Latvijoje, Kemeri kurorte 1912 m. buvo atidaryta tramvajaus linija. Vykstant Pirmajam pasauliniam karui, 1915 m. tramvajus buvo evakuotas i Rusija (Staraja Rusa kurorta). Aiksu, susikurus nepriklausomai Latvijai, niekas tramvajaus nei grazino, nei is naujo irenge.
Daugpilyje lokomotyvų remonto gamykloje ("Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā") baltarusių „Belkomunnmaš” planuoja statyti žemagrindžius tramvajus "AKCM – 843" ir troleibusus.
Šaltinis: http://www.kasjauns.lv/lv/news/dauga...&news_id=19833
Šie tramvajai kaip minima aukščiau paminėtame straipsnyje bus per pus pigesni nei Škoda, kuriuos nupirko Rygos "Rīgas satiksme" (tik nerandu kur skelbta).
Anksčiau Latvijai reikalingus tramvajus norėta gaminti Rygos "RVR".
Tramvajus mieste pradėjo kursuoti 1946 m. lapkričio 5 d. Tačiau tramvajaus įrengimu buvo mąstoma nuo XIX a. pab., XX a. pradžioje buvo parengta pora projektų, kurie taip ir liko neįgyvendinti.
Šiuo metu yra trys tramvajaus maršrutai.
Nr. 1. Stacija (geležinkelio) - Butļerova iela (gatvė) (6,8 km)
Nr. 2. Butļerova iela - Maizes kombināts (Duonos kombinatas) (5,7 km)
Nr. 3. Cietoksnis (Tvirtovė) - Jaunie Stropi (8,8 km)
Devintajame XX a. dešimtmetyje buvo keturi, bet 3 ir 4 maršrutai buvo apjungti į 3.
Pirmojo maršruto trasa yra dviejų kelių. Antrojo ir trečiojo maršutų trasų dalys yra vienkelės su pralankomis stotelėse. Stotelės centre yra arti viena kitos, toliau nuo centro atstumas tarp stotelių šiek tiek didesnis. Visus maršrutus tramvajai įveikia per 25-30 min.
Pirmasis maršrutas yra pagrindinis, darbo d. tramvajai kursuoja kas 8-10 min. piko metu, ne piko metu kas 12 min, anksti ryte ir vakarais kas 15-20 min. 2 ir 3 maršruto tramvajai kursuoja 2-3 kartus per valandą, anksti rytais ir vakarais kas pusvalandį. Lyginant su "skystais" daugumos autobusų tvarkaraščiais, tai yra labai neblogai.
Tramvajų parka sudaro latviški RVZ-6M2, rusiški KTM-5 ir čekiškos "Tatra" Т3D (eks-Vokietija). Taip pat vienas KTM-8. "Tatros" eksploatuojamos tik sukabintos po dvi (antrasis vagonas yra be valdymo kabinos), KTM'ai - po vieną, didžioji dalis RVZ taip pat eksploatuojami po du.
Ne piko metu 1 maršrutu kursuoja KTM-5 ir pavieniai RVZ-6M2 vagonai. Piko metu į maršrutą išleidžiami dviejų vagonų sąstatai - Tatros ir RVZ. Tuomet visi 1-ojo maršruto pavieniai KTM'ai ir RVZ tramvajai grįžta į parką. 2 ir 3 maršrutus aptarnauja pavieniai KTM'ai.
RVZ-6M2
KTM-5
Tatra T3D
Bilietus parduoda tik tramvajuje važinėjančios konduktorės. Bilietai ruloniniai.
Bilieto kaina 0,30 lato, yra lengvatiniai su 50 proc. nuolaida ir nulinio tarifo (lygtai tiktai ikimokyklinio amžiaus vaikams). Sekmadieniais neturintiems lengvatų taikoma 50 proc. akcijinė kaina, t.y. 0,15 lato.
Mėnesinis bilieta skainuoja 15 latų. Bendro autobuso ir tramvajaus mėnesinio nėra. Mėnesiniai parduodami tramvajų parke, gal dar kur nors. Spaudos kioskuose bilietai neparduodami.
Įlipama pro visas duris. Keleiviai kultūringi, rodo mėnesinius, o lengvatininkai ir pažymėjimus.
1 maršruto tramvajus. Prie pėsčiųjų tilto per geležinkelį, kur ir yra galinė stotelė "Stacija".
Keliai netoli geležinkelio stoties.
2 maršruto tramvajus galinėje stotelėje prie duonos kombinato.
Galinė stotelė. Čia pat vyksta didelio viaduko statyba. Magistralinė gatvė bus pravesta po Daugpilio - S. Peterburgo geležinekeliu. Palanuojama, jog 2-ojo tramvajaus maršrutas nuo duonos kombinato bus pratęstas iki daugiabučių rajono Jaunforštadto, apie 2 km.
