Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Palaukit, kaip tai sumažins automobilizmą?
    Nesumažins, tą gali padaryti tik VT gerinimas. Kas nors galėtų paaiškinti, kodėl iki šiol nėra A juostų Kalvarijų gatvėje nuo Žaliojo tilto iki Žalgirio g.? Turbūt pati intensyviausia VT atkarpa su keliolika maršrutų, bet A juostų vis dar nėra...
    Flickr

    Comment


      Parašė Sula Rodyti pranešimą

      Palaukit, kaip tai sumažins automobilizmą?
      Mm? O kam jį dirbtinai mažint? Ta prasme kokių tikslų jūs norit pasiekt? Ar sumažint turimų automobilių kiekį šalyje ar kelionių automobiliais kiekius mieste? Pirmą dalyką sumažins taršos ar kiti automobilių mokesčiai, antrą - apsunkintas parkavimas ir eismas mieste.

      Comment


        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

        Mm? O kam jį dirbtinai mažint? Ta prasme kokių tikslų jūs norit pasiekt? Ar sumažint turimų automobilių kiekį šalyje ar kelionių automobiliais kiekius mieste? Pirmą dalyką sumažins taršos ar kiti automobilių mokesčiai, antrą - apsunkintas parkavimas ir eismas mieste.
        Tai gi čia vos ne kas antrame postinge postringaujama, kad automobilizmo naikinimą - automobilių kiekio mažinimą Lietuvoje, ypač Vilniuje ir kituose didmiesčiuose - reikia įgyvendinti gal netgi represiniais metodais. Kelionių kiekį ribotose teritorijose ar tam tikromis magistralėmis galima įgyvendinti nors ir šiandien, be kėsinimųsi į privačią nuosavybę ir laisvo judėjimo teisę. Tačiau to nedaroma ir grįžtama vėl prie kalbų apie automobilizmą.
        Ir dar vienas dalykas - VT pajėgumai ir kokybė turi būti labai stipriai didinami - tačiau tai nenumatoma "darnaus judumo" planuose.

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Tai gi čia vos ne kas antrame postinge postringaujama, kad automobilizmo naikinimą - automobilių kiekio mažinimą Lietuvoje, ypač Vilniuje ir kituose didmiesčiuose - reikia įgyvendinti gal netgi represiniais metodais. Kelionių kiekį ribotose teritorijose ar tam tikromis magistralėmis galima įgyvendinti nors ir šiandien, be kėsinimųsi į privačią nuosavybę ir laisvo judėjimo teisę. Tačiau to nedaroma ir grįžtama vėl prie kalbų apie automobilizmą.
          Ir dar vienas dalykas - VT pajėgumai ir kokybė turi būti labai stipriai didinami - tačiau tai nenumatoma "darnaus judumo" planuose.
          Tai, kad kalbama apie tai, jog viešos erdvės bus skiriamos pėstiesiems, o ne parkingui. Taip pat siekiant mažint taršą bus ribojamas eismas Senamiestyje. Tai į judėjimo laisvę ar privačią nuosavybę nesikėsina. Galėsi ir toliau naudotis automobiliu pagal poreikį, tik už tai reikės susimokėt brangiai (pagal taršą, užimamą plotą ar pan.). Tai normalu. Automobilių savininkai, beje, yra mažesnė dalis nei pėstieji (jais yra visi gyventojai). Tad prioritetas ir turi būti didžiausiai daliai miestiečių

          O jeigu ten kas svajoja apie automobilių nusavinimus, nu tai ar tikrai verta dėl to diskutuot?

