Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Pykit nepykit, bet didžiajai daliai visuomenės dviratis nėra patrauklus kaip keliavimo priemonė ištisus metus. Kai šilta - taip, be abejo. Bet tokiu oru, kai vieną dieną +3, kitą -10, dviratininkų yra labai ir labai mažai.

    Dėl to normalus VT visada privalo būti, kad žmonės turėtų keletą alternatyvų. Ukmergėje jis beje jau yra, ne pati geriausia sistema - bet tikrai jos griauti dėl dviračių neverta. Lygiai kaip ir būtina išlaikyti miesto VT Marijampolėje, Mažeikiuose ar Jonavoje.

    Lietuvoje turime keletą labai puikių VT pavyzdžių mažuose miesteliuose - Alytuje, Druskininkuose, kur yra ir ebilietas, ir švieslentės stotelėse, ir nauji autobusai. Labai tikiuosi, kad kažkas panašaus anksčiau ar vėliau atsiras ir kituose mažesniuose miesteliuose. Ypač liūdnai šiame kontekste atrodo Utena, kur tikrojo miesto VT nėra.
    Nu ok, apšvietėt. Realiai viskas ok, VT reikalingas ir mažesniuose miesteliuose, manau geras modelis, kai miesto maršrutas apjungia ir aplinkines gyvenvietes, jei miestas per mažas, pvz. Rokiškis mano žiniomis. Didesni miestai, kaip Ukmergė, Druskininkai gali turėti netgi tik miesto viduj esančius maršrutus.

    Nors dviračių nelinkčiau nurašyt. Reljefas Lietuvoje daug kur tinkamas. Žiemos jau nebetokios šaltos. Tiesiog nepamaišys civilizuota dviračių infra, geru oru įprasti daugiau kelionių atlikti dviračiais, kai kurie netgi žiemą arba bent jau rudenį, pavasarį išdrįs dažniau išvažiuot.

    Comment


      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
      Nors dviračių nelinkčiau nurašyt. Reljefas Lietuvoje daug kur tinkamas. Žiemos jau nebetokios šaltos. Tiesiog nepamaišys civilizuota dviračių infra, geru oru įprasti daugiau kelionių atlikti dviračiais, kai kurie netgi žiemą arba bent jau rudenį, pavasarį išdrįs dažniau išvažiuot.
      Žiemos bijo ne dviratininkai, o infrastruktūra – niekas nenori važiuoti nenukastais (o kartais nuo kelio sniegu užverstais) takais.

      Comment


        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

        Žiemos bijo ne dviratininkai, o infrastruktūra – niekas nenori važiuoti nenukastais (o kartais nuo kelio sniegu užverstais) takais.
        Mažasniegių žiemų greičiausiai daugės, o takų nukasimas nėra problema, jei tik bus valios.

        Žodžiu, pradžioj reik bent jau išdrįst civilizuotai tiest dviračių takus be visokių stulpų ir kur kiekvienoj vietoj daugmaž apgalvota kaip tas dvir. srautas judės, o kartu su tuo, iškils poreikis ir nukasinėt sniegą taip kaip reikia. Pėsčiomis savom kojom sveikam žmogui tai tikrai daug kur gali nueiti net užpustytais keliais, tinkami batai reikalingi ir tiek, su dviračiu kiek sunkiau, nemažai kur iš vis nelabai pavažiuosi, kur pėsčias beveik be problemų gali nueiti.

        Comment


          The Economist straipsnis, kuris labai nepatiks barankos sukiojimo fanatams

          Throughout the rich world, the young are falling out of love with cars
          https://www.economist.com/internatio...love-with-cars



          Paskutinė pastraipa neblogai apibendrina:
          But in the parts of Europe where anti-car policies have been in place for the longest, they appear to have worked like a ratchet. Giulio Mattioli, a transport professor at Dortmund University, notes that almost nowhere in the world that has removed a big road, or pedestrianised a shopping street, has decided to reverse course. “Once people see [the benefits], they generally don’t want to go back.” Several studies, including Dr Chatterjee’s, have concluded that driving habits that are formed in youth seem to persist, with those who begin to drive later continuing to drive less, even into their 40s. If that pattern holds, the 21st century might just see the car’s high-water mark.

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą
            The Economist straipsnis, kuris labai nepatiks barankos sukiojimo fanatams

            Throughout the rich world, the young are falling out of love with cars
            https://www.economist.com/internatio...love-with-cars



            Paskutinė pastraipa neblogai apibendrina:
            Kitais žodžiais: "the young are failing to afford cars".

            Comment


              Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

              Kitais žodžiais: "the young are failing to afford cars".
              Šiaip šių dienų jaunimas (tarkim, under 25) gali sau leisti belenkaip visko daugiau, įskaitant automobilius, nei bet kuri karta iki jų.

