Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Bet kam to reikia, kai autobusas važiuoja kas kelias minutes? Kokia prasmė? Suprantama, kad anksti ryte ar vėlai vakare, kai autobusai vaikšto rečiau, svarbu žinoti tikslų laiką, bet kai autobusas eina kas kokias 5 ar 7 minutes, neverta vargti su "daugiamečiais GPS duomenimis" ir vietoj to tiesiog leisti autobusus intervalais kas kažkokį laiką minučių ir nesivarginti taikyti į minutes kiekvienoje stotelėje, tegul ir su GPS.
    Juo labiau, kad "ilgamečiai GPS duomenys" neadresuoja tos dienos eismo specifiškumo, avarijų, oro sąlygų ir kitų dalykų. Keleiviai, eidami į stotelę irgi nesirūpina ar autobusas atvažiuos 10.43, 10.44 ar 10.45. Svarbu žinoti, kad autobusai važiuoja maždaug kas 5 minutes +- pora minučių. Kažkokių ilgamečių GPS duomenų ieškojimas, apdorojimas ir pritaikymas tvarkaraščiui yra tiesiog papildomas veiksmas, kuris neduotų jokios vertės VT kokybei, bet visgi reikalautų resursų jį įgyvendinant.
    Tęsiant mintį, o kam reikia, kad VT atvažiuotų? Na, atvažiuos po valandos, kosk skirtumas? Kam tie tvarkaraščiai, jei galima tiesiog važiuoti, kad ir į saulėlydį.

    Atsakymas paprasta: jei man reikia išvažiuoti įs taško A, persėsti taške B, o paskui taške C ir laiku atvykti į tašką D, aš labai norėčiau, jog mano suplanuota kelionė įvyktų ir VT išvažiuotų laikų (o ne anksčiau) iš taškų A, B ir C. Taip, jei intervalas yra 5 minutės, vėlavimas ar išvažiavimas kiek anksčįau esmės nekeičia. Bet jei turim 15 min intervalą, taškuose A ir B susidaro 30 min laiko trūkumas, kurio neįmanoma kompensuoti taške C ir traukinys nelaukia.
    Paskutinis taisė ejs-ejs; 2023.06.28, 23:43.

    Comment


      Parašė taccido Rodyti pranešimą

      Tvarkaraštis kiekvienam autobusui bet kokiu atveju sudaromas. Tiesiog Hamburgo pavyzdyje jis neslepiamas nuo keleivių. Ten dar pažymėti papildomi reisai tam tikromis dienomis. Jeigu tvarkaraštis jau sudarytas, negi sunku išspausdinti?

      Tik nereikia burti, kad sudarinėti tvarkaraščius sunku. Jeigu nebūtų duomenų, tada gal ir sunku. Bet kažkodėl daugumoje normalių miestų veikia taktiniai tvarkaraščiai, taip pat dažnai važiuojantys maršrutai, ir niekas ten nesivelka ant 30 km/h ir neslepia nuo keleivių tvarkaraščių.

      Kuo labiau atsilikusi šalis, tuo labiau viskas „apytiksliai“...
      Londono autobusų sistema atsilikusi? Nuo ko?

      Šiaip tipiškas, tipiško maršruto tvarkaraštis. Žinoma, nereikia ir sakyti, kad visų autobusų statusą galima matyti realiu laiku online ir taip buvo jau prieš 15 metų

      Paskutinis taisė John; 2023.06.28, 22:49.

      Comment


        Švedijoje taip pat yra maršrutų tvarkaraščių, kuriuose nurodomas tik laiko intervalas. Pavyzdyje - kas 7 minutės.


        Šaltinis

        Visų Stokholmo autobusų linijų (nuo 1 iki 981) tvaraščius rasite SL svetainėje. Žinoma, galimas maršruto planavimas realiu laiku (pagrindinis puslapis) ir kt. VT transporto priemonių tvarkaraščius galima gauti ir spausdinta forma (užsisakius (vienam maršrutui arba kombinuotai) arba VT priemonėse (vienam maršrutui).

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Londono autobusų sistema atsilikusi? Nuo ko?

