Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Mane labiau domina kitas klausimas - kaip bus vėl uždedami ūsai, vėl užvažiavus ant tinklo? Ar rankomis, ar yra kokios automatizuotos sistemos?
    Stotelėje įrengiami nukreipėjai ūsams - apverstos V formos 'stogeliai' virš kiekvieno laido. Vairuotojas turi sustoti +- 0,5m nuo reikiamo taško. Bet niekas netrukdo gaudykles padaryti ilgesnes ar daugiau.

    Comment


      Dyzeliniai miesto vidaus autobusai praktiskai visiskai isbaninti jau nuo 2030 metu visoje ES (Su nedidelem isimtim), kurios dalis yra ir Vilniaus (su tokiu viesuoju lengva ta pamirsti), tad bet koks dyzeliuko paleidimas Basanaviciaus ar Pylimo gatve gali but nebent labai laikinas

      Comment


        Parašė TIME Rodyti pranešimą
        Dyzeliniai miesto vidaus autobusai praktiskai visiskai isbaninti jau nuo 2030 metu visoje ES (Su nedidelem isimtim), kurios dalis yra ir Vilniaus (su tokiu viesuoju lengva ta pamirsti), tad bet koks dyzeliuko paleidimas Basanaviciaus ar Pylimo gatve gali but nebent labai laikinas
        Ne visai. 2030 m. siekiama sumažinti emisijas 90 proc., o 2035 - uždrausti naujų dyzelinių autobusų pardavimą. Vilnius su savo troleibusais turėtų neblogai atrodyti ES lygiu, tad neblogai būtų dar vieną partiją dyzelinių hibridų užsipirkti, kad visiškai atnaujinti autobusų parką.

        Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.

        Comment


          Parašė eigh Rodyti pranešimą

          Ne visai. 2030 m. siekiama sumažinti emisijas 90 proc., o 2035 - uždrausti naujų dyzelinių autobusų pardavimą. Vilnius su savo troleibusais turėtų neblogai atrodyti ES lygiu, tad neblogai būtų dar vieną partiją dyzelinių hibridų užsipirkti, kad visiškai atnaujinti autobusų parką.

          Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.
          Kaip kitaip sumazinti emisijas 90proc jei ne pakeisti praktiskai visus dyzelius, paliekant isimti kokiam priemiescio marsrutui kur truksta ikrovimo infrastrukturos? O 2040 metais ju turi nelikti VISISKAI. 2035 metu nauju pardavimu banas tai lengvisiems automobiliams

          Comment


            Parašė TIME Rodyti pranešimą

            Kaip kitaip sumazinti emisijas 90proc jei ne pakeisti praktiskai visus dyzelius, paliekant isimti kokiam priemiescio marsrutui kur truksta ikrovimo infrastrukturos? O 2040 metais ju turi nelikti VISISKAI. 2035 metu nauju pardavimu banas tai lengvisiems automobiliams
            Na ne, 2035 autobusams.

            Under the agreement, new urban buses must cut emissions entirely from 2035 – a stipulation that will see diesel-powered city buses permanently phased out. An interim target of 90% was included for 2030.

            https://www.euractiv.com/section/fre...s-on-eu-roads/
            O tie 90 proc. irgi skaičiuojami ne visai taip tiesmukai - reikia žiūrėti kokie metai lyginami, kas įeina į skaičiavimą ir t. t. Nėra taip, kad reikia 90 proc. dyzelinių autobusų staiga pakeisti elektriniais, nes tai reikštų, kad šimtai miestų Europoje staiga praktiškai vienu metu turėtų pirkti tūkstančius elektrinių autobusų. O mūsų miestuose, kaip ir minėjau, yra dar ir troleibusai, kurie turėtų gerinti VT taršos statistiką.

            Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.

