Parašė Marius_vln
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąO man įdomu, kokiu principu tuomet žinoma kada autobusas atvažiuos? Dabar mes turime tvarkaraščius. Jeigu autobusai stotų pagal pageidavimą, tai jie negalėtų laikytis tvarkaraščio (nebent jis būtų labai netikslus ir tik preliminarus). Ar ne taip? Tad toks maršrutas manau tiktų nebent tose vietose, kur jis būtų tik kaip papildomas maršrutas, ne pagrindinis. Tarkim 16 troleibuso maršrutas. Galėtų važiuoti koks nors 16A (jeigu tokio nėra) autobusas, kuris sustotų tik pagal pageidavimą ir labiau veiktų mikriuko principu (tačiau stotų tik stotelėse ir jame veiktų bendras bilietas). Tokiu atveju manau būtų visai patogus būdas keliauti.
Žinoma, tikslumas tik preliminarus ir numatyta paklaida. Jei keleivių žymiai mažiau ir žymiai rečiau tenka sustoti stotelėse ar kamščiuose, vairuotojas tiesiog ilgiau pastovi didesnėse stotelėse (ten kur neužkemša kitų transporto priemonių eismo).
Įgyvendinimas, aišku, bent jau pradžioje gali būti gan komplikuotas, nes gali būti sunku apskaičiuoti tinkamus laikus... bet nuo kažko reikia pradėti. O tokiu principu veikiantys "greitieji autobusai" ar "greitieji troleibusai" būtų kur kas geriau, nei sustojantys tik kas kelis kilometrus...
Beje, dar vienas pastebėjimas. Populiarus viešasis transportas tada, kai jis patogus. Vienas iš patogumo aspektų - kad iki/nuo stotelės nereikia toli minti pėsčiomis. Tokie "greitieji", kokie jie planuojami Vilniuje, būtų patogūs tik mažai daliai žmonių, o tai vėlgi mažintų VT populiarumą... Pamatytumėte, kokiu dažnumu stotelės padarytos čia, Anglijoje... Bet, žinoma, čia VT sustoja tik toje stotelėje, kur žmogui reikia. Manyčiau, jei norima Vilniuje išsaugoti VT, reiktų eiti būtent užsienyje išbandytu keliu - palaipsniui pereiti prie sustojimų tik pagal pareikalavimą, jį įvedus - didinti stotelių skaičių ir sugrąžinti lipimą pro priekines duris...Už Vilnių be tramvajų!
Comment
-
Iš principo nei tie greitieji maršrutai, nei maršrutai stojantys stotelėse tik pagal pageidavimą didelės naudos svarbiausiu, piko metu, neduos. Jeigu kartu nebus jokių patobulinimų infrastruktūroje, sukuriant prioritetą viešajam transportui. Jeigu VT stovi kamštyje su visu kitu transporto srautu, tai sustodamas stotelėje jis beveik nieko nepraranda, nes kamštis per tą laiką pajuda tik 1-5 automobiliais į priekį (kartais išvis niekas nepajuda per tą laiko tarpą).
Didelis žingsnis į priekį būtų, jei VT galėtu išlaikyti maždaug pastovų vidutinį greitį visame maršrute netgi piko metu. Tuomet nereiktu jokių greitųjų, ne visose stotelėse stojančių, maršrutų, nes ir įprastiniai galėtų važiuoti pakankamai greitai.
Comment
-
VIEŠOJO TRANSPORTO PASIKEITIMAI NUO LAPKRIČIO 1 D.
Pasibaigus J.Tiškevičiaus g. remonto darbams nuo lapkričio 1 d. grąžinama buvusi 51 „Žemieji Paneriai–Trakų Vokė–Daniliškės“ autobusų maršruto trasa. 51 maršruto autobusai vėl važiuos J.Tiškevičiaus gatve.
Taip pat, atsižvelgiant į keleivių prašymus, nuo lapkričio 1 d. keičiasi 8, 15, 52A, 73 autobusų maršrutų ir 15, 18, 18A troleibusų maršrutų eismo tvarkaraščiai.
