Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė rmss Rodyti pranešimą
    Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.
    Vėlgi, pagal mano grynai subjektyvią nuomonę - taip elgiasi ne vilniečiai, o ''priemiestininkai'' iš Skaidiškių, Papiškių, Daniliškių/you name it. Aš kalbėjau apie tuos, kurie gyvena miesto branduolyje, pvz. Justiniškės/Lazdynai/Žemieji Paneriai/galbūt Naujoji Vilnia. Gyvenant centre, miegamajame rajone arba kai kuriuose priemesčiuose, dažnu atveju visai įmanomą turėti dažną maršrutą per 10 min. nuo namų. Kai pagalvoji, kiek išlaidų, nervų ir laiko suvalgo mašina - VT nėra jau toks blogas pasirinkimas. Nekalbu apie tuos, kuriems automobilis yra grynai statuso reikalas ir iki pėsčiomis pasiekiamos parduotuvės būtinai važiuos su mašina, čia jau kita fauna

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.
    Nežinau, iš kokių 2019 apie VT turiu tik geriausius atsiminimus ir tikrai neketinau keisti keliavimo būdo. Kad dabar vyksta šūdai, kai elementariai nepakaka finansavimo dažniems maršrutams, naujos transporto priemonės pradėjo reikalauti remonto ir VMS/JUDU nenori diegti jokių naujovių (pvz. taktiniai/suderinti tvarkaraščiai) nes ''nu gi ne nu ir viskas'', tai čia jau visiškai kitas reikalas. Per gruodžio VVT streiką ir pats atradau car-sharingą ir į VT grįžti ir pačiam nelabai norisi.

    Comment


      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
      Retai apgyvendintose vietovėse su automobiliu atsisveikinti greitai ir nepavyks.

      Visa dabartinė diskusija kaip protingai valdyti žmonių judėjimą tankiai apgyvendintose teritorijose, ir kad automobilis tankiai apgyvendintoje vietoje nėra panacėja. Tokiose vietovėse svarbu turėti gerą VT, gerus pėsčiųjų ir dviračių takus. Taip bus sukuriamos pasakiškos sąlygos ir automobilių vairuotojams, nusikraus dalis žmonių, kurie nenori vairuoti, visokie nekantrūs eisme ir t.t.

      Mažesniuose miestuose kaip Ukmergė, Jurbarkas ir pan., nebūtina turėti miesto VT, bet pvz. dalį kelionių įmanoma būtų atlikti patogiai nutiestais dviračių takais. Dabar vos ne standartas tokiose miestuose, kad eina itin plačios apie 5,5 m pločio eismo juostos, kuriose erdvė tinkamai neišnaudojama, sukuriamas tuštumo/skurdumo įspūdis.
      Pykit nepykit, bet didžiajai daliai visuomenės dviratis nėra patrauklus kaip keliavimo priemonė ištisus metus. Kai šilta - taip, be abejo. Bet tokiu oru, kai vieną dieną +3, kitą -10, dviratininkų yra labai ir labai mažai.

      Dėl to normalus VT visada privalo būti, kad žmonės turėtų keletą alternatyvų. Ukmergėje jis beje jau yra, ne pati geriausia sistema - bet tikrai jos griauti dėl dviračių neverta. Lygiai kaip ir būtina išlaikyti miesto VT Marijampolėje, Mažeikiuose ar Jonavoje.

      Lietuvoje turime keletą labai puikių VT pavyzdžių mažuose miesteliuose - Alytuje, Druskininkuose, kur yra ir ebilietas, ir švieslentės stotelėse, ir nauji autobusai. Labai tikiuosi, kad kažkas panašaus anksčiau ar vėliau atsiras ir kituose mažesniuose miesteliuose. Ypač liūdnai šiame kontekste atrodo Utena, kur tikrojo miesto VT nėra.

      Comment


        Parašė rmss Rodyti pranešimą
        Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.
        Geri laikai
        "Mano" laikais iš grupės 5% atvažiuodavo mašina ir tai ne kasdien.
        Blokados laikais kartais teko eiti namo pėsčiomis po paskaitų, ne taip jau toli, apie 10 km iki Lazdynų.

        Comment


          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

          Pykit nepykit, bet didžiajai daliai visuomenės dviratis nėra patrauklus kaip keliavimo priemonė ištisus metus. Kai šilta - taip, be abejo. Bet tokiu oru, kai vieną dieną +3, kitą -10, dviratininkų yra labai ir labai mažai.

