Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O kaip ten su ES nurodymais? Nelabai sekiau tų dalykų, bet kokia tikimybė, kad ES užpyks ir duos lazdų Lietuvai?

    Comment


      Parašė evil Rodyti pranešimą
      Estai panuoja nuo 2024m vasaros įsivesti mokesčius automobilio registracijai ir eksplotacijai. Kol kas tik juodraštis, bet atrodo labai neblogai.
      Kaip visada labiausiai nukentės paprastas žmOgus. Nes perkančiam naują kajeną nebus jokios bėdos užregistruoti jį LT ar LV (prisiminkite krabo ferarį su EE numeriais), o kaimo Jüris už savo dyzelinį pasatą mokės tiek kiek valdžia lieps.



      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

      Comment


        Parašė Tomas Rodyti pranešimą

        Kaip visada labiausiai nukentės paprastas žmOgus. Nes perkančiam naują kajeną nebus jokios bėdos užregistruoti jį LT ar LV (prisiminkite krabo ferarį su EE numeriais), o kaimo Jüris už savo dyzelinį pasatą mokės tiek kiek valdžia lieps.
        Krabų su Ferrariais yra labai nedaug ir tos galimybės registruoti kažkur kitur labai raukiasi. Tas pats krabas nuo kitų metų turės mokėt kaip estas. Kažkaip Danijoj su jų įspudingais mokesčiais dauguma Ferrarių važinėja su daniškais numeriais.

        Comment


          Parašė liootas Rodyti pranešimą
          Bikeless in Berlin: Europe’s cycle backlash has begun


          Įdomus straipsnis iš POLITICO. Pas mus dviračių kultūra nespėjo labai išvešėti, bet vis tiek įdomu, kaip Berlyne visa tai atsisuko prieš buvusią kairiųjų valdžią ir buvo opozicijos išnaudota laimėti miesto rinkimus
          Iš vienos pusės gerai, kad dviračiai pas mus nėra tiek politizuota tema, kad rimtos partijos sakytų "mes nestatysime dviračių takų", tie takai, kad ir kaip beburbėtume, yra statomi. (Kol niekas nesikeičia į blogą automobilistams, tol yra gerai).
          Be to, Berlyne, norint pastatyti dviračių taką, reikia išimti iš gatvės arba eismo, arba parkavimo juostą, kas natūralu kad supykdė nemažai vairuotojų. Kaip ir minima straipsnyje, nepasiteisino ir Friedrichstrasse uždarymas. Taip pat visokie atvejai, kai dėl klimato aktyvistų protesto kilusio kamščio negalėjusiame pravažiuoti greitosios pagalbos automobilyje mirė moteris. Galiausiai, Vokietijoje dešinė labai smarkiai ėmėsi strategijos kategoriškai prieštarauti siūlymams apriboti greitį autobahnuose, įvesti 30 kmh limitą urbanizuotose teritorijose. CDU Berlyne stumia autostrados žiedo (A100) pratęsimą ir taip pat atšaukė bet kokių dviračių takų statybą, jei nuo to nukenčia automobilių eismas. Buvo atšaukti ir jau pradėti statyti projektai, kas yra gan absurdiška ir tipinė Berlyno, kuris ir taip garsėja Vokietijoje savo chaosu ir betvarke, problema.

          Comment


            Parašė evil Rodyti pranešimą
            Estai panuoja nuo 2024m vasaros įsivesti mokesčius automobilio registracijai ir eksplotacijai. Kol kas tik juodraštis, bet atrodo labai neblogai. Jei tik mes turėtume tokią valdžią, kuri nebijotų nepopuliarių sprendimų - VT populiarumas išaugtų kartais, atsirastų finansavimo šaltinis, nebebūtų parkingo ir kamščių problemų:
            Tai, kad 70% Lietuvos teritorijos asmeninis transportas ir atstoja VT. Ar jūs laikote, kad vieną kartą per savaitę trečiadienį važiuojantis autobusas yra VT? O parkingo ir kamščių problema, tai čia iš viso tik kokį 12% Lietuvos įtakoja.

