Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šiek tiek įsiterpsiu. Kai diskutuojate apie VT padėtį ir automobilizaciją bei bendrą šių transporto rūšių mieste pasiskirstymą, ar turite mintyje ir atkreipiate dėmesį į tai, kad kol nebus nutiestos trūkstamos gatvės, kuriomis vyktų tiek VT, tiek automobiliai, tol gali didinti VT transporto priemonių kiekį kiek nori, bet tai mano manynu neduos esminio proveržio, nes trūkstamų jungčių nebuvimas iššaukia šias problemas (gal jų yra ir daugiau):
    1. Negalima turėti išbaigto VT tinklo, kuris padengtų bene visą reikiamą plotą. Tai skatina sėsti į automobilius.
    2. Negalima turėti vientiso VT juostų tinklo, nes jų fiziškai nėra kur įrengti kol nėra nutiestos gatvės. Tai skatina sėsti į automobilius.
    3. I ir II punktai skatina esamo ir neužbaigto gatvių tinklo dar didesnį užkišimą. Tai skatina automobilizaciją, nes jau geriau kamštyje sėdėti automobilyje nei nekaip funkcionuojančiame VT (per toli, nepatogiose vietose stotelės ir tt).
    4. Užbaigtu gatvių tinklu geriau pasiskirstytų jau esamas eismas taip atpalaiduojantis užkimštas gatves. Ypač aktualu kryptymi Vakarai-Rytai.
    5. Nutiesus trūkstamą gatvių tinklą reikia masisko VT eismo juostų plėtimo, kuris būtų vientisas, o ne pertrūkiais.
    Attached Files
    Paskutinis taisė spekas; 2024.09.15, 20:47.

    Comment


      Ozo gatvės pratesimas manau mažai ką duotu VT, kuriam užtenka Viršuliškių gatvės. Šiaurinei gatvei reiktų naujų maršrutų ir gal į ją permesti 5G (bent tarp Justiniškių ir Ukmergės g.). Vat Pavilnionių g. pratesimas iki Giros g. leistų pratesti daug maršrutų iki Ukmergės g. Depo. Tada apsimokėtu prie Depo padaryti rimtą galinę stotelę su valgykla ir poilsio patalpom vairuotojam. Be to ten būtu ideali vieta P+R aikštelei ir tarpmiestinių/priemiestinių autobusų sustojimui. Galbūt ten galėtų atsirasti net naujas autobusų parkas. Tokiu atveju daug autobusų paskutinis reisas būtu iš centro link miegamųjų rajonų ir nereiktų daryti papildomo reiso iš/į autobuso parko. ML padarytų naująjį autobusų parką lengvai pasiekiamu iš Santariškių.

      Comment


        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

        O aš nepersėsčiau, nes why not, pagal laiką (jei nėra parkingo ar kitokių apribojimų) vis tiek su mašina gausis tiek pat/panašiai. Ir iš sodų atvažiavęs nepersės, nes kam to reikia, plius namo dar pirkinių krepšį norės atvežti. Ir vaiką pakeliui į darželį vežantis nepersės, dėl suprantamų priežasčių.
        kas turi masina, aisku, kad ja jau naudos daugeli atveju, isskyrus commutinimui i darba centre, kur parkavimas brangus, o tramvajus greitas ir patogus. Taciau, reikia mastyt apie ateiti - dabar visi 18meciai, kuriu tevai iperka gauna masina, kuriu, neiperka nusiperka ja 21-28 metu kai patys gauna pajamas. Jeigu egzistuotu alternatyva, tokiu jaunuoliu butu gerokai maziau, nes kam mesti pinigus i toki pinigu rijika kaip automobilis kai galima patogiau vaziuoti VT o sutaupytus pingus skirti kelionems, festivaliams ir panasiems dalykams ka jaunimas siais laivais preferina labiau nei materialus dalykai.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Piko metu su atskirtu nuo eismo tramvajumi gautųsi ryškiai greičiau.
          Tai su atskiru eismu ir su autobusu piko metu gautųsi taip pat greitai. O be atskiro eismo ar su tramvajum, ar su troleibusu, tas pats dalykas tik kitoje rankoje.