          Šiaip tipiškas, tipiško maršruto tvarkaraštis. Žinoma, nereikia ir sakyti, kad visų autobusų statusą galima matyti realiu laiku online ir taip buvo jau prieš 15 metų

          Puiki iliustracija, kodėl atsilikusi. 19-23 val. „kas 12-13 min.“ Tai jei noriu nuvažiuoti kur nors laiku, kad nepavėluočiau, man reikės išeiti bent 13 minučių anksčiau?

          Aš galiu suprasti abejonę, kam ten rodyti kiekvieną išvykimo laiką esant 3-5 min. intervalui (jau paaiškinau, kad tiesiog nuo keleivių neslepiamas tvarkaraštis, kuris bet kokiu atveju sudarytas ir puikiai veikia realybėje be vilkimųsi 30 km/h, arba taupomi spausdintuvo dažai). Nu bet pateikti miestą, kuriame užrašoma „kas 12-13 min.“ kaip pavyzdį Lietuvai, čia jau nekas.
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
            Švedijoje taip pat yra maršrutų tvarkaraščių, kuriuose nurodomas tik laiko intervalas. Pavyzdyje - kas 7 minutės.


            Visų Stokholmo autobusų linijų (nuo 1 iki 981) tvaraščius rasite SL svetainėje. Žinoma, galimas maršruto planavimas realiu laiku (pagrindinis puslapis) ir kt. VT transporto priemonių tvarkaraščius galima gauti ir spausdinta forma (užsisakius (vienam maršrutui arba kombinuotai) arba VT priemonėse (vienam maršrutui).
            Šitas paveiksliukas iš „lankstinuko“ formato, kai rodomas visas maršrutas su visais išvykimo laikais. Esu matęs ir vokiškuose lankstinukuose panašią taktiką esant mažam intervalui. Tiesiog taupoma vieta ir užtikrinamas įskaitomumas (neperkrauti žmogaus informacija).

            Bet stotelėse pateikiami visi laikai, kiek matau:


            Click image for larger version  Name:	stok2.png Views:	0 Size:	172,4 kB ID:	2060413



            Click image for larger version  Name:	stok.png Views:	0 Size:	151,4 kB ID:	2060412
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Parašė taccido Rodyti pranešimą

              Nu bet pateikti miestą, kuriame užrašoma „kas 12-13 min.“ kaip pavyzdį Lietuvai, čia jau nekas.
              Kodėl "nekas"? Londonas turi vieną didžiausių ir geriausiai veikiančių autobusų sistemų pasaulyje, ir tu rimtu veidu aiškini, kad mums nėra ko iš ten mokytis? Tu rimtai?

              Comment


                Nesako, kad nėra ko mokytis, bet sako, kad ši konkreti vieta su 12-13 min yra bloga, su kuo visai sutinku.

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Kodėl "nekas"? Londonas turi vieną didžiausių ir geriausiai veikiančių autobusų sistemų pasaulyje, ir tu rimtu veidu aiškini, kad mums nėra ko iš ten mokytis? Tu rimtai?
                  rimtai turiu išeiti iš namų 13 min. anksčiau, nes kažkas tingi/nenori/negali sudarinėti normalaus tvarkaraščio? Tada tai tikrai ne geriausiai veikianti autobusų sistema pasaulyje.

                  Turbūt yra daug elementų, kuriuos galima perimti iš Londono, bet tik ne tvarkaraščius.

                  Nors jei tokie reikalai Londone su tvarkaraščiais, tai dar klausimas ir dėl kitų dalykų. Pavyzdžiui, jei norim iš kažko mokytis kaip funkcionuoja geležinkeliai, tai žiūrim ne į Indiją, kur žmonės važiuoja ant stogo ir traukiniai susiduria kaktomuša, o į Japoniją, kur dauguma Shinkansen vėlavimų yra kelios sekundės ir berods per 50 m. nežuvo nė vienas žmogus.
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą

                    Šitas paveiksliukas iš „lankstinuko“ formato, kai rodomas visas maršrutas su visais išvykimo laikais. Esu matęs ir vokiškuose lankstinukuose panašią taktiką esant mažam intervalui. Tiesiog taupoma vieta ir užtikrinamas įskaitomumas (neperkrauti žmogaus informacija).

                    Bet stotelėse pateikiami visi laikai, kiek matau:


                    Click image for larger version Name:	stok2.png Views:	0 Size:	172,4 kB ID:	2060413



                    Click image for larger version Name:	stok.png Views:	0 Size:	151,4 kB ID:	2060412
                    Taip, puikūs pavyzdžiai! Ačiū už patikslinimą.

