Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Daugumoje vakarų Europos miestų į oro uostą važiuojama VT, Vilniuje dažniausiai automobiliu. Beje, net tame pačiame Amsterdame (iki kurio infrastruktūros mums dar labai toli) pilna centre požeminių parkingų.
    Visada važiuoju 3G arba taksi, o ne automobiliu. Ir nematau prasmės automobiliu, kai oro uostas vos ne miesto centre.

    Comment


      Incidentas su pareigūnais kelia aistras: vyras bandė padėti sudrausminti pažeidėją, tačiau pats gavo įspėjimą
      https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ma-221-1273904
      Vilnietis Lukas savaitgalį susidūrė su kiek neįprasta situacija. Pastebėjęs pažeidėją, pastačiusį automobilį „Alfa Romeo Stelvio“ ant šaligatvio, vyras ėmė stabdyti pro šalį važiavusį policijos ekipažą. Situacija dviprasmiška: automobilis mokamoje zonoje stovėjo ant šaligatvio. Po to per pėsčiųjų perėją „nulipo“ į važiuojamąją dalį, skirtą automobiliams. Akivaizdu, kad vairuotojas nesilaikė KET reikalavimų, nes stovėti ant šaligatvio draudžiama. Tačiau pareigūnai situaciją įvertino kitaip.
      „Ir vėl susidūriau su policija ir eilinį kartą nusivyliau. Vytenio/Naugarduko gatvių sankryžoje ant šaligatvio pamačiau priparkuotą automobilį. Kadangi po praėjusio susidūrimo su policija buvau informuotas, kad siųsti į epoliciją nėra prasmės, pareigūnė nurodė kiekvieną kartą skambinti, tai paskambinau pagalbos numeriu.
      Buvau informuotas, kad tuoj atvyks policija. Vairuotojas pasirodė ir pradėjo iš manęs juoktis. Pamačiau pro šalį važiuojantį ekipažą ir pamojavau nuo šaligatvio rankomis, norėdamas atkreipti dėmesį į ant šaligatvio stovintį automobilį. Ekipažas privažiavo ir atsisakė ką nors daryti pažeidėjui. Sakė, kad žmogus kraunasi daiktus ir tuoj išvažiuos. Paprašius pasakyti savo vardą ir pavardę pareigūnas atsisakė ir pradėjo man grasinti surašyti protokolą už tai, kad padėjau koją ant važiuojamosios dalies, kai priėjau prie policijos automobilio. Man buvo liepta sėsti į automobilį ir nustoti filmuoti. Kai prašiau pasakyti už ką man surašys protokolą, pasakė, kad gaunu įspėjimą ir liepė išlipti“, – socialiniame tinkle rašo Lukas.
      Norėtųsi riebiai nusikeikti. Ai, palaukite, kažkas forume sakė, kad nepagrįstai sau leidžiu miestą pravardžiuoti Ulan Ude, Čeliabinsku ar Muchosransku.

      Comment


        Parašė Shernas Rodyti pranešimą

        Neproporcingai daug išdeginama ir važiuojant pėstiesiems saugiu 20-30km/h greičiu.
        Dar viena kokios nors Olandijos sugalvota prevencijos priemonė persėst iš auto į VT ar ant paspirtuko

        Comment


          Mūsų stiprų polinkį į automobilį galbūt paaiškinčiau geografine ir klimatine mūsų šalių padėtimi. Vakaruose didesnis gyventojų tankumas ir klimatas švelnesnis. Ten pastovūs +5 +10, pas mus neretai pasitaiko minuso, o Rusijoje viskas greitai užpustoma. Panašiai arabuose labai stipriai orientuojamasi į automobilį, kai pas mus -5 -10 ar -15 būna žiemą, pas juos vasarą pusę metų +35 +40. Ten situacija su pėsčiųjų infrastruktūros vystymu galimai viena prasčiausių pasaulyje (prastesnė nei JAV).

          Išimtis tik Skandinavija, gal matyt jų tas miškų ir taigos klimatas neleidžia vystyti vienkiemų kultūros ir mentaliteto, tai visi koncentruojasi į miestelius, o miesteliuose palaikomas tam tikro lygio socializmas. Primena Dzūkiją, kur Varėnos miškuose buvo būdingi bendruomeniniai ganymai ar kažkas tokio, kai likusioj Lietuvoj visi jau darėsi vienkiemių individualistais

          Kas liečia Lietuvos situaciją, tikiu, kad persilaužymas bus nelengvas, tai ne kelių ir net ne penkių metų klausimas. Tai nemaža dalimi lėmė ir pačios infrastruktūros nevystymas.

