Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Ne, tiesiog turėtų būti aiški zonų sistema, paskirstytas subsidijavimas. Pats fizinis vėžėjas nėra svarbus, juo gali būti ir privatus vežėjas, bet turi būti aiški valdysena, kurioje bendradarbiauja atskiros savivaldybės.

    Comment


      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
      Ne, tiesiog turėtų būti aiški zonų sistema, paskirstytas subsidijavimas. Pats fizinis vėžėjas nėra svarbus, juo gali būti ir privatus vežėjas, bet turi būti aiški valdysena, kurioje bendradarbiauja atskiros savivaldybės.
      Ok, ne vežėjas o VT organizatorius, esmės nekeičia. Jis vistiek organizuoja VT metropolijai centrišku aspektu. Sutik, būtų labai keista, jei tarifo zona pasikeistų miesto viduryje.

      Comment


        Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimą
        Nežinau ar čia tinkama tema, bet neseniai buvus Tauragėje supratau, kad Vilnius net ir iš čia turi ko pasimokyti VT (600K miestas iš 20K miestelio). Ir ne, kalbėsiu ne apie nemokamą VT(su kuriuo galima maždaug 30km nuo miesto nuvažiuot). Neseniai buvo minėti cilindrai su tvarkaraščiais. Tai mano nuostabai, šis miestelis jų yra atsisakęs ir kaip normaliuose miestuose yra lentelės su tvarkaraščiais, visose nors kiek prie centro esančiose stotelėse (turbūt kokiose min. 15) yra iškabinti gražūs, patogūs skaityti ekranai (gaila nuotraukos savo neturiu). Tai va palyginimui:
        Sorry, bet ekranai Tauragėje, kaip matosi iš nuotraukų, yra prastesni. Jie yra blizgūs, ir priklausomai nuo dienos apšvietimo juose pateikiamą informaciją gali būti sunku perskaityti. Palyginimui Vilniaus ekranuose šios problemos nėra. Grafika taip pat yra aiškesnė Vilniaus ekranuose.

        Tokios lentelės ant stulpų yra visiškai sovietinis reikalas. Cilindrai yra žymiai geriau apsaugoti nuo vandalų ir jų aptarnavimas yra paprastesnis. O informacijos prienamumas yra vienodai paprastas.

        Sorry, bet pasipiktinimas cilindrais atrodo keistai, ypač kai siektinu pavyzdžiu pateikiami lapeliai.
        Paskutinis taisė Perfect; 2022.10.14, 10:43.

        Comment


          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
          Jeigu jau prakalbom apie švieslentes, tai geriausios yra Kaune (pakabinimas yra kitas klausimas). Jos yra LED tipo, dėl to daug lengviau įskaitomos iš tolo, nuo saulės neatsiranda juodi plėmai ir svarbiausia - nėra jokio informacinio triukšmo apie žaliąsias bangas, dviračius ir rebrandingus. Kartais genialumas slypi paprastume.
          Deja, abejočiau jūsų teiginiu. Kauno LED švieslentėse pikseliai yra labai dideli, todėl raidžių atvaizdavimas yra sudėtingas. Sugretinus Vilniaus ir Kauno švieslentes, akivaizdu, kurioje informacija pateikiama aiškiau. Juo labiau kai pamatai užrašą Až37, tai abejonių nekyla pas ką informacija pateikiama aiškiau.

          Click image for larger version  Name:	palyginimas.jpg Views:	0 Size:	93,3 kB ID:	1998693
          Paskutinis taisė Perfect; 2022.10.14, 11:52.

          Comment


            Parašė Perfect Rodyti pranešimą

            Deja, abejočiau jūsų teiginiu. Kauno LED švieslentėse pikseliai yra labai dideli, todėl raidžių atvaizdavimas yra sudėtingas. Sugretinus Vilniaus ir Kauno švieslentes, akivaizdu, kurioje informacija pateikiama aiškiau. Juo labiau kai pamatai užrašą Až37, tai abejonių nekyla pas ką informacija pateikiama aiškiau.

