Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...gubai-36108482
    2025 m. planuojama įsigyti 36 naujus troleibusus, o iki 2027 m. pabaigos senų troleibusų Vilniuje turėtų nebelikti. Anot „Judu“ vadovės, didžiausią kokybės pokytį keleiviai pajaus 2026 m. ketvirtąjį ketvirtį – 2027 m. pradžioje. Ketinama tobulinti kursavimą 46 maršrutais, autobusus leidžiant dažniau ir atvedant arčiau gyvenamų teritorijų, atsiras 7 nauji maršrutai, bus plečiamas greitųjų maršrutų tinklas, įtraukiant naujus maršrutus iš Grigiškių bei vieną žiedinį centrinėje miesto dalyje.
    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

    Comment


      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
      bei vieną žiedinį centrinėje miesto dalyje.
      Gal buvęs 11 troleibuų maršrutas per Laisvės, Narbuto, Konstitucijos, Pylimo, Savanorių gatves Bet ir tokiu atveju, nauji 7 žadami maršrutai, iš kurių 2 yra tas žiedinis?

      Comment


        Iš Grigiškių rodos bus tik vienas maršrutas (nebent kažką praleidau), lyg ir greitasis, kursuojantis kaip 29, tačiau tik iki Gerosios Vilties st. (darant trikampį per Gerosios Vilties g.). Nelabai važiuoju ta kryptimi, tad negaliu pasakyt, kiek tai būtų naudinga. Čia dar klausimas, ar išvis paliks 29 po to.

        O žiedinis – turbūt čia kalba einą apie maršrutą Stotis–Drujos g.–Žalgirio g.–Geležinio Vilko g.–Žemaitės g.–Stotis, privešiantį besiplečiančių Šnipiškių gyventojus visur... išskyrus į patį aplenkiamąjį centrą, kur jie ir norėtų nukeliauti. Kadangi su srautais nesusitvarkančio Olandų žiedo rekonstrukcijos prie Benkunsko tikriausiai nebus, o niekaip kitaip su kamščiais irgi nebus dorojamasi, toks maršrutas stovės kamščiuose visą laiką.

        Dar nepamirškit naujo transporto mazgo prie dabartinės st. Burbiškės. Iš jo bus viengubų elektrinių autobusų maršrutai į Antakalnį ir toliau (Dvarčionis ir Santariškes), važiuojantys tikrai nemažą dalį laiko po troleibusų laidais (jei jų niekas nenukabins), tačiau jais nesinaudojantys... Na, ateities baterijų keitimams finansuoti už bilietus mokėsime 50% ar kiek brangiau.

        Comment


          Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
          Iš Grigiškių rodos bus tik vienas maršrutas (nebent kažką praleidau), lyg ir greitasis, kursuojantis kaip 29, tačiau tik iki Gerosios Vilties st. (darant trikampį per Gerosios Vilties g.). Nelabai važiuoju ta kryptimi, tad negaliu pasakyt, kiek tai būtų naudinga. Čia dar klausimas, ar išvis paliks 29 po to.

          O žiedinis – turbūt čia kalba einą apie maršrutą Stotis–Drujos g.–Žalgirio g.–Geležinio Vilko g.–Žemaitės g.–Stotis, privešiantį besiplečiančių Šnipiškių gyventojus visur... išskyrus į patį aplenkiamąjį centrą, kur jie ir norėtų nukeliauti. Kadangi su srautais nesusitvarkančio Olandų žiedo rekonstrukcijos prie Benkunsko tikriausiai nebus, o niekaip kitaip su kamščiais irgi nebus dorojamasi, toks maršrutas stovės kamščiuose visą laiką.

          Dar nepamirškit naujo transporto mazgo prie dabartinės st. Burbiškės. Iš jo bus viengubų elektrinių autobusų maršrutai į Antakalnį ir toliau (Dvarčionis ir Santariškes), važiuojantys tikrai nemažą dalį laiko po troleibusų laidais (jei jų niekas nenukabins), tačiau jais nesinaudojantys... Na, ateities baterijų keitimams finansuoti už bilietus mokėsime 50% ar kiek brangiau.
          Gal galite pasidalinti iš kur tokia informacija? Ar čia labiau jūsų pasvarstymai?

