Parašė bato_usai
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė bato_usai Rodyti pranešimąČia apie elektrinius autobusus vs troleibusus iš visiškai kitokio kampo. Kita vertus elektra naktį pigesnė.
https://www.sfmta.com/projects/van-n...-rapid-transit
- 10 patinka
Comment
-
Tyrimo išvada: vilniečiai spūstyse per metus sugaišta daugiau laiko nei Londono ar Paryžiaus vairuotojai
Olandai sudarė reitingą, kuriame miestus iš 29 Europos šalių surikiavo pagal keletą kriterijų: vidutinis 10 km ilgio kelionės laikas, procentais išreikštas transporto spūsčių lygis ir per metus dėl spūsčių prarastas laikas.
Tyrimo duomenys rodo, kad vilniečiai per visus 2024 m. kamščiuose vidutiniškai prarado 113 valandų. Pagal šį kriterijų Lietuvos sostinė rikiuojasi pirma tarp miestų, turinčių iki 800 tūkstančių gyventojų.
Pagal tą patį kriterijų Vilnius užima 4-tą vietą, jeigu prie bendros eilės prijungiami ir miestai, kurių gyventojų skaičius viršija 800 tūkstančių. Tada sostinę lenkia tik Dublinas (Airija), Bukareštas (Rumunija) ir Briuselis (Belgija).
Tarp miestų iki 800 tūkst. gyventojų, Vilnius pagal šį kriterijų yra 18-as. Čia nuvažiuoti 10 km vidutiniškai užtrunka 24 min. 2 sek. Vroclave, kuris užima pirmą vietą – 28 min. 56 sek. Kaune tokia kelionė vidutiniškai trunka 20 min. 53 sek. ir tai šį miestą nukelia į 64-tą reitingo vietą. Klaipėdoje 10 km įveikiama per 19 min. 44 sek. – 82 pozicija.
Nuvažiuoti 10 km trumpiausiai užtrunka Amersfort’e (Nyderlandai), Espoo (Suomija) ir Almere (Nyderlandai). O mažiausiai laiko per metus spūstyse sugaišta Espoo, Amere, ir Lens’o (Prancūzija) miestų vairuotojai.
- 5 patinka
Comment
-
Kadangi esu lankęsis ir savaitę gyvenęs Almere mieste, Nyderlanduose, galiu pasakyt, kad ten neegzistuoja kamščiai, nors gyventoju kiekiu lenkia Klaipėdą.
Almeres mieste pagrindinė transporto priemonė yra dviratis, vaikai į mokyklas ir darželius važinėja dviračiais, yra įrengta ne viena VT gatvė (kurioje važiuoja tik autobusai), Amsterdamo miestą visi pasiekia traukiniais (apie 35 km atstumą traukinys įveikia greičiau nei automobilis), miestą gaubia aplinkkeliai.
Nieko panašaus negalima pasakyt apie Klaipėdą, Vilniaus geriau nėneminėti.
- 10 patinka
Comment
-
Wow, toks agrasyvesnis staripsnis iš MadeInVilnius, ačiū, jei žurnalistai skaito forumą
„Eurostato” duomenimis, Lietuvoje nuosavu automobiliu besinaudojančių žmonių skaičius – didžiausias Europoje
Žalioji Europos sostinė šiame kontekste skamba kaip nejuokingas pokštas. Kaip rodo „Eurostato“ duomenys, nuosavu automobiliu besinaudojančių gyventojų skaičius Lietuvoje yra didžiausias visoje Europoje, o viešuoju transportu ar traukiniais – bene mažiausias mūsų žemyne. Neišvystyta traukinių ir viešojo transporto sistema lemia, kad šiandien negalime pasigirti puikiais rezultatais, o mus lenkia net artimiausi kaimynai.
87,9 % – tiek žmonių naudojasi automobiliu kaip pagrindine transporto priemone Lietuvoje. Antroje vietoje yra Suomija, tačiau ir jos rezultatas yra beveik 10 % žemesnis negu Lietuvos – 78,6 % žmonių čia renkasi automobilį. Šalis, kur mažiausiai žmonių renkasi automobilį kaip pagrindinį būdą judėti po šalį ar miestus yra Kroatija, kurs šis skaičius siekia tik 48,8 % gyventojų.
Kokiu būdu bus bandoma to pasiekti? Bus mėginama apriboti automobilių naudojimą: sumažinti automobilių stovėjimo vietų miesto centre, įvesti didesnius mokesčius už automobilių parkavimą, bus skatinama naudoti elektromobilius. Vilniaus miesto savivaldybė tikina, kad nori didinti viešojo transporto patrauklumą: įvesti naujas transporto priemones, bus trumpesni intervalai ir patogesni maršrutai. Visgi didelę antireklamą viešojo transporto naudojimuisi padarė neseniai pristatytas pasiūlymas nuo liepos didinti viešojo transporto bilietų kainas. Kai kuriais atvejais kainos bus didesnės dvigubai. Mūsų portalo surengta apklausa parodė, kad kai kurie žmonės dėl savivaldybės žingsnio grįš prie važiavimo automobiliais ir nustos naudotis viešuoju transportu.
Vėlei „Eurostato“ statistika negailestinga mums ir čia: autobusais ir troleibusais naudojasi tik 5,7 % Lietuvos gyventojų. Šis rodiklis yra vienas žemiausių skaičių visoje Europoje, neįskaitant šalių, kur žmonės rečiau važiuoja autobusais ir troleibusais, nes… turi metro ir tramvajus.
