Nelabai įtikinama dėl tų pramoninių rajonų. Senamiesčiui ar kurortui pritaikyti receptai ten ne visada tinka.
Bet gerai, kad bent bandei argumentuoti savo teiginius.
Reiktų man labiau atkreipti dėmesį į situaciją darbo dienomis. Dažniau pravažiuoju pro ten savaitgaliais (dažniausiai dviračiu). Gan tuščia ten didesnę dalį laiko. Jei ten nėra taip užsikimšę darbo dienom ir ypač piko metu, galėtų būti gan pigiai papaišytos dviračių juostos (tiesa atskirčiau kokiom priemonėm pan. kaip Vilniaus Ukmergės g. A juosta) ir galėtų būti geras ir gan patogus dviračių tranzitas iš miegamųjų rajonų į Petrašiūnus, Amalius, Palemoną ir Kauno marias.
Didžiausia tokių gatvių problema yra ta, kad ten apskritai nebūna šaligatvių ir dviračių takų, dėl ko nėra jokių galimybių iki tokių vietų nusigauti kaip tik automobiliu. Optimalus gatvės plotis priklauso nuo eismo intensyvumo. Jei jis didelis, važinėja daug sunkvežimių gal ir gerai turėti plačią gatvę, tik tada reiktų daryti 2+2 juostas.
Gatvės su per daug plačiomis juostomis yra blogai tuo, kad jos leidžia patogiai viršyti leistiną greitį, kas ypač ne piko metu didina avaringumą, ypač ne piko metu, nes tuomet yra populiarios tarp "pramoginių" lakstytojų (kurie atvažiuoja dideliu greičių pavažinėti su savo senais BMW). Juostų plotis turėtų būti toks, kad važiuoti didesniu nei leistinas greičiu būtų nepatogu ir nekomfortiška pačiam vairuotojui.
Mieste vietų, kur visokie chavai galėtų lenktyniauti ir cypinti savo padangas tiesiog neturėtų būti.
Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.
Na nežinau, pavaikščiojus Paryžiaus ar Barselonos centre automobilių kiekis lietuvoje atrodo labai mažas. Pas vokiečius šiek tiek kitaip, bet ten labia griežtas ribojimas pagal ekologinę klasifikaciją ir pan. Berlyne įdomi situacija, kur visi iki miesto važiuoja automobiliu, tada persėda į viešajį (mes bandom kopijuoti su Park&Ride). Skirtumas tik, kad ten labia daug aikštelių pakištos po žeme, o pas mus požeminės tik kelios prie kudirkos aikštės yra. Neatsimenu ar čia ar kur kitur buvo pavizdys kad vietoj auto aikštelės padarė didelę pėsčiųjų aikštę. Tik va užmiršo paminėti, kad po ta aikšte yra 4 aukštų požeminis parkingas.
Taip kad ruoškitės vargti toliau, išganymo nebus, gyventojų rajone o kartu ir automobilių tik daugėja, kamščiai ilgės toliau.
Tai kad atvirkščiai, gyventojų kol kas Lietuvoje sparčiai mažėja! Automobilių skaičius irgi jau pasiekęs piką (1 žmogus 2 mašinomis nepavažiuos).
Manau, kad problemos kitur. Padaugėjo pačių kelionių, stipriai išaugo gyvenimo tempas, nesubalansuotas susisiekimo tinklas, neadekvatus VT ir t.t.
Tai kad atvirkščiai, gyventojų kol kas Lietuvoje sparčiai mažėja! Automobilių skaičius irgi jau pasiekęs piką (1 žmogus 2 mašinomis nepavažiuos).
Manau, kad problemos kitur. Padaugėjo pačių kelionių, stipriai išaugo gyvenimo tempas, nesubalansuotas susisiekimo tinklas, neadekvatus VT ir t.t.