          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Su tramvajum kuris nėra pergrūstas kaip silkių statinė ir važiuoja laiku bei greitai ir nesiūbuodamas prasivežt pirkinių krepšį ar mažių irgi nėra problema.
          Aš atskleisiu paslaptį - tramvajus taip pat savaime negarantuoja, kad nebus užpildytas kaip silkių statinė. Toje pačioje Prahoje man ne kartą teko važiuoti pergrūstu tramvajumi (ir net metro). Viskas priklauso nuo paleistų į maršrutą transporto priemonių skaičiaus. Ir kartais geriau dvi dukart mažesnės transporto priemonės, bet kursuojančios dažniau, nei viena super didelė, bet važiuojanti rečiau.

          Comment


            Parašė TIME Rodyti pranešimą

            kas turi masina, aisku, kad ja jau naudos daugeli atveju.
            Apie tai ir kalba - mašina visada bus patogesnė. Todėl bet kokios kalbos apie VT gerinimą turi prasidėti nuo sankcijų, kaip kalbėjo Al1.

            Nes mašina, papunkčiui:

            1. Net miestuose su labai gerai išvystytu VT atvažiuoja greičiau. Vien dėl to kad niekur nestoja.
            2. Duoda laisvę. Sugalvojai perpiet išvažiuoti atsiimti užsakymo į Akropolį - sėdi ir važiuoji, negalvodamas kur reikės persėsti ar kaip reikės su savimi visą dieną tampytis sunkų daiktą. Sugalvojai po darbo nulėkti su šeima į Trakus - susirinkai ir važiuoji.
            2. Paskutinės mylios problema - joks viešasis neatveš tiesiai prie durų.
            3. Mašinoje tavo asmeninė erdvė, tavo mėgstamas kvapas ir muzika. Tikrai žinai kad nereikės sėdėti prie bomžo ar kokio treninginio.
            4. Aš jau nekalbu apie tai kad mašina dažnai būna patogi zona susidėti tai, kas gali praversti. Gali praversti skėtis - nusimetei bagažinėje. Ryte šalta, o dieną nenori tampytis striukės - taip pat turi kur nusimesti.

            Visas tas problemas, aišku, galima išspręsti kitais būdais (susiplanuoti kad pasiimi užsakymą po darbo, kad iš Akropolio važiuotum tiesiai į namus) arba pasiimti kuprinę, į kurią įsimesti striukę, bet taip prarandi patogumą, o jeigu nėra jokių sankcijų, tai kam prasidėti ir keisti savo gyvenimo įpročius?

            Comment


              Asmeninis pavyzdys. 3G Konstitucijos pr - Fabijoniškės. Mielai kasdien važiuočiau į darbą autobusu, nes šioje atkarpoje A juostom jis aplenkia automobilius. Bet dažnai 17-18h, į Fabijoniškių pusę keleiviai fiziškai netelpa įlipti. Praleidi vieną autobusą, šiaip ne taip įlipi į kitą, bet jis vis tiek toks pilnas, kad vos durys užsidaro. Pasikeikiu mintyse, ir kitą rytą jau sėdu į automobilį.
              Tai apie kokias prievartas čia kalbate, jei nėra į ką tų keleivių persodinti?

              Comment


                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                Tai su atskiru eismu ir su autobusu piko metu gautųsi taip pat greitai. O be atskiro eismo ar su tramvajum, ar su troleibusu, tas pats dalykas tik kitoje rankoje.
                Galima daryt „ratinį tramvajų“ BRT pavidalu. Bet BRT statybos gaunasi labai netoli tramvajaus. Ir tramvajus vistiek laimi talpa ir važiavimo kokybe.

