Clemenstorget - vieta, kuri taps svarbiu viešojo transporto mazgu Lundo mieste. Viena lengvojo geležinkelio linijų, kuri bus Skonės (Skåne) lėne planuojamo steigti lengvojo geležinkelio tinklo tarp Malmės, Lundo ir Helsingborgo miestų dalimi, neaplenks ir Lundo centro bei geležinkelio stoties. Teritorija prie stoties bus pertvarkoma pagal White arkitekter: projektą:
Jeigu neklystu, perėjimas tarp lengvojo geležinkelio ir geležinkelio sistemjų bus po žeme.
T-centralen yra Norrmalm rajone, tarp Sergels torg ir Vasagatan. Kadangi yra keli įėjimai į tunelį (per Centrinę geležinkelio stotį, mėlynoji ir žalioji metro linijos turi atskirus įėjimus iš gatvės), tai šiek tiek glumina. Požemine perėja, esančia po Sergelio aikšte, taip pat galima patekti ir į kelis didelius prekybos centrus.
Kaip tik užvakar buvo paskelbta apie planus Klarabergsgatan paversti tramvajų gatve, kurioje bus galimas eismas tik tramvajams, dviratininkams bei pėstiesiems (žr. paveikslėlį).
Jau dabar pasiruošta gatvės dangos atnaujinimui. Beje, gera žinia, kad ir dalies pastatų toje gatvėje neliks, o likusieji jų bus atnaujinti.
Tikiuosi, atsakiau į klausimą.
Beje, kaip tamstai sekėsi kelionė?
Pritarta Klarabergsgatan gatvės, esančios Stokholmo centre, pertvarkymui. Planuojama keisti esamą kelio dangą, praplėsti pėstiesčiųjų bei dviračių eismui skirtą kelio dalį, o važiuojamąją dalį skirti tramvajų eismui (bus pratęsiama miesto tramvajų linija Spårvagn City). Automobilių eismas šia gatve nebus leidžiamas. Projekto įgyvendinimas truks kelis metus.
Kaip minėjau anskčiau, nuo šių metų Stokholmo tramvajų ir lengvojo geležinkelio sistemos (Spårvagn, Tvärbanan (įsk. Nockebybanan)), Roslagsbanan, Saltsjöbanan) bus paveiktos sistemos plėtros arba infrastruktūros atnaujininimo darbų. Todėl pasistenksiu pateikti trumpą vykdomų bei planuojamų kiekvienos sistemos plėtros/atnaujinimo darbų aprašymą. [Bus papildyta]
Stokholmo viešojo transporto bendrovė "Storstockholms Lokaltrafik" šiandien pristatė atnaujintą miesto geležinkelio sistemų (metro, lengvojo geležinkelio/tramvajų ir priemestinių traukinių) žemėlapį:
Didesnio formato žemėlapį su trumpu aprašymu galite rasti čia.
Today there is a plethora of different visual expressions in the traffic environment, mainly due to the fact that SL does not have a uniform signage programs. This change by a clear indication of the different track lines colors, which gives an improved navigation for travelers. The traffic that currently indicated by the so-called traffic symbols - one letter within two tracks - will also be modernized so that it instead turns into images, so-called pictograms. In addition, the new profile will be based on bilingualism with Swedish and English so that SL with a world-class public transport will contribute to Stockholm to be Europe's most attractive metropolitan region.
Taip pat šiandien vykusios spaudos konferencijos metu pranešta apie atnaujinamą simboliką ir kt.
Didžiausias Småland grafystės miestas Jönköping oficialiai tapo organizacijos "Spårvagnsstäderna" nariu. Organizacija konsultuoja miestus, siekiančius steigti tramvajų/lengvojo geležinkelio sistemas.
Švedijos Transporto Administracija "Trafikverket" skyrė dalį reikiamo finansavimo tramvajų projekto Skonės Lundo mieste įgyvendinti.
Remiantis išankstiniu planu, Lundo mieste planuojama tiesti tramvajų liniją tarp centrinio transporto terminalo bei mokslo ir technologijų parko IDEON (žr. žemėlapį). Tramvajais bus galima pasiekti šiuo metu statomas sinchrotroninių spindulių laboratoriją MAX IV ir galingiausią pasaulyje neutronų laboratoriją ESS (European Sallation Source).
Jeigu planavimo darbai neužtruks, bėgių tiesimo darbai bus pradėti šiemet. Šis projektas turėtų būti bendros būsimos regioninės lengvojo geležinkelio sistemos dalimi.