Toli gražu iki kažkokių pikų. Gi žmogus aiškiai sako, kad keliasi žmonės į priemiesčius ir tuomet jau visi šeimos nariai perka po auto. Pats žinau tokių pavyzdžių, kai mieste buvo vairuojantis tik vyras, o išsikėlus į priemiestį jau ima vairuoti ir žmona, o vaikams paaugus dar ir jiems ko gero pirks. Po to ir stebim žibintų upes valstybinių kelių įvažiavimuose į centrą.
Toli gražu iki kažkokių pikų. Gi žmogus aiškiai sako, kad keliasi žmonės į priemiesčius ir tuomet jau visi šeimos nariai perka po auto. Pats žinau tokių pavyzdžių, kai mieste buvo vairuojantis tik vyras, o išsikėlus į priemiestį jau ima vairuoti ir žmona, o vaikams paaugus dar ir jiems ko gero pirks. Po to ir stebim žibintų upes valstybinių kelių įvažiavimuose į centrą.
Žinau ir atvirkštinių pavyzdžių, kai vaikams pradėjus lankyti mokyklą užkniso važinėti ir pardavė namus užmiestyje. Vieni persikėlė į kažkokį miegamąjį rajoną, kiti į senamiestį. Atvirkštinių variantų daug daugiau, aišku.
Tai kad atvirkščiai, gyventojų kol kas Lietuvoje sparčiai mažėja! Automobilių skaičius irgi jau pasiekęs piką (1 žmogus 2 mašinomis nepavažiuos).
Manau, kad problemos kitur. Padaugėjo pačių kelionių, stipriai išaugo gyvenimo tempas, nesubalansuotas susisiekimo tinklas, neadekvatus VT ir t.t.
Ten, kur mažėja, kamščių ir nėra, net Kaune jie palyginti juokingi (neskaitant viadukų rekonstrukcijų ir tranzitinių aplinkkelių). Va vien per šių metų pirmą pusmetį gyventojų mieste padaugėjo 5300, tai per metus su dar plius rajonu, kuriame irgi didėja, gausis virš 10000, žodžiu kasmet po naujas Grigiškes išvažiuoja į miesto gatves, tai kur ten tie kamščiai nedidės.
Tai kad atvirkščiai, gyventojų kol kas Lietuvoje sparčiai mažėja! Automobilių skaičius irgi jau pasiekęs piką (1 žmogus 2 mašinomis nepavažiuos).
Manau, kad problemos kitur. Padaugėjo pačių kelionių, stipriai išaugo gyvenimo tempas, nesubalansuotas susisiekimo tinklas, neadekvatus VT ir t.t.
Tai kad aš gana akivaizdžiai kalbu apie Vilnių ir jo rajoną, pasižiūrėkit statistiką, jeigu manot kad ten kažkur mažėja gyventojų.
Spūstys kaip minėjau darosi vis didesnės dar iki centro, ties Ukmergės g ir Vakarinio sankryža, G.V. su Mokslininkų g., A4 -> A1, nuo Minsko plento ir t.t.
Galima efektyvinti tuos mazgus, bet racionaliai mąstant galbūt yra gerai, kad jie stabdo automobilių judėjimą link centro šitaip bent iš dalies dozuodami srautus, nes centras piko metu jau ir taip vos pajėgus tvarkytis su esama situacija.
Svarbiausia, kad nestabdytų vakarais, kai reikia išsiurbti automobilius iš centro, tuomet realiai problemų ten nėra, apart Liepkalnio sankryžos, bet ją jau pradės rekonstruoti.
Juokingiausia kai kaltė verčiama eismo pasikeitimams žieduose, nors ankstesnės tvarkos metu pastoviai pažeidinėjamos taisyklės būdavo ir aišku žiedams reikėdavo susidoroti su mažesniu srautu.
Dabar garantuoju, kad dėl kamščių bus kaltinamas žalių rodyklių nuėmimas, nors piko metu būten jos daug kur ir sukeldavo kamščius, kai neproporcingai didelis srautas judėdamas jų pagalba užkimšdavo gatves ir srautai judantys tieisiai ar darantys kairį posūkį yra paralyžuojami, nes užsidegus žaliam signalui negali pradėti judėti dėl to, kad gatvė už sankryžos užkišta sukančiais žalių rodyklių pagalba.
