Parašė Maalinauskas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė TIME Rodyti pranešimąDyzeliniai miesto vidaus autobusai praktiskai visiskai isbaninti jau nuo 2030 metu visoje ES (Su nedidelem isimtim), kurios dalis yra ir Vilniaus (su tokiu viesuoju lengva ta pamirsti), tad bet koks dyzeliuko paleidimas Basanaviciaus ar Pylimo gatve gali but nebent labai laikinas
Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Ne visai. 2030 m. siekiama sumažinti emisijas 90 proc., o 2035 - uždrausti naujų dyzelinių autobusų pardavimą. Vilnius su savo troleibusais turėtų neblogai atrodyti ES lygiu, tad neblogai būtų dar vieną partiją dyzelinių hibridų užsipirkti, kad visiškai atnaujinti autobusų parką.
Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.
Comment
-
Parašė TIME Rodyti pranešimą
Kaip kitaip sumazinti emisijas 90proc jei ne pakeisti praktiskai visus dyzelius, paliekant isimti kokiam priemiescio marsrutui kur truksta ikrovimo infrastrukturos? O 2040 metais ju turi nelikti VISISKAI. 2035 metu nauju pardavimu banas tai lengvisiems automobiliams
Under the agreement, new urban buses must cut emissions entirely from 2035 – a stipulation that will see diesel-powered city buses permanently phased out. An interim target of 90% was included for 2030.
https://www.euractiv.com/section/fre...s-on-eu-roads/
Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.
Comment
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimąDeja, Meiželytė nepaneigė, kad bus naikinamas kontaktinis tinklas Basanavičiaus g. O vis norėdavau tikėti, kad čia tik pletkai.
https://www.facebook.com/share/p/yrV9LbYdaRcDa7U6/
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąO kas būtų blogai jei panaikintų? Perkami troleibusai gali 20 km nuvažiuoti autonomine eiga, tai jie niekur nedingtų, tik a) būtų švaresnė vizualinė erdvė b) nereikėtų tvirtinti kontaktinio tinklo prie paveldo pastatų, taip juos pamažu ardant.
O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąNu kodėl taip pesimistiškai?
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąElektromobilių baterijoms dabar duodama daugiau nei 10 metų garantijos, o čia gi jiems nereikia net dešimtadalio jų resurso Basanavičiaus gatvės pravažiavimui (ji iš viso 1km ilgio). Mane labiau domina kitas klausimas - kaip bus vėl uždedami ūsai, vėl užvažiavus ant tinklo? Ar rankomis, ar yra kokios automatizuotos sistemos?
Kiek teko kitur matyti tai automatiškai uždedami sekančioje stotelėje.
Parašė eigh Rodyti pranešimą7 troleibuso pratęsimas iki Fabijoniškių per Perkūnkiemį galėtų būti pirmasis testas. Atkarpa trumpa, infrastruktūra yra - pirmyn
- 3 patinka
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąTen kaip minimum reikėtu pratesti kontaktinį tinklą. Juk maršruto reikės ten permanentiškai. Deja geriausia ką savivaldybė sugebėjo išstenėti į 17 000 gyventojų turintį rajoną tai autobusą važiuojantį kas pusvalandį.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Kaip suprasti, kas būtų blogai jei panaikintu? Jį reikia plėsti, ne naikinti.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
įdomu, kaip tie troleibusai autonomine eiga nuvažiuos po 30 metų. Juk troleibusus atnaujinti užtrunkai ilgiau.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.
Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:
https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
https://maps.app.goo.gl/WHNaPAJnYY8KYLWJ6Paskutinis taisė Maalinauskas; 2024.06.21, 11:20.
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Tai juk tam ir perka troleibusus su autonomine eiga - kad tokiems pratęsimams nereiktų kontaktinio tinklo.
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
- 3 patinka
Comment
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimąBet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Na ne, 2035 autobusams.
