Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kad keleivių kiekis nepasikeitė, tai nereiškia jog išlaidos jiems pervežti irgi neturėjo pasikeisti. Nuo 2014 m. DU turbūt kokius tris kartus padidėjo, kuras/elektra pabrango ir kt.

    Comment


      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
      Ar per 10 metų nekilo DU, akcizai kurui ir t.t.?
      Paskutinį kartą bilietų kainos keistos 2013 metais, kas yra prieš 12 metų.
      Neneigiu, bet savivaldybės ir JUDU komunikacija sako, jog bilietai brangs dėl investicijų į transporto priemonių ir maršrutų plėtrą. O tai reiškia, kad papildomas lėšas skirs vežėjams, bet ne plėtrai.

      Comment


        Man išvis gan keistas tas VT pri(ch)vatizavimas. Ar kokybė pagerėjo su privačias vežėjais? Nelabai. Darbuotojų darbo sąlygos panašu tuose privačiuose vežėjuose irgi neblizga. Tai... kokia prasmė?

        Tuo pačiu kyla klausimų ar bėginis miesto transportas nėra padėtas į pavėsį dėl to, kad iš principo užkardytų galutinį išpri(ch)vatizavimą.

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Kad keleivių kiekis nepasikeitė, tai nereiškia jog išlaidos jiems pervežti irgi neturėjo pasikeisti. Nuo 2014 m. DU turbūt kokius tris kartus padidėjo, kuras/elektra pabrango ir kt.
          O tai kiek kuras/elektra pabrango, pavyzdžiui, Varšuvoje per paskutinius keletą metų, kur vienkartinis 20 min. bilietas kainuoja ~0.81 Eur ir kur buvo investuoti milijardai į visų rūšių VT plėtrą? Ten tie dalykai keliskart pigesni ar jie nebragsta? Absurdiška teisinti jau ir taip menkai išvystyto ir naudojamo VT kainos tokį branginimą elektros/kuro brangimu.

          Čia panašaus lygio argumentas kaip bandyti išsiaiškinti, kiek "pelno" atneš tramvajus arba kaip jis "neatsipirks".
          Vilnius dabar turėtų kurti planus kaip didinti VT aprėaprėptį, efektyvumą, prieinamumą, capacity ir greitį ir kelti VT modal share, o ne jį mažinti ir skatinti žmones dar mažiau naudotis VT keliant kainas už prastą servisą. Visiškai nesuprantami prioritetai ir dalykai daromi ne nuo to galo.

          Comment


            Beje, atkreipkite dėmesį, kad JUDU kaip vandens į burną prisisėmę tyli apie VT modal share pokyčius Vilniuje. Savo PR paveiksliukuse ir grafikėliuose deda visokias nuotraukas ir skaičiukus apie tai, kiek VT priemonių naudojama, netgi kiek iš viso keleivių pervežima, bet nė už ką nenori atskleisti VT modalinės kelionių dalies duomenų. Kodėl taip yra, galima nujausti - VT modal share Vilniuje mažėja ir po bilietų pabranginimo tikriausiai kris gana ženkliai privačių auto ir "pavežėjų" naudai. Vilnius jau ir dabar turi vieną mažiausių VT modal share tarp lygintinų ES miestų.

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

              Idėja buvo pagal pareikalavimą daryt stoteles priemiesčiuose ir t.t. Gal visgi paprasčiau stabtelt pamačius žmogų nei investuot į technologinius sprendimus. Kurie, žinant mūsų šūdarankius ir vandalus, dažnai neveiktų ir vistiek tektų stot.
              Paprasta - visame mieste, kaip ir Kaune, reikia įvesti sistemą, kad autobusas stotelėje stoja tik jo viduje norintiems išlipti keleiviams paspaudus STOP mygtuką. Laukiant autobuso reikėtų arba ištiesti ranką, arba tiesiog aiškiai būti stotelėje. Jeigu stotelėje nieko nėra ir niekas nenori išlipti - ne tik galima, bet ir reikėtų nestoti, prieš stotelę kiek prilėtinus.