                    Comment


                      Parašė taccido Rodyti pranešimą
                      rimtai turiu išeiti iš namų 13 min. anksčiau, nes kažkas tingi/nenori/negali sudarinėti normalaus tvarkaraščio? Tada tai tikrai ne geriausiai veikianti autobusų sistema pasaulyje.

                      Turbūt yra daug elementų, kuriuos galima perimti iš Londono, bet tik ne tvarkaraščius.

                      Nors jei tokie reikalai Londone su tvarkaraščiais, tai dar klausimas ir dėl kitų dalykų. Pavyzdžiui, jei norim iš kažko mokytis kaip funkcionuoja geležinkeliai, tai žiūrim ne į Indiją, kur žmonės važiuoja ant stogo ir traukiniai susiduria kaktomuša, o į Japoniją, kur dauguma Shinkansen vėlavimų yra kelios sekundės ir berods per 50 m. nežuvo nė vienas žmogus.
                      Jei lygini Londoną su Indija, tai turbūt neverta tęsti tokios diskusijos. Nesitikėjau iš tavęs tokio apgailėtino argumentavimo.

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Londono autobusų sistema atsilikusi? Nuo ko?

                        Šiaip tipiškas, tipiško maršruto tvarkaraštis. Žinoma, nereikia ir sakyti, kad visų autobusų statusą galima matyti realiu laiku online ir taip buvo jau prieš 15 metų
                        Kodėl tu vis ignoruoji faktą, kad tarnybinis tvarkaraštis su tiksliomis minutėmis kiekvienai stotelei Londone vis dėl to egzistuoja, bet nėra rodomas keleiviams?

                        Comment


                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                          Kodėl tu vis ignoruoji faktą, kad tarnybinis tvarkaraštis su tiksliomis minutėmis kiekvienai stotelei Londone vis dėl to egzistuoja, bet nėra rodomas keleiviams?
                          Koks to "fakto" šaltinis? Ir kaip tai įtakoja VT kokybę iš keleivio perspektyvos?

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Koks to "fakto" šaltinis? Ir kaip tai įtakoja VT kokybę iš keleivio perspektyvos?
                            Šaltinio pateikti negaliu, bet jei labai nori, kiekvieno Londono autobuso maršruto tarnybinį tvarkaraštį gali rasti čia: http://mjcarchive.www.idnet.com/wt_index.html ir tiesiai iš TfL: https://tfl.gov.uk/corporate/publica.../bus-schedules


                            Tarkime, 25 maršruto, kuris anksčiau visą parą kursuodavo kas 8 minutes (ir tik tiek informacijos apie jį buvo pateikiama stotelėse), tarnybinis tvarkaraščio fragmentas:

                            Click image for larger version  Name:	25.png Views:	0 Size:	117,4 kB ID:	2060427

                            Nuoroda (4 lapas): http://www.timetablegraveyard.co.uk/...14-MT-IF-1.pdf


                            Tuo tarpu, ką mato keleiviai:
                            Click image for larger version  Name:	25tfl.png Views:	1 Size:	32,8 kB ID:	2060428


                            Esmė tokia, kad headway galima sakyti yra tiesioginis reguliavimo būdas, kai dispečeris turi palaikyti ryšį su kiekvienu vairuotoju, teikti informaciją, kada išvažiuoti iš galinės stotelės, kada kažkiek sulėtinti važiavimą ir t.t. Tai taikoma renginių/avarijų metu kai nebegalima laikytis normalių išankstinių tvarkaraščių, bet turbūt sutiksi, kad net ir tokiame mieste kaip Londonas tai neveiktų?

                            Atskleisiu tau didžiulę paslaptį, net visų civilizuotų šalių metro sistemose yra tarnybiniai tvarkaraščiai, kurie sudaromi pagal ilgamečius duomenis. Tai, kad jie keleiviams nerodomi, nereiškia, kad nereikia investuoti į jų tinkamą sudarymą. Tuo tarpu tu siūlai tvarkaraščių dažnai kursuojančiuose maršrutuose atsisakyti visiškai, nes manai, kad ir valdoma viskas ''nu tai va kas 10 min''. Taip paprastai turbūt tik ir minėtoje Indijoje ir yra.
                            Paskutinis taisė Pilaitis; 2023.06.29, 02:51.