Nacka savivaldybė ir "Atkins" atliko galimybių studiją projektui, kurio tikslas pakeisti Stokholmo priemiesčio lengvojo geležinkelio linijos Saltsjöbanan atkarpos poziciją ties Planiavägen. Kartu planuojama įrengti bendrą lengvojo geležinkelio ir būsimos metro linijos stotelę ties Sickla. Po Slussen oloje esančio tunelio bėgių ruožas būtų pratęstas estakada bei Sickla köpkvarter pastato stogu (žr. vizualizacijas). Toks sprendimas puikiai tinka ir Nacka savivaldybės vizijai, remiantis kuria miesto centre bus statoma daugiau gyvenamųjų ir biurų pastatų.
Lengvojo geležinkelio sistemos Saltsjöbanan infrastruktūros rekonstrukcijos darbai pradedami šiemet.
Stokholmas: lengvojo geležinkelio linija Bromma-Kista-Helenelund
Susitarta dėl Stokholmo lengvojo geležinkelio sistemos tvärbanan linijos pratęsimo nuo Bromma rajono iki Helenelund priemiesčio. Naujoji linija svarbi miesto priemiesčio Sollentuna bei Stokholmo IT slėnio Kista plėtrai ateityje.
Sollentuna savivaldybė bei viešojo transporto paslaugas Stokholme teikianti valstybinė bendrovė "SL" susitarė dėl projekto finansavimo bei reikšmės miesto transporto sistemos plėtrai.
Sollentuna priemiesčio plėtros projekto vizija: bendra lengvojo geležinkelio sistemai ir priemiesčio traukiniams skirta stotis
Šiame žemėlapyje puikiai iliustruojama naujos lengvojo geležinkelio sistemos tvärbanan linijos tarp Norra Ulvsunda (Bromma) ir Helenelund (Sollentuna) pozicija kitų sistemos (tvärbanan) linijų ažvilgiu:
T - tunnelbana/metro
B - bussar/autobusai
L - lokalbanan/legvasis geležinkelis
J - pendeltåg/priemiesčio traukiniai
Lengvojo geležinkelio linijos Bromma-Kista-Helenelund statybų darbai turėtų prasidėti kitąmet. Kelionės trukmė tarp Bromma ir Helenelund turėtų būti 23 minutės.
Šiomis dienomis vyksta ruožo tarp Sickla udde-Sickla (Nacka) rengimo darbai. Sickla stotelėje galima bus persėsti į kito tipo lengvojo geležinkelio traukinius Saltsjöbanan. Gyvenu visai šalia, tad kokį kartą reikės pafotografuoti statybų aikštelę.
O dar geriau būtų jeigu be VT projektų su svetimomis nuotraukomis įkeltumėt savo nuotraukų.
Žinoma, kai žmogus gyvendamas Švedijoje gali iš ten pasidalinti naujienomis,yra labai puiku. Nes tikrai iš ten naujienų labai mažai. Bet savo asmeniniai įspūdžiai tikrai būtų neįkainuojami.
Aš nesu geras fotografas ir dažnai būnu labai kritiškas savo darytoms nuotraukoms. Tačiau naujos lengvojo geležinkelio linijos statybų aikštelę, kurią dažnai praeinu, galėčiau įamžinti.
O naujienų labai daug. Vis daugiau stambių projektų planuojama ir įgyvendinama. Šiuo metu labai domiuosi šioje šalyje vystomais projektais bei stengiuosi trumpai pasidalinti informacija ir su jumis.
Keli video su Stokholmo tramvajų/lengvojo geležinkelio sistemomis:
Spårvagn City (Bombardier Flexity Classic)
Tvärbanan/Nockebybanan (Bombardier Flexity Swift)
Tvärbanan (CAF A35)
Siaurasis priemiesčio geležinkelis Roslagsbanan (sistema atnaujinama)
Sena (103 m.) siaurasojo priemiesčio geležinkelio sistema Saltsjöbanan (bus atnaujinama nuo šių metų liepos mėnesio)
Kitos miesto geležinkelio sistemos yra metro (tunnelbana) ir priemiesčio traukiniai (pendeltåg). Greitieji traukiniai iki Arlanda oro uosto (Arlanda Express) taip pat dažnai priskiriami miesto viešojo transporto sistemai.
Nauji CAF A36 serijos (modifikuota anksčiau naujoje lengvojo geležinkelio linijoje (Tvärbanan) Alvik-Solna station pristatytų CAF A35 versija) tramvajai, kurie bus eksploatuojami lengvojo geležinkelio linijoje Ropsten-Gåshaga brygga (Lidingöbanan):
Kaip minėjau ankstesniame pranešime, šie sąstatai kiek skiriasi nuo kitoje sistemoje eksploatuojamų CAF A35 sąstatų ir jau pristatyti į Lidingö saloje esantį depą. Premjera vyks šių metų žiemą, kai bus pabaigti tilto tarp Ropsten rajono ir Lidingö salos rekonstrukcijos darbai.
Comment