          Comment


            Kad Skandinavijos vienkiemiai ir kaimai ganėtinai automobilizuoti. O didmiesčiuose pagrinde tavo minimas švelnus jūrinis klimatas.

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą
              Kad Skandinavijos vienkiemiai ir kaimai ganėtinai automobilizuoti. O didmiesčiuose pagrinde tavo minimas švelnus jūrinis klimatas.
              Kas liečia vienkiemius tai savaime aišku, bet miesteliai ir miestai turi parankias galimybes ir norus vystyti VT ir pėsčiųjų/dviračių infrastruktūrą.

              Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                Kas liečia vienkiemius tai savaime aišku, bet miesteliai ir miestai turi parankias galimybes ir norus vystyti VT ir pėsčiųjų/dviračių infrastruktūrą.

                Iš kitos pusės, gali būti ir taip, kad tiesiog Švedijos didesnė populiacijos dalis gyvena švelnesnio klimato pajūrio didmiesčiuose, kuriuose mažiau kliūčių vystyti dviračių infrastruktūrą visus metus. Kaip pavyzdį imčiau, kad net Lietuvoje būtent Lietuvos pajūris turi labiausiai išvystytą dviračių takų tinklą dėl švelnesnio klimato ir lygesnio pajūrio reljefo.
                Skandinavijos šalyse vietos savivalda yra stipri, turi palyginti daug kompetencijų įvairiose srityse, tam yra perskirstoma daug valstybės lėšų. Viešasis transportas yra viena iš sričių, kurią reikia smarkiai subsidijuoti, net kai ir gyventojų tankumas toks mažas ir viešajam transportui labai nepalanku veikti.

                Manau klimatas, kaip ir topografija, gali paaiškinti dviračių populiarumą, bet ne automobilių. Automobilis daugeliu atveju yra patogiausia judėjimo priemonė, jam pritaikoma infrastruktūra (tiesiamos naujos/platinamos gatvės), gyvenamosios ar laisvalaikio erdvės (užmiesčio gyvenvietės, prekybos centrai), visa tai dar labiau įsuka užburtą ratą automobilio naudai, o norint situaciją keisti iš esmės, reikia milžiniškų investicijų į alternatyvas. Tik priminsiu, daugelis išsivysčiusio pasaulio šalių ketina atsisakyti transporto priemonių vidaus degimo varikliais per artimiausius 10-15 metų. Kažkodėl nematyti kad būtų atsižvelgiama į šią paprastą sąlygą planuojant gatves pas mus.

                Comment


                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                  Manau klimatas, kaip ir topografija, gali paaiškinti dviračių populiarumą, bet ne automobilių. Automobilis daugeliu atveju yra patogiausia judėjimo priemonė, jam pritaikoma infrastruktūra (tiesiamos naujos/platinamos gatvės), gyvenamosios ar laisvalaikio erdvės (užmiesčio gyvenvietės, prekybos centrai), visa tai dar labiau įsuka užburtą ratą automobilio naudai, o norint situaciją keisti iš esmės, reikia milžiniškų investicijų į alternatyvas. Tik priminsiu, daugelis išsivysčiusio pasaulio šalių ketina atsisakyti transporto priemonių vidaus degimo varikliais per artimiausius 10-15 metų. Kažkodėl nematyti kad būtų atsižvelgiama į šią paprastą sąlygą planuojant gatves pas mus.
                  Esmė matyt tokia - skirtingos šalių vystymosi tendencijos. Pas mus po visų sovietinių stagnacijų ir posovietinių ekonominių krizių įsisuko naudotų automobilių rinka, tai matyt mąstoma iš šių dienų perspektyvų nukeliant viską kokius 10-15 m. į priekį. Kai Vakaruose jau bus fiziškai atsisakinėjama tokių automobilių, galimai kažkas jau bus mąstoma ir Lietuvoje.

                  Comment


                    Parašė themanual Rodyti pranešimą

                    Aš tai nežinau kokį miestą Shernas žiūrėjo, bet Oslo ring road'o (150 E18 E6, kuris riboja panašų plotą kaip Vilniuje Vakarinis aplinkkelis, Mykolo Lietuvio g., Geležinio Vilo g., Oslo g.) viduje nėra nė vienos tranzitinės miesto magistralės. Yra 161 kelyje kai kur skiriamoj juostoj tvorelės bet jos tikrai ne 2.5m aukščio, dviračių eismas vyksta gatvėje ir kokiam VIlniui tik svajoti, jog taip galėtų atrodyti Laisvės pr., Ukmergės g. ar Narbuto g.
                    Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

                    Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.