Iš Balsių į Žirmūnus per tą tiltą vargu ar važiuotų. Sunku perspjauti Verkių gatvę. Ypač jei sutvarkytų sankryžą ties Verkių rūmais. Kad reikia normalios studijos tai faktas.
Niekas ir nesako, kad tai prioritetinis dalykas, kuris turėjo būti pastatytas vakar. Bet norint turėti išbaigtą kelių tinklą Vilniuje ir apylinkėse nėra gerai, kad tarp tiltų yra 20km+ atstumas. Tiek į šitą pusę, tiek žemiau miesto. Sakyčiau čia didesnė problema net ne vairuotojams, o VT ir dviračiams. Su mašina apsukt ratą mažiau skauda nei su viešu transportu ar dirbant savom kojom.
Tai reiškia problemos kaip ir nėra, dviračiai net Olandijos užmiesčiuose nėra panacėja, o VT į tas vietoves per daug net neturi lįsti dėl mažo gyventojų tankio.
Su racionaliu (net tokį sunku gauti) finansvimu VT Vilniaus priemesčiuose visada bus lėtas ir retas ir maža dalis gyventojų juo naudosis, nes jis bus visiškai nepatogus ir netinkamas kasdien važiuoti į darbą. Vienintelis VT sprendimas taip išsikerojus priemiesčiams yra suteikti galimybę naudotis park'n'ride aikštelėmis tiems kurie to nori, ir padaryti, kad bent esamas VT nestovėtų kamščiuose.
Tai reiškia problemos kaip ir nėra, dviračiai net Olandijos užmiesčiuose nėra panacėja, o VT į tas vietoves per daug net neturi lįsti dėl mažo gyventojų tankio.
Su racionaliu (net tokį sunku gauti) finansvimu VT Vilniaus priemesčiuose visada bus lėtas ir retas ir maža dalis gyventojų juo naudosis, nes jis bus visiškai nepatogus ir netinkamas kasdien važiuoti į darbą. Vienintelis VT sprendimas taip išsikerojus priemiesčiams yra suteikti galimybę naudotis park'n'ride aikštelėmis tiems kurie to nori, ir padaryti, kad bent esamas VT nestovėtų kamščiuose.
VT į Balsius kiek matau gan pilnas. Kiek teko girdėti kasdien važinėjančių VT į darbą irgi yra. Taip pat ir važinėjančių Balsius į darbą mokykloje, darželiuose ir t.t.. Ta pati situacija ir su kitais priemiesčiais, pvz Lentvariu ar Grigiškėm. Toli gražu ne visi priemiesčiai yra pavienės fazendos su 20a sklypais išmėtytos vidury laukų be asfaltuotų privažiaivmų.
VT į Balsius kiek matau gan pilnas. Kiek teko girdėti kasdien važinėjančių VT į darbą irgi yra. Taip pat ir važinėjančių Balsius į darbą mokykloje, darželiuose ir t.t.. Ta pati situacija ir su kitais priemiesčiais, pvz Lentvariu ar Grigiškėm. Toli gražu ne visi priemiesčiai yra pavienės fazendos su 20a sklypais išmėtytos vidury laukų be asfaltuotų privažiaivmų.
Tiesa, sunku padaryti ir dažną patogų maršrutą į priemiesčius, kuriam nereiktų vežioti oro ne piko metu. Idealiu atveju vietoj bandymo iki visų privažiuoti būtų vienas stipresnis maršrutas iki kurio žmonės (negalintys privažiuoti patys iki park'n'ride) atkeliautų dviračiais ar pėsčiomis ir tuomet jau juos vežtų dažnai kursuojantis autobusas iki artimiausio transporto hubo.
Pvz dabar nuo Santariškių Žaliųjų ežerų kryptimi yra berods keturi maršrutai ir lai jie būna (nes daugeliu atveju ten visgi per toli privaikščioti iki antro artimiausio maršruto), bet ar būtina vežti iki pat Žalgirio st.
