Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Nepatogu? Ypač jeigu esi ne vienintelis ieškantis laiko/maršruto?
    Nesakyčiau, kad nepatogu. Gali perskaityt atėjęs iš bet kurios pusės. Užima mažai vietos ir nesudaro gremėzdiško vaizdo. Keičiant informaciją užtenka vieną popieriaus lapelį pakeist.

    Pusėtina alternatyva kurią teko matyti - siauri ir ilgi tvakaraščiai iš dviejų arba visų keturių stulpo pusių. Bet ryškiai daugiau popieriaus bei daug gremėzdiškesnis vaizdas.

    Didelėse stotelėse verta turėt ekranus kuriuose rodo artimiausią atvažiuojantį transportą - tas panaikina didelę dalį tvarkaraščių poreikio. O cilindrai tinka kaip atsarginis variantas jei neveikia ekranas.

    Comment


      Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

      61 kursuos visomis dienomis, nekliedėkim.
      Ten išties buvo įkeltas tik poilsio dienų tvarkaraštis laikinajame grafike, bet jau pataisyta.

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Nesakyčiau, kad nepatogu. Gali perskaityt atėjęs iš bet kurios pusės. Užima mažai vietos ir nesudaro gremėzdiško vaizdo. Keičiant informaciją užtenka vieną popieriaus lapelį pakeist.

        Pusėtina alternatyva kurią teko matyti - siauri ir ilgi tvakaraščiai iš dviejų arba visų keturių stulpo pusių. Bet ryškiai daugiau popieriaus bei daug gremėzdiškesnis vaizdas.

        Didelėse stotelėse verta turėt ekranus kuriuose rodo artimiausią atvažiuojantį transportą - tas panaikina didelę dalį tvarkaraščių poreikio. O cilindrai tinka kaip atsarginis variantas jei neveikia ekranas.
        Negalai, turi eiti ratu aplink stulpą arba tikrinti ar stulpas neužrudijes ir dar sukiojasi. O jeigu kas nors kitas irgi bando perskaityti tai tada išvis geriau palaukti kol nueis.

        O iškabinta trasa stotelės pastogėje sudaro gremėzdišką vaizdą ir užima daug vietos?

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Negalai, turi eiti ratu aplink stulpą arba tikrinti ar stulpas neužrudijes ir dar sukiojasi. O jeigu kas nors kitas irgi bando perskaityti tai tada išvis geriau palaukti kol nueis.

          O iškabinta trasa stotelės pastogėje sudaro gremėzdišką vaizdą ir užima daug vietos?
          Tvarkaraštis stoginėje nepatogu, nes ta siena gali būti užstota. Taip pat ir išorėje užuovejoje. Pasiūlius būsimam bendrakeleiviui išlįst iš po stogo, kad galėtum pamatyt tvarkaraštį, gali gauti rimtesnių pasiūlymų

          Beje, ar stotelė nuotraukoje turi bent suoliuką? Ką jau kalbėt apie pastogę.

          Comment


            mantasm
            1. Paprastas klausimas – jeigu darbe turite atspausdintą sąskaitą ir norite surasti joje kažkokį kokretų skaičiuką, ar pasidedate lapą ant plokščio stalo ir ieškote, ar susukate į cilindrą ir tada jį sukiojate? Lygiai tas pats su žemėlapiu.

            2. Cilindro esminis trūkumas yra forma. Kaip jau rašė MedinisStrazdas :
            Negali, turi eiti ratu aplink stulpą arba tikrinti ar stulpas neužrudijes ir dar sukiojasi. O jeigu kas nors kitas irgi bando perskaityti tai tada išvis geriau palaukti kol nueis.
            Kita problema – nesandarumas, drėgmės atsiradimas dėl metalinio stulpo, popieriaus sušlapimas nuo lietaus/rasos, kartais susibangavimas ar užsilenkimas.
            Dar – kartais cilindras sukiojasi, bet popierius stovi vietoje.
            Dar – neįmanoma matyti bendro vaizdo, greitai apžvelgti situacijos, turi būtinai sukioti kiekvieną cilindrą ir žiūrėti iš gana arti. Todėl, kaip minėta, atsiranda sunkumų žiūrint tvarkaraštį keliems žmonėms vienu metu.