              Kaune tokia sistema veikia, bet nemažai autobusų vis tiek stoja stotelėse, kur akivaizdžiai nieko nėra. Šią problemą galima išspręsti kerpant važiavimo laikus. Dalyje maršrutų nukirpus po kelias minutes, masiniai vėlavimai neprasidės, bet vizualiai autobusai važiuos greičiau, nes dirbtinai nesivilks ir nestovinės tuščiose stotelėse. Bent jau mane nervina būtent dirbtinai lėtas važiavimas, siekiant ištęsti laiką.

              Comment


                JUDU Paleido reklamos:

                TOP 5 klausimai ir atsakymai apie viešojo transporto bilietų kainas
                https://judu.lt/top-5-klausimai-ir-a...ilietu-kainas/

                Šitas užmuša bet kokius priekaištus: "mEs DiRbOmE mŪsŲ dArBą!"
                Kas jau padaryta gerinant viešojo transporto kokybę?
                Per pastaruosius kelerius metus Vilniaus viešojo transporto kokybė ženkliai pagerėjo ir sukūrė pastebimą naudą keleiviams. Nuo 2017 m. iki 2024 m. viešojo transporto sistemoje pradėjo kursuoti 460 naujos viešojo transporto priemonės. [...]Keleivių patogumui atnaujinamas ne tik transporto parkas, bet ir sudaryti patogesni bei dažnesni maršrutai, sutrumpėjo keleivių laukimo laikas. Vilniuje 40 proc. padidintas A juostų tinklas, įdiegtas el. bilieto sistema ir bekontaktis atsiskaitymas, diegiamos elektroninės švieslentės, kurios [...]rodys ne tik realaus laiko atvykimus, bet ir viešojo transporto tvarkaraščius.
                Paskutinis taisė bato_usai; 2025.01.28, 15:42.

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  O tai kiek kuras/elektra pabrango, pavyzdžiui, Varšuvoje per paskutinius keletą metų, kur vienkartinis 20 min. bilietas kainuoja ~0.81 Eur ir kur buvo investuoti milijardai į visų rūšių VT plėtrą? Ten tie dalykai keliskart pigesni ar jie nebragsta? Absurdiška teisinti jau ir taip menkai išvystyto ir naudojamo VT kainos tokį branginimą elektros/kuro brangimu.

                  Čia panašaus lygio argumentas kaip bandyti išsiaiškinti, kiek "pelno" atneš tramvajus arba kaip jis "neatsipirks".
                  Vilnius dabar turėtų kurti planus kaip didinti VT aprėaprėptį, efektyvumą, prieinamumą, capacity ir greitį ir kelti VT modal share, o ne jį mažinti ir skatinti žmones dar mažiau naudotis VT keliant kainas už prastą servisą. Visiškai nesuprantami prioritetai ir dalykai daromi ne nuo to galo.
                  Prie ko čia kažkieno teisinimas? Ar jūs čia užsiprogramavęs pagal nickus savo galvoje kiekvienam žmogui pagal nickus "ką jis turėtų" pasakyti, ir replikuojate nepriklausomai nuo to ar tai buvo pasakyta ar nebuvo?

                  Mano replika buvo dėl šio Zuoko pasisakymo:
                  Kodėl Vilniaus meras „priverstas“ dvigubai didinti Vilniaus viešojo transporto bilietų kainas? Todėl, kad nuo 2017 metų dėl prasto valdymo, politinių sprendimų ir galimų korupcijos apraiškų buvo siekiama vežti ne keleivius, o „kilometrus“ ir nuolat pirkti ir pirkti naujus autobusus, visiškai nesirūpinant sistemos efektyvumu, visiškai nekreipiant dėmesio į paslaugos ekonominius parametrus, kokybę ir naujų technologijų diegimą, kurios būtinos tokiame mieste kaip Vilnius. Kai „veži kilometrus“, niekas nesvarbu, nes „kilometrai“ nesiskundžia, o tik didina išlaidas.
                  Kuriame jis, nesigilinančiam žmogui, bando "nupiešti vaizdą", kad keleivių pervežama tiek pat, o matai brangsta ir tas brangsta dėl paryškintų vietų. Kai "kilometrai" irgi reikalingi keleivių kiekio didinimui, nes be kilometrų jau dabar kai kurie maršrutai važinėja gana pilnoki.
                  Bandyti įrodyti, kad miestui besiplečiant į išorę, būtų įmanoma nuvežti tiek pat keleivių nedinant ridos - keistoka. Čia kaip pvz. laiptinėje, kurioje gyenau 2015 m. gyveno 16 žmonių važinėjančių į mokslus ar darbus. Dabar toje laiptinėje likę 7 žmonės važinėjantys į darbus.
                  Paskutinis taisė sleader; 2025.01.28, 15:57.