Aš suprantu kelionės be persėdimų privalumus, tačiau trumpesnis ir dažniau kursuojantis VT vis tiek yra patogesnis kai kalba eina apie retai važiuojančius priemestinius maršrutus. O ir piko metu atsirastų galimybė su tais pačiais resursais pervežti daugiau keleivių iki tarkim Santariškių žiedo.
Tiesa, sunku padaryti ir dažną patogų maršrutą į priemiesčius, kuriam nereiktų vežioti oro ne piko metu. Idealiu atveju vietoj bandymo iki visų privažiuoti būtų vienas stipresnis maršrutas iki kurio žmonės (negalintys privažiuoti patys iki park'n'ride) atkeliautų dviračiais ar pėsčiomis ir tuomet jau juos vežtų dažnai kursuojantis autobusas iki artimiausio transporto hubo.
Pvz dabar nuo Santariškių Žaliųjų ežerų kryptimi yra berods keturi maršrutai ir lai jie būna (nes daugeliu atveju ten visgi per toli privaikščioti iki antro artimiausio maršruto), bet ar būtina vežti iki pat Žalgirio st.
Aš suprantu kelionės be persėdimų privalumus, tačiau trumpesnis ir dažniau kursuojantis VT vis tiek yra patogesnis kai kalba eina apie retai važiuojančius priemestinius maršrutus. O ir piko metu atsirastų galimybė su tais pačiais resursais pervežti daugiau keleivių iki tarkim Santariškių žiedo.
Prie Santariškių žiedo nėra patogios vietos galinei stotelei. Užsukinėt į ligonines ne itin patogu, nes gautųsi važiavimas priešinga kryptimi nei daugeliui keleivių reikia. Kelios papildomos minutės gal ir nėra daug, bet visgi norint pritraukt žmones tai ir smulkmenos svarbu. Be to piko metu tos kelios papildomos minutės gali pavirsti ir į 10 minučių. Persėst į 1g/2g patogu prie Jeruzalės IKI. Bet atvažiavus iki ten kodėl nepavažiuot iki Siemens ir pakeliui leist persėst į dar kelis maršrutus Jei atvažiavo iki ten - gerai ir Kuro aparatūrą paimt, kad žmonėm nereiktų daug eiti norint persėsti į pro ten važiuojantį transportą. Taip ir gaunasi važiavimas iki Žalgirio Sutrumpinus ir nemažai daliai prireikus persėsti ne 1, bet 2 kartus, ryškiai išaugtų kelionės laikas ir rizika nespėt persėst. Didesnis kiekis transporto Kalvarijų gatvėje irgi vargu ar kam nors kenkia.
valstybė ir savivaldybė pinigų nespausdina, finansuojama iš mokesčių mokėtojų kišenės. Tai galų gale aš finansuočiau VT, kuriuo niekas toliau sėmingai nesinaudotų vietoj to, kad mano sumokėti mokesčiai būtų išleisti parko tvarkymui ar kokio šaligatvio įrengimui? Nesutinku remti orą vežiojantį transporta.
Į kelius ir gatves taip pat nereiks investuot - tik jokiu būdu neplatinti esamų ir neįrenginėti daugiau parkavimo vietų prie esamų pastatų (tas liečia ir daugiabučių kiemus) ir kai kamščiai pasidarys nebeįmanomi, VT pasidarys patrauklus (nes nebus kur parkuoti, o ir A juostom važiuoti tik autobusai galės) ir padaugėjus keleivių bus galima nupirkti daugiau autobusų. Viskas susireguliuoja savaime, bet yra utopija tikėti, kad paleidus vietoj 1 autobuso keturis per valandą kažkas atsisakys automobilio.