            3. Plastmasiniai cilindrai yra postsovietinė praktika, Lietuvoje įsigalėjusi ankstyvais 2000-aisiais. Į vakarus nuo Lietuvos nė viename mieste nemačiau cilindrų, net Lenkijoje. Į rytus, kiek teko matyti, tvarkaraščiai taip pat pateikiami ant plokščių skydų (tiesa, kartais jie pakabinami per aukštai, bet tai kita kalba). Tai jei Lietuva kažką daro kardinaliai kitaip, negu kokie 95 % Europos miestų, koks šansas, kad Lietuvos variantas tobulesnis?

            4. Kaip turėtų būti ir kaip daroma vakarų Europoje?
            a) Tvarkaraštis būna integruotas į stotelės paviljoną, pašviečiamas iš vidaus (cilindras niekada tokios funkcijos neturės). Pvz.:




            b) Tvarkaraštis ant atskiros lentos ar stačiakampio gretasienio ne stotelės paviljone, taip pat pašviečiamas iš vidaus. Pvz.:



            c) Mažiau naudojamose stotelėse – tiesiog ant stotelės stulpo kabinama A4 formato pločio metalinė plokštė, ant kurios uždedami laminuoti A4 lapai kiekvienam maršrutui (pvz. po plastiku).






            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

            E-popierius tam pačiam cilindre būtų geriau. Bet ir kaina skiriasi n+k kartų. O popierius tiesiog veikia. Kiaurą parą bet kokiu oru.
            5. E-popierius yra pinigų švaistymas todėl, kad tvarkaraštis turi būti keičiamas kartą per metus, ir tai nebent kosmetiškai.



            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

            Tvarkaraštis stoginėje nepatogu, nes ta siena gali būti užstota. Taip pat ir išorėje užuovejoje. Pasiūlius būsimam bendrakeleiviui išlįst iš po stogo, kad galėtum pamatyt tvarkaraštį, gali gauti rimtesnių pasiūlymų

            Beje, ar stotelė nuotraukoje turi bent suoliuką? Ką jau kalbėt apie pastogę.
            Tvarkaraštis stoginėje patogiau, nes nereikia stovėti po lietumi, kai žiūri į tvarkaraštį ir čiupinėti šlapio cilindro. Dėl žmonių pasitraukimo vieną žingsnį į šoną dar niekada nebuvo problemos.
            Paskutinis taisė taccido; 2022.10.03, 15:12.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              1. Paprastas klausimas – jeigu darbe turite atspausdintą sąskaitą ir norite surasti joje kažkokį kokretų skaičiuką, ar pasidedate lapą ant plokščio stalo ir ieškote, ar susukate į cilindrą ir tada jį sukiojate? Lygiai tas pats su žemėlapiu.
              Staliukų, deja, stotelėse nėra. Net ir siena ne visada yra

              2. Cilindro esminis trūkumas yra forma. Kaip jau rašė MedinisStrazdas :

              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              Kita problema – nesandarumas, drėgmės atsiradimas dėl metalinio stulpo, popieriaus sušlapimas nuo lietaus/rasos, kartais susibangavimas ar užsilenkimas.
              Dar – kartais cilindras sukiojasi, bet popierius stovi vietoje.
              Drėgmė taip pat sėkmingai atsiranda ir po laminatu ar dar kur kai nepadaroma normaliai

              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              a) Tvarkaraštis būna integruotas į stotelės paviljoną, pašviečiamas iš vidaus (cilindras niekada tokios funkcijos neturės). Pvz.:
              Kaip laidą galima atvest į paviljoną, taip ir į stulpą ir cilindrą ant jo. Bet neretai paviljono nebūna.

