristi į kitą šalį, ten vėlgi VT pasinaudojus pasiekti centrą ir po jį pasivaikščioti nėra problemų ir nėra brangu, o vat be automobilio nuvažiuoti iki Vilniaus centro jau neįmanoma ir kažkaip baisingai brangu.
                      Daugumoje vakarų Europos miestų į oro uostą važiuojama VT, Vilniuje dažniausiai automobiliu. Beje, net tame pačiame Amsterdame (iki kurio infrastruktūros mums dar labai toli) pilna centre požeminių parkingų.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                        Kopenhagoj ar Amsterdame yra normalus VT, Šioks toks metro plius priemiestiniai traukiniai. Išlipai oro uoste, sėdai į metro ir išlipai senamiesty.
                        Nėra taip blogai ir Vilniuje:

                        Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-02-10 111806.png
Views:	96
Size:	39,3 kB
ID:	1781871
                        AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                        Comment


                          Parašė booraz Rodyti pranešimą

                          Nėra taip blogai ir Vilniuje:

                          Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-02-10 111806.png
Views:	96
Size:	39,3 kB
ID:	1781871
                          Every 30 minutes VT kuris važiuoja dienos metu rečiau nei kas 10min atbaido daug teoriškai į VT galinčių persėst žmonių. O jei kelionės metu reikia perlipt į kitą maršrutą tai šansų turbūt 0.

                          Comment


                            Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                            Every 30 minutes VT kuris važiuoja dienos metu rečiau nei kas 10min atbaido daug teoriškai į VT galinčių persėst žmonių. O jei kelionės metu reikia perlipt į kitą maršrutą tai šansų turbūt 0.
                            Tikrai dažniau, + traukiniai bei ne VVT autobusai.

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                              Daugumoje vakarų Europos miestų į oro uostą važiuojama VT, Vilniuje dažniausiai automobiliu. Beje, net tame pačiame Amsterdame (iki kurio infrastruktūros mums dar labai toli) pilna centre požeminių parkingų.
                              Visada važiuoju 3G arba taksi, o ne automobiliu. Ir nematau prasmės automobiliu, kai oro uostas vos ne miesto centre.

                              Comment


                                Incidentas su pareigūnais kelia aistras: vyras bandė padėti sudrausminti pažeidėją, tačiau pats gavo įspėjimą
                                https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ma-221-1273904
                                Vilnietis Lukas savaitgalį susidūrė su kiek neįprasta situacija. Pastebėjęs pažeidėją, pastačiusį automobilį „Alfa Romeo Stelvio“ ant šaligatvio, vyras ėmė stabdyti pro šalį važiavusį policijos ekipažą. Situacija dviprasmiška: automobilis mokamoje zonoje stovėjo ant šaligatvio. Po to per pėsčiųjų perėją „nulipo“ į važiuojamąją dalį, skirtą automobiliams. Akivaizdu, kad vairuotojas nesilaikė KET reikalavimų, nes stovėti ant šaligatvio draudžiama. Tačiau pareigūnai situaciją įvertino kitaip.
                                „Ir vėl susidūriau su policija ir eilinį kartą nusivyliau. Vytenio/Naugarduko gatvių sankryžoje ant šaligatvio pamačiau priparkuotą automobilį. Kadangi po praėjusio susidūrimo su policija buvau informuotas, kad siųsti į epoliciją nėra prasmės, pareigūnė nurodė kiekvieną kartą skambinti, tai paskambinau pagalbos numeriu.
                                Buvau informuotas, kad tuoj atvyks policija. Vairuotojas pasirodė ir pradėjo iš manęs juoktis. Pamačiau pro šalį važiuojantį ekipažą ir pamojavau nuo šaligatvio rankomis, norėdamas atkreipti dėmesį į ant šaligatvio stovintį automobilį. Ekipažas privažiavo ir atsisakė ką nors daryti pažeidėjui. Sakė, kad žmogus kraunasi daiktus ir tuoj išvažiuos. Paprašius pasakyti savo vardą ir pavardę pareigūnas atsisakė ir pradėjo man grasinti surašyti protokolą už tai, kad padėjau koją ant važiuojamosios dalies, kai priėjau prie policijos automobilio. Man buvo liepta sėsti į automobilį ir nustoti filmuoti. Kai prašiau pasakyti už ką man surašys protokolą, pasakė, kad gaunu įspėjimą ir liepė išlipti“, – socialiniame tinkle rašo Lukas.
                                Norėtųsi riebiai nusikeikti. Ai, palaukite, kažkas forume sakė, kad nepagrįstai sau leidžiu miestą pravardžiuoti Ulan Ude, Čeliabinsku ar Muchosransku.