          Comment


            Ir net rašant straipsnį apsišiko, troleibusų perkama ne 36, o 73, kas yra ~du kart daugiau

            Comment


              O kadaise girdėti planai dėl zoninės kainodaros, tikriausiai, paruseno ir nusimarino?

              Visų argumentų už ar prieš neturiu, bet, prieš kurį laiką perėjus prie laikinių bilietų, važiavimas tapo nervingesnis, nes už tą pačią kainą dienos metu ar vėliau vakare gali būti tikras, kad pagal tvarkaraštį tilpsi, o piko valandomis už tą pačią bilieto kainą ir atstumą važiuosi įsitempęs, kai užsitęsia koks kamštis dėl avarijų, o ir dėl prigrūstumo kelionė mažiau maloni.

              Gal jei būtų atsakingieji pristatę visiškai naują kainodarą, būtų buvę galima sudėlioti skaičius taip, kad iš keleivio už 30 min. atstumą būtų pasiimama didesnė suma, o žmogui tai neatrodytų kaip tiesmukiškiausias kainos dvigubinimas.
              Abrikosai mus išgelbės. ~

              Comment


                Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

                Gal galite pasidalinti iš kur tokia informacija? Ar čia labiau jūsų pasvarstymai?
                Buvo rinkos konsultacijoje dėl naujų vežėjų pirkimo ir maršrutų paketai: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.lt/app/rfq/publicpurchase_docs.asp?PID=783476

                Comment


                  Parašė Lucario Rodyti pranešimą
                  O kadaise girdėti planai dėl zoninės kainodaros, tikriausiai, paruseno ir nusimarino?

                  Visų argumentų už ar prieš neturiu, bet, prieš kurį laiką perėjus prie laikinių bilietų, važiavimas tapo nervingesnis, nes už tą pačią kainą dienos metu ar vėliau vakare gali būti tikras, kad pagal tvarkaraštį tilpsi, o piko valandomis už tą pačią bilieto kainą ir atstumą važiuosi įsitempęs, kai užsitęsia koks kamštis dėl avarijų, o ir dėl prigrūstumo kelionė mažiau maloni.

                  Gal jei būtų atsakingieji pristatę visiškai naują kainodarą, būtų buvę galima sudėlioti skaičius taip, kad iš keleivio už 30 min. atstumą būtų pasiimama didesnė suma, o žmogui tai neatrodytų kaip tiesmukiškiausias kainos dvigubinimas.
                  Tie planai atėjo netinkamiausiu metu, kartu su neapgalvotu leptelėjimu, kad kaskart reikės įlipus žymėtis bilietą naujuosiuose komposteriuose. Kilus pasipiktinimui (berods ir Šimašius pasisakė net), visko greitai buvo atsisakyta. O apskritai ten nebuvo labai apgalvota, Santariškės (įskaitant ir ligonines) buvo pasmerktos tapti priemiesčio zona. Ir šiaip, jeigu priemiesčiuose būtų padidinta bilietų kaina, ar padidėtų paskatos naudotis VT? Kažkaip nemanyčiau. Manau bilietų zonos geriausiai veiktų kalbant apie rajono transporto integravimą į bendrą sistemą.

                  Comment


                    VVT ir toliau išliks socialinėms grupėms ir entuziastams. Socialinės grupės - neturiu teisių, dirbu už minimalią, pensininkas, moksleivis.

                    Maršrutų pardavinėjimas privedė prie to, kad užregistravus problemą, kad naujas maršrutas labai išpopuliarėjo ir pradinukas netelpa viduryje maršruto į mokyklą nuvykti autobusu, per "tvarkau miestą" atrašo, kad "sutartis galioja ilgai, vežėjas neturi daugiau autobusų ir sutankinti sutarties galiojimo laikotarpiu nėra galimybių".