              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              b) Tvarkaraštis ant atskiros lentos ar stačiakampio gretasienio ne stotelės paviljone, taip pat pašviečiamas iš vidaus. Pvz.:
              Kaip ir sakiau stotelėse su daugiau žmonių reiktų naudoti išvis kitokius sprendimus. Stulpas irgi būtų geras variantas. Bet

              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              c) Mažiau naudojamose stotelėse – tiesiog ant stotelės stulpo kabinama A4 formato pločio metalinė plokštė, ant kurios uždedami laminuoti A4 lapai kiekvienam maršrutui (pvz. po plastiku).
              Asmeniškai metalinės plokštelės ant stulpo atrodo labai neestetiškai. Dėl drėgmės būtų tos pačios problemos. Jei jas galima išspręsti stačiakampei lentai - galima ir cilindrui.

              Parašė taccido Rodyti pranešimą
              5. E-popierius yra pinigų švaistymas todėl, kad tvarkaraštis turi būti keičiamas kartą per metus, ir tai nebent kosmetiškai.
              Neretai, ypač tokiuose priemiestiniuose maršrutuose, tvarkaraštis keičiasi dukart per metus - vasarinis ir žieminis. Esantis nuotraukoje - turbūt ir per Vėlines bei Motinos dieną. Įdomu kiek darbuotojų laiko sueina tvarkaraščių keitimui ir laikinų pakeitimų kabinimui per metus.

              Comment


                Aš nuoširdžiai nesuvokiu noro ginti postsovietinę atgyveną – plastikinius cilindrus.
                Bandyti surasti skaičius plokščiame lape yra žymiai greičiau ir patogiau negu susuktame – tai visiškai akivaizdu. Ir turbūt ne veltui visa Europa nenaudoja cilindrų.
                Plokščiai pateikti tvarkaraščius yra daugybė variantų, nuo prabangesnių (su pašvietimu, integruotai stotelės paviljone arba atskiroje lentoje) iki paprastesnių (paprasta plokštė ant stulpo).

                Panašu, kad vienintelis jūsų vienintelis argumentas yra estetika. Taip ir nesupratau, kokiu atžvilgiu plokštė nėra estetiška. Štai keletas pavyzdžių:

                Click image for larger version  Name:	20220806_181620.jpg Views:	0 Size:	1,29 MB ID:	1996320

                Click image for larger version  Name:	20220806_204709.jpg Views:	0 Size:	911,6 kB ID:	1996321


                Click image for larger version  Name:	20220813_145859.jpg Views:	0 Size:	1,42 MB ID:	1996322
                Pigiausias variantas:
                Click image for larger version  Name:	20220813_124744.jpg Views:	0 Size:	1,17 MB ID:	1996323

                Jau net lenkai daro stoteles 100 kartų estetiškesnes, su patogesniu tvarkaraščių pateikimu. Vietoj stulpo su pribumbasais padarytas vienas tūris su integruotu kelio ženklu:

                Click image for larger version  Name:	20220719_113417.jpg Views:	0 Size:	1,29 MB ID:	1996324

                Tik vieni lietuviai užstrigę laike su savo cilindrais, įsivaizduodami, kad tai civilizacijos viršūnė.

                P.S. visose nuotraukose matosi, kad tvarkaraščių pateikimui, suprantamumui ir estetikai yra skiriama žymiai daugiau dėmesio nei Lietuvoje.