O tie 90 proc. irgi skaičiuojami ne visai taip tiesmukai - reikia žiūrėti kokie metai lyginami, kas įeina į skaičiavimą ir t. t. Nėra taip, kad reikia 90 proc. dyzelinių autobusų staiga pakeisti elektriniais, nes tai reikštų, kad šimtai miestų Europoje staiga praktiškai vienu metu turėtų pirkti tūkstančius elektrinių autobusų. O mūsų miestuose, kaip ir minėjau, yra dar ir troleibusai, kurie turėtų gerinti VT taršos statistiką.
Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.
Comment
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
<...>
Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
- 5 patinka
Comment
-
Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
Kodėl taip? Todėl, kad elektrinių autobusų talpa yra mažesnė. Dėl didelės baterijos salone yra mažiau vietos, tai pat krovimo laikas atima iš operacinio pajėgumo (operational capacity) - kol autobusas kraunamas, jis važiuoti negali. Todėl maršrutuose, kur reikia autobusą paleist kas 5min. piko metu tai neveikia. Nėra problema, kai miestas turi metro ar tramvajus, o elektriniai autobusai naudojami tik kaip papildantis pagrindinius maršrutus pajėgumas - 1 autobusas, kas 15 - 20 minučių talpinantis 40 keleivių.
Vilniuj, kažkodėl viskas apverčiama aukštyn kojom. Pylimo g., miesto centre, kur VT apkrovimas didžiausias, troleibusai naudos baterijas. Naujų troleibusų salone mažiau vietos. Nuotraukose matose, kad galinių sėdynių nėra. Apie pasikrovimą nuo tinklo dar nėra aišku kaip tai veiks žiemą, apledėjusiais laidais. Plius kontaktinis tinklas mūsų senas ir manau tikrai reiks dakrovinėti maršruto gale. Dėl to manau bendra maršruto talpa sumažės. Nebūtų problemos, jei baterijos būtų naudojamos maršruto pratęsimui, bet dabar viskas atvirkščiai. Gal mūsų VT didmeistriai geriau supranta, nei bendra pasaulinė praktika.
Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:
Vaizdas Rygoje su troleibusų laidais https://maps.app.goo.gl/oezjdtimRZaQCxHdA
Vaizdas Vilniuje su stulpais ir laidas https://maps.app.goo.gl/HEHZp8sWB5WJ2VPT7
Estetiškai daug geriau atrodo lygūs šaligatviai ir tiesios gatvės. Jei rūpi vizualinė tarša reikėtų pradėti nuo šaligatvių ir gatvių tvarkymo, bei stulpų ir stulpelių naikinimo. Elektriniai autobusai mažai kuo pagelbės, čia tiesiog sumalamos kelios problemos į vieną.Paskutinis taisė sauletasmiestas; 2024.06.21, 13:53.
- 11 patinka
Comment
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
Tai kad susidaro įspūdis, kad perka ne dėl maršrutų panaikinimo, o tam, kad galėtų išmontuot kontaktinį tinklą senamiesty.Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Galimai nuimsim "nes bus geriau vaizdui"... Vilniuje reikia pagaliau patraukti nuo vaizdo visus "estetus" (pagrinde architektus kuriems vizualus aspektas yra viskas jų profesijoje). Tokiems didžiausias susirūpinimas mieste yra juoda stulpų spalva ir "estetikai" trukdantys laidai, o ne transporto sistemos kokybė.
Lietuva visiems.
- 5 patinka
Comment
-
"Vilniaus vizualinė tarša yra troleibusai su savo laidais, dėl to reikia juos naikinti ir keisti batarkėmis ant ratų." Kokiu pačiuožusiu estetikos egzpertu reikia būti, kad rimtu veidu pasakyti šitą frazę, kai realiai ta gatvė atrodo taip - fotkinta prieš mėnęsį. Tikroji vizualinė tarša pažymėta raudonai.
- 22 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąLabai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.Paskutinis taisė bimbam; 2024.06.21, 14:50.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimąDurnus sprendimus reikia stabdyti, kol nevėlu. Kam galima rašyti argumentus prieš KT išmontavimą?
Vilniaus VT spendimai priimami per "man taip atrodo" požiūrį.
- 2 patinka
Comment
Comment