            Comment


              Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

              Tai, kad 70% Lietuvos teritorijos asmeninis transportas ir atstoja VT. Ar jūs laikote, kad vieną kartą per savaitę trečiadienį važiuojantis autobusas yra VT? O parkingo ir kamščių problema, tai čia iš viso tik kokį 12% Lietuvos įtakoja.
              Lygiai tas pats galioja ir Estijai. Daugybei žmonių EE provincijoje automobilis yra vienintelė transporto priemonė leidžianti išgyventi ne natūrinio ūkio sąlygomis.
              It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

              Comment


                Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                Tai, kad 70% Lietuvos teritorijos asmeninis transportas ir atstoja VT. Ar jūs laikote, kad vieną kartą per savaitę trečiadienį važiuojantis autobusas yra VT? O parkingo ir kamščių problema, tai čia iš viso tik kokį 12% Lietuvos įtakoja.
                Ar tikrai? Regionai tuštėja, didmiesčiai pildosi. Vien Vilnius-Kaunas-Klaipėda yra 37% šalies gyventojų.

                Comment


                  Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                  Tai, kad 70% Lietuvos teritorijos asmeninis transportas ir atstoja VT. Ar jūs laikote, kad vieną kartą per savaitę trečiadienį važiuojantis autobusas yra VT? O parkingo ir kamščių problema, tai čia iš viso tik kokį 12% Lietuvos įtakoja.
                  toje teritorijoje kur važiuoja kartą per savaitę autobusas gyvena gal 5% Lietuvos gyventojų. 70% gyvena miestuose dar kažkiek priemiesčiuose. Mokesčiai leistų pagerinti tą VT, sumažint išmetamas sumas kelių į laukus tiesimui, gatvių ir parkingų įrengimui. O žmonės galėtų rinktis ar gyventi mieste ir naudotis patogiu VT ar mokėti pinigus už automobilį ir gyventi kaime. Be to galima turėti ekonomišką automobilį už kurį mokesčiai minimalūs. Pvz. Estijos variantu man kainuotų 74EUR per metus, jei gyvenčiau kaime tai tikrai nepriverstų atsisakyti automobilio, o mieste jau pagalvot galima.

                  Comment


                    Parašė evil Rodyti pranešimą

                    toje teritorijoje kur važiuoja kartą per savaitę autobusas gyvena gal 5% Lietuvos gyventojų. 70% gyvena miestuose dar kažkiek priemiesčiuose. Mokesčiai leistų pagerinti tą VT, sumažint išmetamas sumas kelių į laukus tiesimui, gatvių ir parkingų įrengimui. O žmonės galėtų rinktis ar gyventi mieste ir naudotis patogiu VT ar mokėti pinigus už automobilį ir gyventi kaime. Be to galima turėti ekonomišką automobilį už kurį mokesčiai minimalūs. Pvz. Estijos variantu man kainuotų 74EUR per metus, jei gyvenčiau kaime tai tikrai nepriverstų atsisakyti automobilio, o mieste jau pagalvot galima.
                    Ar tiki tuo ką rašai? Matau, kad taip. Degalų akcizas irgi tik keliams naudojamas "tikrai nemeluoju" Jau matau kaip kokių Troškūnų gyventojai užremia šluota namų duris ir pėstute iškeliauja gyventi į Kauną, Vilnių Panevėžį. Juk jie gali rinktis kur gyventi

                    Comment


                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                      Ar tiki tuo ką rašai? Matau, kad taip. Degalų akcizas irgi tik keliams naudojamas "tikrai nemeluoju" Jau matau kaip kokių Troškūnų gyventojai užremia šluota namų duris ir pėstute iškeliauja gyventi į Kauną, Vilnių Panevėžį. Juk jie gali rinktis kur gyventi
                      O taip būtinai pėsčiom, nes važiuot galima tik X7 arba Escalade. Elementarus dyzelinis golfas su 50EUR metiniu mokesčiu (~4EUR/mėn.) tampa neįperkamas.

                      Comment


                        Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                        Kaip visada labiausiai nukentės paprastas žmOgus. Nes perkančiam naują kajeną nebus jokios bėdos užregistruoti jį LT ar LV (prisiminkite krabo ferarį su EE numeriais), o kaimo Jüris už savo dyzelinį pasatą mokės tiek kiek valdžia lieps.