          Comment


            Parašė themanual Rodyti pranešimą


            Blogai kai automobilizacijos baimės aukomis tampa geri sprendimai, pvz kad ir Kernavės g. tiltas, kurio turbūt neturėsime. G.V. tiltas neturi alternatyvų judant iš Naujamiesčio į šiaurinę miesto dalį, todėl piko metu ten gaunasi butelio kaklelis ir visos gatvės aplink jį užsikemša, automobiliai stovi ir dūmina kelias valandas. Ir neduok dieve ant tilto ar privažiavimo nutiks kokia avarija. Kernavės tiltas būtų alternatyva, kuri efektyviai suvalgytų dalį srauto, nebeliktų vieno kritinio taško, būtų atlaisvinta mažesnių gatvelių, kurios dabar naudojamos tik patekimui link G.V.. Trumpesnis kelionės atsumas, mažiau sugaišta laiko, mažiau taršos.
            Ką daryti, kad pastačius tiltą neatsirastų daugiau automobilių? Kadangi tai nebūtų pagrindinė transporto arterija kirsti miestą (tokia liks G.V. gatvė ir ji pralaidesne netaps dėl to, kad bus pastatytas Kernavės tiltas), problemos sprendimui pakaktų neplėsti parkingo centre arba net jį riboti/ženkliai apmokestinti darbo metu, teisiškai reguliuoti privatų parkingą (nežinau, kiek tai reali problema), kad nebūtų visokių nuolaidų mėnesinių abonimentų pagalba.
            Tokia pralaidi bet nepatogi automobiliams infrastruktūra neprivers vaikus po mokyklas vežiojančius tėvelius persėsti į VT, bet privers juo naudotis žmones, kuriems VT yra ant patogumo ribos.
            Jeigu kalbam apie ilgalaikę perspektyvą (bet išlaikant bent kažkokį sąryšį su tikrove, nenuklystant į kosmoso įsisavinimo planus) - būtų galima pradėti nuo pripažinimo, kad sovietinių planuotojų sprendimas nutiesti autostradą per miesto centrą (dabartinė Geležinio Vilko gatvė) yra neteisingas. Taip, jis atitiko to laikotarpio idėjas - bet dabar jau žinome, kad tai buvo blogas sprendimas.

            Tą pripažinus, tuomet pradėti galvoti, kaip tą autostradą paversti normalia gatve, ir kur dėti visą "autostradinį srautą".

            p.s: automobiliai išplito ne tik kaip utilitarinė priemonė nukakti iš taško A į tašką B. Automobiliai plito ir kaip laisvės simbolis, kaip išsilaisvinimo priemonė - tą, beje, puikiai suprato Šiaurės Korėjos, Albanijos ir Mao laikų Kinijos komunistai, bei Saudo Arabijos fundamentalistai (draudimas vairuoti kaip moterų kontrolės priemonė). Todėl privačius automobilius visiškai uždraus nebent koks nors naujas totalitarinis režimas.

            Comment


              15 min.lt 2019.10.03
              Darniojo judumo plane kauniečiai kritikavo automobilių ribojimus ir požiūrį į pakraščius
              https://www.15min.lt/m/id/gazas/gatv...us-221-1211950

              Comment


                Peržiūrėjus, kokios NT tendencijos buvo JAV po magistralinių kelių panaikinimo, kur kainos tokiose teritorijose išaugdavo iki 20 proc. ir daugiau, tai tikėtina ir priešinga tendencija aplinkinėse teritorijose, pro kur eis Šiaurinė gatvė : ten gali NT vertė ir kainos nukristi 20 ir daugiau proc.
                Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                Comment


                  Šiaurinės gatvės, be abejo, reikia. Bet relaybė yra ta, kad ji planuojama per plati. Užtektų maksimum 4 juostų. Projekto rengėjai ir užsakovai puikiai supranta, kad daroma klaida. Ištaisyti klaidą ir keisti projektą dar nėra vėlu, bet tai tikriausiai nebus padaryta.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Šiaurinės gatvės, be abejo, reikia. Bet relaybė yra ta, kad ji planuojama per plati. Užtektų maksimum 4 juostų. Projekto rengėjai ir užsakovai puikiai supranta, kad daroma klaida. Ištaisyti klaidą ir keisti projektą dar nėra vėlu, bet tai tikriausiai nebus padaryta.
                    Nemanau, kad supranta. VGTU auklėtiniai tik įsimena eismo juostų skaičiaus įtaką automobilių pralaidumui. Apie darnų judumą ten net paskaitų neveda.

