Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė TIME Rodyti pranešimą
    tokie kaip Kalnenai, Dvarcionys yra populiarios gyvenvietes Belgijoje, Olandijoje, Prancuzijoje (mazesniuose miestuose nei Paryzius aisku). Skirtumas tik tas, kad is ten butu traukinys kas 20min ir autobusas kas 10min, butu viesoios infrastrukturos, mini miestelio centras ir panasiai. Visa tai Vilniuje nepadaryta. O aplamai taip, kol nera VT, tuo tai nesikeis, nes dabar esminio skirtumo nera ar kas diena per kamscius vaziuoti 30min is Antakalnio ar 45min is Mileisiskiu, bet ten bent gauni mazesnes NT kainas, ramybe ir gamta. Su geru VT, gyvenimas mieste ir priemiestyje butu kardinaliai skirtingas.
    Kad 20 min. realiai nuo kalnėnų užtrunka atvažiuoti ne tik iki centro, bet ir iki didžiosios dalies visų miesto vietų. Esu gyvenęs prie Paryžiaus bute mažame miestelyje, tai iš estetinės pusės tikrai viskas gražiai sutvarkyta, malonu vaikščioti, net nėra to priemiesčio vaibo, bet kalbant apie keliones, tai su autobusu važiuoji iki galutinės metro stotelės, tada gerą valandą sėdi didžiąją dalį laiko po žeme, po to vien kol išlipti iš gilaus metro, tai keliavimas vargas bet kokiu atveju, kai miesto mastai milžiniški, nors ir infrastruktūra gera.
    Flickr

    Comment


      Parašė eigh Rodyti pranešimą
      Kritikuotini iš tikrųjų yra trys dalykai:
      • kai išsikeli į bulvių laukus ir staiga pradedi reikalauti dabar pat tiesti kelius, įrengti apšvietimą ir šaligatvius ir statyti mokyklas;
      • tai, kad miesto valdžia yra kriminališkai užleidusi VT mieste ir taip skatina žmones kraustytis į priemiesčius;
      • tai, kad miesto valdžia ignoruoja rajonus, kuriems pati leido kurtis (Perkūnkiemis, Kalnėnai, Lazdynėliai, Vingio kvartalas, Manufaktūrų g. ir t. t.)
      Bulvių laukų fazė baigėsi prieš kokius 10-15 metų. Dabar iš buvusių bulvių laukų užstatant tarpus jau gaunasi pusėtinas miestuko tankis. Ir visų tų apšvietimų su šaligatviais ir nebuvo metų. Reikalaujama irgi itin nebuvo. Tik dabar su tankiu atsiranda ir poreikiai.

      O poreikis statyt mokyklas būtų ar tie patys žmonės gyventų mieste, ar priemiesčiuose. Bet kuriuo atveju faktas vienas - švietimo sistema perpildyta. Net ir su arklišku kiekiu privačių įstaigų. Baisu pagalvot koks chaosas būtų be jų.

      VT yra problema nepriklausomai nuo priemiesčių. Neatsiradus priemiesčius ir tiems žmonėms pasiskirsčius tarp Vievio, Maišiagalos, Lentvario ir Pašilaičių - turėtume lygiai tas pačias bėdas.

      Comment


        Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

        Priemiesčio gyventojai apmoka savo užgaidas per infrastruktūros mokestį, kuro akcizą, GPM. Jei žmogus sumoka visus jam priklausančius mokesčius ir negudrauja, tai kokią teisę jam turime priekaištauti? Kadangi matome, kad šitų mokesčių neužtenka, reikėtų įvesti kokį nors įvažiavimo mokestį, ar kažką panašaus.
        Dabar yra tokia situacija, kad valdžios politika vos ne skatina keltis į priemiesčius, o kai žmonės tai ir padaro, jiems pareina kaltinimų banga iš sofos urbanistų. Man tai panašu į neracionalų pagiežos išliejimą.
        Aš savo praeitame komentare rašiau, kad žmogui čia pretenzijų jokių nėra, jis naudojasi tuo, kuo jam leidžiama nepažeidžiant įstatymų (aš irgi taip naudočiausi). Didžiausia mano pretenzija yra savivaldybei, kuri palaiko tokią suburbizaciją ir tame problemos nemato.
        O dėl įvažiavimo mokesčio pritariu, reikia. Kaip ir reikia parkingo mokesčio visuose Vilniaus kiemuose. Bet tame ir esmė kad ribojančių automobilius mokesčių reikia visiems, nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos, o ne kaip čia forume siūloma, davai apkrauname Vilniaus tankių rajonų gyventojus naujais parkavimo mokesčiais, tuo tarpu kai atvykusius amokestinti tai ne ne ne, sugalvosiu dar kokį suvedimą į absurdą, kad nepripažinti, kad jų transportas miestui kenkia ne ką mažiau nei vietinių gyventojų automobiliai.