            Click image for larger version Name:	palyginimas.jpg Views:	0 Size:	93,3 kB ID:	1998693
            Kol LCD ekranas naujas ir nešviečia saulė - taip. Bet daugelis 2013 atsiradusių švieslenčių šiandien šviečia jau labai blankiai ir esant saulei - jų nesimato išvis; tuo tarpu kaunietiškoms jau 13 metų ir jos gerai matomos bet kokiomis oro sąlygomis.

            Priedo Jūsų nuotrauka nėra pagal mąstelį. Kaunietiška švieslentė yra žymiai platesnė, bet panaši pagal aukštį, t.y. raidės yra didesnės ir gerokai labiau įskaitomos.

            Až, T, Tž - kai Kaune buvo nurašytos visos aukštagrindės transporto priemonės ir suvienodinta autobusų ir troleibusų numeracija, visų tų raidžių nebeliko ir dabar yra tik maršruto numeris. Vilnius iki šiol nepadarė nei to, nei to, dėl to tenka naudoti krūvą simbolių ir spalvas.

            Last but not least - Vilniuje šios švieslentės yra informacinio triukšmo auka. Kai į stotelę atvyksta kažkuris iš maršrutų ir man reikia skubiai žinoti, ar man verta laukti tiesioginio, ar šokti į atvažiavusį - man absoliučiai nusispjauti į darnių judumų reklamą, judu rebrendingus ir taip toliau. Švieslentės turi tarnauti ne reklamai, o savo tiesioginei paskirčiai (apie eismo pasikeitimus labai tinkamai informuojama begančia eilute tiek Vilniuje, tiek Kaune - kalbu būtent apie reklaminio pobūdžio pranešimus, užimančius visą švieslentės ekraną).

            TLDR: LED švieslentės yra tiesiog universalesnės.

            Comment


              Net ir pataikius mastelį, Kauno švieslentės atrodo kaip garo mašinos iš analoginės medijos amžiaus. Faktas, kad raidžių perksaitomumas yra sunkenis nei Vilniaus. Net jei ir kaunietiškų švieslenčių pikseliai šviečia ryškiau. Reklama švieslentėse, gal ir nėra geriausias sprendimas, bet būtent galimybės atvaizduoti įvairesnį turinį vilnietiškose švieslentėse rodo, kad būtent jos yra universalesnės. Kiek pastebėjau tos 2013 m švieslentės jau yra keičiamos. Čia yra naujo modelio.

              Comment


                Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                Net ir pataikius mastelį, Kauno švieslentės atrodo kaip garo mašinos iš analoginės medijos amžiaus. Faktas, kad raidžių perksaitomumas yra sunkenis nei Vilniaus. Net jei ir kaunietiškų švieslenčių pikseliai šviečia ryškiau. Reklama švieslentėse, gal ir nėra geriausias sprendimas, bet būtent galimybės atvaizduoti įvairesnį turinį vilnietiškose švieslentėse rodo, kad būtent jos yra universalesnės. Kiek pastebėjau tos 2013 m švieslentės jau yra keičiamos. Čia yra naujo modelio.
                Pritariu. Neteko niekad susidurti su problema, kad neįžiūrėčiau švieslentėje kažkokios informacijos, nebent tenka žiūrėti tiesiai prieš saulę. Geriausiai būtų jas statyti nugarėle į šiaurę. Dažniau būna, kad jos tiesiog neveikia, nes nesugebama greitai jų sutaisyti / pakeisti.

                Dėl simbolių – taip, jų galėtų būti mažiau, numeracija galėtų būti suvienodinta, reklamos galėtų nebūti, bet tai ne švieslenčių problemos.
                Lietuva visiems.

                Comment


                  Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                  Tokios lentelės ant stulpų yra visiškai sovietinis reikalas. Cilindrai yra žymiai geriau apsaugoti nuo vandalų ir jų aptarnavimas yra paprastesnis. O informacijos prienamumas yra vienodai paprastas.

                  Sorry, bet pasipiktinimas cilindrais atrodo keistai, ypač kai siektinu pavyzdžiu pateikiami lapeliai.
                  Beveik niekur Europoje tvarkaraščiai nepateikiami susukta forma. Susukti lapai kaip tik reiškia tokį informacijos pateikimą, kai negalima apžvelgti visko vienu metu, todėl tai neaiškesnis informacijos pateikimas. Taškas.