          Dėl to normalus VT visada privalo būti, kad žmonės turėtų keletą alternatyvų. Ukmergėje jis beje jau yra, ne pati geriausia sistema - bet tikrai jos griauti dėl dviračių neverta. Lygiai kaip ir būtina išlaikyti miesto VT Marijampolėje, Mažeikiuose ar Jonavoje.

          Lietuvoje turime keletą labai puikių VT pavyzdžių mažuose miesteliuose - Alytuje, Druskininkuose, kur yra ir ebilietas, ir švieslentės stotelėse, ir nauji autobusai. Labai tikiuosi, kad kažkas panašaus anksčiau ar vėliau atsiras ir kituose mažesniuose miesteliuose. Ypač liūdnai šiame kontekste atrodo Utena, kur tikrojo miesto VT nėra.
          Dviračiu gali minti bent nuo kovo vidurio iki lapkričio vidurio, o ir su tokiomis žiemomis galima ganėtinai dažnokai. Aišku, čia požiūrio reikalas, ar minti dviratį prie 0/+2/+5, kai lynoja/lyja, ar ne. Sakyčiau be papildomos tech. įrangos, turiu omenyje dviračio padangas, gali drąsiai minti bet kokiu oru išskyrus ledą, nors ir tai galima susitvarkyti važiuojant su padoriu dviračiu.
          Niekad neturėtų būti VT griaunamas dėl dviračių. Automobilių eismas - taip.

          Comment


            5 minutes laukiau autobuso Europos aikštės stotelėje - užfiksavau 12 pažeidėjų važiuojančių A juosta
            Attached Files

            Comment


              Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
              5 minutes laukiau autobuso Europos aikštės stotelėje - užfiksavau 12 pažeidėjų važiuojančių A juosta
              Šaunuolis. Pasaulis iškart tapo geresnis.

              Comment


                Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                Šaunuolis. Pasaulis iškart tapo geresnis.
                Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.

                Comment


                  Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                  Nežinau, iš kokių 2019 apie VT turiu tik geriausius atsiminimus ir tikrai neketinau keisti keliavimo būdo.
                  Stockholmo sindromas. 2019 turbūt buvo geriausias VT kokį turėjom, bet tas geriausias yra vis tiek prasčiausias iš visų Europos sostinių.

                  Parašė Valdemar Rodyti pranešimą

                  Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.
                  Deja piko metu tenka matyti tokią situaciją, kai A juostoje eilė prie šviesaforo didesnė nei automobilių juostose, nes tiek norinčių "apvažiuoti spūsti" kad patys sudaro dar didesnę

                  O enforcinimo yra visiškas nulis pas mus kas liečia KET. greičio matuolius tik kartais pastato, bet ir tai smarkiai per retai. Viskas kitkas yra tik 1 dieną per metus "per reidą" apie kurį iš anksto praneša visiems.

                  Comment


                    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                    Dviračiu gali minti bent nuo kovo vidurio iki lapkričio vidurio, o ir su tokiomis žiemomis galima ganėtinai dažnokai. Aišku, čia požiūrio reikalas, ar minti dviratį prie 0/+2/+5, kai lynoja/lyja, ar ne. Sakyčiau be papildomos tech. įrangos, turiu omenyje dviračio padangas, gali drąsiai minti bet kokiu oru išskyrus ledą, nors ir tai galima susitvarkyti važiuojant su padoriu dviračiu.
                    Niekad neturėtų būti VT griaunamas dėl dviračių. Automobilių eismas - taip.
                    Dalis žmonių taip. Bet yra didelė visuomenės dalis kuri nelabai gali. Su amžium sveikatos bėdos kaupiasi. Dalis būna įgimta ar traumų pasekmės. Ir čia nekalbant apie bėdas kurias išspręstų aktyvesnis gyvenimo būdas (= dviratis). Net ir likusiems žmonėms kartais nutinka dalykų dėl kurių laikinai negali minti. Statistiškai paėmus didelei daliai visuomenės dviratis nėra prieinama transporto priemonė net ir geru oru, tuo labiau žiemą.