                        realiai taip. Varg0lis su Leaf mokės tiek pat kiek aiTYšnikas su Tesla M3.
                        -

                        Comment


                          Parašė evil Rodyti pranešimą

                          O taip būtinai pėsčiom, nes važiuot galima tik X7 arba Escalade. Elementarus dyzelinis golfas su 50EUR metiniu mokesčiu (~4EUR/mėn.) tampa neįperkamas.
                          kam tas golfas, jei nuėjęs iki Vilniaus gausi patogų VT?
                          -

                          Comment


                            Realiai tas mokestis ir turi būti iškomunikuotas kaip kokybiško VT finansavimas.

                            Comment


                              Teisingai suprantu, estijoje senesni automobiliai apmokestinami mažiau?

                              Parašė John Rodyti pranešimą
                              O tai ko Lietuva laukia? ES nevožtėls už delsimą?
                              laukia kol NT mokestį įves, tada po dar 12 metų vėl išsirinksim koncervatorius kokios krizės aušroje ir galėsim įveti automobilių mokestį.

                              Svarbiausia, kad galima būtų apkaltinti konservatorius.

                              Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                              Kaip visada labiausiai nukentės paprastas žmOgus. Nes perkančiam naują kajeną nebus jokios bėdos užregistruoti jį LT ar LV (prisiminkite krabo ferarį su EE numeriais), o kaimo Jüris už savo dyzelinį pasatą mokės tiek kiek valdžia lieps.
                              Krabas su EE numeriais po 6 mėn turi perregistruoti į Lietuviškus arba netenka teisės važinėti. Čia jeigu būtų kokia nors to kontrolė aišku.
                              Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                              Realiai tas mokestis ir turi būti iškomunikuotas kaip kokybiško VT finansavimas.
                              Tokiu atveju tikrai neįvesime, nes kokybiškas VT lietuvoje yra neliečiama tema ir 30+ metų senumo troleibūsų atnaujinimas yra laikomas didžiuliu šuoliu į priekį net šiame forume.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                Automobilių skaičių mažinti galima tik prastinant jiems sąlygas mieste.
                                Čia šiaip esminis dalykas, kurį dažnai šiame forume pamiršta susisiekimo automobiliu mieste fanai. Jei pradedi ką nors rašyti, kad automobilio vairuotojai ir pėstieji su dviratininkais nėra ir negali būti lygiaverčiai ir lygiateisiai eismo dalyviai, kad skiriasi atsakomybės laipsniai, kad turėtų skirtis dėmesys šių skirtingu susisiekimo būdų infrastruktūros gerinimui, kad daugeliu atvejų, norint pagerinti bendrą eismo pralaidumą, gyvenamosios vietos kokybę ir pan., reikia kai kuriose vietose apriboti automobilių eismo pralaidumą, tai pradeda laikyti radikaliu fanatiku, darnistu ir pan., nepaisant to, kad tokie dalykai parašyti savivaldybių darnaus judumo planuose . Pvz., iš Klaipėdos miesto darnaus judumo plano santraukos:

                                Norint gerinti gyvenamąją aplinką mieste ir didinti Klaipėdos miesto patrauklumą turi būti mažinamas automobilizacijos lygis (bloginamos sąlygos automobiliams) ir gerinamos sąlygos pėstiesiems, dviratininkams ir viešajam transportui.
                                Įgyvendinus Klaipėdos miesto darnaus judumo viziją, 2030 metais Klaipėdoje dažniausiai būtų
                                judama darniu transportu, kelionės automobiliu sudarytų tik apie ketvirtį visų kelionių. Modalinis kelionių
                                pasiskirstymas būtų toks:
                                • viešuoju transportu 35 %;
                                • pėsčiomis 33 %;
                                • dviračiu 8 %;
                                • automobiliu 24 %.
                                Jei parengti darnaus judumo planai būtų įgyvendinami, tai pasekmės būtų daug radikalesnės negu, matyt, radikaliausio forumiečio „darnisto“ svajonės.
                                Paskutinis taisė 1252; 2023.11.14, 11:36.