        Comment


          Parašė TIME Rodyti pranešimą
          tokie kaip Kalnenai, Dvarcionys yra populiarios gyvenvietes Belgijoje, Olandijoje, Prancuzijoje (mazesniuose miestuose nei Paryzius aisku). Skirtumas tik tas, kad is ten butu traukinys kas 20min ir autobusas kas 10min, butu viesoios infrastrukturos, mini miestelio centras ir panasiai. Visa tai Vilniuje nepadaryta. O aplamai taip, kol nera VT, tuo tai nesikeis, nes dabar esminio skirtumo nera ar kas diena per kamscius vaziuoti 30min is Antakalnio ar 45min is Mileisiskiu, bet ten bent gauni mazesnes NT kainas, ramybe ir gamta. Su geru VT, gyvenimas mieste ir priemiestyje butu kardinaliai skirtingas.
          Būtent! Galiu kalbėti apie Briuselį, kurį kažkiek žinau. Problemos ten panašios kaip ir Vilniuje - žmonės masiškai kraustosi iš miesto į suburbus miesto pakraščiuose arba už oficialių jo ribų, o suburbijų gyventojai taip pat kaltinami, kad užkemša miestą automobiliais, bet mokesčius moka į aplinkinių regionų biudžetus. Bet alternatyva yra - suburbai neblogai prijungti prie viešojo transporto sistemos, egzistuoja stambūs autobusų operatoriai, išraizgę maršrutais priemiesčiuose, dažnai važiuoja traukiniai. Dabar siekis yra gerinti susisiekimą su priemiesčiais, dažninti maršrutus, rasti mašinistų vėlyviesiems reisams. Iki geležinkelio stočių žmonės atvažiuoja automobiliais ir nuo ten tęsia kelionę traukiniu. Traukiniai piko valandomis apypilniai.

          Vilniuje, tuo metu, visiems Kalnėnams numestas iš principo vienas midibusas, kursuojantis nereguliariu grafiku. Apie galimybę iki kokių nors Markučių statyti tramvajų, kad žmonės galėtų automobiliais atvykti ir persėsti į VT, net nešneku - kažką savivaldybėje ištiks traukuliai "nėėėėra sraaautų, maaažas tankuuumas!!1!"


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Bulvių laukų fazė baigėsi prieš kokius 10-15 metų. Dabar iš buvusių bulvių laukų užstatant tarpus jau gaunasi pusėtinas miestuko tankis. Ir visų tų apšvietimų su šaligatviais ir nebuvo metų. Reikalaujama irgi itin nebuvo. Tik dabar su tankiu atsiranda ir poreikiai.

          O poreikis statyt mokyklas būtų ar tie patys žmonės gyventų mieste, ar priemiesčiuose. Bet kuriuo atveju faktas vienas - švietimo sistema perpildyta. Net ir su arklišku kiekiu privačių įstaigų. Baisu pagalvot koks chaosas būtų be jų.

          VT yra problema nepriklausomai nuo priemiesčių. Neatsiradus priemiesčius ir tiems žmonėms pasiskirsčius tarp Vievio, Maišiagalos, Lentvario ir Pašilaičių - turėtume lygiai tas pačias bėdas.
          Yra tų laukų ir dabar - žr. už Pilaitės, Gulbinus, už Naujosios Vilnios. Bulvių rajoną žada statyti ir už oro uosto.

          Comment


            Parašė eigh Rodyti pranešimą
            Yra tų laukų ir dabar - žr. už Pilaitės, Gulbinus, už Naujosios Vilnios. Bulvių rajoną žada statyti ir už oro uosto.
            Tie legendariniai vienišiai bulvių laukuose buvo prieš 15 metų. Per paskutinį dešimtmetį tie tarpai užsistato ir artėja prie normalaus provincijos miestelio tankio. Dar 10 metų ir bus tvora prie tvoros be jokių bulvių laukų intarpuose su atitinkamu tankiu. Ir naujesniems namams jau sklypai eina ne milžiniški kaip senais laikais, o palyginus labai kompaktiški. Jei neteko lankytis būtent tose vietose prieš 15 metų, senos ortofoto pagelbės. O dabar geriausia su dviračiu numint pažiūrėt skirtumų. Ortofoto dabartinei situacijai beprasmiška, nebent kur nors yra labai šviežia.

            Dabar norint gyvent vienam bulvių lauokuose šiaurėje jau reikia kraustytis link 108 kelio, į rytus irgi už Vileikos - Rudamkės plento. Pilaitės pusėj apie Sudervę paieškojus dar galima rast tokių vietų, bet perspektyva irgi aiški, tai geriau tiesiai link Dūkštų ir Kernavės ieškot atokesnių vietų.