                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                Aš atskleisiu paslaptį - tramvajus taip pat savaime negarantuoja, kad nebus užpildytas kaip silkių statinė. Toje pačioje Prahoje man ne kartą teko važiuoti pergrūstu tramvajumi (ir net metro). Viskas priklauso nuo paleistų į maršrutą transporto priemonių skaičiaus. Ir kartais geriau dvi dukart mažesnės transporto priemonės, bet kursuojančios dažniau, nei viena super didelė, bet važiuojanti rečiau.
                Aš irgi esu gyvenęs ir kur metro užsipildo kaip silkių statinė. Bet tą patį metro ar tramvajų perdarius į autobusus, reiktų ne 2x o gal 10x autobusų. Ir tas užpildymo periodas būna labai trumpas ir lengvai prognozuojamas.

                Comment


                  Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                  Apie tai ir kalba - mašina visada bus patogesnė. Todėl bet kokios kalbos apie VT gerinimą turi prasidėti nuo sankcijų, kaip kalbėjo Al1.

                  Nes mašina, papunkčiui:

                  1. Net miestuose su labai gerai išvystytu VT atvažiuoja greičiau. Vien dėl to kad niekur nestoja.
                  2. Duoda laisvę. Sugalvojai perpiet išvažiuoti atsiimti užsakymo į Akropolį - sėdi ir važiuoji, negalvodamas kur reikės persėsti ar kaip reikės su savimi visą dieną tampytis sunkų daiktą. Sugalvojai po darbo nulėkti su šeima į Trakus - susirinkai ir važiuoji.
                  2. Paskutinės mylios problema - joks viešasis neatveš tiesiai prie durų.
                  3. Mašinoje tavo asmeninė erdvė, tavo mėgstamas kvapas ir muzika. Tikrai žinai kad nereikės sėdėti prie bomžo ar kokio treninginio.
                  4. Aš jau nekalbu apie tai kad mašina dažnai būna patogi zona susidėti tai, kas gali praversti. Gali praversti skėtis - nusimetei bagažinėje. Ryte šalta, o dieną nenori tampytis striukės - taip pat turi kur nusimesti.

                  Visas tas problemas, aišku, galima išspręsti kitais būdais (susiplanuoti kad pasiimi užsakymą po darbo, kad iš Akropolio važiuotum tiesiai į namus) arba pasiimti kuprinę, į kurią įsimesti striukę, bet taip prarandi patogumą, o jeigu nėra jokių sankcijų, tai kam prasidėti ir keisti savo gyvenimo įpročius?
                  Mašina patogesnė kol neatsiranda parkavimo problemos. Ir Vilniuje centre jos jau yra. Kamščiai nuo tam tikro dydžio irgi problema. Kas Vilniuje dalyje centro taip pat egzistuoja. Nors dėl problemos dydžio sakyčiau tai labiau dalis parkavimo problemos, nes kamštis tik netoli vieno iš kelionės galų.

                  Comment


                    Parašė Skid Row Rodyti pranešimą
                    Asmeninis pavyzdys. 3G Konstitucijos pr - Fabijoniškės. Mielai kasdien važiuočiau į darbą autobusu, nes šioje atkarpoje A juostom jis aplenkia automobilius. Bet dažnai 17-18h, į Fabijoniškių pusę keleiviai fiziškai netelpa įlipti. Praleidi vieną autobusą, šiaip ne taip įlipi į kitą, bet jis vis tiek toks pilnas, kad vos durys užsidaro. Pasikeikiu mintyse, ir kitą rytą jau sėdu į automobilį.
                    Tai apie kokias prievartas čia kalbate, jei nėra į ką tų keleivių persodinti?
                    Nu b***, niekas gi nesako kad su dabartiniu VVT viskas gerai ir tik prievartos trūksta. Išmokite skaityti, pagaliau. Teiginys yra kad NET padarius normalų VT reikės prievartos, kad juo kažkas naudotųsi. Ir tai kad nesumažinant automobilių kiekį kelyje normalaus VT nepadarysi.
                    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2024.09.16, 13:36.

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      Mašina patogesnė kol neatsiranda parkavimo problemos. Ir Vilniuje centre jos jau yra.
                      Tai mes apie tai ir kalbame, kad reikia dirbtiniu būdu riboti automobilius (per parkingą, ar per įvažiavimo apmokestinimą, ar dar per kažką). Kas jau yra daroma centrinėje miesto dalyje. Bet norint turėti normalų VT reikia tų ribojimų visur, o ne tik centre.