            Comment


              Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
              Deja, Meiželytė nepaneigė, kad bus naikinamas kontaktinis tinklas Basanavičiaus g. O vis norėdavau tikėti, kad čia tik pletkai.

              https://www.facebook.com/share/p/yrV9LbYdaRcDa7U6/
              Galimai nuimsim "nes bus geriau vaizdui"... Vilniuje reikia pagaliau patraukti nuo vaizdo visus "estetus" (pagrinde architektus kuriems vizualus aspektas yra viskas jų profesijoje). Tokiems didžiausias susirūpinimas mieste yra juoda stulpų spalva ir "estetikai" trukdantys laidai, o ne transporto sistemos kokybė.

              Comment


                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                O kas būtų blogai jei panaikintų? Perkami troleibusai gali 20 km nuvažiuoti autonomine eiga, tai jie niekur nedingtų, tik a) būtų švaresnė vizualinė erdvė b) nereikėtų tvirtinti kontaktinio tinklo prie paveldo pastatų, taip juos pamažu ardant.
                Kaip suprasti, kas būtų blogai jei panaikintu? Jį reikia plėsti, ne naikinti. įdomu, kaip tie troleibusai autonomine eiga nuvažiuos po 30 metų. Juk troleibusus atnaujinti užtrunkai ilgiau.

                O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.

                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                Nu kodėl taip pesimistiškai?
                Pažiūrėk kas darosi su VT paskutinius 15 metų ir pamatysi kad čia labiau optimistiškai.

                Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                Elektromobilių baterijoms dabar duodama daugiau nei 10 metų garantijos, o čia gi jiems nereikia net dešimtadalio jų resurso Basanavičiaus gatvės pravažiavimui (ji iš viso 1km ilgio). Mane labiau domina kitas klausimas - kaip bus vėl uždedami ūsai, vėl užvažiavus ant tinklo? Ar rankomis, ar yra kokios automatizuotos sistemos?
                Kiek elektormobilių iškrauna bateriją kas valandą ir baterija nepasensta 30 metų?

                Kiek teko kitur matyti tai automatiškai uždedami sekančioje stotelėje.


                Parašė eigh Rodyti pranešimą
                7 troleibuso pratęsimas iki Fabijoniškių per Perkūnkiemį galėtų būti pirmasis testas. Atkarpa trumpa, infrastruktūra yra - pirmyn
                Ten kaip minimum reikėtu pratesti kontaktinį tinklą. Juk maršruto reikės ten permanentiškai. Deja geriausia ką savivaldybė sugebėjo išstenėti į 17 000 gyventojų turintį rajoną tai autobusą važiuojantį kas pusvalandį.

                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                  Ten kaip minimum reikėtu pratesti kontaktinį tinklą. Juk maršruto reikės ten permanentiškai. Deja geriausia ką savivaldybė sugebėjo išstenėti į 17 000 gyventojų turintį rajoną tai autobusą važiuojantį kas pusvalandį.
                  Tai juk tam ir perka troleibusus su autonomine eiga - kad tokiems pratęsimams nereiktų kontaktinio tinklo.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                    Kaip suprasti, kas būtų blogai jei panaikintu? Jį reikia plėsti, ne naikinti.
                    Jį reikia naikinti, jei tai netrukdo funkcionalumui. Nes tai yra vizualinė tarša ir tą neigti kvaila. Gal miegamuosiuose rajonuose ir ne tokia svarbi (ten nelabai yra į ką žiūrėti), bet centrinėje miesto dalyje, kur jis užstoja fasadus, jam tikrai ne vieta.


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                    įdomu, kaip tie troleibusai autonomine eiga nuvažiuos po 30 metų. Juk troleibusus atnaujinti užtrunkai ilgiau.
                    Tai gal nereikia apsileisti ir troleibusus keisti kartą į 30 metų? Kitas dalykas kad netikiu, kad nebus galima atnaujinti atskirai baterijos, nekeičiant troleibuso. Mūsų troleibusai, beje, taip pat nėra tokie patys kaip iškeliavo iš gamyklos 1985-tais, jie buvo ne kartą atnaujinti, tame tarpe pakeičiant salono kėdes ir perdažant konstrukcijas. Neabejoju kad ir varikliai buvo ne kartą keisti/tvarkyti - kad ir koks elektros variklis ilgaamžis, bet 35 metus be įsikišimo vežti kažin ar sugeba.