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      Dalis žmonių taip. Bet yra didelė visuomenės dalis kuri nelabai gali. Su amžium sveikatos bėdos kaupiasi. Dalis būna įgimta ar traumų pasekmės. Ir čia nekalbant apie bėdas kurias išspręstų aktyvesnis gyvenimo būdas (= dviratis). Net ir likusiems žmonėms kartais nutinka dalykų dėl kurių laikinai negali minti. Statistiškai paėmus didelei daliai visuomenės dviratis nėra prieinama transporto priemonė net ir geru oru, tuo labiau žiemą.
                      Tas be abejo, bet ir galintys naudoti neturi paskatų atsisakyti "patogumo" kuris aplinkai kelia didelius eksternalitetus. Man atrodo čia yra automobilistų mantra, kad darnaus judumo apologetai vers visus minti dviračius ir nereikės kitų transporto būdų. Dviračiai nėra viešojo transporto pakaitalas, VT turi likti kaip "backupas" vienu ar kitu atveju.
                      Dargi pamiršome apie paspirtukus, e-dviračius ir t.t., kurie gerokai sumažina fiziškumo elementą.

                      Comment


                        Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                        Tas be abejo, bet ir galintys naudoti neturi paskatų atsisakyti "patogumo" kuris aplinkai kelia didelius eksternalitetus. Man atrodo čia yra automobilistų mantra, kad darnaus judumo apologetai vers visus minti dviračius ir nereikės kitų transporto būdų. Dviračiai nėra viešojo transporto pakaitalas, VT turi likti kaip "backupas" vienu ar kitu atveju.
                        Dargi pamiršome apie paspirtukus, e-dviračius ir t.t., kurie gerokai sumažina fiziškumo elementą.
                        VT turi būti ne kažkoks atsarginis variantas liurbiams kurie negali numinti, o pagrindinis.

                        Paspirtukai ir e-dviračiai išsprendžia tik fizinės jėgos minimui naudojimą. N+k sveikatos problemų atveju tai nelabai ką keičia. Pavyzdžiui kai turėjau santykinai lengvą kojos traumą, būčiau negalėjęs važinėt nei paspirtuku, nei e-dviračiu.

                        Pėsčiųjų reikalai irgi turi būti prioritetas, kad galėtų nueiti ki VT. Nes dabar, deja, automobilistiniai BNBistai su savo mąstymu persikėlė į paspirdukus

                        Comment


                          Parašė Valdemar Rodyti pranešimą

                          Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.
                          O gal enforcinam visas savo jėgas ten, kur tikrai rūpi? Pavydžiui, prieš debilus, kurie savitarnos kasoje nesugeba net savo čekio nusiimti ar vežimėlio į vietą grąžint ir numeta bet kur? Arba tuos, kurie nuorūkas mėto gatvėje? Arba tuos, kurie į gatves šokineja?

                          Bet taip nėra, nes galima ir pačiam į galvą gaut. Geriau siuntinėt nuotraukas kiekvieno žioplio, kuris A juosta pravažiavo. Nu nes vairuotoją nubausti yra lengviausia, o ir didvyrio etiketę galima lengvai užsiklijuot.

                          Comment


                            Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                            O gal enforcinam visas savo jėgas ten, kur tikrai rūpi? Pavydžiui, prieš debilus, kurie savitarnos kasoje nesugeba net savo čekio nusiimti ar vežimėlio į vietą grąžint ir numeta bet kur? Arba tuos, kurie nuorūkas mėto gatvėje? Arba tuos, kurie į gatves šokineja?

                            Bet taip nėra, nes galima ir pačiam į galvą gaut. Geriau siuntinėt nuotraukas kiekvieno žioplio, kuris A juosta pravažiavo. Nu nes vairuotoją nubausti yra lengviausia, o ir didvyrio etiketę galima lengvai užsiklijuot.
                            Na iš visų jūsų išvardintų blogybių labiausiai gyvenimą gadina A juostos mėgėjai – nes sutrukdomas didžiausias skaičius žmonių (t. y. VT keleiviai, kuriems dėl pusgalvių reikia važiuoti ilgiau)

                            Comment


                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                              Tas be abejo, bet ir galintys naudoti neturi paskatų atsisakyti "patogumo" kuris aplinkai kelia didelius eksternalitetus. Man atrodo čia yra automobilistų mantra, kad darnaus judumo apologetai vers visus minti dviračius ir nereikės kitų transporto būdų. Dviračiai nėra viešojo transporto pakaitalas, VT turi likti kaip "backupas" vienu ar kitu atveju.
                              Dargi pamiršome apie paspirtukus, e-dviračius ir t.t., kurie gerokai sumažina fiziškumo elementą.
                              Kad dabar yra perkelinėjama iš VT į dviračius, o ne iš autmobilių. Pagrinde bloginant VT situaciją. VT yra ne backupas, VT turi būti primary option, o viską kitką jau yra papildomai.