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                Nu ok, apšvietėt. Realiai viskas ok, VT reikalingas ir mažesniuose miesteliuose, manau geras modelis, kai miesto maršrutas apjungia ir aplinkines gyvenvietes, jei miestas per mažas, pvz. Rokiškis mano žiniomis. Didesni miestai, kaip Ukmergė, Druskininkai gali turėti netgi tik miesto viduj esančius maršrutus.

                Nors dviračių nelinkčiau nurašyt. Reljefas Lietuvoje daug kur tinkamas. Žiemos jau nebetokios šaltos. Tiesiog nepamaišys civilizuota dviračių infra, geru oru įprasti daugiau kelionių atlikti dviračiais, kai kurie netgi žiemą arba bent jau rudenį, pavasarį išdrįs dažniau išvažiuot.
                Realiai pradedant nuo Šiaulių ir Panevėžio dydžio miestų, didžiąją dalį apgyvendintos teritorijos galima pasiekti 4 km spinduliu nuo miesto centro, Marijampolėje, Alytuje, Utenoje - 3 km, kitur dar mažiau. Tokie miestai susisiekimui dviračiais patys patogiausi. Užtektų pradžiai paprastuoju būdu gatvėse atskirti dviračių juostas, didesnėse gatvėse nutiesti paralelius takus, kritinėse vietose apriboti sunkaeigių transporto priemonių eismą.

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Šiaip šių dienų jaunimas (tarkim, under 25) gali sau leisti belenkaip visko daugiau, įskaitant automobilius, nei bet kuri karta iki jų.
                  Kokiais būdais, jeigu neliečiant tėvų pinigų? Ir ką gali sau leisti? Iphoną lizingu? Bulką už 1000 eurų, kuris 99% forumo ekologistų nepatinka?

                  Comment


                    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                    Kokiais būdais, jeigu neliečiant tėvų pinigų? Ir ką gali sau leisti? Iphoną lizingu? Bulką už 1000 eurų, kuris 99% forumo ekologistų nepatinka?
                    Prieš 30 metų, kai pirkau savo pirmą automobilį, 10 metų senumo bulka buvo neprieinamas prestižas.
                    Jau nekalbu apie tai, kas buvo anksčiau.
                    Nebent neprisimenat.

                    Comment


                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                      Prieš 30 metų, kai pirkau savo pirmą automobilį, 10 metų senumo bulka buvo neprieinamas prestižas.
                      Jau nekalbu apie tai, kas buvo anksčiau.
                      Nebent neprisimenat.
                      Prieš 30 metų ir duona ant stalo buvo prestižas. Klausimas užduotas apie tai, ką gali leisti jaunimas iki 25-ų metų be tėvų pinigų.

                      Comment


                        Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                        Prieš 30 metų ir duona ant stalo buvo prestižas. Klausimas užduotas apie tai, ką gali leisti jaunimas iki 25-ų metų be tėvų pinigų.
                        Per daug bendras klausimas. Čia gi tema, lygtais, apie judumą.
                        John parašė, kad gali sau leisti daugiau nei kažkada iki šiol, ir aš su tuo sutinku. Juolab turiu gyvus pavyzdžius.

                        Comment


                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                          Per daug bendras klausimas. Čia gi tema, lygtais, apie judumą.
                          John parašė, kad gali sau leisti daugiau nei kažkada iki šiol, ir aš su tuo sutinku. Juolab turiu gyvus pavyzdžius.
                          Tai aš irgi apie judrumą kalbu, įskaitant John teiginį, kad žmonės iki 25 metų gali sau leisti viską, net ir mašinas. Be tėvų pinigų tokiame amžiuje retai kas sau gali leisti mašinas, net ir turtingose valstybėse.

                          Tai man ir įdomu kaip jie gali sau tai leisti.

                          Comment


                            Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                            Prieš 30 metų ir duona ant stalo buvo prestižas. Klausimas užduotas apie tai, ką gali leisti jaunimas iki 25-ų metų be tėvų pinigų.
                            Gali sau leisti beveik viską, kas anksčiau buvo "prestižas", o dabar jau nebe prestižas, o verslo įhipnotizuota "būtinybė" ir dargi kasmet naujo modelio. Pinigais nelijo jokiais laikais ir tėvų pagalba vaikams visad buvo reikalinga. Dabartinė karta nėra niekaip nuskriausta, tokią iliuziją nebent sukelia brukama pasiūla - gyvenk dabar, mokėk vėliau, lažinkis, išlošk milijoną, laimė pirkime...

                            Comment


                              Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                              Prieš 30 metų ir duona ant stalo buvo prestižas.
                              Nebuvo.

                              Comment


                                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                Tai aš irgi apie judrumą kalbu, įskaitant John teiginį, kad žmonės iki 25 metų gali sau leisti viską, net ir mašinas. Be tėvų pinigų tokiame amžiuje retai kas sau gali leisti mašinas, net ir turtingose valstybėse.

                                Tai man ir įdomu kaip jie gali sau tai leisti.
                                Nu tai gali sau leisti su tėvų pinigais, ką tai keičia?