                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą


                    O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.
                    Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.

                    Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:

                    https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
                    https://maps.app.goo.gl/WHNaPAJnYY8KYLWJ6
                    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2024.06.21, 11:20.

                    Comment


                      Parašė eigh Rodyti pranešimą

                      Tai juk tam ir perka troleibusus su autonomine eiga - kad tokiems pratęsimams nereiktų kontaktinio tinklo.
                      Tai kad susidaro įspūdis, kad perka ne dėl maršrutų panaikinimo, o tam, kad galėtų išmontuot kontaktinį tinklą senamiesty.

                      Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                      Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.

                      https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
                      https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
                      Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.

                      Comment


                        Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
                        Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
                        Dėl Rygos nežinau, ten su viešuoju mažai važinėjau. O dėl Varšuvos tai labai keistai skamba, kai troleibusai niekaip nekonkuruoja su metro.

                        Comment


                          Parašė eigh Rodyti pranešimą

                          Na ne, 2035 autobusams.



                          O tie 90 proc. irgi skaičiuojami ne visai taip tiesmukai - reikia žiūrėti kokie metai lyginami, kas įeina į skaičiavimą ir t. t. Nėra taip, kad reikia 90 proc. dyzelinių autobusų staiga pakeisti elektriniais, nes tai reikštų, kad šimtai miestų Europoje staiga praktiškai vienu metu turėtų pirkti tūkstančius elektrinių autobusų. O mūsų miestuose, kaip ir minėjau, yra dar ir troleibusai, kurie turėtų gerinti VT taršos statistiką.

                          Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.
                          Nuo 2030 metu. Tie 90proc, o ne 100proc buvo susitarta, nes daug miestu i biometano autobusus investavo, jokiu budu ne kad dyzeliniai galetu likti ir jokiu budu ne miestu centruose

                          Comment


                            Parašė sindiktas Rodyti pranešimą

                            <...>
                            Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
                            Ne. Ten padaryta kaip normaliose šalyse: elektrobusas keičia seną susidėvėjusį dyzelį.
                            Daugiau mano nuotraukų >>
                            Mano rajonas ir apylinkės >>

                            Comment


                              Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
                              Varšuvoj, Prahoj yra viešojo transporto stuburas - metro ir tramvajai kurie skirti pervežti didelį kiekį žmonių ir greitai. Rygoj, kiek žinau, yra smarkai modernizuojamas tramvajų tinklas, kuris sudarys naują VT stubura. Elektriniai ir visi kiti egzotiniai (vandeniliu varomi) autobusai ten naudojami tik kaip užpildantys VT tarpus, tik ten kur metro ar tramvajaus bėgiai nesiekia.

                              Kodėl taip? Todėl, kad elektrinių autobusų talpa yra mažesnė. Dėl didelės baterijos salone yra mažiau vietos, tai pat krovimo laikas atima iš operacinio pajėgumo (operational capacity) - kol autobusas kraunamas, jis važiuoti negali. Todėl maršrutuose, kur reikia autobusą paleist kas 5min. piko metu tai neveikia. Nėra problema, kai miestas turi metro ar tramvajus, o elektriniai autobusai naudojami tik kaip papildantis pagrindinius maršrutus pajėgumas - 1 autobusas, kas 15 - 20 minučių talpinantis 40 keleivių.

                              Vilniuj, kažkodėl viskas apverčiama aukštyn kojom. Pylimo g., miesto centre, kur VT apkrovimas didžiausias, troleibusai naudos baterijas. Naujų troleibusų salone mažiau vietos. Nuotraukose matose, kad galinių sėdynių nėra. Apie pasikrovimą nuo tinklo dar nėra aišku kaip tai veiks žiemą, apledėjusiais laidais. Plius kontaktinis tinklas mūsų senas ir manau tikrai reiks dakrovinėti maršruto gale. Dėl to manau bendra maršruto talpa sumažės. Nebūtų problemos, jei baterijos būtų naudojamos maršruto pratęsimui, bet dabar viskas atvirkščiai. Gal mūsų VT didmeistriai geriau supranta, nei bendra pasaulinė praktika.

