Bus labai „linksma“, kai pažymėjęs 1h bilietą, užstringi kamštyje, ir 27-28 min. kelionę į stotį atvažiuoji per ~45 min.; tada pamatai, kad tau reikalingas autobusas, į kurį tikėjaisi persėsti stoty, nuvažiavo prieš 3-4 minutes, o kito teks laukti virš pusvalandžio.
Še tau ir valandinis bilietas.
Dar kartą kartoju, kad valandinis bilietas neduos maksimalios naudos tol, kol VT stovės bendrame kamštyje. Verta apsvarstyti, kad gal išties verta Pylimo ir Jogailos gatves atiduoti vien tik VT ir spec. transportui.
Ir kaip tu siūlai žmonėms dirbantiems centre/senamiestyje važiuoti į Žvėryną ir Šnipiškes ir kitus rajonus?
Siūlai dar labiau užgrūst senamiestį?
Tie, kas važinėja su mašinom, į VT vargu ar persės.
Tam tikri nepatogumai automobiliams miesto centre (žinoma, nekalbu apie visišką automobilių išgrūdimą iš miesto centro) gali priversti dalį žmonių jei persėsti į VT. Ypač jeigu žmogus gyvena tavo paminėtame Žvėryne, kurio susisiekimas su miesto centru yra labai geras.
Tie, kas važinėja su mašinom, į VT vargu ar persės.
Yra trys būdai: eiti pėsčiomis, naudotis viešuoju transportu arba važiuoti dviračiu. Tokia pati ar panaši tvarka veikia daugelyje pasaulio didmiesčių, ir gyventojai prisitaiko. Beje, sovietmečiu ir tarpukariu automobilių buvo kelis kartus mažiau, ir kažkaip žmonės atvykdavo. Tai gal čia tik įpročio, o ne techninės dalies klausimas?
Bus labai „linksma“, kai pažymėjęs 1h bilietą, užstringi kamštyje, ir 27-28 min. kelionę į stotį atvažiuoji per ~45 min.; tada pamatai, kad tau reikalingas autobusas, į kurį tikėjaisi persėsti stoty, nuvažiavo prieš 3-4 minutes, o kito teks laukti virš pusvalandžio.
Še tau ir valandinis bilietas.
Dar kartą kartoju, kad valandinis bilietas neduos maksimalios naudos tol, kol VT stovės bendrame kamštyje. Verta apsvarstyti, kad gal išties verta Pylimo ir Jogailos gatves atiduoti vien tik VT ir spec. transportui.
Jogailos g. praktiškai ir dabar yra tik VT skirta, o Pylimo gatvėje į vieną pusę irgi tik VT važiuoja, o į kitą kamščių nebėra iki Jogailos g. sureguliavus ir įrengus naują šviesaforą. Pamėnkalnio-Jasinskio gatvėse VT taip pat turi atskirą juostą ir kamštyje nestovi.
Jogailos g. praktiškai ir dabar yra tik VT skirta, o Pylimo gatvėje į vieną pusę irgi tik VT važiuoja, o į kitą kamščių nebėra iki Jogailos g. sureguliavus ir įrengus naują šviesaforą. Pamėnkalnio-Jasinskio gatvėse VT taip pat turi atskirą juostą ir kamštyje nestovi.
Išplėsiu savo mintį. Jeigu gatvė atiduodama TIK viešajam transportui, dalis šviesoforų tampa nebereikalingi, bet kelio ženklais reikia sureguliuoti, kad Pylimo ir Jogailos gatvėse eismas visada būtų pagrindinis. Šviesoforai liktų tik Pylimo/Trakų ir Pylimo/Pamėnkalnio gatvių sankryžose. O Pylimo/Klaipėdos sankryžos šviesoforą galima naikinti kad ir dabar.
Taip pat manau, kad savo laiku reikėjo padaryti požemines perėjas Jogailos/Gedimino/Vilniaus sankryžoje bei labiau užapvalinti posūkio kampus, nes ilgi autobusai ir troleibusai sulėtina greitį kone iki 0 vien tam, kad saugiau atlikti posūkį.
Visa tai įgyvendinus, VT kelionė šiuo ruožu sutrumpėtų iki 5 minučių, senamiestis taptų mažiau patrauklus automobilininkams ir labiau patrauklus VT keleiviams (dėl padidėjusio greičio ir, tikėtina, sudažninto kursavimo). Su laiku turėtų šiek tiek išaugti šalia stotelių esančio NT vertė.