                                Comment


                                  Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

                                  Nu tai gali sau leisti su tėvų pinigais, ką tai keičia?
                                  Viską keičia. Jeigu pats jaunimas nebegali leisti be tėvų pagalbos sau mašinos, tai nereiškia, kad stebuklingai jaunimui pasidarė įdomiau aukoti savo laisves ir važinėti su autobusais vietoje nuosavo transporto. Kai sutampa blogėjanti perkamoji galia su nuosavo transporto priverstiniu išstumimu, tai ir galima pritempinėti įvairius dalykus pagal poreikį.

                                  Galima pritempti prie to paties, pavydžiui:
                                  - mažėjantis nuosavo transporto kiekis neigiamai veikia televizorių pardavėjus.
                                  - mažėjantis nuosavo transporto kiekis teigiamai veikia saulės akinių pardavėjus.
                                  - mažėjantis nuosavo transporto kiekis neturi jokios įtakos žiurkių populiacijai miestuose.
                                  - siaurinamos gatvės teigiamai veikia ant šaligatvio pridirbančius šunis.
                                  - taip toliau ir panašiai.

                                  Comment


                                    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                                    Kai sutampa blogėjanti perkamoji galia su nuosavo transporto priverstiniu išstumimu, tai ir galima pritempinėti įvairius dalykus pagal poreikį.
                                    čia Lietuvoje mažėja?

                                    Comment


                                      Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

                                      čia Lietuvoje mažėja?
                                      Atlyginimų augimas pernai metais neviršijo infliacijos, vadinasi, mažėjo ir Lietuvoje. Tik kalbant apie nuosavą transportą, Lietuvoje dar nėra jis taip smarkiai apmokestintas ir taip baisiai perkamoji galia Lietuvoje nesumažėjo, kad jo atsisakyt.

                                      Comment


                                        Bet šis straipsnis visiškai neatitinka Lietuvos realijų.

                                        Pirma, kaip jau buvo minėta, Lietuvoje didelei daliai jaunų didelių miestų gyventojų viskas yra kur kas labiau prieinama nei bet kada anksčiau, jaunimas uždirba gerokai daugiau nei jų tėvai, kai buvo panašaus amžiaus. O regionuose automobilis yra tiesiog būtinybė dėl visiems suprantamų priežasčių.

                                        Antra, kultūrinis kontekstas - JAV, apie kurias kalbama straipsnyje, yra daug didesnis susidomėjimas klimato kaita, vartotojiškumu ir panašiomis problemomis, todėl daug jaunimo automobilių nenori vairuoti vien dėl to.

                                        Trečia, daug didelių miestų Vakaruose automobilį tiesiog labai sunku turėti - kamščiai, parkavimo vietų trukumas ir t. t.

                                        Neverta tikėtis, kad Lietuvos miestuose jaunimas staiga ims ir atsisakys automobilių - matau iš savo aplinkos, kad tai yra laikoma absoliučia būtinybe, kai ir finansai, ir mokesčiai, ir paprastumas jį turėti tai leidžia. Tai kardinaliai nesikeis dėl gana kompaktiškų miestų, kai nei kamsčiai nėra totaliniai, nei užterštumas milžiniškas, nei gyventojų tankis toks didelis, kad nebebūtų kur įkišti to automobilio.

                                        Geriausia strategija yra mažinti ne pačių automobilių, o kelionių jais skaičių. Reikia pasiekti, kad į darbą, vakarėlius, polikliniką ir visur kitur miestuose būtų galima paprastai nusigauti kitais būdais. Ir nors paspirtukai ir dviračiai yra cool, pagrindas yra patogus, greitas ir dažnas viešasis transportas. Kol neadekvačiai mažus atstumus į darbą bus patogiau važiuoti automobiliu nei viešuoju, tol situacija nesikeis.
                                        Paskutinis taisė eigh; 2023.02.20, 01:07.

                                        Comment


                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                          Tai aš irgi apie judrumą kalbu, įskaitant John teiginį, kad žmonės iki 25 metų gali sau leisti viską, net ir mašinas. Be tėvų pinigų tokiame amžiuje retai kas sau gali leisti mašinas, net ir turtingose valstybėse.

                                          Tai man ir įdomu kaip jie gali sau tai leisti.
                                          25 metų žmogus galimai yra darbo rinkoje jau 7 metus. Jeigu laikysime kad stiduju metu nesimokė, tada apie 3 metus. Per 3 metus gaunant vidutinį atlyginimą tikrai galima susitaupyti visai neblogam padėvėtam automobiliui. Per 7 - galima ir naujam. Man asmeniškai prioritetas buvo nuosavas būstas, bet čia kiekvieno pasirinkimas.
                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                          Atlyginimų augimas pernai metais neviršijo infliacijos, vadinasi, mažėjo ir Lietuvoje.
                                          Pirmą kartą per kiek, 20 metų? (nuo 1999 krizės)



                                          Comment

                                          Working...
                                          X