                                Comment


                                  Parašė 1252 Rodyti pranešimą

                                  Įgyvendinus Klaipėdos miesto darnaus judumo viziją, 2030 metais Klaipėdoje dažniausiai būtų
                                  judama darniu transportu, kelionės automobiliu sudarytų tik apie ketvirtį visų kelionių. Modalinis kelionių
                                  pasiskirstymas būtų toks:

                                  Jei parengti darnaus judumo planai būtų įgyvendinami, tai pasekmės būtų daug radikalesnės negu, matyt, radikaliausio forumiečio „darnisto“ svajonės.
                                  Šiaip tai kelnes juk maunamės tradiciškai, ne per galvą. O mūsų judrumo planai puolami įgyvendinti kažkaip per galvą. Pirma uždraudžiam, o po to kažką darom arba imituojam, nes uždrausti yra žymiai pigiau ar paprasčiau. Matosi, kaip "daugėja" tarpmiestinių, priemiestinių autobusų. P+R aikštelės "dygsta" prie kiekvieno miesto. Tikrai radikali vizija

                                  Comment


                                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                    Šiaip tai kelnes juk maunamės tradiciškai, ne per galvą. O mūsų judrumo planai puolami įgyvendinti kažkaip per galvą. Pirma uždraudžiam, o po to kažką darom arba imituojam, nes uždrausti yra žymiai pigiau ar paprasčiau. Matosi, kaip "daugėja" tarpmiestinių, priemiestinių autobusų. P+R aikštelės "dygsta" prie kiekvieno miesto. Tikrai radikali vizija
                                    Bet kuriuo atveju, iš modalinio kelionių pasiskirstymo kitimo (ir šiaip iš to, kad daugelis planuose numatytų dalykų nuolat atidėliojami, atmetinėjami ar tiesiog ignoruojami) matyti, kad darnaus judumo planai neįgyvendinami: nei kelnes maunantis per kojas, nei per galvą.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                      Automobilių skaičių mažinti galima tik prastinant jiems sąlygas mieste.
                                      Dieve atleisk jam, nes jis nežino ką daro. Ar kažkaip panašiai Prastinant sąlygas automobiliams gaunasi tik prastesnės sąlygos visam miestui - per kamščius, užterštą orą, sugaištą laiką ir t.t.


                                      Aš neliūdnas - aš blaivus

                                      Comment


                                        Parašė geriantis Rodyti pranešimą
                                        Dieve atleisk jam, nes jis nežino ką daro. Ar kažkaip panašiai Prastinant sąlygas automobiliams gaunasi tik prastesnės sąlygos visam miestui - per kamščius, užterštą orą, sugaištą laiką ir t.t.
                                        Žiūrint kaip prastini tas sąlygas - vienos juostos atidavimas viešajam transportui ar dviračių takui pagerina susisiekimo sąlygas (padidėja daug didesnį keleivių tankį turinčio transporto (autobusų) arba mažiau vietos užimančio transporto (dviračių) pralaidumas), o automobilių stovėjimo apmokestinimas padidina laisvų vietų skaičių patiems automobilistams.
                                        Kaip platinant gatves yra „induced demand“, taip jas ir siaurinant - jeigu susiaurini ir kažkokiam momentui kamščiai padidėja, tai po poros savaičių ar mėnesių vėl grįžtama į pusiausvyros būseną - kamščiai atslūgsta nes dalis publikos persėda į kitokio tipo transportą. Tad tokių projektų rezultatą galima vertinti tik gerokai vėliau, o ne kaip pas mus mėgstama tą pačią dieną po atidarymo.


                                        Na žinoma bus tokių kurie ir dvi valandas sėdės kamštyje kad tik nereikėtų išlipti iš mašinos, galbūt jiems reiktų kokios nors programos priklausomybių centre.

                                        Comment


                                          Na nežinau, jeigu man reiktų rinktis ar kelionę autobusu, ar papildomas 10 minučių 10-ies minučių kelionėje, tikrai nesirinkčiau autobuso, o ankščiau išvažiuočiau.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X