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                Neretai, ypač tokiuose priemiestiniuose maršrutuose, tvarkaraštis keičiasi dukart per metus - vasarinis ir žieminis. Esantis nuotraukoje - turbūt ir per Vėlines bei Motinos dieną. Įdomu kiek darbuotojų laiko sueina tvarkaraščių keitimui ir laikinų pakeitimų kabinimui per metus.
                Todėl ir sakau, kad viskas turi būti pateikiama viename lape, kurį užtektų keisti vieną kartą per metus (gruodžio mėn.). Lape turi būti sužymėta, kurie reisai kurią specialią dieną prisideda/išsimeta. Jeigu mokinių atostogų metu išsimeta, tai turi būti užrašytos atostogų datos. Viskas, daugiau nieko nereikia. Net Lenkijoje taip daroma:
                Click image for larger version  Name:	50029544877_1ea607282a_k.jpg Views:	0 Size:	617,3 kB ID:	1996325
                Grotelėmis žymimi reisai nevažiuoja tik gruodžio 24. Visomis kitomis dienomis tvarkaraštis nesikeičia.
                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                Comment


                  Parašė taccido Rodyti pranešimą
                  Todėl ir sakau, kad viskas turi būti pateikiama viename lape, kurį užtektų keisti vieną kartą per metus (gruodžio mėn.). Lape turi būti sužymėta, kurie reisai kurią specialią dieną prisideda/išsimeta. Jeigu mokinių atostogų metu išsimeta, tai turi būti užrašytos atostogų datos. Viskas, daugiau nieko nereikia. Net Lenkijoje taip daroma: (...)
                  Tiesą sakant pasižiūri ir supranti, kad net ir tvarkaraščių sugebėjome suknisti. Beje, kai kurie entuziastai jau buvo siūlę JUDU nekaitalioti tvarkaraščių dukart per metus (kaip žinia, jie niekada nėra sudaromi iš naujo, o kopijuojami arba geriausiu atveju koreguojami, dėl to būna labai daug sistematinių klaidų), o įvesti pastovų tvarkaraštį su darbo ir mokymosi, darbo ir nesimokymo bei savaitgalių tvarkaraščiais. Būtų dar galima kažkiek sutaupyti leidžiant mažiau transporto per mokinių atostogas rudenį, žiemą ir pavasarį (iš viso apie 4 savaitės). Deja, tai nebuvo išgirsta, bet visokie demikrorajonifajeriai, nepabandę kreiptis į valdžios organizacijas ir neparagavę biurokratijos, įsivaizduoja esą labai protingi ir turintys teisę įžeidinėti kitus.

                  Tik ne visiškai pritariu dėl e-popieriaus. Kur nors centre, kur dažnai būna apylankos dėl renginių, tai galėtų būti tikrai labai neblogas trumpalaikės informacijos pateikimo būdas. Nors dabar atsirado įdomi praktika tvarkaraščius stotelėse nekeisti išvis, arba prasitęsti pakeitimo terminą gerokai po naujų tvarkaraščių įvedimo.
                  Paskutinis taisė Pilaitis; 2022.10.03, 18:17.

                  Comment


                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                    Tiesą sakant pasižiūri ir supranti, kad net ir tvarkaraščių sugebėjome suknisti. Beje, kai kurie entuziastai jau buvo siūlę JUDU nekaitalioti tvarkaraščių dukart per metus (kaip žinia, jie niekada nėra sudaromi iš naujo, o kopijuojami arba geriausiu atveju koreguojami, dėl to būna labai daug sistematinių klaidų), o įvesti pastovų tvarkaraštį su darbo ir mokymosi, darbo ir nesimokymo bei savaitgalių tvarkaraščiais. Būtų dar galima kažkiek sutaupyti leidžiant mažiau transporto per mokinių atostogas rudenį, žiemą ir pavasarį (iš viso apie 4 savaitės). Deja, tai nebuvo išgirsta, bet visokie demikrorajonifajeriai, nepabandę kreiptis į valdžios organizacijas ir neparagavę biurokratijos, įsivaizduoja esą labai protingi ir turintys teisę įžeidinėti kitus.