                                Comment


                                  Parašė Shernas Rodyti pranešimą

                                  Neproporcingai daug išdeginama ir važiuojant pėstiesiems saugiu 20-30km/h greičiu.
                                  Dar viena kokios nors Olandijos sugalvota prevencijos priemonė persėst iš auto į VT ar ant paspirtuko

                                  Comment


                                    Mūsų stiprų polinkį į automobilį galbūt paaiškinčiau geografine ir klimatine mūsų šalių padėtimi. Vakaruose didesnis gyventojų tankumas ir klimatas švelnesnis. Ten pastovūs +5 +10, pas mus neretai pasitaiko minuso, o Rusijoje viskas greitai užpustoma. Panašiai arabuose labai stipriai orientuojamasi į automobilį, kai pas mus -5 -10 ar -15 būna žiemą, pas juos vasarą pusę metų +35 +40. Ten situacija su pėsčiųjų infrastruktūros vystymu galimai viena prasčiausių pasaulyje (prastesnė nei JAV).

                                    Išimtis tik Skandinavija, gal matyt jų tas miškų ir taigos klimatas neleidžia vystyti vienkiemų kultūros ir mentaliteto, tai visi koncentruojasi į miestelius, o miesteliuose palaikomas tam tikro lygio socializmas. Primena Dzūkiją, kur Varėnos miškuose buvo būdingi bendruomeniniai ganymai ar kažkas tokio, kai likusioj Lietuvoj visi jau darėsi vienkiemių individualistais

                                    Kas liečia Lietuvos situaciją, tikiu, kad persilaužymas bus nelengvas, tai ne kelių ir net ne penkių metų klausimas. Tai nemaža dalimi lėmė ir pačios infrastruktūros nevystymas.

                                    Comment


                                      Kad Skandinavijos vienkiemiai ir kaimai ganėtinai automobilizuoti. O didmiesčiuose pagrinde tavo minimas švelnus jūrinis klimatas.

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                        Kad Skandinavijos vienkiemiai ir kaimai ganėtinai automobilizuoti. O didmiesčiuose pagrinde tavo minimas švelnus jūrinis klimatas.
                                        Kas liečia vienkiemius tai savaime aišku, bet miesteliai ir miestai turi parankias galimybes ir norus vystyti VT ir pėsčiųjų/dviračių infrastruktūrą.

                                        Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.

                                        Comment


                                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                          Kas liečia vienkiemius tai savaime aišku, bet miesteliai ir miestai turi parankias galimybes ir norus vystyti VT ir pėsčiųjų/dviračių infrastruktūrą.

                                          Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.
                                          Skandinavijos šalyse vietos savivalda yra stipri, turi palyginti daug kompetencijų įvairiose srityse, tam yra perskirstoma daug valstybės lėšų. Viešasis transportas yra viena iš sričių, kurią reikia smarkiai subsidijuoti, net kai ir gyventojų tankumas toks mažas ir viešajam transportui labai nepalanku veikti.

                                          Manau klimatas, kaip ir topografija, gali paaiškinti dviračių populiarumą, bet ne automobilių. Automobilis daugeliu atveju yra patogiausia judėjimo priemonė, jam pritaikoma infrastruktūra (tiesiamos naujos/platinamos gatvės), gyvenamosios ar laisvalaikio erdvės (užmiesčio gyvenvietės, prekybos centrai), visa tai dar labiau įsuka užburtą ratą automobilio naudai, o norint situaciją keisti iš esmės, reikia milžiniškų investicijų į alternatyvas. Tik priminsiu, daugelis išsivysčiusio pasaulio šalių ketina atsisakyti transporto priemonių vidaus degimo varikliais per artimiausius 10-15 metų. Kažkodėl nematyti kad būtų atsižvelgiama į šią paprastą sąlygą planuojant gatves pas mus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X