Vidus iš pažiūros atrodo itin jaukiai ir patogiai.
Taip, ir salonuose dominuoja geltona ir mėlyna spalvos tiek metro, tiek tramvajuose, autobusuose.
O šiaip, transporto sistema Stokholme man patinka - nesunku rasti VT stotelę betkurioje metro area vietoje, lengva persėsti į kitą transporto priemonę (suderinti tvarkaraščiai). Geteborge taip pat teko išmėginti viešąjį transportą ir nenuvilė.
Didžiausias trūkumas - bilietų, ypač ilgesniam laikotarpiui, kainos.
Rugpjūčio mėnesio pabaigoje Stokholmo viešojo transporto plėtros komitetas suteikė leidimą kompanijai SL ('Storstockholms Lokaltrafik') tęsti naujų tramvajų linijų tinklo plėtrą miesto centre. Naujos projekto 'Spårväg City' tramvajų linijos bus nutiestos nuo Sergels Torg iki Gåshaga, prie Lidingö. Tuo pat metu Lidingö salos lengvojo geležinkelio infrastruktūra bus atnaujinta ir pakeista.
Naujosios tramvajų linijos bus nutiestos ir į naująjį gyvenamąjį ir verslo rajoną, Norra Djurgårdsstaden.
Prašau, ir metro vystomas, ir tramvajus, ir niekas neverkia dėl "keleivių trukumo", niekas tų dalykų nesupriešina ir panašiai... Gaila, kad Vilnius dėl kvailų kažkieno ambicijų prarado 5 metus, jei ne daugiau...
Kam verkti, jei pinigų yra. O Vilnius jokio kito kelio, kaip tik lįsti į skolas ir sukurti privatų monopolininką-monstrą, kuris po to kasmet rytų po kelis šimtus milijonų neturi.
Nemanau, kad jau švedai viską daro tik dėl to, kad nėr kur pinigų dėti...
Tiesiog gal prioritetai geriau sudėlioti. Ir mažiau gal klausoma visokių rėksnių-politikanų.
Prašau, ir metro vystomas, ir tramvajus, ir niekas neverkia dėl "keleivių trukumo", niekas tų dalykų nesupriešina ir panašiai... Gaila, kad Vilnius dėl kvailų kažkieno ambicijų prarado 5 metus, jei ne daugiau...
Keleivių trūkumo tiesiog nėra. Miestas, o ypač metro area, išskaidytas į subcentrus, kurie jau dabar sujungti be priekaištų. Tačiau augant gyventojų skaičiui keleivių srautai tik didėja, o tam reikia ir metro pertvarkymo didesniems keleivių srautams, ir naujų VT rūšių plėtojimo, ir srautų apkrautuose ruožuose paskirstymo.
Kita vertus, infastruktūra yra ir gera investicija, mastant apie ateities perspektyvas.
Nemanau, kad jau švedai viską daro tik dėl to, kad nėr kur pinigų dėti...
Tiesiog gal prioritetai geriau sudėlioti. Ir mažiau gal klausoma visokių rėksnių-politikanų.
Ne tą turėjau omenyje. Jie daro tai pagal galimybes ir poreikį. O ne taip kaip pas mus.
Neseniai Geteborgo miesto valdžia ir viešojo transporto kompanija 'Västtrafiken' patvirtino, jog susitarta dėl tramvajų linijos nr. 2 (Högsbotorp – Krokslätt) maršruto pratęsimo iki Mölndal Centrum. Bėgių tiesimo darbai bus pradėti už kelių savaičių.
Nors Mölndal oficialaus miesto ribose, šiame rajone įkurtas svarbus traukos centras - 'Astra Zeneca' medicinos mokslų slėnis bei daug žmonių kasdien vyksta mesto centro linkme. Viso projekto įgyvendinimo kaina - 17 milijonų Švedijos kronų.
Taip pat neseniai pradėti naujos tramvajų linijos nuo Järntorget iki Lilla torget per Skeppsbron įrengimo darbai. Viso iki 2019 metų Geteborgo mieste planuojama išleisti apie 40 milijardų Švedijos kronų infrastruktūros projektų įgyvendinimui.
Stokholmas toliau nesnaudžia. Be šių jau vykdomų projektų, siūloma plėtoti lengvojo geležinkelio sistemą aglomeracijos šiaurinėje dalyje. Kompanijos 'Kollektivtrafikant Stockholm' darbuotojo David Tiberg siūlymu, dabar tiesiamas lengvojo geležinkelio (tvärbanan) linijas iki Kista ir Solna rajonų, būtų tikslnga pratęsti iki Arlanda oro uosto, o vėliau - ir iki Upsalos centro šiaurėje, Bålsta ir Västerås bei Sollentuna ir Täby, visas linijas sujungiant į bendrą sistemą pavadinimu 'Norrortsbanan', kuri būtų miesto viešojo transporto dalis (žr. žemėlapį).
Pastaba.: pilka spalva pažymtos nagrinėjamame regione egzistuojančios metro ir regioninio geležinkelio (pendetåg) linijos.
Comment