Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Tamsta suprantat, kad norint kažko pasiekti, reikia spaminti tiesiogiai į VMS, o ne kasdien rašyti paklodes forume?

    Nebent buvot jų užblokuotas, bet čia jau kaip ir iškart viskas aišku tampa.
    Tai VMS didžioji diduma tokio pobūdžio kreipimųsi yra užblokuoti "by default".
    Taip kad iš to nieko neaišku, nes komunikacija iš VMS dangoraižio labai ribota ir nesusisteminta, ypač po mero skyrybų, kažkodėl.

    Comment


      Šiandien gavau atsakymą į el. laišką su mano pasiūlymu VT mazgui Kalvarijų-Šeimyniškių-Konstitucijos sankryžoje. (Diskusija prieš kelis puslapius šioje temoje, o galutinis pasiūlymas čia.)

      Atsakymas atėjo jau kitą darbo dieną. Manau, jo publikavimas neišviešins jokių slaptų dalykų, todėl įdedu tekstą:

      <…> dėkojame Jums už pateiktas idėjas.

      Informuojame, kad šiais metais yra rengiamas kompleksiškas Vilniaus viešojo transporto maršrutų vertinimas, optimizavimas ir plėtra. Dėl to, individualiai vertinsim Jūsų siūlymus dėl viešojo transporto mazgo įrengimo galimybių Kalvarijų–Šeimyniškių g.–Konstitucijos pr. sankryžoje. Naujų maršrutų įrengimo poreikis ir esamų maršrutų trasos bus peržiūrimos ir optimizuojamos pagal miesto gyventojų poreikius bei miesto plėtros planus. Sprendimai bus priimami kompleksiškai, atsižvelgiant į viešojo transporto maršrutų tinklo planavimo veiksnius.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Parašė taccido Rodyti pranešimą
        Šiandien gavau atsakymą į el. laišką su mano pasiūlymu VT mazgui Kalvarijų-Šeimyniškių-Konstitucijos sankryžoje. (Diskusija prieš kelis puslapius šioje temoje, o galutinis pasiūlymas čia.)

        Atsakymas atėjo jau kitą darbo dieną. Manau, jo publikavimas neišviešins jokių slaptų dalykų, todėl įdedu tekstą:
        Šaunu, nesitikiu daug iš jų, bet ačiū už laiką ir iniciatyvą.

        Comment


          Parašė taccido Rodyti pranešimą
          Informuojame, kad šiais metais yra rengiamas kompleksiškas Vilniaus viešojo transporto maršrutų vertinimas, optimizavimas ir plėtra.
          Labai įdomu, koks šito proceso rezultatas bus.

          Comment


            Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
            O jeigu prieš autobusui susitojant ir išleidžiant arčiau durų stovinčius keleivius tu net atsistoti neturi vietos? Kaip tokiu atveju nueiti prie durų ir paspausti mygtuką?

            Kartais tai tiesiog fiziškai neįmanoma. Truleibusas sustoja stotelėje, tada iš jo išlipa koks 20 žmonių kad išleisti 2-5 tikrai lipančius lauk ir po to sulenda atgal vidun. Va toks važaivimas piko metu vyksta.
            Na nesugebu suvesti logikos. Nebent įsivaizduojant situaciją kad važiuoja pilnas perpildytas autobusas ir jame atsiranda vienas keleivis, sėdintis suspaustas prie lango kažkur toli nuo durų, kuriam reikia išlipti miško stotelėje, kurioje įprastai keleivių skaičius nykstamai mažas. Norėdamas išlipti paspaudžia prie sėdynės esantį mygtuką, autobusas sustoja, išlipa 10-20 žmonių kad išleisti kelionės kolegą, tada visi 10-20 sulipa atgal ir kelionė tęsiasi. Sekančioje stotelėje istorija kartojasi. Kitokios situacijos, pateisinančios mygtukus prie kiekvienos sėdynės, negaliu sugalvoti. Pripažinsiu, Vilniuje nedaug teko naudotis VT, tad gal taip realiai ir būna.

            Klaipėdoje piko metu, kai autobusai važiuoja pilni, įprastai keleivių judėjimas vyksta kiekvienoje stotelėje, spausk nespaudęs mygtuko autobusas vistiek sustos.