                  O vandalai čia niekuo dėti.
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą

                    Beveik niekur Europoje tvarkaraščiai nepateikiami susukta forma. Susukti lapai kaip tik reiškia tokį informacijos pateikimą, kai negalima apžvelgti visko vienu metu, todėl tai neaiškesnis informacijos pateikimas. Taškas.

                    O vandalai čia niekuo dėti.
                    Beveik niekur ir niekur yra du skirtingi dalykai.
                    Dėl atspatumo vandalizmui. Tikriausiai esate jaunas ir neprisimenate kaip atsirado cilindrai, laukimo paviljonao stotelėse ir kitos naujovės. Visa tai buvo intensyviai niokojama. Kol galų gale buvo pradėtos naudoti tvirtesnės medžiagos - armuotas stiklas ir pan. Tvarkaraščiai ir žemėlapiai buvo apipaišomi, tie aptys cilindrai deginami žiebtuvėliais ir t.t. Dabar įsivaizduokite, kas yra paprasčiau ir pigiau, pakeisti cilindrą, ar sutvarkyti permanentiniais markeriais užpaišytą ir aštriais raktais subraižytą visą 1,5 kv.m. stiklo plokštumą?

                    Dėl išlenkimo. Sutinku, kad informacija greičiau įsisavinama tiesioje plokštumoje. Bet kaip minėjau, cilindrus yra paprasčiau ir pigiau aptarnauti ir jie atsparesni vandalizmui. Išimti iš cilindro lapelį ir įdėti naują yra poros minučių klausimas. Ar kiti variantai tokie apt patogūs ir paprasti - abejoju.


                    Comment


                      Kiek diskusijų apie cilindrus 2022 metais Nors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????). Aišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
                      Man tai Vln ir Kns ekranų net nėr ką lyginti. Kaune jie iš XVI amžiaus. Tiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).

                      Comment


                        Parašė Horn Rodyti pranešimą
                        Nors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????)
                        Šiaip ar taip prieš nosį kabanti informacija yra ryškiai paprasčiau pasiekiama nei knistis telefone. Ypač jei vėsesnis oras.

                        Parašė Horn Rodyti pranešimą
                        Aišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
                        El popierius tvarakščiams ir esami ekranai yra visiškai skirtingas dalykas. Vieni rodo kelis artimiausius autobusus/troleibusus, kiti nuolat rodo visą tvarkaraštį.

                        Parašė Horn Rodyti pranešimą
                        Tiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).
                        Idealu būtų mažiau reklamų ir vizualinio triukšmo tiek VT viduje, tiek išorėje.

                        Comment


                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                          Idealu būtų mažiau reklamų ir vizualinio triukšmo tiek VT viduje, tiek išorėje.
                          Pritariu, beje, ir garsinis spamas labai užknisdavo. Visada važiuojant iš darbo ar į darbą toje pačioje vietoje paleisdavo garsinį spamą (savireklamą), labai trukdydavo telefone naršyti. Reportindavau pastoviai, bet be rezultatų.

                          Comment


                            Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                            Beveik niekur ir niekur yra du skirtingi dalykai.
                            Dėl atspatumo vandalizmui. Tikriausiai esate jaunas ir neprisimenate kaip atsirado cilindrai, laukimo paviljonao stotelėse ir kitos naujovės. Visa tai buvo intensyviai niokojama. Kol galų gale buvo pradėtos naudoti tvirtesnės medžiagos - armuotas stiklas ir pan. Tvarkaraščiai ir žemėlapiai buvo apipaišomi, tie aptys cilindrai deginami žiebtuvėliais ir t.t. Dabar įsivaizduokite, kas yra paprasčiau ir pigiau, pakeisti cilindrą, ar sutvarkyti permanentiniais markeriais užpaišytą ir aštriais raktais subraižytą visą 1,5 kv.m. stiklo plokštumą?

                            Dėl išlenkimo. Sutinku, kad informacija greičiau įsisavinama tiesioje plokštumoje. Bet kaip minėjau, cilindrus yra paprasčiau ir pigiau aptarnauti ir jie atsparesni vandalizmui. Išimti iš cilindro lapelį ir įdėti naują yra poros minučių klausimas. Ar kiti variantai tokie apt patogūs ir paprasti - abejoju.
                            Tai pasakykite, kokioje šalyje be Lietuvos dar naudojami cilindrai? Man nuoširdžiai įdomu. Kol kas niekas negalėjo pasakyti, ir mano spėjimas – jokioje.