Užtat dabar visų lėšomis, ir tų, kurie neturi automobilio, kiša į asfaltą. Ir tik nereikia čia pasakų apie akcizą. Jo toli gražu nepankanka. O kur dar žala nuo autotransporto srautų didėjimo, kuri, beje, neaplenkia ir pačių tų, kurie važiuoja automobiliais, nes kvėpuoja visi tuo pačiu užterštu oru, o automobilistai dar turi gauna papildomų sveikatos problemų (kurios paskui gydomos vėlgi iš bendros kišenės, t.y. visų sąskaita) dėl mažo judrumo. Tik vėlgi nereikia čia pasakų apie sportavimą. Vidutinis statinis pilietis nesportuoja, o tie, kas naudojasi VT, nori nenori, daugiau juda.
Ką tu čia rašai apie tai, kad nereikės investuoti į kelius ir parkingus, jei tai daroma ir galo nesimato. Kuo daugiau automobilių, tuo daugiau reikia kišti į asfaltą. Kuo daugiau kišama į asfaltą, o ne VT, tuo dar daugiau automobilių. Tai dar Lietuvoje gyventojų mažėja, bet automobilizacija ir automobilių kiekis gatvėse nemažėja. O jei gyventojų daugėtų, tai tu įsivaizduoji, kiek dar reikėtų kišti daugiau į asfaltą. Nereikia čia dviračio išradinėti. VT kainuoja pigiau valstybei, įvertinus viską. Tik šalyse, valdomose bukos valdžios jis yra "per brangus malonumas". Ne, automobilis jau seniai nėra išsivysčiusios ir turtingos šalies bei gerbūvio simbolis. Priešingai, kuo biednesnė šalis, tuo daugiau automobilių (senų laužų) gatvėse, o ne viešojo transporto.
Tai kad čia kliedesiai kai kuriais atvejais. Kaip jie įsivaizduoja, kad galima sumažinti eismo srautus į priemiesčius 7,2 proc., jei priemiestinis VT iš esmės nebus plėtojamas, nes numatomas keleivių augimas tik 2,7 proc., ką pilnai galima pasiekti su esamu priemiestiniu VT ir nedidele jo korekcija. Ar jie mano, kad visi patys ims keltis gyventi į miestą iš priemiesčių ir judėjimo iš priemiesčių problema pati atpuls? Naivu. O gal tiesiog prijungus rajono teritorijas formaliai jos taps miesto ir irgi problema išnyks?
Kitos priemonės transporto spūstims mažinti – tai skirtingų lygių sankryžų įrengimas, kelių įrengimas (Šiaurinė gatvė), aplinkkelių įrengimas, papildomų žiedinių sankryžų įrengimas. Štai, pavyzdžiui, transporto srautų reguliavimui Gariūnų sankryžoje arba Titnago g. žiedinė sankryža padėtų padidinti transporto pralaidumą ir taip išvengti spūsčių. Atsižvelgdamas į susidariusią situaciją, lapkričio mėnesį Seime įregistravau pasiūlymą skirti papildomą 1 mln. eurų specialiąją tikslinę dotaciją Vilniaus miesto infrastruktūrai gerinti.
Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų. Visiškai normalu kai kam kai bet kuris Bezdoniškio miestelis gauna ES dotacijas trinkelių klojimui kai žmonių kiekis mažėja dviženkliai procentais, tačiau 1 mln Vilniui kai kam yra kaip raudonas audeklas buliui.
Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų. Visiškai normalu kai kam kai bet kuris Bezdoniškio miestelis gauna ES dotacijas trinkelių klojimui kai žmonių kiekis mažėja dviženkliai procentais, tačiau 1 mln Vilniui kai kam yra kaip raudonas audeklas buliui.
Pfff... niekas net nesukluso dėl sumos. Užtat kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kur dar pakeliui namo į užmiesčio vilą reikia praplatinti, kad išsispręstų miesto transporto problemos. Ai dar taip pat apie krepšinį ir stroikes.
Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų. Visiškai normalu kai kam kai bet kuris Bezdoniškio miestelis gauna ES dotacijas trinkelių klojimui kai žmonių kiekis mažėja dviženkliai procentais, tačiau 1 mln Vilniui kai kam yra kaip raudonas audeklas buliui.
Vienintelio būdo nėra. Yra tik kompleksiški sprendimai.
Comment