                            Comment


                              Siūlau daryti būtent, kaip Londone, ir ne kartą esu tai rašęs.

                              Comment


                                Akivaizdu, kad tvarkaraščių lentelės sudarytos iš 34 stulpelių ir 54 eilučių yra įdomios ir reikalingos tik autizmo spektro sutrikimų turintiems asmenims ir (arba) vokiečiams. Visiems kitiems Londono stiliaus tvarkaraštis (autobusas eina kas10-11 min) yra 100x patogesnis ir lengviau suprantamas
                                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                Comment


                                  Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                  Akivaizdu, kad tvarkaraščių lentelės sudarytos iš 34 stulpelių ir 54 eilučių yra įdomios ir reikalingos tik autizmo spektro sutrikimų turintiems asmenims ir (arba) vokiečiams. Visiems kitiems Londono stiliaus tvarkaraštis (autobusas eina kas10-11 min) yra 100x patogesnis ir lengviau suprantamas
                                  Išskyrus tuos, kurie realiai turi juo naudotis.

                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                    Išskyrus tuos, kurie realiai turi juo naudotis.
                                    Londone autobusais naudojausi 13 metų. Viskas ok su user facing tvarkaraščiais ten. Kaip, beje, ir su bilieto sistema ir autobuso informacija realiu laiku, ir taip buvo jau labai seniai.

                                    Comment


                                      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                      Akivaizdu, kad tvarkaraščių lentelės sudarytos iš 34 stulpelių ir 54 eilučių yra įdomios ir reikalingos tik autizmo spektro sutrikimų turintiems asmenims ir (arba) vokiečiams. Visiems kitiems Londono stiliaus tvarkaraštis (autobusas eina kas10-11 min) yra 100x patogesnis ir lengviau suprantamas
                                      Jeigu kalbame apie tokį excelinį tvarkaraštį - net nesiginčyju! Pačiam užtruko suprasti, kas ten ką reiškia, bet jis ir nebuvo skirtas keleiviams. Aš norėjau parodyti, kad Jono noras nedaryti tvarkaraščių išvis, nes
                                      Kažkokių ilgamečių GPS duomenų ieškojimas, apdorojimas ir pritaikymas tvarkaraščiui yra tiesiog papildomas veiksmas
                                      yra š vertas teiginys, nes net tame pačiame Londone autobusai tikslius tvarkaraščius turi. Be tikslių tvarkaraščių autobusai tik Indijoje turbūt ir važiuoja

                                      Comment


                                        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                                        Jeigu kalbame apie tokį excelinį tvarkaraštį - net nesiginčyju! Pačiam užtruko suprasti, kas ten ką reiškia, bet jis ir nebuvo skirtas keleiviams. Aš norėjau parodyti, kad Jono noras nedaryti tvarkaraščių išvis, nes yra š vertas teiginys, nes net tame pačiame Londone autobusai tikslius tvarkaraščius turi. Be tikslių tvarkaraščių autobusai tik Indijoje turbūt ir važiuoja
                                        Autobusai Londone veikia request principu daugumoje stotelių, ypač toliau nuo centro. Jų sustojimo patternus kiekvienoje stotelėje gana sunku tiksliai prognozuoti. Nepriklausomai nuo to, ar sustojimų daug, ar mažai, autobusai niekada nesivelka ir mina gazą. Neretai pasitaiko, kad važiuoja du to paties maršruto autobusai vienas paskui kitą. Akivaizdu, kad jokių excelinių tvarkaraščių jie nesilaiko ar, kaip minimum, nebando taikyti į minutes, jei važiuoja per greit. Kas reiškia, kad tie internal tvarkaraščiai yra skirti labiau šiaip planavimui ir guidance, bet ne realiam autobusų judėjimui pro kiekvieną stotelę būtent tuo laiku.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Siūlau daryti būtent, kaip Londone, ir ne kartą esu tai rašęs.
                                          Ar yra Vilniuje VT tvarkaraščių, kuriems tiktų sutrumpinimai "Kas 6 arba Kas 15 minučių"? Manau, kad nedaug ir nebus verta kelių eilučių tvarkaraščių publikuoti "kapsulėse" prie stotelių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X