            Už oro uosto išvis bus ne „bulvių rajonas“, o normalus provincijos miestelis. Tik be socialinės infrastruktūros. Bet su tankiu bus viskas tvarkoj.

            Comment


              Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
              Aš savo praeitame komentare rašiau, kad žmogui čia pretenzijų jokių nėra, jis naudojasi tuo, kuo jam leidžiama nepažeidžiant įstatymų (aš irgi taip naudočiausi). Didžiausia mano pretenzija yra savivaldybei, kuri palaiko tokią suburbizaciją ir tame problemos nemato.
              Tai ką siūlote daryti savivaldybei? Nebeišduoti statybos leidimų individualiems namas, o tik daugiabučiams? Ar įsivaizduojate, kokie teismai prasidėtų?
              Flickr

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                Tai ką siūlote daryti savivaldybei? Nebeišduoti statybos leidimų individualiems namas, o tik daugiabučiams? Ar įsivaizduojate, kokie teismai prasidėtų?
                Teismai gal ir ne. Bet įdomu kokia būtų rinkos reakcija. Pirkt butą su, tikėtina, dar prastesne kainos/vertės situacija ar pirkt tą patį vienbutį 5-10km toliau?

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Teismai gal ir ne. Bet įdomu kokia būtų rinkos reakcija. Pirkt butą su, tikėtina, dar prastesne kainos/vertės situacija ar pirkt tą patį vienbutį 5-10km toliau?
                  Faktas, kad į kosmosą šautų vienbučių namų ar sklypų su jau išduotais statybų leidimais vertė, bet aš nelabai įsivaizduoju, kaip teisiškai savivaldybė galėtų pagrįsti, kad toje pačioje suplanuotoje teritorijoje ir toje pačioje gatvėje kaimynui leidimas išduotas, o man jau ne.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Faktas, kad į kosmosą šautų vienbučių namų ar sklypų su jau išduotais statybų leidimais vertė, bet aš nelabai įsivaizduoju, kaip teisiškai savivaldybė galėtų pagrįsti, kad toje pačioje suplanuotoje teritorijoje ir toje pačioje gatvėje kaimynui leidimas išduotas, o man jau ne.
                    Būtų noro - teisinių svertų rastų. Visada galima daryt netiesiogiai, pavyzdžiui užmetant arkliškus infrastruktūros mokesčius. Kai kuriose vietose efektyviai veiktų vien vertimas jungtis prie miesto komunikacijų.

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Faktas, kad į kosmosą šautų vienbučių namų ar sklypų su jau išduotais statybų leidimais vertė, bet aš nelabai įsivaizduoju, kaip teisiškai savivaldybė galėtų pagrįsti, kad toje pačioje suplanuotoje teritorijoje ir toje pačioje gatvėje kaimynui leidimas išduotas, o man jau ne.
                      Tiesiog išleidžiamas LR Įstatymas, kad nuo šiol nauji vienbučiai (į tą sąvoka dalinai dabar įeina ir dvibučiai) nestatomi visoje teritorijoje, priskiriamoje miestui, patenkančiam į didmiesčių kategoriją.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                        Tiesiog išleidžiamas LR Įstatymas, kad nuo šiol nauji vienbučiai (į tą sąvoka dalinai dabar įeina ir dvibučiai) nestatomi visoje teritorijoje, priskiriamoje miestui, patenkančiam į didmiesčių kategoriją.
                        Beliko išrasti didmiesčio apibrėžimą ir sugalvoti kaip valdyti srautus nuo Maišiagalos, Kenos, Malėtų, Rudzominos, Pabradės, Vokių.

                        Comment


                          Parašė KEdas Rodyti pranešimą

                          Alga teigia kažką keisto. Tankį reikia skaičiuoti, ne matyti.
                          Na, Kedas nenurodė savo šaltinių, tai gali paskaičiuoti tankį Tarandei, Grigiškėms, Salininkams, Balsiams, Pagiriams, ir pasakyti, kuo Kalnėnai išsiskiria.