                  Comment


                    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
                    Maršrutų dažninimas, naujų jungčių kūrimas irgi tiesiog palaikymas? Jeigu nežinote tai planuojama per artimiausius 3 metus padažninti VT, kad netektų laukti ilgai, jeigu neklystu tai kas 15 min privežamieji, ir kas 5-8 pagrindiniai (stuburiniai) maršrutai. Taip pat perkami 73 troleibusai 18m ilgio, kurie pagerins keleivių sąlygas nes bus talpesnį negu 12m.
                    Tai beabejo kad yra, prie augančios miesto populiacijos ir VT istoriškai net neapimančio visų tankių miesto dalių trasose su jau įrengtom atitinkamomis gatvėmis. IR tai turėtų eiti iš subsidijuodamos dalies pirmiausia, kad būtų užsibrėžti atitinkami didėjimo tikslai, kad būtų atidi kaštų kontrolė, ir kainas didinant juos pasiekiant realybėje padarant parduodamą paslaugą – keleivių srautų didėjimu, o ne išmatavus tikslų užrašymu lankstinuokuose dažnumą:
                    • Siekiame užtikrinti, kad centrinėje miesto dalyje viešojo transporto laukimo laikas neviršytų 6–10 minučių, o periferinėje – ne daugiau kaip 15 minučių.
                    • Visos jau minėtos investicijos yra nukreiptos į transporto spūsčių, oro ir aplinkos taršos lygio mažinimą bei gyvenimo kokybės gerinimą miesto gyventojams.
                    • Tai padės Vilniui siekti žaliojo kurso ir strateginio darnaus judumo tikslų, kad iki 2030 metų 70 proc. kelionių mieste būtų atliekamos be automobilio.
                    • Esant patogiai ir efektyviai viešojo transporto paslaugai, greitesniam ir pigesniam važiavimui nei nuosavu automobiliu, vis daugiau žmonių rinksis keliauti viešuoju transportu.
                    Pasiekei reikšmingą padidėjimą – didink, pasiekei kitą – didink dar ir taip toliau iki pat tikslų, pagal miesto strateginius planus, pagal tarybos paliepimus, pasiekimo.

                    Comment


                      Exactly. Apie bilietų kainų didinimą reiktų kalbėti pasiekus esminius tikslus, tokius kaip modal share ar kitas pamatuojamas ir svarbias metrikas.

                      Mažų mažiausiai kas turėtų būti daroma, tai paleidimas visų naujų autobusų ir nurašymas visus senų, padidinimas maršrutų dažnių, nupaišymas visų suplanuotų A juostų ir įgyvendinimas visos echninės "pagerinimo" pusės. Tada, gal net nepasiekus reikiamų rodiklių, būtų galima bandyti apeliuoti į tai, kad servisas buvo pagerintas ir dėl to kokiais 10% bus padidinta bilietų kaina. Po metų ar dviejų dar 10%.

                      Tai kas siūloma dabar, yra totalus absurdas, kai tas pats mėšlinas servisas su supuvusiais laužais ir fakin ŠLUOTOMIS ukištomis už priekinių autobusų durų, yra branginamas belenkiek su pažadu kažką pagerinti kažkada ateityje, nors tie pažadai iš esmės tėra žadėjimas daryti dalykus, kurie tėra einamoji priežiūra, o ne esminis pokytis.

                      Comment


                        Šluotos atvejis lyg buvo todėl, kad vairuotojas pats kabiną valo prastovos metu o laikiklis šluotai nulužo, tai užkišo kad nesivoliotų.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                          Šluotos atvejis lyg buvo todėl, kad vairuotojas pats kabiną valo prastovos metu o laikiklis šluotai nulužo, tai užkišo kad nesivoliotų.
                          Man kaip ir dzin, kodėl. Pats faktas, kad už autobuso priekinių durų 2025 metais Europos sąjungos šalyje yra užkišama šluota, yra visiškai batshit crazy.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Man kaip ir dzin, kodėl. Pats faktas, kad už autobuso priekinių durų 2025 metais Europos sąjungos šalyje yra užkišama šluota, yra visiškai batshit crazy.
                            Reikia gi kažkaip po pamainos grįžti namo...