3 maršruto tramvajus žiede prie tvirtovės. Matosi geležinkelio tiltas per Dauguvą.
Kita galinė 3-ojo maršruto stotelė Stropi.
Iš pradžių pamaniau, kokio velnio reikia leisti tramvajų į priemiestį, kažkuo tai panašų į Valakampius Vilniuje. Pasirodo, ten yra miesto ligoninė, didžiulės kapinės, mokykla, vasaros estrada ir ežeras, prie kurio vasarą poilsiauja miestiečiai.
18. Novembra gatvė
Senasis tramvajų parko depas 18. Novembra gatvėje.
Jame tramvajai tik remontuojami.
Atšaka į parką kairėje.
Naujasis depas Jātnieku gatvėje. Čia ir galinė 1 ir 2 maršruto stotelė Butļerova iela.
Radau info, kad iki 2011 m. pabaigos Rygos miestas įsigys dar 20 tokių tramvajų.
Bendras bėgių ilgis - 99,53 km, stotelių skaičius - 244, vidutinis greitis - 16,49 km/h. Naujo tramvajo ilgis - 31,64 m.
Radau info, kad iki 2011 m. pabaigos Rygos miestas įsigys dar 20 tokių tramvajų.
Kaip tik tą patį norėjau pasakyt
Paskutiniu metu Škoda 15T visoje Europoje "eina į trasą", per nepilnus du metus pagaminta virš 250 vienetų ir dar +20 specialių Rygai
tai latviai saviskiu neberemia? juk patys turi riedmenu gamykla...
Gamybos ten jau senokia nebėra. Kaip patys latviai sako senasis "Feniskas" (taip iki 1915 m. vadinosi RVR gamykla) krenta ir vėl pakyla kaip feniskas iš pelenų.
LV Susisiekimo ministerija patvirtino Daugpilio ir Liepojos tramvajų rekonstrukcijos ir plėtros planus. Darbai bus atliekami už ES lėšas.
Daugpilyje planuojama įsigyti naujų tramvajų, 2010-2012 m. rekonstruoti 6,2 km ilgio ruožą.
Liepojoje 2010-2011 m. planjuojama pastatyti naują 1,6 km ilgio dvikelę atšaką į Ezermalos mikrorajoną (trečias pagal dydį mieste, važiuojant link Klaipėdos), rekonstruoti blogos būklės atkarpas.
Palyginti su senuoju Rygos tramvajų parku, tas 15T baisiai gražiai atrodo
Pala, pala...
Ne taip ir baisiai...
Stovi du nenaudojami Tr-1 (RVR gamybos, pagaminti abu apie 1989-1990 m.), kurie tuo laikmečiu kaip Sovietų Sąjungos produktas buvo labai aukštos kokybės ir labai tiko tam laikmečiui (matyt, buvo planuojami eksportui), ir dabar nepadarytų gėdos nė vienam miestui pasirodę gatvėse, taigi nekritikuok senojo Rygos (kaip ir Daugpilio bei Liepojos) riedmenų ūkio, ne vienas jų yra pasaulyje mažai išlikęs, kaip tik reikia kuo labiau juos išsaugoti
P.P.S. Jeigu ne revoliucija, RVR būtų pagaminusi ir RVR-7 ir galbūt RVR-8, ir klestėtų iki šiol
P.P.S. RVR Tr-2 atrodė irgi neprastai, deja, buvo tik vienas modelis, berods seniai metalo lauže (reikėjo jį nugabenti į Crich)
Epilogas: O Liepojos Tatra T4 išvis aukso vertės būtų, ypač turint omenyje, kad Liepojos tramvajų bėgių plotis - 1000 mm (buvo pakeisti vežimėliai ir matyt atsidūrė Volgograde)
Rygos tramvajus.
Šiuo metu yra 9 maršrutai: numeracija nuo 2 iki 11. Nėra 8 maršruto. Visais maršrutais tramvajai važinėja sukabinti po du. Vakarais į kai kurių maršrutų antruosius vagonus keleiviai neįleidžiami.
Vagonų parko pagrindą sudaro Tatra T3A (1976 - 1987 m.) ir vizualiai mažai kuo besiskirianti T3MR (1988-1990 m.). Visi šių modifikacijų vagonai yra modernizuoti.
Taip pat 1988-1990 m. buvo gautos Tatra T6B5 (T3M).
Važiuojant tramvajui, kyla dulkės. Todėl keliai yra laistomi. Kai pravažiuoja tramvajus, smarkiai dulka netgi iš pažiūros švarus grindinys.
Šiek tiek tiuninguotas tramvajus. Specialiai dėl reklamos.
Automatinis iešmas. Kairėje gatvės pusėje, ant šaligatvio, yra valdymo spinta.
Comment