                          Comment


                            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                            Beliko išrasti didmiesčio apibrėžimą ir sugalvoti kaip valdyti srautus nuo Maišiagalos, Kenos, Malėtų, Rudzominos, Pabradės, Vokių.
                            Ne tame esmė, galima išvardinti visus konkrečiai. Galima pridėti ir priemesčio teritorijas.
                            Srautus irgi gali pradėti reguliuoti įstatymais.
                            Kalba buvo apie tai, ar galima valdžios nutarimais viską sureguliuoti. Galima. Klausimas, kokios bus to pasekmės.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą

                              Ne tame esmė, galima išvardinti visus konkrečiai. Galima pridėti ir priemesčio teritorijas.
                              Srautus irgi gali pradėti reguliuoti įstatymais.
                              Kalba buvo apie tai, ar galima valdžios nutarimais viską sureguliuoti. Galima. Klausimas, kokios bus to pasekmės.
                              Galima reguliuoti iki numirimo, bet kol tokioms teritorijoms nebus veikiančio VT, tol kamščiai nemažės.
                              Ir kol savivaldybės bei VT transporto įmonės turės parkavimo vietas darbuotojams bei tarnybinį transportą, jokiu pozityvių pasiekimu VT srityje nesitikėkite. O kad nebūtų nori važinėti savo transportu ir užgrūsti gatves, aplink šias įstaigas privalo būti pati žydriausia apmokęstinimo zona ir jokiu stovėjimo leidimų.
                              Paskutinis taisė ejs-ejs; 2024.12.03, 00:33.

                              Comment


                                Parašė alga Rodyti pranešimą

                                Na, Kedas nenurodė savo šaltinių, tai gali paskaičiuoti tankį Tarandei, Grigiškėms, Salininkams, Balsiams, Pagiriams, ir pasakyti, kuo Kalnėnai išsiskiria.
                                Ke? Kalnėnai paminėti, nes apie juos dabar yra kalbama kaip apie sparčiausiai plėtojamą rajoną. Čia juk net ir Mortos mokyklos filialas jau stovi.
                                O duomenų šaltiniai naudojami tie patys, kaip ir anksčiau. Ir jie buvo paminėti: VRK puslapis ir maps.vilnius.lt sluoksnis su rinkimų apylinkėmis.

                                Comment


                                  Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                  Galima reguliuoti iki numirimo, bet kol tokioms teritorijoms nebus veikiančio VT, tol kamščiai nemažės.
                                  Jeigu įstatymiškai bus apribotas privačių automobilių judėjimas, o gal net nuosavybė, tai kodėl nemažės?
                                  Priminti, pvz.: 1980 metus? Kamščių nebuvo, VT buvo prastas. Dalinai kai kurie tai ir siūlo.
                                  Kad reikės pertvarkyti viską, tai jau kita kalba. Bet toks variantas yra.


                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Jeigu įstatymiškai bus apribotas privačių automobilių judėjimas, o gal net nuosavybė, tai kodėl nemažės?
                                    Priminti, pvz.: 1980 metus? Kamščių nebuvo, VT buvo prastas. Dalinai kai kurie tai ir siūlo.
                                    Kad reikės pertvarkyti viską, tai jau kita kalba. Bet toks variantas yra.
                                    Taip, toks variantas yra. Tik tai siūlantys jo ilgai nepatemptų.

                                    Comment


                                      Kodėl visi pasiūlymai nukreipti prieš asmenį? Paprasčiau būtų apmokestinti stambų verslą Vilniuje uždedant kokį 5x didesnį mokestį kurio didesnioji dalis būtų naudojama infrastruktūrai gerinti. Bet mokesčio esmė būtų skatinti verslą kurtis regionuose, kur nėra problemų su kamščiai ir nekyla siūlymų kažkam kažką riboti. Taip sumažinant centralizaciją į Vilnių ir stichine jo plėtrą.

                                      Comment


                                        Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                                        Kodėl visi pasiūlymai nukreipti prieš asmenį? Paprasčiau būtų apmokestinti stambų verslą Vilniuje uždedant kokį 5x didesnį mokestį kurio didesnioji dalis būtų naudojama infrastruktūrai gerinti. Bet mokesčio esmė būtų skatinti verslą kurtis regionuose, kur nėra problemų su kamščiai ir nekyla siūlymų kažkam kažką riboti. Taip sumažinant centralizaciją į Vilnių ir stichine jo plėtrą.
                                        Geriau būtų skatinti organizuoti darbą iš namų, tada išvis nereiktų niekur važiuoti - 0 kamščių, jokios taršos. Ofisai būtų konvertuoti į gyvenamąsias patalpas, atpigtų NT. Vieni pliusai.

                                        Comment


                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                          Tai ką siūlote daryti savivaldybei? Nebeišduoti statybos leidimų individualiems namas, o tik daugiabučiams? Ar įsivaizduojate, kokie teismai prasidėtų?
                                          Tiesiog įvesti vinjetę visam ne komerciniam transportui, kurių savininkas nėra registruotas Vilniuje. Tada rinka pati viską sureguliuotų.
                                          Ai ir žinoma, padaryti kad Vilnius juridiškai būtų tik pats miestas, be visokių priemiesčių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X