                    Comment


                      Vienas iš žymių transporto specialistų teigia, kad tramvajaus kaip VT privalumas - tas, kad nereikia kontroliuoti jiems skirtos važiuoti juostos. Šalyse, kur yra tramvajus, KET tik tam tikromis aplinkybėmis leidžia važiuoti tramvajaus juosta kitoms transporto priemonėms. Klausimas: jei taip yra , kur būtų Vilniuje tiesiami tramvajaus keliai, kai nėra tam laisvos vietos kaip skiriamosios juostos ? Vietoje vienos iš dabar naudojamos asfaltuoto kelio juostos ? Keliai po žeme pagal rastus apie metro statybos duomenis kainuotų tarkim >200 mln. EUR/km (gal tramvajui pakaktų mažiau) . Pagal schemą 8.5 km viso apytiksliai kainuotų 1,7 mlrd. EUR . Tai labai brangu. Jei daryti ne po žeme, tai "atimti" juostas politiškai niekas nesiryš.
                      Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                      Comment


                        Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
                        Jei daryti ne po žeme, tai "atimti" juostas politiškai niekas nesiryš.
                        O kaip ryžosi atimti kituose Europos miestuose, kurie dar tankesni ir gatvės siauresnės?
                        Flickr

                        Comment


                          Anksčiau ar vėliau atimt juostas privers realybė. Tie kurie galvoja, jog automobilizacijos lygis niekada nekris - naivūs trumparegiai.
                          Jeigu ketinam bent apsimest kad esam "Europiečiai" pokyčiai čia yra neišvengiami, automobiliai privalo būt išstumiami iš miestų centrų ir jų vietą turi užimt patogus viešasis transportas.

                          Comment


                            Parašė TheCoach Rodyti pranešimą
                            Anksčiau ar vėliau atimt juostas privers realybė. Tie kurie galvoja, jog automobilizacijos lygis niekada nekris - naivūs trumparegiai.
                            Jeigu ketinam bent apsimest kad esam "Europiečiai" pokyčiai čia yra neišvengiami, automobiliai privalo būt išstumiami iš miestų centrų ir jų vietą turi užimt patogus viešasis transportas.
                            Tai tada jau dabar reikia galvoti apie stovejimo aiksteliu "Park & Ride" statybas. Ar tai priestarauja simasiaus tikejimui?

                            Comment


                              Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą

                              Tai tada jau dabar reikia galvoti apie stovejimo aiksteliu "Park & Ride" statybas. Ar tai priestarauja simasiaus tikejimui?
                              Tokiems pasikeitimams visų pirma reikalingas kitas rinkėjų "tikėjimas", kuris neprieštarautų tokiems pertvarkymams. Kitaip tai bus politinės savižudybės aktas.
                              Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                              Comment


                                Parašė TheCoach Rodyti pranešimą
                                Anksčiau ar vėliau atimt juostas privers realybė. Tie kurie galvoja, jog automobilizacijos lygis niekada nekris - naivūs trumparegiai.
                                Jeigu ketinam bent apsimest kad esam "Europiečiai" pokyčiai čia yra neišvengiami, automobiliai privalo būt išstumiami iš miestų centrų ir jų vietą turi užimt patogus viešasis transportas.
                                Neprivers. Ką lyginate - tipinė Vakarų Europos ir netgi Rytų Europos (buvusio soc. bloko) miestą su Vilniumi? Tai Vilnius turėtų būti ne 400 ha dydžio, o maksimum 150 ha dydžio miestas su tokiu gyventojų skaičiumi. Atitinkamai, tankis gaunasi... Pirmiausia įveikti reikia nevaldomą chaotišką ekstensyvią urbanizaciją. Miestas turi nustoti augti į plotį, netgi reikėtų dalį teritorijų, prijungtų po berods 200x plėtros grąžinti rajonui. Pradėsite presuoti automobilius miesto centrinėje dalyje, visi ims bėgti, o pirmiausiai verslas į miesto pakraščius. Netgi kalbos apie visokių valdžios institucijų iškėlimą iš centro yra žalingos, o jei tai prasidėtų, tai tik paskatintų ekstensyvią plėtrą ir dar pabandyk centre papresuoti automobilistus... Presuoti reikia, tik švelniai, o ne atiduodant gatves VT. Galiausiai tiesiant tramvajų Pylimo gatve nieko nelaimima, tik sugriaunama esama troleibusų ir iš dalies autobusų chorda centrinėje miesto dalyje, o pats senamiestis lieka be normalaus VT. Normalus VT senamiestyje tai tik požeminis tramvajus ar metro, nes joks antžeminis VT ten neįmanomas, išskyrus privežamąjį mažos talpos judejimui po patį senamiestį ir centrą, o ne iš miegamųjų rajonų į centrinę miesto dalį.
                                Paskutinis taisė Al1; 2019.10.22, 20:50.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Pradėsite presuoti automobilius miesto centrinėje dalyje, visi ims bėgti, o pirmiausiai verslas į miesto pakraščius. Netgi kalbos apie visokių valdžios institucijų iškėlimą iš centro yra žalingos, o jei tai prasidėtų, tai tik paskatintų ekstensyvią plėtrą ir dar pabandyk centre papresuoti automobilistus... Presuoti reikia, tik švelniai, o ne atiduodant gatves VT.
                                  Tipinis vadylos apsiputojimas. Kažkaip nesimato ištuštėjusių dykynių vakarų miestų centruose. Gal pateiksite "švelnių" represavimo pavyzdžių? Nes mūsiškiams visos priemonės yra "darbo liaudies apiplėšinėjimas" ar "gatvių atiminėjimas". Neatiduodant eismo juostų VT, kaip tik marinamas miesto centras, verčiant gaišti laiką net ir nevairuojančius, visas erdves užkalant parkingais, teršiant orą ir t.t. Tie patys vadylos niekaip nesupranta, kad kuo daugiau žmonių naudosis VT ar tais pačiais nekenčiamais paspirtukais, tuo mažesnė eilė bus prie parkingo ar šviesoforo.