                    Comment


                      Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                      Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

                      Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.
                      O tai iš kur tas efektyvus VT atsiras, jei net A juostas atskirti iškart kyla nepasitenkinimas iš vairuotojų? Nors kaip ir įsidrasina po truputį, po ilgų baksnojimų per soc. tinklus, kad kaip Jūs ruošiatės įvedinėt BRT, jei net A juostų nupiešt negalit. Tai kaip ir turime ir platesnes gatves, ir pinigų dotuoti automobilių infrastruktūrą, o vat jau efektyviam pervežimui organizuoti, tai jau mes ne turčiai skandinavai?

                      Comment


                        Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                        Nonsensas. Savivaldybės saugaus eismo komisiją deda skersą ant saugumo ir taisyklių. Nes nu kaip galima važiuoti 50, kai kelias naujas ir lygus

                        Girulių plente leis važiuoti greičiau
                        https://www.ve.lt/naujienos/klaipeda...iciau-1778356/


                        Kas žino, ką daryti, kur kreiptis, kad šitas debilų sprendimas būtų atšauktas?
                        Niekaip. Jus fizinis asmuo ir neturite teises kreiptis i teisesaugos institucijas del viesojo intereso gynimo. Vienintelis budas yra viesumas, rasymas i vietines naujienu svetaines, delfi ir pan.
                        Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.

                        Comment


                          Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                          Niekaip. Jus fizinis asmuo ir neturite teises kreiptis i teisesaugos institucijas del viesojo intereso gynimo. Vienintelis budas yra viesumas, rasymas i vietines naujienu svetaines, delfi ir pan.
                          Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.
                          Nors pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklės draudžia tokį dirbtinį greičio mažinimą, bet matomai niekas nedraudžia politikams kištis į eismo saugos klausimus ir sudėti ženklus prie jau įrengtos perėjos. Gėda!

                          Comment


                            50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

                            Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.
                            Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                            Comment


                              Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                              50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

                              Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.
                              Dar pasirodo miesto greitis yra ir spūsčių priežastis: "Jis ragino pagalvoti, kokios transporto spūstys susidarys vasarą, jeigu tokiame kelyje automobilių kolona privalės važiuoti 50 km/val. greičiu."
                              Įjungiau beždžionės logiką ir nu tikrai: spūstis=lėtai, vadinasi reikia didinti greitį ir nebeliks spūsčių.

                              Comment


                                Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                                Skirtingi žmonės skirtingai svajoja Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

                                Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.
                                Tai daug ko nėra bet galima kažką daryti, o ne konservuoti VT esamoje padėtyje. Aš manau jog galima apie daug ką svajoti, bet katino dienos baigsis kai ES iš viršaus nuleis ant mūsų visų automobilių ir dar papildomai ekologinius mokesčius, uždraus visokius dyzelius ir t.t.. Tuomet būrams ir proletariatui nei dviratis, nei troleibusas nebeatrodys tokie riboti, o kas galės susimokėti - džiaugsis atlaisvėjusiomis gatvėmis

                                Comment


                                  (atsakymas-paaiškinimas ištrintam SoulMulticast pranešimui)
                                  "Vežesta" kartu su "Dešimtu maršrutu" kurį laiką aptarnavo 2А, 13, 14А, 21, 21А Klaipėdos m. maršrutus bei 9 maršrutinį taksi. Šiais laikais, vadinamųjų "xozeinų" biznis jau beveik išmiręs. Reguliariuose keleivių pervežmuose išliko tik patys atkakliausi Vilniaus (Irzimas), Trakų (Centvalis), Kauno (maršrutiniai taksi, Merula) rajonuose, o didžiausias bastionas - Klaipėda ir rajonas (Vežeta, Gintarinis vairas, Pajūrio autobusai), kur jiems priklauso daugiau nei pusė miesto transporto ir praktiškai visas rajonas.
                                  Paskutinis taisė Mettal; 2020.02.28, 09:24. Priežastis: Pridėtas kontekstas
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                    Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.
                                    Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.

                                    “The cavalry ain’t coming. You’ve got to do this yourself.” – Chris Gardner

                                    Comment


                                      Parašė zero Rodyti pranešimą

                                      Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.
                                      Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?

                                      Comment


                                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                        Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?
                                        Trys palaikino. Šitas įdomiausia. Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais. Supraskit vieną kartą kad kelių platinimas nepadeda. Apie tai rašyta su nuorodomis i daug tyrimų jau šiame forume. Vienintelis būdas realiai sumažinti kamščius tai persodinti dalį žmonių ant dviračių, ir šiaurės europos pavyzdys sako kad jie mielu noru persės, jei suteikti tam sąlygas.

                                        Comment


                                          Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                          Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais.
                                          Tai yra visai nesusiję dalykai.
                                          Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                                          Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                                          Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                                          Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                                          Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                                          Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X