Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Juodosios skylės ir egzistuos tol, kol automobiliui bus teikiama pagrindinės susisiekimo priemonės pozicija.
    Dar kartą: automibilizacijos lygis padidėjo ne tik todėl, kad visi staiga užsinorėjo automobilio, bet todėl, kad VT nesugebėjo ir nesugeba užtikrinti susisiekimo poreikio.

    Kaip ilgametė Vilniaus juodoji skylė yra pvz Mokslininkų g. Arba Kirtimai.

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

      Tai gal nebesiblaškyk? Vienur teigi, kad tik automobilis turi būti 100x brangesnis, kad dingtų problemos. Čia pripažįsti, kad automobiliui nėra alternatyvos. Kas trukdo VT vystymui, ar aš važiuojantis į darbą, nes kitaip nėra variantų?
      Kas neaišku? Dabar automobiliui daug kur nėra absoliučiai jokios alternatyvos. Čia aš ne apie konkrečiai Vilnių, bet aplamai. O Vilniuje gatves užkemša ne tik vilniečiai su automobiliais, kurie kaip ir turi alternatyvą, bet ir aplinkinių rajonų ar priemiesčių gyventojai, kurie neturi alternatyvos arba VT kaip ir yra, bet toks, kuris tinka tik vaikams ar pensininkams...
      Nes automobilis vis tiek yra patogiau už VT. O jei ir eksploatacijos kaina priimtina, pagal kišenę tai niekas į VT nepersės. Galite daryti geriausią VT, jei automobilis nebus brangiai išlaikomas ir eksploatauojamas, niekas masiškai nepersės į VT. O pora ar 5 procentai persėdusių į VT Vilniuje nieko nepakeis. Reikia minimu per pusę sumažinti automobilių gatvėse.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

        Kas neaišku? Dabar automobiliui daug kur nėra absoliučiai jokios alternatyvos. Čia aš ne apie konkrečiai Vilnių, bet aplamai. O Vilniuje gatves užkemša ne tik vilniečiai su automobiliais, kurie kaip ir turi alternatyvą, bet ir aplinkinių rajonų ar priemiesčių gyventojai, kurie neturi alternatyvos arba VT kaip ir yra, bet toks, kuris tinka tik vaikams ar pensininkams...
        Nes automobilis vis tiek yra patogiau už VT. O jei ir eksploatacijos kaina priimtina, pagal kišenę tai niekas į VT nepersės. Galite daryti geriausią VT, jei automobilis nebus brangiai išlaikomas ir eksploatauojamas, niekas masiškai nepersės į VT. O pora ar 5 procentai persėdusių į VT Vilniuje nieko nepakeis. Reikia minimu per pusę sumažinti automobilių gatvėse.
        Dėl didžiųjų miestų ir jų priemiesčių bei satelitinių miestelių tikrai pritariu, kad VT privalo būti greitesnis, patogesnis, talpesnis bei dažnesnis. Visgi nesuprantu, kam VT kišti kaimiškų savivaldybių ir mažų miestų gyventojams? Pirma - ten automobiliai nekelia jokių problemų. Antra - retai apgyvendintoje kaimiškoje vietovėje tiesiog neįmanoma turėti dažnai kursuojančio ir įvairiomis kryptimis važiuojančio VT.

        Comment


          Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

          Dėl didžiųjų miestų ir jų priemiesčių bei satelitinių miestelių tikrai pritariu, kad VT privalo būti greitesnis, patogesnis, talpesnis bei dažnesnis. Visgi nesuprantu, kam VT kišti kaimiškų savivaldybių ir mažų miestų gyventojams? Pirma - ten automobiliai nekelia jokių problemų. Antra - retai apgyvendintoje kaimiškoje vietovėje tiesiog neįmanoma turėti dažnai kursuojančio ir įvairiomis kryptimis važiuojančio VT.
          Normalioje valstybėje turi būti ne vienintelė keliavimo priemonė. Dabar net ir automobilį turint rajonuose jokios alternatyvos net jam sugedus NĖRA. Tik turėti antrą automobilį... Jau nekalbant apie žmones, kurie negali vairuoti, vaikus ir t.t. O vežioti orą VT irgi neturi. Todėl automobilistai turi susimokėti už VT netik bilietu, bet ir per automobilio mokesčius. Kaimuose ir rajonuose vis tiek automobilio išlaikymas kainuotų pigiau, nes Vilniuje (ir kituose didmiesčiuose) reikia, kad dalį išlaidų sudarytų brangus automobilio parkavimas ir laikymas prie namų. Nemokamo automobilių parkavimo iš viso neturi likti. Net ir prie daugiabučių ar darboviečių. Taip pat PC aikštelės turi būti mokamos (jei perki už, tarkim, 20 eurų, tada gali parkuotis valandą nemokamai, jei už mažesnę sumą - mokėk). Ir mokestis turi būti didelis, o ne simbolinis. Taip pat turi būti mažinamas parkavimo vietų skaičius. Taip pat mokesčiais reikia užpjauti šeimas, kuriose kiekvienas suaugęs šeimos narys turi po automobilį ar netgi po du... Viena šeima - vienas automobilis, visi kiti už dideles babkes jų turėjimui...
          Paskutinis taisė Al1; 2024.12.10, 18:45.

