Ne, tiesiog turėtų būti aiški zonų sistema, paskirstytas subsidijavimas. Pats fizinis vėžėjas nėra svarbus, juo gali būti ir privatus vežėjas, bet turi būti aiški valdysena, kurioje bendradarbiauja atskiros savivaldybės.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimąNe, tiesiog turėtų būti aiški zonų sistema, paskirstytas subsidijavimas. Pats fizinis vėžėjas nėra svarbus, juo gali būti ir privatus vežėjas, bet turi būti aiški valdysena, kurioje bendradarbiauja atskiros savivaldybės.
Comment
-
Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimąNežinau ar čia tinkama tema, bet neseniai buvus Tauragėje supratau, kad Vilnius net ir iš čia turi ko pasimokyti VT (600K miestas iš 20K miestelio). Ir ne, kalbėsiu ne apie nemokamą VT(su kuriuo galima maždaug 30km nuo miesto nuvažiuot). Neseniai buvo minėti cilindrai su tvarkaraščiais. Tai mano nuostabai, šis miestelis jų yra atsisakęs ir kaip normaliuose miestuose yra lentelės su tvarkaraščiais, visose nors kiek prie centro esančiose stotelėse (turbūt kokiose min. 15) yra iškabinti gražūs, patogūs skaityti ekranai (gaila nuotraukos savo neturiu). Tai va palyginimui:
Tokios lentelės ant stulpų yra visiškai sovietinis reikalas. Cilindrai yra žymiai geriau apsaugoti nuo vandalų ir jų aptarnavimas yra paprastesnis. O informacijos prienamumas yra vienodai paprastas.
Sorry, bet pasipiktinimas cilindrais atrodo keistai, ypač kai siektinu pavyzdžiu pateikiami lapeliai.Paskutinis taisė Perfect; 2022.10.14, 10:43.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąJeigu jau prakalbom apie švieslentes, tai geriausios yra Kaune (pakabinimas yra kitas klausimas). Jos yra LED tipo, dėl to daug lengviau įskaitomos iš tolo, nuo saulės neatsiranda juodi plėmai ir svarbiausia - nėra jokio informacinio triukšmo apie žaliąsias bangas, dviračius ir rebrandingus. Kartais genialumas slypi paprastume.
Paskutinis taisė Perfect; 2022.10.14, 11:52.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Deja, abejočiau jūsų teiginiu. Kauno LED švieslentėse pikseliai yra labai dideli, todėl raidžių atvaizdavimas yra sudėtingas. Sugretinus Vilniaus ir Kauno švieslentes, akivaizdu, kurioje informacija pateikiama aiškiau. Juo labiau kai pamatai užrašą Až37, tai abejonių nekyla pas ką informacija pateikiama aiškiau.
Priedo Jūsų nuotrauka nėra pagal mąstelį. Kaunietiška švieslentė yra žymiai platesnė, bet panaši pagal aukštį, t.y. raidės yra didesnės ir gerokai labiau įskaitomos.
Až, T, Tž - kai Kaune buvo nurašytos visos aukštagrindės transporto priemonės ir suvienodinta autobusų ir troleibusų numeracija, visų tų raidžių nebeliko ir dabar yra tik maršruto numeris. Vilnius iki šiol nepadarė nei to, nei to, dėl to tenka naudoti krūvą simbolių ir spalvas.
Last but not least - Vilniuje šios švieslentės yra informacinio triukšmo auka. Kai į stotelę atvyksta kažkuris iš maršrutų ir man reikia skubiai žinoti, ar man verta laukti tiesioginio, ar šokti į atvažiavusį - man absoliučiai nusispjauti į darnių judumų reklamą, judu rebrendingus ir taip toliau. Švieslentės turi tarnauti ne reklamai, o savo tiesioginei paskirčiai (apie eismo pasikeitimus labai tinkamai informuojama begančia eilute tiek Vilniuje, tiek Kaune - kalbu būtent apie reklaminio pobūdžio pranešimus, užimančius visą švieslentės ekraną).
TLDR: LED švieslentės yra tiesiog universalesnės.
- 5 patinka
Comment
-
Net ir pataikius mastelį, Kauno švieslentės atrodo kaip garo mašinos iš analoginės medijos amžiaus. Faktas, kad raidžių perksaitomumas yra sunkenis nei Vilniaus. Net jei ir kaunietiškų švieslenčių pikseliai šviečia ryškiau. Reklama švieslentėse, gal ir nėra geriausias sprendimas, bet būtent galimybės atvaizduoti įvairesnį turinį vilnietiškose švieslentėse rodo, kad būtent jos yra universalesnės. Kiek pastebėjau tos 2013 m švieslentės jau yra keičiamos. Čia yra naujo modelio.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Perfect Rodyti pranešimąNet ir pataikius mastelį, Kauno švieslentės atrodo kaip garo mašinos iš analoginės medijos amžiaus. Faktas, kad raidžių perksaitomumas yra sunkenis nei Vilniaus. Net jei ir kaunietiškų švieslenčių pikseliai šviečia ryškiau. Reklama švieslentėse, gal ir nėra geriausias sprendimas, bet būtent galimybės atvaizduoti įvairesnį turinį vilnietiškose švieslentėse rodo, kad būtent jos yra universalesnės. Kiek pastebėjau tos 2013 m švieslentės jau yra keičiamos. Čia yra naujo modelio.
