Tai galima padaryti per mokesčius ( čia kai kurie persidengia, bet išvardinu tam , kad būtų aiškiau matyti, kiek yra tų priemonių ):
* Didinant kuro akcizą
sutinki pats papildomai daugiau susimokėti už prekes ir paslaugas, kad ale sumažėtų įvažiuojančių į Vilnių? Tai gal dar pasiūlyk ir vandens kainą padidinti visiems vartotojams. Nebeplaus mašinų, bus gėda į mietą įvažiuoti
Paskutinis taisė digital; 2024.09.19, 14:57.
Priežastis: pridėtas uždarantis [/quote]
daug žmonių nori nusigerti bet kuriuo paros metu, bet kažkaip sveikas protas laimi prieš nesąmoningus norus. kodėl čia turėtų būti kitaip?
Nežinau kokioje aplinkoje sukatės, bet prisigerti bet kuriuo paros metu nori nykstamai maža dalis. Galima pasižiūrėt alkoholizmo statistiką. Ir demokratiškai ieškom kaip padaryt, kad ta nykstamai maža dalis netrukdytų kitiems. O išgeriantys saikingai susimokėtų akcizų, kad apsimokėtų juos gydyti.
Lygiai tas pats ir šitu atveju. Turėtų būti sąžiningas apmokestinimas ir būtų (beveik) visi patenkinti. Sakau kaip priekaimietis.
Aš tai sakyčiau, kad nereikia kažkokių sąmoningai nutaikytų draudimų priemiesčiuose gyvenantiems žmonėms, reikia bendros situacijos gerėjimo. Daug automobilių gatvėse? Reikia gerinti VT, nutiesti tramvajų. Didelė tarša? Reikia įvesti LEZ. Per daug automobilių važiuoja per centrinę dalį? Reikia apmokestinti įvažiavimą. Nėra stovėjimo vietų, žmonės numeta mašinas kur papuola? Reikia didinti parkavimo kainą ir plėsti mokamą zoną.
O kas ir toliau norės važinėti automobiliais - tegul.
Koks kieno reikalas kur žmogus nori gyventi, jei jis sumoka adekvačius kaštus už savo norą? Reikia kelio? Nusitiesk. Asfaltuoto? Sumokėk, išasfaltuos. Reikia su savo auto atvažiuoti iki kontoros durų? Stovėjimas 5€/val.
Nori gyventi didmiestyje susimokėk 300€/mėn papildomai...
Buvau ne taip seniai pažiūrėti naujos statybos butų. Kai pamačiau kad per sieną gali susišnekėti su kaimynu net balso labai nekeldamas, praėjo noras pirkti.
Didelis. Jie su savo noru gyventi kažkur už miesto ar pakraštyje niekada nebus priversti susimokėti visos kainos. Tai viena medalio pusė. Yra ir kita - verslo kėlimasis į periferiją irgi yra blogis. Ir visą tai reikia spręsti kompleksiškai valstybės mastu, kad nebūtų tokio bardako kaip dabar, o pavyzdžių Europoje kaip reikia daryti, yra pakankamai. Ir daugiau nei taip, kaip nereikia.
Kokios būtų šios valstybinio mąsto priemonės? Jei jos sunkintų naujų namų statybą, bijau kad tai stipriai kirstų per NT įperkamumą, kuris jau dabar Vilniuje yra ne super geras.
Vikipedija Vilniaus aglomeracijai duoda dar daugiau nei 800 tūkst. Ką jie įskaičiuoja, nesidomėjau. Vilnius oficialiai apie 600 tūkst. Aglomeracija tai ne priemiestis.
Aš kartą ant šito užšokau kažkokioje diskusijoje – jei paseki šaltinio nuorodas, Vikipedijos "Vilnius metro area" skaičius yra Vilniaus apskrities, o ne būtent aglomeracijos.
Buvau ne taip seniai pažiūrėti naujos statybos butų. Kai pamačiau kad per sieną gali susišnekėti su kaimynu net balso labai nekeldamas, praėjo noras pirkti.
Pas mane sename 1960-tų daugiabutyje tas pats. Ir dar pas mane plytinis, ten su garso izoliacija geriau, nei blokiniuose.
Garso izoliaciją rekia dėti.