          Comment


            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

            Ir ką už tai pasiūlysite?

            Mes mokesčių nenustatome pagal tai, kiek kažkas turi pinigų.
            Kas tie “mes”? Kažkoks sekmadieninis “Mokesčių nustatymo klubas”?

            Comment


              Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą
              Daugiau juostų = daugiau laisvumo = daugiau nuperkama mašinų = daugiau dalyvauja eisme = daugiau/dažniau eismo ivykių = daugiau užkemšam juostų. Jei ne šių tai kitų.
              Pastebėjau kad kad nesvarbu kuek automobilių benupirkčiau (šiuo metu turiu 4), važiuoju vistiek tik su vienu vienu metu.
              -

              Comment


                Parašė Justiakas Rodyti pranešimą

                Kas tie “mes”? Kažkoks sekmadieninis “Mokesčių nustatymo klubas”?
                Mes == valstybė.
                Privačių mokesčių dar niekas neįvedė.

                Comment


                  Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                  Mes == valstybė.
                  Privačių mokesčių dar niekas neįvedė.
                  Na tada kas trukdo įsivesti? Priimame įstatymą ir pirmyn. Jau yra panašūs žemės ir NT mokesčiai, čia analogiškai gaunate socialiai teisingą mokestį, kuris atlaisvins gatves ne tik varguolių sąskaita, nes tiek ponui tiek vargšui automobilis taps vienodai nepatrauklus. Beje, tas pats turėtų būti su baudomis, parkingu ir panašiais dalykais.

                  Comment


                    Parašė Justiakas Rodyti pranešimą

                    Na tada kas trukdo įsivesti? Priimame įstatymą ir pirmyn. Jau yra panašūs žemės ir NT mokesčiai, čia analogiškai gaunate socialiai teisingą mokestį, kuris atlaisvins gatves ne tik varguolių sąskaita, nes tiek ponui tiek vargšui automobilis taps vienodai nepatrauklus. Beje, tas pats turėtų būti su baudomis, parkingu ir panašiais dalykais.
                    Įvedam tokį mokestį. Kas toliau?
                    Geležiniu Vilku visi važiuos dviračiais? Ir iš vieno Savanorių pr. galo (Vilniuje) į kitą (Kaune) irgi dviračiu?

                    Nes tokio mokesčio paskirtis - nesielgti taip, kaip nepatinka kažkuriai visuomenės grupei. Kai 'blogai' nesielgs dauguma, tokio mokesčio administravimas kainuos daugiau, nei bus iš jo surenkama.

                    Ir nežinia kas ir kaip užsidirbs pragyvenimui bei uždirbs miesto išlaidoms.

                    Comment


                      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                      Įvedam tokį mokestį. Kas toliau?
                      Geležiniu Vilku visi važiuos dviračiais? Ir iš vieno Savanorių pr. galo (Vilniuje) į kitą (Kaune) irgi dviračiu?

                      Nes tokio mokesčio paskirtis - nesielgti taip, kaip nepatinka kažkuriai visuomenės grupei. Kai 'blogai' nesielgs dauguma, tokio mokesčio administravimas kainuos daugiau, nei bus iš jo surenkama.

                      Ir nežinia kas ir kaip užsidirbs pragyvenimui bei uždirbs miesto išlaidoms.
                      Klausimas buvo kaip pasiekti tokį rezultatą. Aš pasiūliau variantą. Taip, tokio mokesčio paskirtis yra ne surinkti daug pinigų, o pašalinti automobilius iš gatvių. Tik
                      skirtingai nuo parkingo rinkliavos mano mokestis socialiai teisingas. Administravimas žinoma kainuos, bet kai už automobilio turėjimą varguolis mokės 1000€ per metus, prakutėlis 10000€, o ponas - 100000€, visiems vienodai sumažės noras turėti “du automobilius šeimoje”, “automobilį, nes patogiau palėkti iki darbo” ir pan. Aišku, per kitus rinkimus valdžia, įvedusi šitą mokestį lėks velniop, bet ką padarysi, kažkiek laiko gatvės pabus tuštesnės

                      Comment


                        Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
                        bet ką padarysi, kažkiek laiko gatvės pabus tuštesnės
                        Darbo vietos irgi.