Dėl simbolių – taip, jų galėtų būti mažiau, numeracija galėtų būti suvienodinta, reklamos galėtų nebūti, bet tai ne švieslenčių problemos.Lietuva visiems.
Comment
-
Parašė Perfect Rodyti pranešimąTokios lentelės ant stulpų yra visiškai sovietinis reikalas. Cilindrai yra žymiai geriau apsaugoti nuo vandalų ir jų aptarnavimas yra paprastesnis. O informacijos prienamumas yra vienodai paprastas.
Sorry, bet pasipiktinimas cilindrais atrodo keistai, ypač kai siektinu pavyzdžiu pateikiami lapeliai.
O vandalai čia niekuo dėti.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 4 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Beveik niekur Europoje tvarkaraščiai nepateikiami susukta forma. Susukti lapai kaip tik reiškia tokį informacijos pateikimą, kai negalima apžvelgti visko vienu metu, todėl tai neaiškesnis informacijos pateikimas. Taškas.
O vandalai čia niekuo dėti.
Dėl atspatumo vandalizmui. Tikriausiai esate jaunas ir neprisimenate kaip atsirado cilindrai, laukimo paviljonao stotelėse ir kitos naujovės. Visa tai buvo intensyviai niokojama. Kol galų gale buvo pradėtos naudoti tvirtesnės medžiagos - armuotas stiklas ir pan. Tvarkaraščiai ir žemėlapiai buvo apipaišomi, tie aptys cilindrai deginami žiebtuvėliais ir t.t. Dabar įsivaizduokite, kas yra paprasčiau ir pigiau, pakeisti cilindrą, ar sutvarkyti permanentiniais markeriais užpaišytą ir aštriais raktais subraižytą visą 1,5 kv.m. stiklo plokštumą?
Dėl išlenkimo. Sutinku, kad informacija greičiau įsisavinama tiesioje plokštumoje. Bet kaip minėjau, cilindrus yra paprasčiau ir pigiau aptarnauti ir jie atsparesni vandalizmui. Išimti iš cilindro lapelį ir įdėti naują yra poros minučių klausimas. Ar kiti variantai tokie apt patogūs ir paprasti - abejoju.
- 1 patinka
Comment
-
Kiek diskusijų apie cilindrus 2022 metais Nors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????). Aišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
Man tai Vln ir Kns ekranų net nėr ką lyginti. Kaune jie iš XVI amžiaus. Tiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).
Comment
-
Parašė Horn Rodyti pranešimąNors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????)
Parašė Horn Rodyti pranešimąAišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
Parašė Horn Rodyti pranešimąTiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąIdealu būtų mažiau reklamų ir vizualinio triukšmo tiek VT viduje, tiek išorėje.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Beveik niekur ir niekur yra du skirtingi dalykai.
Dėl atspatumo vandalizmui. Tikriausiai esate jaunas ir neprisimenate kaip atsirado cilindrai, laukimo paviljonao stotelėse ir kitos naujovės. Visa tai buvo intensyviai niokojama. Kol galų gale buvo pradėtos naudoti tvirtesnės medžiagos - armuotas stiklas ir pan. Tvarkaraščiai ir žemėlapiai buvo apipaišomi, tie aptys cilindrai deginami žiebtuvėliais ir t.t. Dabar įsivaizduokite, kas yra paprasčiau ir pigiau, pakeisti cilindrą, ar sutvarkyti permanentiniais markeriais užpaišytą ir aštriais raktais subraižytą visą 1,5 kv.m. stiklo plokštumą?
Dėl išlenkimo. Sutinku, kad informacija greičiau įsisavinama tiesioje plokštumoje. Bet kaip minėjau, cilindrus yra paprasčiau ir pigiau aptarnauti ir jie atsparesni vandalizmui. Išimti iš cilindro lapelį ir įdėti naują yra poros minučių klausimas. Ar kiti variantai tokie apt patogūs ir paprasti - abejoju.