                                  Comment


                                    Netipinis. Vakarai ne pavyzdys, nes ten urbanizacija sutvarkyta ir planingai vykdoma, o ne taip, kaip pas mus, kad statosi kur nori ir beveik kaip nori. Vilnius nesveikai išsiplėtė per 20 metų, o gyventojų skaičius neauga. Vakaruose centrinėse miesto dalyje ir ne tik prie eilinių prekybos centrų nėra jokių parkingų. O jei pas mus taip būtų, tai tokie PC žlugtų. Nes tūlas lietuvis ir ne tik be mašinos apsipirkti negali, šikti be jos negali. Todėl nereikia svaigti, ir aklai žiūrėti, kas yra Vakaruose, o taikytis prie mūsų realijų. Verslas ir taip bėga iš centro, o jei dar pradės keltis ir valdiškos institucijos? Juk ketinimai ministerijas iškelti yra. Ir vienas iš argeumentų ten tikrai yra tai, kad eilinis klerkas negali su savo tačke į darba atvažiuoti. Todėl reikia naujų patalpų kažkur toliau nuo centro, kad būtų parkingas. Nemanyk, kad toks kamietis-miesčionis kaip Pranckietis yra mažumoje (čia aš apie jo "siūlymą" ministerijas iškelti kažkur į pakraštį miesto, kad būtų patogiau automobiliais privažiuoti).
                                    Pažiūrėk, kiek visokių firmų išsikėlė iš miesto į miesto pakraščius ar netgi rajoną palei pagrindinius kelius iš(iĮ) miesto (-ą). Ir ten dažniausiai jokio susisiekimo VT nėra, arba jis laba i prastas. Visi važiuoja dirbti ir su reikalais į ten tik su automobiliu. Įvažiavimai į miestą piko metu užgrūsti tokių žmonių automobiliais. Žodžiu, sprendžiant vieną problemą, nereikia prigaminti neapgalvotais sprendimais naujų problemų.
                                    Paskutinis taisė Al1; 2019.10.23, 18:01.

                                    Comment


                                      Vilniečiai pasipiktino: gatvę pertvarkė taip, kad vienu metu neprasilenkia du automobiliai
                                      Vairuotojai džiaugiasi, kai kelio danga būna atnaujinama, tačiau Vilniaus Karoliniškių mikrorajono gyventojai sunerimo – neseniai išasfaltuotoje Igno Šimulionio gatvėje kilo chaosas, o to priežastis – naujos kelio ženklinimo linijos...
                                      Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/patarimai/....d?id=82643055
                                      Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                      Comment


                                        Darnaus judumo fanai tikriausiai džiūgauja.
                                        Paskutinis taisė Sula; 2019.10.28, 20:20.

                                        Comment


                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Darnaus judumi fanai tikriausiai džiūgauja.
                                          Sarkazmas ne vietoje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X