Taip, bent jau man kaip pirmą kartą teko lankytis Stokholme tai depas išties gražus. Esu padaręs daugiau tramvajų nuotraukų, bet visos padarytos pro autobuso langą.
Taip, bent jau man kaip pirmą kartą teko lankytis Stokholme tai depas išties gražus. Esu padaręs daugiau tramvajų nuotraukų, bet visos padarytos pro autobuso langą.
Silber418, kiek Stokholmas turi tramvajų depų?
Daug, bet nežinau tikslaus skaičiaus. Stokholme kiekviena tramvajaus ar lengvojo geležinkelio sistema turi savo depų. Tai logiška, nes mieste egzistuoja kelios tramvajų ir lengvojo geležinkelio sistemos su skirtingais bėgių pločiais ir sąstatais (miesto tramvajus (spårvagn), lengvasis geležinkelis (tvärbanan ir nockebybanan (vienodo pločio), saltsjöbanan, lidingöbanan).
Daug, bet nežinau tikslaus skaičiaus. Stokholme kiekviena tramvajaus ar lengvojo geležinkelio sistema turi savo depų. Tai logiška, nes mieste egzistuoja kelios tramvajų ir lengvojo geležinkelio sistemos su skirtingais bėgių pločiais ir sąstatais (spårvagn (miesto tramvajus), tvärbanan ir nockebybanan (vienodo pločio), saltsjöbanan, lidingöbanan (lengvasis geležinkelis)).
Stokholme 5 tramvajų ir lengvojo geležinkelio maršrutai, valdomi dviejų operatorių.
Operator(s)
AB Stockholms Spårvägar
(lines 7 & 7N)
Veolia Transport
(lines 12, 21 & 22)
Lengvojo geležinkelio (tvärbanan) linija Solna centrum (Kista) - Sickla
Persikraustau gyventi į pietų Stokholmą. Visai netoli namų rugsėjo 30 d. bus pradėti naujos lengvojo geležinkelio (Tvärbanan) atkarpos tiesimo tarp Hammarby sjöstad ir Sickla rajonų (Sickla udde - Sickla station). Šiuo metu atnaujinama signalų sistema egzistuojančioje linijoje, kurios pabaiga yra Hammarby sjöstad rajone. Naujoji atkarpa taps linijos Sickla - Solna centrum (vėliau: Kista Science City) dalimi. Nauja lengvojo geležinkelio linija Alvik - Solna centrum buvo atidaryta prieš metus. Taip pat Sickla stotelė taps nauju transporto terminalu, kuriame bus galimybė persėsti į kito tipo lengvojo geležinkelio (Saltsjöbanan) traukinius.
Saltsjöbanan is an electrified suburban rail system between Stockholm and Saltsjöbaden in Nacka, Sweden.
Šiaip, egzistuoja dvi linijos Slussen - Saltsjöbaden ir Slussen - Solsidan. Įdomi šio traukinuko istorija. Prieš metus sukako 100 m. nuo to laiko, kai Stokholmo centrą su Stokholmo salyno kurortu Saltsjöbaden sujungė siauresnio lengvojo geležinkelio linija. Ji buvo tiesiama tam, kad ponai lengviau pasiektų miestelį prie jūros. Linijoje iki šiol eksploatuojami specialiai perdaryti senesnio modelio metro (tunnelbana) vagonai. Tačiau egzistuoja planai atnaujinti šią liniją, o kartu ir sujungti su kitomis lengvojo geležinkelo linijomis.
Atnaujinta Stokholmo bėginio transporto (priemiestinių traukinių, metro, lengvojo geležinkelio ir tramvajų) tinklo schema:
Žemėlapis papildytas naujomis lengvojo geležinkelio linijomis. Kaip minėjau anksčiau, neužilgo bus pradėti dar vienos lengvojo geležinkelio linijos atkarpos tiesimo darbai.
Stokholme pradėtas eismas lengvojo geležinkelio (tvärbanan) linija Alvik - Solna station. Kiek anksčiau įrengta linija Alvik - Solna Centrum buvo pratęsta iki Solna transporto mazgo, kur keleiviai gali persėsti į priemiesčio traukinius (pendeltåg). Vėliau linija bus pratęsiama iki Kista rajono.
Taip pat vyksta lengvojo geležinkelio linijos tarp Sickla udde ir Sickla station pratęsimo parengemieji darbai. Sickla station stotelėje keleiviams bus galima persėsti į kito tipo lengvojo geležinelio liniją Saltsjöbanan.
Ateityje visos lengvojo geležinkelio linijos bus sujungtos tarpusavyje. Tarp Sickla ir Kista rajonų bus galima vykti aplenkiant patį miesto centrą.