                              Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:
                              Stulpai yra didžiausia problema, o ne laidai. Milane, Ženevoj ir net Rygoj mieste kontaktinis tinklas yra pakabinamas ant pastatų sienų ir tai kažkodėl nėra problema:

                              Vaizdas Rygoje su troleibusų laidais https://maps.app.goo.gl/oezjdtimRZaQCxHdA
                              Vaizdas Vilniuje su stulpais ir laidas https://maps.app.goo.gl/HEHZp8sWB5WJ2VPT7

                              Estetiškai daug geriau atrodo lygūs šaligatviai ir tiesios gatvės. Jei rūpi vizualinė tarša reikėtų pradėti nuo šaligatvių ir gatvių tvarkymo, bei stulpų ir stulpelių naikinimo. Elektriniai autobusai mažai kuo pagelbės, čia tiesiog sumalamos kelios problemos į vieną.
                              Paskutinis taisė sauletasmiestas; 2024.06.21, 13:53.

                              Comment



                                Parašė sindiktas Rodyti pranešimą

                                Tai kad susidaro įspūdis, kad perka ne dėl maršrutų panaikinimo, o tam, kad galėtų išmontuot kontaktinį tinklą senamiesty.
                                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                                Galimai nuimsim "nes bus geriau vaizdui"... Vilniuje reikia pagaliau patraukti nuo vaizdo visus "estetus" (pagrinde architektus kuriems vizualus aspektas yra viskas jų profesijoje). Tokiems didžiausias susirūpinimas mieste yra juoda stulpų spalva ir "estetikai" trukdantys laidai, o ne transporto sistemos kokybė.
                                Pritariu. Vizualinė tarša egzistuoja, bet tai yra n-tosios eilės problema. VT apgailėtinas, iš esmės jo vystymas baigėsi sovietmečio pabaigoje, o per 30 metų Vilnius išsiplėtė, atsirado nauji rajonai, nauji traukos taškai, smarkiai padidėjo kamščiai, vis daugiau žmonių persėdo į automobilius... Bet atrodo, kad tai rūpi tik saujelei entuziastų. Tai va kai šitas problemas išspręsim, tada bus galima ir vizualine tarša rūpintis. Bet pas mus viskas daroma nuo antro galo, nes stadionas svarbiau.
                                Lietuva visiems.

                                Comment


                                  "Vilniaus vizualinė tarša yra troleibusai su savo laidais, dėl to reikia juos naikinti ir keisti batarkėmis ant ratų." Kokiu pačiuožusiu estetikos egzpertu reikia būti, kad rimtu veidu pasakyti šitą frazę, kai realiai ta gatvė atrodo taip - fotkinta prieš mėnęsį. Tikroji vizualinė tarša pažymėta raudonai.

                                  Click image for larger version

Name:	vizualine_tarsa.jpg
Views:	390
Size:	655,8 kB
ID:	2137501

                                  Comment


                                    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                                    Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
                                    Jie važinėja pratęsiant ir kuriant naujus maršrutus, o ne išardant senas atkarpas ir jomis važiuojant autonomine.
                                    Paskutinis taisė bimbam; 2024.06.21, 14:50.

                                    Comment


                                      Durnus sprendimus reikia stabdyti, kol nevėlu. Kam galima rašyti argumentus prieš KT išmontavimą?

                                      Comment


                                        Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
                                        Durnus sprendimus reikia stabdyti, kol nevėlu. Kam galima rašyti argumentus prieš KT išmontavimą?
                                        Sportloto.

                                        Vilniaus VT spendimai priimami per "man taip atrodo" požiūrį.

                                        Comment


                                          Arba išsikovot kompromisą. Išmontuoti Basanavičiaus g. jei jau taip kažkam ir valdžiai kliūna, bet pratęsti KT iki Kaimelio žiedo. Stulpai jau yra, o KT ilgis būtų bene identiškas Basanavičiaus g.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X