Dėl vandalizmo. Pirma, tikrai nereikia aukoti patogaus informacijos pateikimo dėl kažkokio vandalizmo, kuris vyko prieš 15 metų. Jeigu vadovautumėmės tokia logika, tai visos stotelės turėtų būti tamsios skardinės ar medinės būdos, kad niekas nieko nesudaužytų. O tvarkaraščiai turėtų būti pakabinti 3-4 metrų aukštyje, kaip kai kuriose postsovietinėse šalyse.
Antra, tas sutaupymo argumentas tiesiog juokingas. Vandalas gali sugadinti viską, ar tai bus plastikinė plokštuma, ar plastikinis cilindras, ar stiklas. Plokščią plastikinį paviršių galima lygiai taip pat greitai pakeisti, o kainos skirtumas minimalus.
Trečia, taip, yra labai daug patogių, pigių ir paprastų sprendimų. Tik jie turi vieną bendrą dalyką – informacija pateikiama patogiau ir ne cilindre.
Net Bialystokas turi tvarkaraščius po stiklu/plastiku. Tikri turtuoliai...
Parašė Horn Rodyti pranešimąKiek diskusijų apie cilindrus 2022 metais Nors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????). Aišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
Man tai Vln ir Kns ekranų net nėr ką lyginti. Kaune jie iš XVI amžiaus. Tiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Šiaip ar taip prieš nosį kabanti informacija yra ryškiai paprasčiau pasiekiama nei knistis telefone. Ypač jei vėsesnis oras.
El popierius tvarakščiams ir esami ekranai yra visiškai skirtingas dalykas. Vieni rodo kelis artimiausius autobusus/troleibusus, kiti nuolat rodo visą tvarkaraštį.
Idealu būtų mažiau reklamų ir vizualinio triukšmo tiek VT viduje, tiek išorėje.
Ekranuose – pusę skirti maršruto informacijai (niekada nedingstančiai), pusę reklamai+naujienomis. Arba du ekranus, iš kurių vienas visada rodo maršruto informaciją.
Garsiniuose pranešimuose – atsisakyti frazės „kita stotelė“, atsisakyti perteklinių pranešimų ir pan.
Dar labai svarbu kaip atrodo patys tvarkaraščiai, VT schemos, stotelių paviljonų papildoma informacija (maršrutai ir kt. – žr. Bialystoko nuotrauką).100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 4 patinka
Comment
-
Šiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąŠiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąŠiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-
Net tie Dublino ir JAV cilindrai yra geresni, nes dėl savo storumo sutalpina daugiau informacijos, nereikia tiek daug sukiotis, taip pat reikia mažiau pačių cilindrų.
Klaipėda dar 2015 m. suprato, kad cilindrai pagrindinėse stotelėse yra Š ir pakeitė juos trikampiais.
Bet dabar, panašu, ir mažesnėse stotelėse naudojami trikampiai:
(Foto šaltinis)
Tas trikampis leidžia normaliau ir plačiau pateikti informaciją, atrodo gerai, o labiausiai neestetiškas čia būtent kelio ženklas su užrašais.
O apie svarbiausias miesto stoteles nėra ką kalbėti – Lietuvoje jos tragiškos visais atžvilgiais: pradedant informacija, estetika, baigiant pritaikymu neįgaliesiems (spec. borteliai).
(šios 2 foto iš čia)
Paskutinis taisė taccido; 2022.10.17, 01:09.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 11 patinka
Comment
-
Savaitgalį lankiausia Šiauliuose tai pastebėjau tokį įdomų sprendimą. Nuotraukos nėra, bet pagal google street view tai dar nuo 2014 metų jau tokia stovėjo. Ant stulpo prikabintas ir žemėlapis ir maršrutas, bet žemėlapis cilindre o maršruto laikai plokštumoje. Tokio hibrido lyg dar niekas neminėjo.
Parašė digital Rodyti pranešimąPritariu, beje, ir garsinis spamas labai užknisdavo. Visada važiuojant iš darbo ar į darbą toje pačioje vietoje paleisdavo garsinį spamą (savireklamą), labai trukdydavo telefone naršyti. Reportindavau pastoviai, bet be rezultatų.
- 1 patinka
Comment
-
Cilindrai be visų trūkumų yra ir nehigieniški, nes vos ne kiekvienas, kuris nori pasižiūrėti tvarkaraštį, turi juos sukioti.
Parašė mantasm Rodyti pranešimąEl popierius tvarakščiams ir esami ekranai yra visiškai skirtingas dalykas. Vieni rodo kelis artimiausius autobusus/troleibusus, kiti nuolat rodo visą tvarkaraštį.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąCilindrai be visų trūkumų yra ir nehigieniški, nes vos ne kiekvienas, kuris nori pasižiūrėti tvarkaraštį, turi juos sukioti.
Tiesą sakant, testuojamas el. popierius gali atlikti abu vienu metu:
Comment
Comment