                    Tai neBEsiaurinkite gatvių tuomet prie to ir juda VMSA.

                    Comment


                      Kažkur skaityta mintis:

                      Viešasis transportas pas mus yra padarytas ne tam, kad būtų patogiau, greičiau negu automobiliu nuvažiuoti, o tam, kad tie, kurie automobilio neturi, galėtų bent kažkaip pasiekti tikslą.

                      Comment


                        Parašė Lucario Rodyti pranešimą
                        O kadaise girdėti planai dėl zoninės kainodaros, tikriausiai, paruseno ir nusimarino?

                        Visų argumentų už ar prieš neturiu, bet, prieš kurį laiką perėjus prie laikinių bilietų, važiavimas tapo nervingesnis, nes už tą pačią kainą dienos metu ar vėliau vakare gali būti tikras, kad pagal tvarkaraštį tilpsi, o piko valandomis už tą pačią bilieto kainą ir atstumą važiuosi įsitempęs, kai užsitęsia koks kamštis dėl avarijų, o ir dėl prigrūstumo kelionė mažiau maloni.

                        Gal jei būtų atsakingieji pristatę visiškai naują kainodarą, būtų buvę galima sudėlioti skaičius taip, kad iš keleivio už 30 min. atstumą būtų pasiimama didesnė suma, o žmogui tai neatrodytų kaip tiesmukiškiausias kainos dvigubinimas.
                        Tai kad zoninėj kainodaroj bilietai irgi turi galiojimą laike ir pastrigus į kamštį reiktų galvoti apie laiką. Nebent per bilieto galiojimo laiką reikia padaryti check-in ir gali užbaigti maršrutą iki galo savo zonoje, bet tam būtinas check-in, kuris manęs visai nežavi. Plius jeigu reikia persėsti ir tavo zoninis bilietas dėl didelio kamščio baigiasi, tai irgi neveikia. Anyway, konkrečiai jūsų situacijoje check-in spręstų problemą, o ne zoninė kainodara.
                        Blogiausia su zonine nuolatiniams VT keleiviams, nes pvz kaip kad rodė kur Pilaitė ir Santariškės buvo II zonoj ir nusiperki 30 dienų I zonos bilietą (nes gyveni I zonoj) ir dar važiuojant pas draugą į Pilaitę turi pirkti papildomą bilietą. Visiškas WTF.

                        Aišku zoninė veiktų, jeigu prie Vilniaus tinklo būtų prijuntgtas Vilniaus, Trakų ir kiti aplinkiniai rajonai (priemiestinių maršrutų, traukinių maršrutai). Tada būtų logikos ir patogumo.

                        Comment


                          Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
                          Iš Grigiškių rodos bus tik vienas maršrutas (nebent kažką praleidau), lyg ir greitasis, kursuojantis kaip 29, tačiau tik iki Gerosios Vilties st. (darant trikampį per Gerosios Vilties g.). Nelabai važiuoju ta kryptimi, tad negaliu pasakyt, kiek tai būtų naudinga. Čia dar klausimas, ar išvis paliks 29 po to.
                          Kažkaip nematau didelės prasmės ir pokyčio. A29 ir taip de fakto greitasis. Na išmes gal porą stotelių kaip Kauno pl. ar Vandenvala ir tiek?

                          Jeigu padarytų shortcut-ą per Tūkstantmečio g. tarp oro uosto ir gyvenamųjų rajonų, tuomet žymiai pagerintų susiekimą tame miesto kampe.


                          Comment


                            Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

                            Nezinau kaip Vilniaus miestas gali sau leisti kelti kaina ir ant tiek pabranginti VT susisiekimo kainas. Vokietijoje gali Deutschland Ticket uz panasia kaina nusipirkti i tas menesinis bilietas galioja visoje Vokietijoje isskyrus ICE highspeed traukinius. Absurdas.
                            Akivaizdžiai VMS per daug išleidžia pinigų, bet turi per mažai pajamų. Tačiau net nebandoma atrasti naujų šaltinių finansavimui gauti, pvz. - viso miesto viešų stovėjimo vietų apmokestinimas.