                        Comment


                          Parašė Justiakas Rodyti pranešimą

                          Klausimas buvo kaip pasiekti tokį rezultatą. Aš pasiūliau variantą. Taip, tokio mokesčio paskirtis yra ne surinkti daug pinigų, o pašalinti automobilius iš gatvių. Tik
                          skirtingai nuo parkingo rinkliavos mano mokestis socialiai teisingas. Administravimas žinoma kainuos, bet kai už automobilio turėjimą varguolis mokės 1000€ per metus, prakutėlis 10000€, o ponas - 100000€, visiems vienodai sumažės noras turėti “du automobilius šeimoje”, “automobilį, nes patogiau palėkti iki darbo” ir pan. Aišku, per kitus rinkimus valdžia, įvedusi šitą mokestį lėks velniop, bet ką padarysi, kažkiek laiko gatvės pabus tuštesnės
                          Toks mokestis nieko nespręstų, o tik padidintų nepasitenkinimą susisiekimu Lietuvoje. Paimkime mano artimuosius, kurie iš principo gali naudoti VT kelionėms. Mama per dvejus metus (neseniai kaip tik perėjom TA) pravažiavo vos 1600km. Jei žiūrėti vien į draudimo kainą, jau neatsiperka, pigiau būtų važinėti VT, kuriuo, beje, ji ir važinėja. Tačiau vis tiek turi automobilį ir jį išlaiko, nes nepavyksta visko atlikti tik vienu automobiliu šeimoje ar VT. Teta, tuo tarpu, parduoda savo automobilį, jo iš vis nebenaudoja: arba paveža arti gyvenantys vaikai, arba vyras. Tačiau ne visiems tai yra įmanoma dėl akivaizdžių priežasčių. Pats važinėju iš esmės visur automobiliu, nes kasdienė kelionė VT užtruktų vos ne valanda ilgiau. Jei skaičiuotume mano laiko vertę pagal valandinį atlyginimą, pinigų sutaupymas VT tikrai neatpirktų prarasto laiko. Žinoma, laiko taip vertinti yra netikslinga, bei šiaip, keliauti automobiliu yra patogiau.
                          Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje. Beje, yra ir pažįstamų, kurie keliauja tik taksi/VT, tačiau persėdimas į taksi iš principo vėl situacijos negerintų, nes važiuoti iš A į B yra trumpiau, nei atvažiuoti iš C į A, kad keliauti į B, tad gatvės kaip tik netuštėtų.
                          Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.

                          Kitaip tariant, tikroji problema yra VT atsilikimas, kurį kuo įmanoma greičiau reikia vystyti. Galutinis tikslas yra gyvenimo kokybės gerinimas, o gatvių tuštumas su tuo nėra niekaip susiję (tada galime tiesiog visose gatvėse draust eismą, automobilių visai neliktų), todėl, jei daromi pakeitimai tiesiogiai blogina tą kokybę - jie nieko verti. Jei egzistuotų geresnės alternatyvos, jas tikrai rinktųsi žmonės. Vienas draugas į darbą keliauja tik dviračiu, o ir taip, labai didelė dalis draugų dideliam kiekiui kelionių renkasi VT, ką tikrai daryčiau ir aš (kuras kainuoja), jei tos alternatyvos būtų pakankamai gerai išplėtotos ten, kur aš gyvenu.

                          Comment


                            Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                            Pastebėjau kad kad nesvarbu kuek automobilių benupirkčiau (šiuo metu turiu 4), važiuoju vistiek tik su vienu vienu metu.
                            O nepastebėjote ar jau visi 100% šeimos narių važinėjasi 24h per parą ar dar ne visai?

                            Comment


                              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                              O nepastebėjote ar jau visi 100% šeimos narių važinėjasi 24h per parą ar dar ne visai?
                              Žmona savo atskirą turi, neskaičiuoju. Ai dar užmiršau kad ir tarnybiniu važinėju. Bet vistiek tik vienu vienu metu.
                              -