Mes jau ne kartą ar du rašėme, kad Vilniuje nei tramvajaus, nei metro statyti nesiruošiama, o vienintelė planuojama nauja viešojo transporto rūšis – laiveliai Neryje vasarą. Grįžkime trumpam prie Vilniaus miesto darnaus judumo plano, kuris numato, kad iki 2030 kelionės viešuoju transportu turėtų išaugti net iki 50 %. Tai reikštų, kad viešojo transporto dalis turėtų augti nuo dabartinių ~40 % iki šio tikslo.
- 23 patinka
Comment
-
Pasidomėjus, ar iš registracijos mokesčio surinktos lėšos yra panaudojamos aplinkosaugos projektuose ar susisiekimo infrastruktūrai gerinti, Finansų ministerijos atstovai portalui Delfi teigė, jog šie pinigai yra tiesiog paskirstomi savivaldybėms.
https://www.delfi.lt/auto/autonaujie...s1FUBtEAQWY3kw
Aha ir vėl tie aftamabilystai dėl visko kalti...
- 2 patinka
Comment
-
Pasirodo Vilniaus VT puikus, kuriuo žavisi visa Europa, tik mes čia kažko nesuprantame.
Pasak mero, Europos Komisiją sužavėjo Vilniaus viešasis transportas ir savivaldybės ateities planai jį naujinti.
„Galiu paminėti, kad mes buvome gerai įvertinti dėl savo mobilumo – transformacijos, kuria siekiame, kad kuo daugiau vilniečių važiuotų viešuoju transportu, mūsų investicijos į viešojo transporto plėtrą“, – teigė Vilniaus meras.
- 15 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąWow, toks agrasyvesnis staripsnis iš MadeInVilnius, ačiū, jei žurnalistai skaito forumą
„Eurostato” duomenimis, Lietuvoje nuosavu automobiliu besinaudojančių žmonių skaičius – didžiausias Europoje
https://madeinvilnius.lt/transportas...sias-europoje/Kokiu būdu bus bandoma to pasiekti? Bus mėginama apriboti automobilių naudojimą: sumažinti automobilių stovėjimo vietų miesto centre, įvesti didesnius mokesčius už automobilių parkavimą, bus skatinama naudoti elektromobilius. Vilniaus miesto savivaldybė tikina, kad nori didinti viešojo transporto patrauklumą: įvesti naujas transporto priemones, bus trumpesni intervalai ir patogesni maršrutai. Visgi didelę antireklamą viešojo transporto naudojimuisi padarė neseniai pristatytas pasiūlymas nuo liepos didinti viešojo transporto bilietų kainas. Kai kuriais atvejais kainos bus didesnės dvigubai. Mūsų portalo surengta apklausa parodė, kad kai kurie žmonės dėl savivaldybės žingsnio grįš prie važiavimo automobiliais ir nustos naudotis viešuoju transportu.
Ir dar priedo prastins VT.
Paskutinis taisė Taj Mahal; 2025.01.27, 12:39.
- 11 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąPasirodo Vilniaus VT puikus, kuriuo žavisi visa Europa, tik mes čia kažko nesuprantame.
https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...oogle_vignette
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąPasirodo Vilniaus VT puikus, kuriuo žavisi visa Europa, tik mes čia kažko nesuprantame.
https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...oogle_vignette
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąWow, toks agrasyvesnis staripsnis iš MadeInVilnius, ačiū, jei žurnalistai skaito forumą
„Eurostato” duomenimis, Lietuvoje nuosavu automobiliu besinaudojančių žmonių skaičius – didžiausias Europoje
https://madeinvilnius.lt/transportas...sias-europoje/
- 21 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąWow, toks agrasyvesnis staripsnis iš MadeInVilnius, ačiū, jei žurnalistai skaito forumą
- 21 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Man atrodo, kad MadeInVilnius tikrai skaito forumą, ne kartą ten yra atsiradę geekiškų naujienų, kurios pirmiausia buvo aptartos čia. Labai gerai, kad egzistuoja toks vilnietiškas portalas ir aptarinėjamos VT problemos, nes feisbukuose šio puslapio naujienos nueina tikrai gerai ir taip skatina savivaldybę bent truputį pajudinti užpakalį.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąPasirodo Vilniaus VT puikus, kuriuo žavisi visa Europa, tik mes čia kažko nesuprantame.
https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...oogle_vignettehttps://environment.ec.europa.eu/top...ilnius-2025_en
Cirkininkas panašu tapo neraudonauojančiu melagiu
- 13 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Kad nėra nei žodžio apie VThttps://environment.ec.europa.eu/top...ilnius-2025_en
Cirkininkas panašu tapo neraudonauojančiu melagiu
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąWow, toks agrasyvesnis staripsnis iš MadeInVilnius, ačiū, jei žurnalistai skaito forumąParašė felar Rodyti pranešimąStraipsnio autorė Aneta Kurowska 5 metus studijavo Varšuvoj. Netgi trumpai pagyvenus mieste su bent jau average VT situacija pasidaro akivaizdu ant kiek Vilnius atsilikęs. Kiekvieną kartą nusileidus Vilniaus oro uoste pasijauti kaip į gilią Europos provinciją atvykęs, o ne į 600k gyventojų turinčią EU sostinę. Po kurio laiko priprantama.
- 1 patinka
Comment
Comment