Nuo lapkričio 5 d., pasibaigus šiltajam periodui, nebevažiuos 63 „Žvėrynas–Pilaitės pr.–Karveliškės“ maršruto autobusai. Kaip ir kasmet, maršruto darbas bus atnaujintas kitų metų pavasarį.
Šaltinis – SĮ „Susisiekimo paslaugos“, http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=500
Beje, tų pačių darbuotojų patogumui, apytiksliai prieš 2 savaites buvo įrengta nauja stotelė – Vilniaus pergalė, tačiau tik link Žemųjų Panerių.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąO man įdomu, kokiu principu tuomet žinoma kada autobusas atvažiuos? Dabar mes turime tvarkaraščius. Jeigu autobusai stotų pagal pageidavimą, tai jie negalėtų laikytis tvarkaraščio (nebent jis būtų labai netikslus ir tik preliminarus). Ar ne taip? Tad toks maršrutas manau tiktų nebent tose vietose, kur jis būtų tik kaip papildomas maršrutas, ne pagrindinis. Tarkim 16 troleibuso maršrutas. Galėtų važiuoti koks nors 16A (jeigu tokio nėra) autobusas, kuris sustotų tik pagal pageidavimą ir labiau veiktų mikriuko principu (tačiau stotų tik stotelėse ir jame veiktų bendras bilietas). Tokiu atveju manau būtų visai patogus būdas keliauti.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Šiandien ~12 val. ties stotele Pramogų arena Kalvarijų gatve link centro pravažiavo, pagal mano informaciją, Vilniaus AP autobusas gar. nr. 500, su specialia (tikrai ne miesto) maršruto lentele, deja, kadangi mačiau jį pro kito autobuso langą, įskaityti kas lentelėje užrašyta negalėjau. Ant autobuso buvo užrašyta "Sveikatos patikrinimas nemokamos kelionės metu". Stotelėje "Pramogų arena" autobusas sustojo. Gal kas daugiau žino, kas čia per akcija?
P.S. internete apie tai- jokios informacijos.Paskutinis taisė Vilnietizz; 2012.11.05, 14:43.
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąNu ką, sveikinu visus, kurie šnd laukė 63. Juk buvo parašyta, kad važiuos ir 5 diena...
Suo tuo ir ,,sveikinu`` keleivius važiuojančius Pilaitės ir Karveliškių link.
Nuo lapkričio 5 d., pasibaigus šiltajam periodui, nebevažiuos 63 „Žvėrynas–Pilaitės pr.–Karveliškės“ maršruto autobusai. Kaip ir kasmet, maršruto darbas bus atnaujintas kitų metų pavasarį.
Ar buvo sunku tiesiog pasižiūrėti www.marsrutai.lt?www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė Ametistas Rodyti pranešimąKlysti:
http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=500
Ar buvo sunku tiesiog pasižiūrėti www.marsrutai.lt?
Hm..., maršrutai.lt apie 63 neradau.
P.S. Mikrobų grafikų skelbimas tikrai sveiktinas.
Comment
-
Negi neaišku, kad, neigu rašoma "nuo lapkričio 5 dienos...", tai turima omeny, kad lapkričio 5-ąją autobusai šiuo maršrutu jau nevažiuos. Visada būtent tokia forma buvo paskelbiama apie maršrutų atidarymą/uždarymą/tvarkaraščio pakeitimą ir kažkodėl tai visi keleiviai informaciją suprasdavo teisingai, tik tau vienam šie žodžiai užkliuvo. Juk kai paskelbiama, tarkim, kad "nuo sausio 2 dienos keičiamas XX maršruto tvarkaraštis", tai reiškia, kad sausio 2 dienos tas XX maršrutas jau dirbs pagal naują tvarkaraštį. Bereikalingas problemas čia keli, gerbiamasis.Paskutinis taisė Vilnietizz; 2012.11.05, 16:08.