                    Tik ne visiškai pritariu dėl e-popieriaus. Kur nors centre, kur dažnai būna apylankos dėl renginių, tai galėtų būti tikrai labai neblogas trumpalaikės informacijos pateikimo būdas. Nors dabar atsirado įdomi praktika tvarkaraščius stotelėse nekeisti išvis, arba prasitęsti pakeitimo terminą gerokai po naujų tvarkaraščių įvedimo.
                    Paminėjot svarbų aspektą – iš tikrųjų būtų galima sutaupyti – ir ridą, ir tvarkaraščių keitimo sąnaudas, ir keleiviams daugiau aiškumo būtų. Lygiai taip pat ir taktinis tvarkaraštis sutaupytų pinigų algoms bei galbūt net vieną kitą autobusą.

                    Galiu pasakyti, kaip daroma Vokietijoje su apylankomis/specialiais tvarkaraščiais. Tiesiog kiekvienoje stotelėje yra šiek tiek laisvos vietos po stiklu. Jeigu kažkurią dieną galios specialus tvarkaraštis, jis atspausdinamas ant geltono lapo ir įdedamas po stiklu (įprasti tvarkaraščiai būna ant balto lapo).
                    O tikslas turi būti, kad tokių pakeitimų būtų kuo mažiau.

                    P.S. va Gdanske. Taktinis tvarkaraštis, jo pateikimas – gal ir ne tobulai, bet arčiau Šveicarijos negu Lietuvos.

                    Click image for larger version  Name:	20220722_193155.jpg Views:	2 Size:	1,10 MB ID:	1996346
                    Paskutinis taisė taccido; 2022.10.03, 18:49.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      E popierius turi privalumą, kad jame galima atvaizduoti transporto atvykimus realiu laiku (kaip Lvivo st.) vietoje švieslentės.

                      Comment


                        taccido
                        Mano ablodismentai. Paprastai ir aiškai, su nuotraukomis. Case closed.

                        Šiaip NIEKUR neteko matyti... cilindrų su tvarkaraščiais VT stotelėse. Spėju taip 90s buvo (dabar turbūt nebėra) kokioje nors skylėje Rusijoje, iš kur šitą idėją ir pasiskolino 90s Vilniaus VT specelystai. Mane dar vaikystėje erzindavo tie cilindrai, kai kartais tekdavo bandyti perskaityti, kas ten ant jų susukta. Idiotiška idėja tiek usability, tiek estetikos prasme ir nėra čia ką daug diskutuoti. Tiesiog Vilniaus VT būklė ir estetika yra kaip 3-ojo pasaulio Afrikos šalies ir mane šiurpina tai, kad didelė dalis vilniečių šito nesuvokia. Čia iš panašios serijos kaip mediniai lauko tualetai arba masiškai išplitę užrašai "panaudoto tualetinio popieriaus nemeskite į klozetą". Kai esame pripratę gyventi kaip kiaulės tvarte, nesuprantame, kad galima gyventi normaliai.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          taccido
                          Mano ablodismentai. Paprastai ir aiškai, su nuotraukomis. Case closed.

                          Šiaip NIEKUR neteko matyti... cilindrų su tvarkaraščiais VT stotelėse. Spėju taip 90s buvo (dabar turbūt nebėra) kokioje nors skylėje Rusijoje, iš kur šitą idėją ir pasiskolino 90s Vilniaus VT specelystai. Mane dar vaikystėje erzindavo tie cilindrai, kai kartais tekdavo bandyti perskaityti, kas ten ant jų susukta. Idiotiška idėja tiek usability, tiek estetikos prasme ir nėra čia ką daug diskutuoti. Tiesiog Vilniaus VT būklė ir estetika yra kaip 3-ojo pasaulio Afrikos šalies ir mane šiurpina tai, kad didelė dalis vilniečių šito nesuvokia. Čia iš panašios serijos kaip mediniai lauko tualetai arba masiškai išplitę užrašai "panaudoto tualetinio popieriaus nemeskite į klozetą". Kai esame pripratę gyventi kaip kiaulės tvarte, nesuprantame, kad galima gyventi normaliai.
                          Dėkui už palaikymą, pagaliau pravertė stotelių fotografavimas visuose miestuose

                          Alytuje cilindrai pradėjo atsirasti apie 2003 metus, Vilniuje jie buvo jau anksčiau – nežinau, nuo kada.