                            Dėl vandalizmo. Pirma, tikrai nereikia aukoti patogaus informacijos pateikimo dėl kažkokio vandalizmo, kuris vyko prieš 15 metų. Jeigu vadovautumėmės tokia logika, tai visos stotelės turėtų būti tamsios skardinės ar medinės būdos, kad niekas nieko nesudaužytų. O tvarkaraščiai turėtų būti pakabinti 3-4 metrų aukštyje, kaip kai kuriose postsovietinėse šalyse.
                            Antra, tas sutaupymo argumentas tiesiog juokingas. Vandalas gali sugadinti viską, ar tai bus plastikinė plokštuma, ar plastikinis cilindras, ar stiklas. Plokščią plastikinį paviršių galima lygiai taip pat greitai pakeisti, o kainos skirtumas minimalus.
                            Trečia, taip, yra labai daug patogių, pigių ir paprastų sprendimų. Tik jie turi vieną bendrą dalyką – informacija pateikiama patogiau ir ne cilindre.

                            Click image for larger version

Name:	20220411_174633.jpg
Views:	426
Size:	884,6 kB
ID:	1999325


                            Net Bialystokas turi tvarkaraščius po stiklu/plastiku. Tikri turtuoliai...

                            Click image for larger version

Name:	20220413_165525.jpg
Views:	426
Size:	1,20 MB
ID:	1999326




                            Parašė Horn Rodyti pranešimą
                            Kiek diskusijų apie cilindrus 2022 metais Nors sutinku, jog dar matau žmonių į juos žiūrinčių (it's 2022, why????). Aišku gal paeis nuo saulės kur buvo eksperimentas su el. popierium ir jų atsiras kur nėra spalvotų ekranų.
                            Man tai Vln ir Kns ekranų net nėr ką lyginti. Kaune jie iš XVI amžiaus. Tiesa aš irgi būčiau už, jog pranešimus rodyti tik eilute, o ne visame ekrane. Tas pats ir ekranai TP viduje rodyti bent jau mažiau reklamų (arba idealu statyti antrą monitorių šalia).
                            Jeigu kiekvieną kartą žiūrite į programėlę, tai kažkas blogai su tvarkaraščiu.


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Šiaip ar taip prieš nosį kabanti informacija yra ryškiai paprasčiau pasiekiama nei knistis telefone. Ypač jei vėsesnis oras.



                            El popierius tvarakščiams ir esami ekranai yra visiškai skirtingas dalykas. Vieni rodo kelis artimiausius autobusus/troleibusus, kiti nuolat rodo visą tvarkaraštį.



                            Idealu būtų mažiau reklamų ir vizualinio triukšmo tiek VT viduje, tiek išorėje.
                            Yra daug būdų, jeigu tik būtų noro.
                            Ekranuose – pusę skirti maršruto informacijai (niekada nedingstančiai), pusę reklamai+naujienomis. Arba du ekranus, iš kurių vienas visada rodo maršruto informaciją.
                            Garsiniuose pranešimuose – atsisakyti frazės „kita stotelė“, atsisakyti perteklinių pranešimų ir pan.
                            Dar labai svarbu kaip atrodo patys tvarkaraščiai, VT schemos, stotelių paviljonų papildoma informacija (maršrutai ir kt. – žr. Bialystoko nuotrauką).
                            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                            Comment


                              Šiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-

                              Comment


                                Google vaizduose įvedžiau "cylinder bus stop timetable". Radau, kad yra cilindrų JAV (San Fransiske) ir Airijoj (Dubline):

                                Click image for larger version  Name:	SSF_BART_SamTrans_eastern_bus_stop_sign_and_schedule.JPG Views:	0 Size:	768,5 kB ID:	1999336

                                Click image for larger version  Name:	Screenshot 2022-10-16 at 22-15-55 Dublin bus rotating timetable at a bus stop Stock Photo - Alamy Bus stop sign, Bus stop d[...].png Views:	0 Size:	420,4 kB ID:	1999337

                                Comment


                                  Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                  Šiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-
                                  Problema su cilindrais būna, kai ant vieno stulpo sukabinti kokie 10 cilindrų, kuriuos visus turi persukt, o norint įskaityti žemiausia dar ir pritūpti reikia.