                      Comment


                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                        Tai mes apie tai ir kalbame, kad reikia dirbtiniu būdu riboti automobilius (per parkingą, ar per įvažiavimo apmokestinimą, ar dar per kažką). Kas jau yra daroma centrinėje miesto dalyje. Bet norint turėti normalų VT reikia tų ribojimų visur, o ne tik centre.
                        Tačiau tokie ribojimai, be gero VT, skatintu prekybcentrių plėtrą, kaip Akropolis ar Ogmios miestas. Ten vienintelis ribojimas parkavimui bus draudimas parkuoti ne darbo valandomis. Reiškia prekybos centrai klestės, o Senamiestis ir kitos automobiliui nepritaikytos vietos merdės ir VT vis tiek niekas nevažinės.

                        Comment


                          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                          Tai mes apie tai ir kalbame, kad reikia dirbtiniu būdu riboti automobilius (per parkingą, ar per įvažiavimo apmokestinimą, ar dar per kažką). Kas jau yra daroma centrinėje miesto dalyje. Bet norint turėti normalų VT reikia tų ribojimų visur, o ne tik centre.
                          Nelabai matau prasmės dėt ribojimus visur. Užtikrinti gero VT visur nesigaus net su geriausiais norais. Taip būtų tik diskredituota teisinga idėja.

                          Comment


                            Parašė acetonas Rodyti pranešimą

                            Tačiau tokie ribojimai, be gero VT, skatintu prekybcentrių plėtrą, kaip Akropolis ar Ogmios miestas. Ten vienintelis ribojimas parkavimui bus draudimas parkuoti ne darbo valandomis. Reiškia prekybos centrai klestės, o Senamiestis ir kitos automobiliui nepritaikytos vietos merdės ir VT vis tiek niekas nevažinės.
                            Senamiestis ne merdi, o tiesiog patapo skirtas tik prabangiam segmentui. Natūralu, kad atsidarinėja pigesnės alternatyvos kito profilio parduotuvėms.

                            Kitas dalykas, kad bendra tendencija yra parduotuvių virtimas sandėliais eprekybai. Tada vėlgi geriau ne brangus senamiestis, o pigesnės patalpos su geru privažiavimu kurjeriams.

                            Comment


                              Parašė acetonas Rodyti pranešimą

                              Jau sovietmečiu buvo pradėtas planuoti tramvajus su tuneliais centre. Panašu, kad jau tada buvo suprasta talpumo ir produktyvumo svarba. Spėju sovietmetį laikote aukso amžiumi Lietuvos VT. Nenori žmomės važiuoti valandą susigrūde autobuse, nenori ir viskas. Būtent dėl to tavo prievartinės priemonės nepadės, kol nebus tramvajaus.
                              Ne, tada paprasčiausiai automobilių buvo kartais mažiau ir automobilizacijos plėtros iki tokio lygio kaip dabar niekas net nesapnavo. Todėl VT buvo pagrindinis būdas kelionei. Be to tada buvo planingai formuojami srautai per statybas - pramonė koncentruojama ten ir ten, gyvenamieji rajonai ten ir ten. Žmonės vyksta į darbą aišku kaip. O dabar visiškas chaosas - darbo vietų išsidėstymo masiškumas ir vietos kardinaliai pasikeitė. Gyventojai keliasi į priemiesčius, naujus rajonus, kur VT net neplanuojamas ir atsiranda vos ne vaikams į mokyklas nuvažiuoti ir šiaip vienam kitam gyventojui be automobilio... O visa kita tik su automobiliais...