                            Tuo pačiu pas mus gana maža dalis skiriama viešąjam transportui. Galima paimti pvz. Varšuva, kur viešojo transporto paslaugoms (įskaitant autobusus, tramvajus, metro, geležinkelį miesto ir priemiesčio zonoje) 2024 m. finansuoti buvo skirta ~992 mln. eur. Jeigu lyginti, kad Varšuvos metropoliteno gyventojų skaičius yra apie 3,3 mln. žmonių, o Vilniaus - atitinkamai >800 tūkst., tai praktiškai 4 kartų skirtumas. O finansavimo skirtumas daugiau nei 8 kartai (Vilnius 2024 m. ~ 118 mln. eur).
                            Taigi galima lengvai pasidaryti išvadą, kad norint Vilniuje turėti Vakarų Europos lygio viešąjį transportą, finansavimas turėtų būti bent 2x didesnis, nei yra dabar. Ir tas finansavimas turėtų būti ne per bilietus, nes keleivių skaičius tiek nepadidės. Varšuvoje iš bilietų padengiama berods 29 proc. kaštų, kai pas mus (pagal Creatum įdėtą grafiką) > 33 proc.

                            Comment


                              Užsienio miestų biudžetų struktūra labai stipriai skiriasi priklausomai nuo finansuojamų funkcijų.
                              Pas mus neproporcingai didžiulė išlaidų dalis eina socialinėm reikmėm ir dalinai švietimui, sveikatos apsaugai.

                              Kažkur mačiau, kad parkavimo pelnas yra labai menkas ir vos dengia savo pačio administravimą ir tvarkymą.

                              Comment


                                Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                Labai įdomus grafikas. Planuojama, kad nuo 2027 m. išlaidos VT padidės >100 mln. lyginant su pernai. Čia kas tiek papildomai kainuos? Valtelių aptarnavimas gal? Nes DU tikrai daugiau nei 2x nepadidės per porą-trejetą metų. O po 50-70 naujų transporto priemonių kasmet irgi nepirks iš einamojo biudžeto.
                                1. Bus trečdaliu plečiamas VT (ir nauji maršrutai ir smarkiai dažninami esami);
                                2. Bus perkama (įskaitant konkursus privatiems vežėjams) 824 naujos transporto priemonės.

                                Comment


                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                  Akivaizdžiai VMS per daug išleidžia pinigų, bet turi per mažai pajamų. Tačiau net nebandoma atrasti naujų šaltinių finansavimui gauti, pvz. - viso miesto viešų stovėjimo vietų apmokestinimas.

                                  Tuo pačiu pas mus gana maža dalis skiriama viešąjam transportui. Galima paimti pvz. Varšuva, kur viešojo transporto paslaugoms (įskaitant autobusus, tramvajus, metro, geležinkelį miesto ir priemiesčio zonoje) 2024 m. finansuoti buvo skirta ~992 mln. eur. Jeigu lyginti, kad Varšuvos metropoliteno gyventojų skaičius yra apie 3,3 mln. žmonių, o Vilniaus - atitinkamai >800 tūkst., tai praktiškai 4 kartų skirtumas. O finansavimo skirtumas daugiau nei 8 kartai (Vilnius 2024 m. ~ 118 mln. eur).
                                  Taigi galima lengvai pasidaryti išvadą, kad norint Vilniuje turėti Vakarų Europos lygio viešąjį transportą, finansavimas turėtų būti bent 2x didesnis, nei yra dabar. Ir tas finansavimas turėtų būti ne per bilietus, nes keleivių skaičius tiek nepadidės. Varšuvoje iš bilietų padengiama berods 29 proc. kaštų, kai pas mus (pagal Creatum įdėtą grafiką) > 33 proc.
                                  Tai kad grafike 29%, o ne >33%