                            Comment


                              Parašė John Rodyti pranešimą
                              Exactly. Apie bilietų kainų didinimą reiktų kalbėti pasiekus esminius tikslus, tokius kaip modal share ar kitas pamatuojamas ir svarbias metrikas.

                              Mažų mažiausiai kas turėtų būti daroma, tai paleidimas visų naujų autobusų ir nurašymas visus senų, padidinimas maršrutų dažnių, nupaišymas visų suplanuotų A juostų ir įgyvendinimas visos echninės "pagerinimo" pusės. Tada, gal net nepasiekus reikiamų rodiklių, būtų galima bandyti apeliuoti į tai, kad servisas buvo pagerintas ir dėl to kokiais 10% bus padidinta bilietų kaina. Po metų ar dviejų dar 10%.

                              Tai kas siūloma dabar, yra totalus absurdas, kai tas pats mėšlinas servisas su supuvusiais laužais ir fakin ŠLUOTOMIS ukištomis už priekinių autobusų durų, yra branginamas belenkiek su pažadu kažką pagerinti kažkada ateityje, nors tie pažadai iš esmės tėra žadėjimas daryti dalykus, kurie tėra einamoji priežiūra, o ne esminis pokytis.
                              Kas yra "naujas autobusas" ?
                              Volvo 7700 "pilkutis" su dvigubu amžiumi nei Isuzu "raudonas išblukęs" vistiek geriau atrodo ir veikia...

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                Čia juokais?
                                Kažkada aš kaip keleivis (1x diena) žinodavau, kad jei pirmoje stotelėje - "žiede" - įlipo vaikas geltona kuprine arba vyras juoda odine striuke - jie išlips stotelėje X tarp miškų. Daugiau ten niekas neišlipa, nes viena troba tėra. Ir kaip forumo dalyvis pasitikrindavau stotelės apyvartą - nu ir rodo ten labai žemi rodikliai.

                                Bet VVT stabdo nuo 70 kmh iki 0, aušina saloną, įgreitėja, kai išleidžia iš stotelės automobiliai vėl iki 70 kmh, tuos 20 metų iki 2025, sustodama nors nevažiuoja ta geltona kuprinė tuo konkrečiu reisu. Nes ji tik kartą į dieną grįžta (jei neserga). Tai vairuotojas, savo reise, visus tuos "miškinius" žino.

                                PS. Kodėl tik 20 metų? Prieš tai nestodavo naglai. Jei nebarbena į Ikaruso duris arba nieko nėra stotelėje. Po to atsirado "tvarka ir lėtumas". Geriau penkiskart miške sustoti, bet nekonkuruoti su automobiliais judėjimo sparta mieste

                                Comment


                                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

                                  Kažkada aš kaip keleivis (1x diena) žinodavau, kad jei pirmoje stotelėje - "žiede" - įlipo vaikas geltona kuprine arba vyras juoda odine striuke - jie išlips stotelėje X tarp miškų. Daugiau ten niekas neišlipa, nes viena troba tėra. Ir kaip forumo dalyvis pasitikrindavau stotelės apyvartą - nu ir rodo ten labai žemi rodikliai.

                                  Bet VVT stabdo nuo 70 kmh iki 0, aušina saloną, įgreitėja, kai išleidžia iš stotelės automobiliai vėl iki 70 kmh, tuos 20 metų iki 2025, sustodama nors nevažiuoja ta geltona kuprinė tuo konkrečiu reisu. Nes ji tik kartą į dieną grįžta (jei neserga). Tai vairuotojas, savo reise, visus tuos "miškinius" žino.