                          Iš tikrųjų įdomu, kokia šitos koncepcijos kilmė. Nes nei Rygoje, nei Taline, nei Minske cilindrų nėra.

                          Talinas: https://images.app.goo.gl/VH35qAR27zkqiZgd6
                          Minskas: https://images.app.goo.gl/FdMjHEdRo4akHrQJ8
                          Ryga:

                          Click image for larger version  Name:	20220422_132215.jpg Views:	0 Size:	1,58 MB ID:	1996490

                          Tai kur jie išvis yra, be Lietuvos?
                          Paskutinis taisė taccido; 2022.10.04, 00:09.
                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                          Comment


                            Dėl estetikos dar klausimas, kas didesnę vizualinę taršą sukelia, man paskutinė foto- net baisiau už geltonus perėjos ženklus.

                            Comment


                              Neseniai Minske žiūrėjau, kaip atrodo jų stotelės, tai jokių cilindrų taip pat nebuvo. Tai net į rytus nevisur tie cilindrai. Tvarkaraščiai stotelės viduje ant sienos, o ant artimiausio stulpo daugumoje stotelių dar kabo ekranas (toks Kauno stiliaus) rodantis už kiek minučių autobusas. Bet kitas dalykas, manau su laiku apskritai mažės šitų fizinių tvarkaraščių poreikis, nes padaugės ekranų, o taip pat vis daugiau žmonių naudojasi Trafi ar kitomis programomis, kurios rodo tiesioginius tvarkaraščius

                              Comment


                                O bandėt kas nors šnekėt su savivaldybės atstovais dėl tokių (tik gal modernių) stovų įrengimo?

                                Comment


                                  Gaila nepadariau foto arba video, bet vakar stebėjau maždaug tokį vaizdą G1 autobuse iš Stoties link Jeruzalės: autobuso languose, kurie yra dvigubi su tarpu tarp stiklų, teliuskuojasi vanduo. Nu taip kokie ~10cm vandens. Čia viename iš tų "naujų", kuriuos nuo 2017 pirko. Vairuotojas pasidėjęs telefoną žiūri ar tai klauso kažkokių TV3 ar panašių laidų/šou. ES sostinė 2022, tsakant.
                                  Tiesa, pats autobusas važiavo ok greičiu ir kamščiuose, bent iki Žalgirio g., nestrigo (apie 7 vakaro).

                                  Comment


                                    2017 pirkti 2007m MAN is Oslo, tai dabar jiem 15m. 2018 pirkti nauji Solaris, pataisykit mane, bet stiklo paketų lyg neturi??

                                    Comment


                                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                      O bandėt kas nors šnekėt su savivaldybės atstovais dėl tokių (tik gal modernių) stovų įrengimo?
                                      Nu tu maždaug įsivaizduoji, kas būna, kai bandai kalbėtis su VVT atstovais.

                                      Bet šiaip teko ir būtent su VMS (ne VVT) atstovais asmeniškai kalbėtis. Tai iš esmės susidariau įspūdį, kad VMS tiesiog numojo ranka į VVT ir VT apskritai, nes ten tokia beviltiška betvarkė ir chaosas, kad dabartinė administracija šioje kadencijoje jau išvis nieko dėl to nebedarys. Negaliu viešinti, kas tiksliai taip sakė, nes pokalbis buvo privatus, bet VMS atstovas yra patikimas ir gerai susipažinęs su VVT reikalais.

                                      Comment


                                        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                        2017 pirkti 2007m MAN is Oslo, tai dabar jiem 15m. 2018 pirkti nauji Solaris, pataisykit mane, bet stiklo paketų lyg neturi??
                                        Kaip gali nauji autobusai neturėti stiklo paketo?

                                        Comment


                                          Paprastai, užsakoma komplektacijos dalis.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X