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąŠiandien ~12 val. ties stotele Pramogų arena Kalvarijų gatve link centro pravažiavo, pagal mano informaciją, Vilniaus AP autobusas gar. nr. 500, su specialia (tikrai ne miesto) maršruto lentele, deja, kadangi mačiau jį pro kito autobuso langą, įskaityti kas lentelėje užrašyta negalėjau. Ant autobuso buvo užrašyta "Sveikatos patikrinimas nemokamos kelionės metu". Stotelėje "Pramogų arena" autobusas sustojo. Gal kas daugiau žino, kas čia per akcija?
P.S. internete apie tai- jokios informacijos.
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąNeklystu. Parašyta ,,nuo``. Negi buvo sunku parašyti dar ,, Lapkričio 5 autobusai nevažiuos.
Hm..., maršrutai.lt apie 63 neradau.
P.S. Mikrobų grafikų skelbimas tikrai sveiktinas.
Juk aiškiau parašyti ir neįmanoma - nuo lapkričio 5 d. nevažiuos. O www.marsrutai.lt atitinkamai nuo šiandienos šio maršruto grafiko jau ir nebuvo. Taigi visa informacija buvo pateikta aiškiai ir tinkamai, kad jos nesupratai - tavo bėdos
Dėl mikroautobusų iš tiesų buvo daug vargo, nes vežėjai labai delsė pateikti informaciją apie maršrutus ir tvarkaraščius. Be to, iki šiol ne visi vežėjai juos teikia - bet čia jau jų sprendimo laisvė.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė Blaze Rodyti pranešimą"Camelia" nemokamai veža Stotis-Santariškės. Viduje galima nemokamai pasitikrint kraujospūdį (gal ir dar ką). Važinės visą savaitę. Savotiška reklama
Keist, kad netgi "Camelia" vaistinė savo interneto svetainėje nieko apie šią akciją neskelbia.
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąOho, netikėtai. Įdomu, koks maršruto darbo laikas, kokia trasa jis važiuoja- pro Didlaukio g. kaip 05 arba kaip 26 maršrutas?
Keist, kad netgi "Camelia" vaistinė savo interneto svetainėje nieko apie šią akciją neskelbia.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąOho, netikėtai. Įdomu, koks maršruto darbo laikas, kokia trasa jis važiuoja- pro Didlaukio g. kaip 05 arba kaip 26 maršrutas?
Keist, kad netgi "Camelia" vaistinė savo interneto svetainėje nieko apie šią akciją neskelbia.
Comment
-
Atsiprašau kad nepatalpinau ankščiau - buvau pašalintas...
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/t....d?id=59830283
Troleibusai Vilniuje - šviesi ar miglota ateitis?
Puikiai žinome, kad troleibusai yra ekologiški, kad Lietuvoje (bent jau Vilniuje) jie užima tvirtą poziciją. Tačiau puikiai žinome ir tai, kad Vilniaus meras, Artūras Zuokas, nori panaikinti šią transporto rūšį Vilniuje, argumentuodamas, kad į jų sistemą reikia investuoti daug pinigų. Tačiau negi tramvajai nieko nekainuos?
(...)
Vilniaus meras A. Zuokas troleibusus vadina atgyvenomis. Įdomu, kodėl?
Anot jo, troleibusai yra pasenusi transporto rūšis, jų laidai darko miestą, į jų sistemą reikia investuoti daug pinigų. Tačiau negi tramvajus ir elektriniai autobusai (kas yra labai nepatikimas dalykas) yra nemokami? Negi šeši (o gal išvis - vienas) tramvajaus maršrutai pakeis 20 (21 neskaičiuokime - tai trumpas ir mažai reikalingas maršrutas) troleibusų maršrutų? Žinoma, ne.
Turbūt, kad troleibusų neliks, bus tik paprasti autobusai. Tačiau ekologija? Kaip su ja?