                                  PS. Kodėl tik 20 metų? Prieš tai nestodavo naglai. Jei nebarbena į Ikaruso duris arba nieko nėra stotelėje. Po to atsirado "tvarka ir lėtumas". Geriau penkiskart miške sustoti, bet nekonkuruoti su automobiliais judėjimo sparta mieste
                                  nu čia labai netipinis atvejis kai stotelė egzistuoja dėl vieno namo sakyčiau. Tokiu atveju gal ir galima atsiminti. Bet normaliuose maršrutuose tai to nebus tikrai.

                                  Nestodavo ir ne prie 20 metų, čia tik per kokius 10 paskutinių metų pradėjo laikytis šitos taisyklės. 2012-2014 dažnai tekdavo vakare pavažinėti tai ne kartą yra buve kad pravažiuoja stotelę nes vairuotojas "nepamatė" kad aš prie durų stoviu.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą
                                    Beje, atkreipkite dėmesį, kad JUDU kaip vandens į burną prisisėmę tyli apie VT modal share pokyčius Vilniuje. Savo PR paveiksliukuse ir grafikėliuose deda visokias nuotraukas ir skaičiukus apie tai, kiek VT priemonių naudojama, netgi kiek iš viso keleivių pervežima, bet nė už ką nenori atskleisti VT modalinės kelionių dalies duomenų. Kodėl taip yra, galima nujausti - VT modal share Vilniuje mažėja ir po bilietų pabranginimo tikriausiai kris gana ženkliai privačių auto ir "pavežėjų" naudai. Vilnius jau ir dabar turi vieną mažiausių VT modal share tarp lygintinų ES miestų.
                                    Kaip suprantu, šiandien taryboje Pinelis tiesiai klausė, kaip susijęs bilietų branginimas su siekiu, kad daugiau žmonių persėstų į VT. Atsakymas: reikia daugiau transporto priemonių, daugiau kilometrų, o plėtrai reikia pinigų. Žmonės tiesiog magiškai sušoks į VT, kaip ir iki šiol šoko, viskam gerėjant.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      nu čia labai netipinis atvejis kai stotelė egzistuoja dėl vieno namo sakyčiau. Tokiu atveju gal ir galima atsiminti. Bet normaliuose maršrutuose tai to nebus tikrai.

                                      Nestodavo ir ne prie 20 metų, čia tik per kokius 10 paskutinių metų pradėjo laikytis šitos taisyklės. 2012-2014 dažnai tekdavo vakare pavažinėti tai ne kartą yra buve kad pravažiuoja stotelę nes vairuotojas "nepamatė" kad aš prie durų stoviu.
                                      Tai ir dabar būna. Pvz „grybautojų“ stotelėse Žaliųjų ežerų gatvėse vidury miško.

                                      Comment


                                        Kituose Europos miestuose vienkartiniai bilietai yra gerokai brangesni: Rygoje bilieto kaina yra 1,50 euro, Helsinkyje – nuo 2,95 iki 4,50 euro, o mėnesiniai bilietai šiuose Europos miestuose kainuoja atitinkamai 30 ir 72–118 eurų.
                                        HSL has divided the capital area into four travel zones. Most of Helsinki is in the AB zone. In the AB zone, a single ticket on any mode of municipal transport (good for 80-110 minutes) sells for EUR 3.20. An adult season ticket that grants unlimited travel can be purchased for EUR 60.10 monthly, if you commit for a year [72.10 už 30 parų].
                                        https://www.hsl.fi/en/tickets-and-fares
                                        Greitai palyginau ta proga pagal real GDP – Helsinkio vidurkį atitinkančios kainos būtų, o stebukle, 0.65/1.3 euro už vienkartinius [bet jeigu vienkartinis duoda 90 minučių, tai mažiau ) ir 29.5 mėnesinis 295 už metinį be nuolaidų, paga judu nuolaidas 310. Galima aišku ir GRP paieškoti.

                                        Tai va jums ir 13 metų nedidintos kainos, Judu.
                                        Pagal pirminį projektą, vienkartinio 30 minučių trukmės bilieto kaina pakiltų nuo 0,65 iki 1,25 euro, 60 minučių – nuo 0,90 iki 1,75 euro. Mėnesinio bilieto kaina pabrangtų nuo 26 iki 45 eurų. Metinio bilieto – nuo 275 iki 480 eurų.

                                        Comment


                                          Pas juos kitoks klimatas ir reljefas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X