Nauja lengvojo geležinkelio atkarpa ((Alvik -) Solna Centrum - Solna station) trumpai:
Linijos ilgis: 6.7 km.,
Infratruktūra: bėgiai, trys tiltai ir trys tuneliai,
Jungtys: su priemiestinių traukinių (pendeltåg) linijomis Märsta/Södertälje, Uppsala (per Arlanda uostą). Daugiau galimybių persėsti į mėlyną ir žalią metro (tunnelbana) linijas. (žr. žemėlapį #150)
Eksploatuojama nuo 2014-08-18.
Upsala gali tapti sekančiu miestu su lengvojo geležinkelio sistema. Miesto viešojo transporto bendrovė UL ir Upsalos miesto savivaldybė šiuo metu vykdo studiją, kuri bus pabaigta šiemet. Šis miestas, esantis kiek šiauriau Stokholmo, yra įtrauktas į sąrašą miestų, kurių viešojo transporto strategijoje numatytas tramvajų/lengvojo geležinkelio tinklo steigimas. Upsaloje norima steigti 21 km. ilgio sistemą, kuri ateityje galbūt galėtų būti sujungta su Stokholmo lengvojo geležinkelio sistema. Tramavajaus sistema mieste egzistavo 1906 - 1953 m.
Viešu balsavimu išrinkta, kokiu dizainu bus papuošti naujų lengvojo geležinkelio linijos Lidingöbanan tramvajų CAF A36 sąstatai. Nauji tramvajai yra modifikuota praėjusiais metais nauja Stokholmo lengvojo geležinkelio linija Alvik - Solna Centrum (vėliau: Kista Science City) pradėjusių kursuoti CAF A35 tramvajų versija, pritaikyta prie Stokholmo centro esančios Lidingö salos (savivaldybė Lidingö) lengvojo geležinkelio linijai (Lidingöbanan). Nauji tramvajai buvo išbandyti Lidingöbanan linijoje šių metų birželio mėnesį, tačiau atnaujintos linijos, kuria kurusuos naujieji tramvajai, eksploatavimas bus pradėtas kitų metų pavasarį. Gyventojų balsavimo būdu išrinktas tramvajų diziano variantas vadinamas "Landskap", kuriame įamžinti kai kurie salos vaizdai.
Netrukus Stokholme bus pradėta miesto tramvajų sistemos "Spårväg City" plėtra Ropsten transporto terminalo link. Naujoji tramvajų linija užtikrins patogų susisiekimą tarp miesto centro (T-centralen) ir svarbios transporto jungties tarp miesto ir Lidingö salos, kurioje nuo seno egzistuoja kito tipo lengvojo geležinkelio sistema Lidingöbanan (šiuo metu atnaujinama). Be kita ko, patogiu susisiekimu su centru džiauksis ir naujo ekologiško rajono "Norra Djurgårdsstaden" gyventojai bei keltų iš/į Suomiją, Latviją bei Estiją keleiviai (tramvajaus linija bus patogu pasiekti miesto centrą iš Frihamnen ir Värtahamnen keleivinių uostų).
Upsala gali tapti sekančiu miestu su lengvojo geležinkelio sistema. Miesto viešojo transporto bendrovė UL ir Upsalos miesto savivaldybė šiuo metu vykdo studiją, kuri bus pabaigta šiemet. Šis miestas, esantis kiek šiauriau Stokholmo, yra įtrauktas į sąrašą miestų, kurių viešojo transporto strategijoje numatytas tramvajų/lengvojo geležinkelio tinklo steigimas. Upsaloje norima steigti 21 km. ilgio sistemą, kuri ateityje galbūt galėtų būti sujungta su Stokholmo lengvojo geležinkelio sistema. Tramavajaus sistema mieste egzistavo 1906 - 1953 m.
Remiantis preliminariu vertinimu, lengvojo geležinkelio sistemos diegimas Upsalos mieste gali kainuoti tarp 7 ir 11 mlrd. SEK (~3-5 mlrd. LT). Paskutinių apklausų metu paaiškėjo, jog dauguma pasisako už naujos viešojo sistemos diegimą mieste. Tačiau kol kas vyksta galimybių studija, kurios rezultatai paaiškės metų pabaigoje.
Geteborge tiesiami dar vienos tramvajų linijos Kämpebron - Stenpiren bėgiai bei bus statomas universalus terminalas Stenpiren. Bėgiai bus tiesiami Västra Hamngatan, Lilla Torget, Södra Hamngatan ir Stora Badhusgatan gatvėmis.
Kitąmet bus pradėti dar vienos Stokholmo lengvojo geležinkelio sistemos atnaujinimo darbai. Tai reiškia, jog visos miesto tramvajų ir lengvojo geležinkelio sistemos (Spårvagn, Tvärbanan (įsk. Nockebybanan)), Roslagsbanan, Saltsjöbanan) artimiausiais metais bus plečiamos arba atnaujinamos. [Daugiau informacijos pateiksiu vėliau]
Comment