Kaip eilinis Vilniaus gyventojas tikiuosi, kad troleibusai Vilniuje išliks ir jų tinklas bus plečiamas. Gal ir Jūs tai pat?
Paskutinis taisė Pilaitis; 2012.11.08, 13:30.
Comment
-
Naktiniai autobusai nevažiuoja, taksi skaičiuoja pelną
Anksčiau savaitgaliais važiuodavęs naktinis viešasis transportas sostinėje dabar kursuoja tik per šventes. Miesto valdžia aiškina: neapsimoka, nes nėra keleivių. Užtat jų dabar užtenka brangiajai miesto taksi įmonei.
Veikia tik per šventes
Penktadienio arba šeštadienio naktį išsikviesti taksi neįmanoma. Net ir naujoji savivaldybės įsteigta įmonė „Vilnius veža“ keleiviams pataria palaukti laisvo taksi bent pusvalandį.
Nors taksi paslaugos pastaruoju metu smarkiai pabrango, jomis naudotis vilniečiai priversti, nes kadaise veikę naktinio viešojo transporto maršrutai šiuo metu sustabdyti. Nors gyventojai vis aktyviau savivaldybę ima atakuoti klausimais, kada ši paslauga bus grąžinta, miesto valdžia atkerta vienu žodžiu – neapsimoka. Tiesa, dalis vilniečių čia įžvelgia valdžios siekį pelnytis, esą būtent dėl to pačiai brangiausiai mieste savivaldybės valdomai taksi įmonei „Vilnius veža“ klientų – per akis.
„Kai buvo naktinis viešasis transportas, keleivių būdavo labai mažai. Jeigu skaičiuotume pajamas, jos padengdavo tik trečdalį visų naktį važinėjančio viešojo transporto sąnaudų“, – tokius argumentus pateikė įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Gintaras Nakutis.
Pasak jo, naktiniai maršrutai nėra visiškai panaikinti, per šventes, kai kuriuos miesto renginius, kai būna didesnis judėjimas, transportas kursuoja ir juo galima naudotis. „Bet net ir tada niekad nebūna keleivių tiek, kad padengtų išlaidas“, – sakė G.Nakutis.
Trūksta keleivių
Naktinio viešojo transporto bilieto kaina – 3 litai. Anksčiau juo buvo galima naudotis visą savaitę, vėliau – tik savaitgalio naktimis. Tačiau, pašnekovo teigimu, net ir tada, kai naktinis viešasis transportas veikė tik penktadienio ir šeštadienio naktimis, tai irgi neapsimokėjo, nes keleivių nebuvo daug.
„Viskas kainuoja. Dėl šios situacijos, žinote, nemokamų dalykų nebūna. Žmonės susimoka, bet ir mums dar kas nors turi sumokėti“, – aiškino direktorius.
Svarstymų, kad galbūt vertėtų pakelti bilieto kainą, rasti kokių kitų sprendimų, matyt, imtasi nebuvo. Pasak G.Nakučio, ne viskas taip paprasta. Esą juk nepaleisi vieno maršruto visame mieste. „Maršrutai turėtų apimti bent jau pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Dabar suplanuoti penki naktiniai maršrutai, būtent taip, kad apimtų visus tuos rajonus. Tačiau viskas atsiremia į pinigus“, – sakė pašnekovas.
Negi nėra jokios alternatyvos, atmetus taksi? Galbūt mikroautobusai? Į tokius klausimus G.Nakutis atsakė paprastai: „Mikroautobusai važiuotų, jeigu būtų keleivių. Vienas maršrutas nieko neduos. Vieną dieną bus žmonių, kurie važiuoja iš centro į Fabijoniškes, kitą – į Naująją Vilnią. Turi būti tinklas. Jeigu būtų keleivių, privatininkai patys prašytųsi, bet jie kažkodėl nesiprašo.“
Negaili kritikos merui
Kad ir kaip būtų, sunku tikėti, kad Kaune penktadienio ir šeštadienio naktimis keleivius vežantis viešasis transportas išlieka populiarus ir pasiteisina (skelbiama, kad vien per rugsėjį naktiniu viešuoju transportu važiavo per 4000 kauniečių), o Vilniuje esą nėra kam juo važiuoti. Griežtesnį požiūrį į tai, kad sostinėje nėra naktinio viešojo transporto išsakė miesto tarybos narys Vidas Urbonavičius.