Išplėsiu savo mintį. Jeigu gatvė atiduodama TIK viešajam transportui, dalis šviesoforų tampa nebereikalingi, bet kelio ženklais reikia sureguliuoti, kad Pylimo ir Jogailos gatvėse eismas visada būtų pagrindinis. Šviesoforai liktų tik Pylimo/Trakų ir Pylimo/Pamėnkalnio gatvių sankryžose. O Pylimo/Klaipėdos sankryžos šviesoforą galima naikinti kad ir dabar.
Taip pat manau, kad savo laiku reikėjo padaryti požemines perėjas Jogailos/Gedimino/Vilniaus sankryžoje bei labiau užapvalinti posūkio kampus, nes ilgi autobusai ir troleibusai sulėtina greitį kone iki 0 vien tam, kad saugiau atlikti posūkį.
Visa tai įgyvendinus, VT kelionė šiuo ruožu sutrumpėtų iki 5 minučių, senamiestis taptų mažiau patrauklus automobilininkams ir labiau patrauklus VT keleiviams (dėl padidėjusio greičio ir, tikėtina, sudažninto kursavimo). Su laiku turėtų šiek tiek išaugti šalia stotelių esančio NT vertė.
Šviesaforai vis tiek liktų, nes visur požeminių perėjų nepadarysi, kai kur ir neįmanoma, nes namai visiškai šalia gatvės. O senamiestis dar labiau užsikištų, nes Pylimo/Mindaugo gatvės atlieka tą funkciją nukreipti transportą nuo jo, iš daug gatvių apskritai į Pylimo gatvę tik galima išvažiuoti, liktų tik akligatviais, į kuriuos galima patekti vėlgi tik per visą senamiestį manevruojant. NT greičiau atpigtų, nes dar labiau neapsimokėtų gyventi senamiestyje, nes ir taip problemos su parkavimu, nebent darbas šalia. Ir visa tai tik dėl vienos kitos minutės, žodžio nieko gero. Vienintelė išeitis arba nemokamas VT kaip Taline arba metro/tramvajus.
Šviesaforai vis tiek liktų, nes visur požeminių perėjų nepadarysi, kai kur ir neįmanoma, nes namai visiškai šalia gatvės. O senamiestis dar labiau užsikištų, nes Pylimo/Mindaugo gatvės atlieka tą funkciją nukreipti transportą nuo jo, iš daug gatvių apskritai į Pylimo gatvę tik galima išvažiuoti, liktų tik akligatviais, į kuriuos galima patekti vėlgi tik per visą senamiestį manevruojant. NT greičiau atpigtų, nes dar labiau neapsimokėtų gyventi senamiestyje, nes ir taip problemos su parkavimu, nebent darbas šalia.
Gyventojai problemų su parkavimu Senamiestyje beveik neturi, nes yra rakinamos parkavimo aikštelės vidiniuose kiemuose. Eismas jau dabar draudžiamas ar ribojamas Pylimo, Jogailos, Didžiojoje, Pilies, Vilniaus (atkarpa), Gedimino pr. (atkarpa) ir dar keliose gatvėse. Beje, nesibaigiantys kamščiai ypač piko metu taip pat skatintų atsisakyti automobilio Senamiestyje, bet su sąlyga, kad tie kamščiai netrukdytų VT.
Jau kelis metus teigiu, kad Senamiestyje reikia ne tiek didžiųjų prekybos centrų ar valstybinių įstaigų (pvz ministerijų, universitetų), kiek viešbučių, kavinių, barų, restoranų, kino ir dramos teatrų, muziejų ir panašių objektų. Ypač atvykusiam nevilniečiui turi apsimokėti įsigyti terminuotą 24h, 48h ar 72h VT bilietą, o keleivių kontrolei siūlyčiau nesicackinti ir be jokių kompromisų mesti lauk iš VT smirdinčius bomžus bei akivaizdžiai neblaivius ir triukšmaujančius asmenis. Tikėtina, kad augant VT populiarumui ir Lietuvoje didėjant atvykstamojo turizmo srautams, apsimokės per Senamiestį leisti bent 1-2 maršrutus visą parą.
Požeminių perėjų visur įrenginėti nebūtina, pats pasiūliau jas tik vienoje sankryžoje. Kitur pakaktų to, kas yra dabar.
Aš irgi siulyčiau Pylimo gatvę palikti tik VT. Dabar Pylimo gatvėje tris juostos: dvi iš Stoties link Centro ir viena juosta iš Centro link Stoties. Vidurinioji (kairiuoji juosta važiuojant link Centro) juosta būtų skirta abiejomis kryptimis važiuojantiems autobusams, greitiesiems autobusams (galbūt ir mikriukams kol jie dar yra), kad jie apvažiuotų lėtai Pylimo gatve važiuojančius troleibusus arba išvažiuodami iš stotelių aplenktų dar stovinčius stotelėje kitus autobusus bei troleibusus.