                                  Aš tai nesuprantu kam tiek parkių dėl 16€ per mėnesį. Geriau su šiuo kainų pokyčiu dar didesnį spaudimą tramvajui daryti. Nes 29 ar 44€ mažai aktualu, o išjudinti tramą būtina.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    1. Bus trečdaliu plečiamas VT (ir nauji maršrutai ir smarkiai dažninami esami);
                                    2. Bus perkama (įskaitant konkursus privatiems vežėjams) 824 naujos transporto priemonės.
                                    Finansavimas artės prie sumos, kuri proporcingai būtų skiriama tos pačios Varšuvos, bet ten be mūsų autobusų/troleibusų dar yra tramvajus, metro ir miesto geležinkelio linijos. O pas mus viskas bus daroma tik pačiu pigiausiu ir primityviausiu būdu - paleidžiant autobusus, kurie nereikalauja jokių papildomų infrastruktūros išlaikymo kaštų. Sakyčiau tokia mūsų VT plėtra neproporcingai brangiai kainuojanti.

                                    Parašė Horn Rodyti pranešimą

                                    Tai kad grafike 29%, o ne >33%

                                    Aš tai nesuprantu kam tiek parkių dėl 16€ per mėnesį. Geriau su šiuo kainų pokyčiu dar didesnį spaudimą tramvajui daryti. Nes 29 ar 44€ mažai aktualu, o išjudinti tramą būtina.
                                    Taip, mano klaida. Pažiūrėjau į mln., o ne procentus
                                    Čia gal ne tiek parke dėl brangimo, bet noras suprasti kur bus padėti tie pinigai ir kaip gerės transportas. Jeigu nebus troleibusų linijų plėtros (kai deklaruojama jog vis daugiau transporto bus elektrinis), tai tiesiog nusivylimas, nes mokėsime daugiau nei kiti, bet gausime prastesnio lygio servisą.

                                    Comment


                                      Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                      Finansavimas artės prie sumos, kuri proporcingai būtų skiriama tos pačios Varšuvos, bet ten be mūsų autobusų/troleibusų dar yra tramvajus, metro ir miesto geležinkelio linijos. O pas mus viskas bus daroma tik pačiu pigiausiu ir primityviausiu būdu - paleidžiant autobusus, kurie nereikalauja jokių papildomų infrastruktūros išlaikymo kaštų. Sakyčiau tokia mūsų VT plėtra neproporcingai brangiai kainuojanti.
                                      Gal atsakymas slypi šiose detalėse (mano spėjimas):
                                      • Vilnius plės ir dažnins maršrutus, t.y. reikalingi nauji dideli įsigijimai, infrastruktūros plėtra ir vairuotojai, kas yra by default brangiau negu palaikymas/kasmetinis nedidelis atnaujinimas esamų transporto priemonių;
                                      • gal autobusų ir troleibusų palaikymas apskritai yra brangesnis reikalas negu metro ar tramvajaus (kalbu grynai apie operavimo kaštus), jau nekalbant apie reikalingą personalą (vairuotojai)
                                      Kitų priežasčių gali ir pats paieškot gi

                                      Comment


                                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                        Gal atsakymas slypi šiose detalėse (mano spėjimas):
                                        • Vilnius plės ir dažnins maršrutus, t.y. reikalingi nauji dideli įsigijimai, infrastruktūros plėtra ir vairuotojai, kas yra by default brangiau negu palaikymas/kasmetinis nedidelis atnaujinimas esamų transporto priemonių;
                                        • gal autobusų ir troleibusų palaikymas apskritai yra brangesnis reikalas negu metro ar tramvajaus (kalbu grynai apie operavimo kaštus), jau nekalbant apie reikalingą personalą (vairuotojai)
                                        Kitų priežasčių gali ir pats paieškot gi
                                        Na ir kas iš to, kad padažnins maršrutus? Tada vietoj 5 vieno maršruto transporto priemonių kamštyje pastrigs 7, ir vietoj 3-4 vnt. traukinių važiuos po 4-5 su pusvalandžio tarpu iki kito.

                                        Comment


                                          Numatyta berods 30 km naujų A juostų tame pačiame laikotarpyje,

                                          Comment

                                          Working...
                                          X