„Atsimenu 2009 m., kai buvo panaikintas naktinis transportas Vilniuje dėl to, kad nepasimoka, nors tada jis veikė apie 1,5–2 metus. Žinoma, tada miesto padėtis buvo gerokai sudėtingesnė, buvo skolų, didžiulis biudžeto deficitas. Šiandien, jei Zuokas taip neišlaidautų, tas deficitas būtų gerokai mažesnis. Bet vėlgi, jei metame milijoną litų taksi firmai įkurti, ar nepaprasčiau būtų atkurti naktinį transportą?“ – retoriškai klausė V.Urbonavičius.
Jo nuomone, jei žmonės žinotų, kad yra naktinis viešasis transportas, dauguma ne taksi kviestųsi, o naudotis juo. Tarybos nario teigimu, geras Kauno pavyzdys rodo, kad sukūrus priemonę anksčiau ar vėliau atsiranda ir paklausa. Jis pridūrė, kad, kol vyko rinkimų agitacija, daug bendravo su jaunais žmonėmis, tarp jų ir moksleiviais.
Geriau pirkti salą Graikijoje?
„Jie iš tiesų, leisdami vakarą centre, neturi kaip grįžti namo. Į kokius Balsius ar Grigiškes taksi kainuoja tikrai nemažai – 35–40 litų, tiek jaunuolis išleidžia per visą savaitgalį, o tiek išleisti taksi yra didžiulė prabanga, – dėstė pašnekovas. – Tada matome, kad pradeda jaunuoliai būreliais slampinėti, pradeda jiems niežėti nagus ką nors sugadinti ir pan. Blogiausia, kad šiuo atveju nesprendžiama atokesnių rajonų jaunimo problema. Meras akcentuoja, kad yra labai progresyvus ir palaiko jaunimą, bet jo darbai rodo, kad viskas atvirkščiai.“
V.Urbonavičius patvirtino, kad per šią kadenciją prie naktinio viešojo transporto klausimo buvo mėginta grįžti net du kartus, deja, teko išgirsti tą patį atsakymą – neapsimoka, ekonomiškai brangu. „Bet aš manau, kad steigti įmonę ir pirkti salą Graikijoje yra gerokai brangiau“, – ironijos neslėpė pašnekovas.
Skaitykite daugiau: http://www.diena.lt/naujienos/miesta...#ixzz2BMPqiRLu
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąAtsiparašau kad nepatalpinau ankščiau - buvau pašalintas...
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/t....d?id=59830283Puikiai žinome, kad troleibusai yra ekologiški, kad Lietuvoje (bent jau Vilniuje) jie užima tvirtą poziciją. Tačiau puikiai žinome ir tai, kad Vilniaus meras, Artūras Zuokas, nori panaikinti šią transporto rūšį Vilniuje, argumentuodamas, kad į jų sistemą reikia investuoti daug pinigų. Tačiau negi tramvajai nieko nekainuos?
Tad panikuoti tikrai nėra reikalo.
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
Comment
-
Parašė kalabacharka Rodyti pranešimąKodėl Kaune trys maršrutai (nors galėtų ir daugiau jų būt, pvz į Aleksotą dar vienas) važiuoja savaitgaliais, miesto centras nuo to labai atsigavęs, ir keleivių būna, o galioja tie patys e bilietai, kaina nesiskiria. Tai kuo gi Kaunas toks stebuklingas, kad turėdamas mažiau gyventojų sugeba išlaikyt naktinį transportą... kad tik neprišnekėčiau
Comment
Comment