Tuo kad kažkas čia siūlo prievarta “skatinti” žmones susigrūsti į butus, kur už namo kokiam Nemėžyje ar Eišiškių plente kainą gauni mažesnį plotą su nuline garso izoliacija kur nors Lazdynuose.
Pas mane sename 1960-tų daugiabutyje tas pats. Ir dar pas mane plytinis, ten su garso izoliacija geriau, nei blokiniuose.
Garso izoliaciją rekia dėti.
Kaina didelė, plotas sumažėja, o jei blogai namas pastatytas, eina garsas per konstrukcijas, nelabai padės. Komiška situacija kur pasakojo apdailininkas kai kažkokie mokslininkai atvažiavo, matavo ką ten kur dėti, sudėjo už daug pinigų, o kaimynų radijas ir toliau girdėjosi…
Tai galima padaryti per mokesčius ( čia kai kurie persidengia, bet išvardinu tam , kad būtų aiškiau matyti, kiek yra tų priemonių ):
* Didinant kuro akcizą
* Įvedant kelių mokestį visiems auto ( kaip yra uk )
* Įvedant kasmetinį kasmetinį auto taršos mokestį
* Mieste įvedant mažos taršos ir kamščių mokestį ( Londono congestion charge )
* Adekvatus parkavimo mokestis mieste ( t.y. didelis ir be didelių išimčių )
Kuro akcizo didinimas niekaip nepadės, nes muš per visus ir viską.
Kelių mokestis ar mokestis už automobilį turi būti. Lietuva bene vienintelė ES šalis ir aplamai šalis Europoje, kur tokio mokesčio NĖRA. Visur kitur jis yra vienokia ar kitokia forma.
Autotaršos mokestis - žiūrėti aukščiau esantį sakinį. Galima apjungti į vieną, susiejant mokesčio dedamąją su automobilio amžiumi, variklio galia ir kuri tipu.
Mieste taršos mokestis - kaip jį paimti? Kameromis apmokestinti visus iš eilės? Ne visi vairuotojai naudojasi internetu ir ne visus surasi. O kaip visokie užsieniečiai ir t.t.? Todėl geriausia išeitis mieste yra parkavimo mokestis. Taip, didelis ir su mažai išimčių.
Nori gyventi didmiestyje susimokėk 300€/mėn papildomai...
Manau lyginant sodybą Užpelkiuose ir gyvenimą miesto periferiniame rajone, suma dabar labai panaši.
Nesenai teko girdėti gan subjektyvų konkrečios vertinimą: šeimos pajamos, tenkinančios minimalius poreikius ir mokant paskolą už naują butą Lazdynėliuose turi būti apie 2500 €/mėn.
Užpelkiuose, senoje sodyboje ko gero užtektų 1300 €/mėn.
Jokie mokesčiai nieko neprivers, nes upside pirkimo namo laukuose palyginus su tokio pat namo kaina mieste yra kosminis (200-400k€). Už tą skirtumą galima nusipirkti du naujus automobilius ir dar belenkiek metų kurui užteks (arba solar instaliacijai įsirengti).
Problema yra miesto/šalies planavime (jo nebuvime) - turi būti neįmanoma pastatyti namo nesant infrastruktūrai. To suvaldyti niekam kol kas nepavyko. Laukuose pusiau pastatytų namų su išvagotais žvyrkeliais masyvai yra totalus Eastern Europe atributas ir aplink Vilnių jų pilna. Va Judu kaip tik prie kažkokio straipsnio apie VT papostino asociatyvinę drono nuotrauką: https://judu.lt/wp-content/uploads/2024/09/tarande.jpg Pažįstu žmonių kurie jau 20 metų čia gyvena, kartais žiemą samdosi kažkokius traktorius kad nuvalytų sniegą, kad galėtų išvažiuoti iš namų. Bet čia kainuoja namas 200-400k, kai tuo tarpu kur nors Antakalnyje, Žvėryne arba Baltupiuose toks pats dvigubai arba daugiau. Dalį "sutaupytų" pinigų pirkėjas laukuose išleis susisiekimo problemoms spręsti, o likusi dalis faktiškai "sutaupyta" kitų miesto gyventojų sąskaita, kurie dabar turi dotuoti tą pirkėją nemokama infrastruktūra ir dealinti su jo keliamais kamsčiais ir tarša.
Comment