Jogailos gatvę irgi palikčiau tik VT. Taip pat reikėtų dar vienos Jogailos stotelės Jogailos gatvėje važiuojant į Stotį (ją galima įkurti priešais SEB banką, panaikinus ten parkavimo aikštelę), taip pat pastatyti pėsčiųjų perėją prie Jogailos stotelės. Žmonės, kurie stato mašinas Jogailos gatvėje galės statyti Gedimino pr. požeminėje perėjoje ir vieną stotelę pavažiuoti VT.
Tie, kurie visą laiką važinėja su mašinom tikrai nevaikščios pėsčiom. O tam ir yra alternatyva - VT.
Kažin kaip jie pasiekia savo mašiną iš namų arba atvažiavę į autoparkavimą aikštelę kaip pasiekia parduotuvę ar darbo vietą? Spėju (gal ir klystu), kad nueina. Gal čia ir yra mūsų problema, kad nebevaikštome. Iš čia tiek daug storulių ir šiaip tinginių. Dar galiu pateisinti pensininkus ir neįgaliuosius.
Atrodo niekur nebuvo skelbta, bet gal visi žino, tik aš neužakcentavau dėmėsio. Seniau pvz. pirkau mėnesinį bilietą už 22 lt ir kai pats niekur nevažiavau, galėjau močiutei savo atiduoti jį. Dabar jau vilniečio kortelę negaliu niekam duoti, nes ji papildyta būtent M/S (moksleivis/studentas).
Aš irgi siulyčiau Pylimo gatvę palikti tik VT. Dabar Pylimo gatvėje tris juostos: dvi iš Stoties link Centro ir viena juosta iš Centro link Stoties. Vidurinioji (kairiuoji juosta važiuojant link Centro) juosta būtų skirta abiejomis kryptimis važiuojantiems autobusams, greitiesiems autobusams (galbūt ir mikriukams kol jie dar yra), kad jie apvažiuotų lėtai Pylimo gatve važiuojančius troleibusus arba išvažiuodami iš stotelių aplenktų dar stovinčius stotelėje kitus autobusus bei troleibusus.
Jogailos gatvę irgi palikčiau tik VT. Taip pat reikėtų dar vienos Jogailos stotelės Jogailos gatvėje važiuojant į Stotį (ją galima įkurti priešais SEB banką, panaikinus ten parkavimo aikštelę), taip pat pastatyti pėsčiųjų perėją prie Jogailos stotelės. Žmonės, kurie stato mašinas Jogailos gatvėje galės statyti Gedimino pr. požeminėje perėjoje ir vieną stotelę pavažiuoti VT.
O Mindaugo gatvę tada siųlai padaryti dvipusio eismo, nes būtent Mindaugo gatvė yra padaryta vienpusė, del Pylimo gatvės kompensavimo? beje dėl aikštelės Jogailos gayvėje ji kartais neprivačiame bankui priklausančiame sklypę?
O Mindaugo gatvę tada siųlai padaryti dvipusio eismo, nes būtent Mindaugo gatvė yra padaryta vienpusė, del Pylimo gatvės kompensavimo? beje dėl aikštelės Jogailos gayvėje ji kartais neprivačiame bankui priklausančiame sklypę?
Ten ta aikštelė priklausė SEB'ui, kuris dabar jau užsidarė. Mindaugo gatvę galima padaryti dvipusio eismo, nes ten atrodo tris eismo juostos (bent jau nuo sankryžos su J. Basanavičiaus gatve link Maximos).
Plius nereikia pamiršti Algirdo gatvės, kuri dvipusė.
Ten ta aikštelė priklausė SEB'ui, kuris dabar jau užsidarė. Mindaugo gatvę galima padaryti dvipusio eismo, nes ten atrodo tris eismo juostos (bent jau nuo sankryžos su J. Basanavičiaus gatve link Maximos).
Plius nereikia pamiršti Algirdo gatvę, kuri dvipusė.
O kaip su eismo saugumu Mindaugo gatve laidžaintis nuo Tauro kalno? Man rodos būtent dėl šito ji ir buvo padaryta vienpusio eismo.
Atrodo niekur nebuvo skelbta, bet gal visi žino, tik aš neužakcentavau dėmėsio. Seniau pvz. pirkau mėnesinį bilietą už 22 lt ir kai pats niekur nevažiavau, galėjau močiutei savo atiduoti jį. Dabar jau vilniečio kortelę negaliu niekam duoti, nes ji papildyta būtent M/S (moksleivis/studentas).
Ir tada ne.Nes tau 80%, o jai(nebent tavo močiutei virš 80 metų,tačiau taip bus ir dabar)-50%.Lygiai ir dabar tai pat bus.Ir buvo taip seniau.
Comment