                              Comment


                                Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                                Na iš visų jūsų išvardintų blogybių labiausiai gyvenimą gadina A juostos mėgėjai – nes sutrukdomas didžiausias skaičius žmonių (t. y. VT keleiviai, kuriems dėl pusgalvių reikia važiuoti ilgiau)
                                Čia tiesa ar tik šiaip susigalvotas argumentas?

                                Bet šiaip tai nežinau, man tai blogiau yra gyventi apšnerkštoje aplinkoje, nei važiuot 5 minutes ilgiau. Bet čia turbūt pagal kiekvienam savo.

                                Comment


                                  Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                  O gal enforcinam visas savo jėgas ten, kur tikrai rūpi? Pavydžiui, prieš debilus, kurie savitarnos kasoje nesugeba net savo čekio nusiimti ar vežimėlio į vietą grąžint ir numeta bet kur? Arba tuos, kurie nuorūkas mėto gatvėje? Arba tuos, kurie į gatves šokineja?

                                  Bet taip nėra, nes galima ir pačiam į galvą gaut. Geriau siuntinėt nuotraukas kiekvieno žioplio, kuris A juosta pravažiavo. Nu nes vairuotoją nubausti yra lengviausia, o ir didvyrio etiketę galima lengvai užsiklijuot.
                                  Kiekvienas turėtų elgtis pilietiškai ir prižiūrėti ten kur asmeniškai bado akis. Kažkas pafotkins važiuojančius A juosta, kitas sudrausmins už šiukšlinimą. Ir bus gerai.

                                  Aš labiau mėgstu su šiukšlintojais kovot. Kuo tamsta užsiimat?

                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                    Kad dabar yra perkelinėjama iš VT į dviračius, o ne iš autmobilių. Pagrinde bloginant VT situaciją. VT yra ne backupas, VT turi būti primary option, o viską kitką jau yra papildomai.
                                    aš negalėčiau teigti nei kad kažkas "perkelinėja", nei kad žmonės persikelinėja, ar kad jei ir kas persėda ant dviračio tai yra blogai VT. Aš turėjau omenyje, kad jei žmogus nusprendžia nevažiuoti dviračiu, jis turi rasti vietos viešajame transporte. Su automobilių judėjimu yra kitas reikalas, ar Vilniuje užteko to kas padaryta gerinant dviračių infrastruktūrą, turbūt ne.

                                    Comment


                                      Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                      Čia tiesa ar tik šiaip susigalvotas argumentas?

                                      Bet šiaip tai nežinau, man tai blogiau yra gyventi apšnerkštoje aplinkoje, nei važiuot 5 minutes ilgiau. Bet čia turbūt pagal kiekvienam savo.
                                      Nu va, yra žmonių kurie įsivaizduoja kad automobilio žala yra tik kelionės trukmė.

                                      Comment


                                        Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                                        aš negalėčiau teigti nei kad kažkas "perkelinėja", nei kad žmonės persikelinėja, ar kad jei ir kas persėda ant dviračio tai yra blogai VT. Aš turėjau omenyje, kad jei žmogus nusprendžia nevažiuoti dviračiu, jis turi rasti vietos viešajame transporte. Su automobilių judėjimu yra kitas reikalas, ar Vilniuje užteko to kas padaryta gerinant dviračių infrastruktūrą, turbūt ne.
                                        Kai miesto institucijos į skundus dėl blogai sudarytų tvarkaraščių arba perpildytų transporto priemonių viešai atsako ''rinkitės dviračius ir paspirtukus'' - čia yra tikrų tikriausias perkelinėjimas.

                                        Comment


                                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                                          Kai miesto institucijos į skundus dėl blogai sudarytų tvarkaraščių arba perpildytų transporto priemonių viešai atsako ''rinkitės dviračius ir paspirtukus'' - čia yra tikrų tikriausias perkelinėjimas.
                                          na, nemaniau kad gali būti taip blogai

                                          Comment

                                          Working...
                                          X