                              Comment


                                Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                kas turi masina, aisku, kad ja jau naudos daugeli atveju, isskyrus commutinimui i darba centre, kur parkavimas brangus, o tramvajus greitas ir patogus. Taciau, reikia mastyt apie ateiti - dabar visi 18meciai, kuriu tevai iperka gauna masina, kuriu, neiperka nusiperka ja 21-28 metu kai patys gauna pajamas. Jeigu egzistuotu alternatyva, tokiu jaunuoliu butu gerokai maziau, nes kam mesti pinigus i toki pinigu rijika kaip automobilis kai galima patogiau vaziuoti VT o sutaupytus pingus skirti kelionems, festivaliams ir panasiems dalykams ka jaunimas siais laivais preferina labiau nei materialus dalykai.
                                Nifiga. Gal tik vilniečiai. Antrame kurse studentų dauguma jau turi automobilius. Iš provincijos studentų gera pusė jau į pirmą kursą atvyksta automobiliu. Nes iš jų kaimų, o dabar jau ir iš eilės rajonų centrų į Vilnių nėra jokio ar nėra normalesnio susisiekimo. Rajonuose prie gimnazijų stovį koks desėtkas tų invalidkių su motociklų varikliais. Atspėkite, kas jomis važinėja. O kiek dar stovi automobilių. Net gimnazistai rajonuose jau automobilizuojasi... Lietuvoje pasiektas visiškas VT dugnas.

                                Comment


                                  Nuosavų namų kvartaluose niekada ir nebuvo tokio VT kaip mieste, nes tai nėra įmanoma. Net ir sovietmečiu gyvenvietė turėjo vieną stotelę iki kurios visi pėdindavo, ir važiuodavo daug lėčiau negu galima su asmeniniu automobiliu.

                                  Tikslas turėtų būti sutramdyti nuosavų namų rajonų plėtrą, versti vystytojus didinti tokių vietų tankį, kad būtų galima padaryti normalų VT.

                                  Comment


                                    Kamščių problema ne vien dėl vilniečių, bet ir dėl supercentralizacijos kuri intensyviai tęsiama. Dabar kai rajonuose panaikinta daugybė ligoninių skyrių ir toliau tęsiamas intensyvus jų naikinimas, tai logiška, kad didžiajai daliai tenka į Vilnių vykti automobiliu. Nes su tokiu tarpmiestiniu VT tai tikrai niekas į Vilnių į ligoninę nevažiuos. Ta pati situacija su studentais, nėra patogaus tarpmiestinio ir priemiestinio (čia net ne Vilniuje, o aplinkiniuose rajonuose ar net visoje Lietuvoje) transporto, visi važiuoja su savo automobiliais ir joks tramvajus čia nepadės.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                      Nifiga. Gal tik vilniečiai. Antrame kurse studentų dauguma jau turi automobilius. Iš provincijos studentų gera pusė jau į pirmą kursą atvyksta automobiliu. Nes iš jų kaimų, o dabar jau ir iš eilės rajonų centrų į Vilnių nėra jokio ar nėra normalesnio susisiekimo. Rajonuose prie gimnazijų stovį koks desėtkas tų invalidkių su motociklų varikliais. Atspėkite, kas jomis važinėja. O kiek dar stovi automobilių. Net gimnazistai rajonuose jau automobilizuojasi... Lietuvoje pasiektas visiškas VT dugnas.
                                      Dėl studentų sutinku, bet taip vyksta toli gražu ne vien dėl to, kad nėra normalaus susisiekimo. O dėl to kad why not, automobilį nuperka ir padeda išlaikyti tėvai, tai ko nevažiuosi, kai parkingas Vilniuje vis tiek nemokamas? Pas mane namų aikštelėje, pvz, beveik visos vietos užimtos studentų, nors yra atvažiuojančių iš Marijampolės, kur normalus susisiekimas.

                                      P.S. Kartais būnu universitetų aikštelėse, tai ohoho su kokiais automobiliais tie studentai važinėja, mano mašina senesnė. Stereotipas apie vargšus studentus, kurie duoną vandenį valgo jau yra labai pasenęs.
                                      Paskutinis taisė Maalinauskas; 2024.09.16, 18:22.

                                      Comment


                                        Pats geriausias sprendimas yra tiesiog stovėjimo apmokestinimas, tada studentai jei ir atvažiuotų, tai su pilna mašina, o ne po vieną.

                                        Comment


                                          Automobilizacija lygiuojamės į Suomiją. Nenorim gi lygiuotis į kažkokią Vengriją.
                                          -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X