                                  Comment


                                    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                    Šiaip tie cilindrai likę istoriškai iš laikų, kai dar daug kur nebuvo stoginių stotelėse, dabar jų daugiau, bet pakraščiuose po šiai dienai ne visur yra. Tai ir gaunasi vienodas standartas, del paprastumo ir turbūt pigumo. Ir šiaip man truputį keistas užsisėdimas ant tų cilindrų, man jie visai estetiški ir vaizdo negadina. Užtat foto esanti Bialystoko stoginė-
                                    Tai va, cilindrai pas mus yra iš biednumo ir aš nesuvokiu kam juos ginti kaip kažkokį super duper daiktą. Nes kol kas panašu, kad tai labiau analogov niet stiliaus dalykas. Ir minusus jau ne vienas žmogus čia parašė.

                                    Net tie Dublino ir JAV cilindrai yra geresni, nes dėl savo storumo sutalpina daugiau informacijos, nereikia tiek daug sukiotis, taip pat reikia mažiau pačių cilindrų.

                                    Klaipėda dar 2015 m. suprato, kad cilindrai pagrindinėse stotelėse yra Š ir pakeitė juos trikampiais.

                                    Bet dabar, panašu, ir mažesnėse stotelėse naudojami trikampiai:

                                    Click image for larger version  Name:	trikampis klp 2.png Views:	1 Size:	288,8 kB ID:	1999384
                                    (Foto šaltinis)

                                    Tas trikampis leidžia normaliau ir plačiau pateikti informaciją, atrodo gerai, o labiausiai neestetiškas čia būtent kelio ženklas su užrašais.

                                    O apie svarbiausias miesto stoteles nėra ką kalbėti – Lietuvoje jos tragiškos visais atžvilgiais: pradedant informacija, estetika, baigiant pritaikymu neįgaliesiems (spec. borteliai).




                                    (šios 2 foto iš čia)
                                    Click image for larger version  Name:	20220819_203932.jpg Views:	1 Size:	858,9 kB ID:	1999385
                                    Paskutinis taisė taccido; 2022.10.17, 01:09.
                                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                    Comment


                                      Savaitgalį lankiausia Šiauliuose tai pastebėjau tokį įdomų sprendimą. Nuotraukos nėra, bet pagal google street view tai dar nuo 2014 metų jau tokia stovėjo. Ant stulpo prikabintas ir žemėlapis ir maršrutas, bet žemėlapis cilindre o maršruto laikai plokštumoje. Tokio hibrido lyg dar niekas neminėjo.

                                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                                      Pritariu, beje, ir garsinis spamas labai užknisdavo. Visada važiuojant iš darbo ar į darbą toje pačioje vietoje paleisdavo garsinį spamą (savireklamą), labai trukdydavo telefone naršyti. Reportindavau pastoviai, bet be rezultatų.
                                      Taip, ir dar paleidžia tokiu garsumu kad mano noise-cancelling ausines perrėkia, tai kas be ausinių važiuoja turbūt labai liūdna ausims.

                                      Comment


                                        Cilindrai be visų trūkumų yra ir nehigieniški, nes vos ne kiekvienas, kuris nori pasižiūrėti tvarkaraštį, turi juos sukioti.

                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                        El popierius tvarakščiams ir esami ekranai yra visiškai skirtingas dalykas. Vieni rodo kelis artimiausius autobusus/troleibusus, kiti nuolat rodo visą tvarkaraštį.
                                        Tiesą sakant, testuojamas el. popierius gali atlikti abu vienu metu:

                                        Comment


                                          Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                                          Cilindrai be visų trūkumų yra ir nehigieniški, nes vos ne kiekvienas, kuris nori pasižiūrėti tvarkaraštį, turi juos sukioti.



                                          Tiesą sakant, testuojamas el. popierius gali atlikti abu vienu metu:

                                          Kaip pažiūrėti kitus maršrutus? Irgi nehigieniškai liesti tvarkaraštį?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X