                              Comment


                                Parašė edgaa Rodyti pranešimą

                                Toks mokestis nieko nespręstų, o tik padidintų nepasitenkinimą susisiekimu Lietuvoje. Paimkime mano artimuosius, kurie iš principo gali naudoti VT kelionėms. Mama per dvejus metus (neseniai kaip tik perėjom TA) pravažiavo vos 1600km. Jei žiūrėti vien į draudimo kainą, jau neatsiperka, pigiau būtų važinėti VT, kuriuo, beje, ji ir važinėja. Tačiau vis tiek turi automobilį ir jį išlaiko, nes nepavyksta visko atlikti tik vienu automobiliu šeimoje ar VT. Teta, tuo tarpu, parduoda savo automobilį, jo iš vis nebenaudoja: arba paveža arti gyvenantys vaikai, arba vyras. Tačiau ne visiems tai yra įmanoma dėl akivaizdžių priežasčių. Pats važinėju iš esmės visur automobiliu, nes kasdienė kelionė VT užtruktų vos ne valanda ilgiau. Jei skaičiuotume mano laiko vertę pagal valandinį atlyginimą, pinigų sutaupymas VT tikrai neatpirktų prarasto laiko. Žinoma, laiko taip vertinti yra netikslinga, bei šiaip, keliauti automobiliu yra patogiau.
                                Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje. Beje, yra ir pažįstamų, kurie keliauja tik taksi/VT, tačiau persėdimas į taksi iš principo vėl situacijos negerintų, nes važiuoti iš A į B yra trumpiau, nei atvažiuoti iš C į A, kad keliauti į B, tad gatvės kaip tik netuštėtų.
                                Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.

                                Kitaip tariant, tikroji problema yra VT atsilikimas, kurį kuo įmanoma greičiau reikia vystyti. Galutinis tikslas yra gyvenimo kokybės gerinimas, o gatvių tuštumas su tuo nėra niekaip susiję (tada galime tiesiog visose gatvėse draust eismą, automobilių visai neliktų), todėl, jei daromi pakeitimai tiesiogiai blogina tą kokybę - jie nieko verti. Jei egzistuotų geresnės alternatyvos, jas tikrai rinktųsi žmonės. Vienas draugas į darbą keliauja tik dviračiu, o ir taip, labai didelė dalis draugų dideliam kiekiui kelionių renkasi VT, ką tikrai daryčiau ir aš (kuras kainuoja), jei tos alternatyvos būtų pakankamai gerai išplėtotos ten, kur aš gyvenu.
                                Visa tai būtų, jei mokestčius įvestų, apribojimus įvestų, o VT taip ir liktų koks yra ar su kosmetiniais pataisymais. Mes gi sakome, kad viskas turi būti lygiagrečiai daroma, o ne staiga, ir VT gerinimas turi būti pirmiau mokesčių, bet nei per daug atsiliekant, nei per daug užbėgant į priekį. Taip, visada liks nepatenkintų, bet o ar naikinant VT kas galvoja apie nepatenkintus? Žmonėms paliekama tik viena išeitis - automobilizuotis, o jei neturi už ką, ar sveikata, amsžius neleidžia, niekam nerūpi. Esamas VT rajonuose jau nieko netenkina, net pensininkų, net moksleivių, nes dalis jų vežiojama mokykliniais autobusais, tėvai paveža... Vilniuje ar kitame dideliame mieste dar geresnė situacija, bet irgi ne kažin kas. O sukišti lėšas į VT ir jį palikti smaukytis bendruose kamščiuose, kurie liks, nes niekas savo noru nepersės į VT masiškai, A juostoms visur irgi nėra vietos arba reikia vėl platinti gatves, nėra išeitis. Apie dešimčių milijardų įkasimą po žeme iš viso nekalbu, nes ir į metro niekas nepersės savo noru.

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                  Netiesa, net atrodytų stagnuojančiame Berlyne vyko per tuos 30 metų VT plėtra ir nemaža ateityje planuojama.
                                  Na, tai 30 metų sustingusiam Vilniuje irgi naujų VT maršrutų periferijoj atsirado, ir augant priemiesčiams, dar atsiras.

                                  Comment


                                    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                    Žmona savo atskirą turi, neskaičiuoju. Ai dar užmiršau kad ir tarnybiniu važinėju. Bet vistiek tik vienu vienu metu.
                                    Tai sakot judėjimo sąlygos niekaip neįtakoja sprendimų jas išnaudoti? Aš tai kamščiams pasibaigus pašoku automobiliu iki parduotuvės kefyro paimti, nes per kamščius tingiu nusukinėt

                                    Comment


                                      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                      Darbo vietos irgi.
                                      Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.

                                      Comment


                                        Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
                                        Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.
                                        Koks troleibusas važiuoja pvz A15 keliu?
                                        O ten Tektonika, Vilniaus paukštynas, Freor ir krūva kitų smulkmenų.
                                        Kam taip pasiseks, kad iš namų bus leista surinkti šaldytuvus ar lesinti vištas?

                                        Comment


                                          Parašė edgaa Rodyti pranešimą
                                          Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje.

                                          Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.
                                          Visiems geras nebūsi. Jei automobilis tampa prabangos preke (toks buvo pradinis klausimas) - daug kas bus nepatenkintas, nuo vargšo iki turtuolio. Tetai teks važiuoti taksi, jums teks praleisti kelionėje kažkiek minučių ilgiau, kaip ir kirtiminiams darbuotojams. Bet bus kam labai patinka - VT skries gatvėmis kaip autostradomis, atgims mikroautobusai į visokius užkampius.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X