            Comment


              Parašė Sula Rodyti pranešimą

              Tai VMS didžioji diduma tokio pobūdžio kreipimųsi yra užblokuoti "by default".
              Taip kad iš to nieko neaišku, nes komunikacija iš VMS dangoraižio labai ribota ir nesusisteminta, ypač po mero skyrybų, kažkodėl.
              Na kad nėra jie užblokuoti, jeigu kreiptis oficialiai (elektroniniu arba fiziniu paštu) ir mandagiai (o ne ''jūs debilai, nieko nesuprantat''*). Ką ir padarė taccido. Visai kitas reikalas, kad jie gali perskaityt ir nieko su tuo nepadaryti, bet išnagrinėti ir atsakyti, jeigu kreipimasis atitinka oficialumo ir mandagumo kriterijus, jie privalo. Tiesiog nėra kito būdo ką nors pakeisti. Parašysiu aš, parašys VLR, parašys dar kartą taccido, parašys dar kažkas ir gal ką nors SĮSPe tai užknis ir pradės ieškoti sprendimo, kad ramiai gyventi, o kol kas tai tik matau nelabai konstruktyvias diskusijas forume, kurio savivalda 99% kad neseka, su santykių aiškinimais.

              Comment


                Jūs čia keliese, bet nepamirškit, kad mieste yra dar bent 500 tūkst. idėjų turinčių žmonių. Patikėkit manim, jie irgi rašo į savivaldybę. Vieni geranoriškai, kiti "jūs debilai" (tokių gal net daugiau).

                taccido idėja praėjo pro savivaldybes viršūnes. Tai nereiškia, kad va ims ir dabar padarys. Ne taip miestas planuojamas. Bet vienos idėjos gali įkvėpti kitoms idėjoms. Kažkokį VT hub'ą daryt toje sankryžoje idėja sklandė jau kurį laiką, dar Poderskis yra kažką rašęs apie tai. Tai galbūt taccido argumentuotas postas pastūmės, gal suteiks naujų požiūrio kampų, o gal visai nepadės. Gal bus, gal nebus. Faktorių daug.

                Comment


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Jūs čia keliese, bet nepamirškit, kad mieste yra dar bent 500 tūkst. idėjų turinčių žmonių. Patikėkit manim, jie irgi rašo į savivaldybę. Vieni geranoriškai, kiti "jūs debilai" (tokių gal net daugiau).

                  taccido idėja praėjo pro savivaldybes viršūnes. Tai nereiškia, kad va ims ir dabar padarys. Ne taip miestas planuojamas. Bet vienos idėjos gali įkvėpti kitoms idėjoms. Kažkokį VT hub'ą daryt toje sankryžoje idėja sklandė jau kurį laiką, dar Poderskis yra kažką rašęs apie tai. Tai galbūt taccido argumentuotas postas pastūmės, gal suteiks naujų požiūrio kampų, o gal visai nepadės. Gal bus, gal nebus. Faktorių daug.
                  Rašiau ne į savivaldybę, o į JUDU. Turbūt VT klausimais geriau kreiptis į juos, nes ten būtent specialistai, užsiimantys VT eismu, infrastruktūra ir panašiai.

                  Lvivo VT mazgas būtų tikrai sudėtingas projektas. Bet galbūt svarbiau tai, kad JUDU specialistai pamatytų, jog egzistuoja tokia rendezvous koncepcija ir taktinis tvarkaraštis. O juk naktinių autobusų centrinis persėdimo mazgas galėtų būti Jogailos gatvė – tenai investicijos minimalios. Tereikėtų kelių stotelės ženklų, ir dar pageidautina dviejų stotelių paviljonų (nors iš bėdos galima būtų testuoti ir be jų, jeigu vasarą).

                  Beje, buvo Zefyras mintis, kad reikėtų vieno pasiūlymų sąrašo politiniams kandidatams. Tai dabar aš tą savo nuožiūra sudarytą sąrašą (keli puslapiai atgal) publikavau atskirame straipsnelyje:
                  20 darbų, kurie kardinaliai pagerintų Vilniaus transportą
                  Tiesiog kad būtų vienoje vietoje visi esminiai pasiūlymai, išdėstyti trumpai, nesigilinant į niuansus.
                  Neįrašiau gal tik vieno dalyko: iškviečiamų maršrutinių taksi vakare/naktį (Anruf-Linien-Taxi), bet gal dar ne laikas: kad esamų maršrutų nepradėtų keisti iškviečiamais
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                    Na nesugebu suvesti logikos. Nebent įsivaizduojant situaciją kad važiuoja pilnas perpildytas autobusas ir jame atsiranda vienas keleivis, sėdintis suspaustas prie lango kažkur toli nuo durų, kuriam reikia išlipti stotelėje, kurioje įprastai keleivių skaičius nykstamai mažas.
                    šita įsivaizduotina situacija įvyksta kiekvieną darbo dienos vakarą per piką.

                    Comment


                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                      šita įsivaizduotina situacija įvyksta kiekvieną darbo dienos vakarą per piką.
                      Gal konkrečiai nurodyk kuris maršrutas ir kuri stotelė, kur būtų "perpildytas autobusas, bet keleivių skaičius stotelėje nykstamai mažas".

                      Comment


                        Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                        Gal konkrečiai nurodyk kuris maršrutas ir kuri stotelė, kur būtų "perpildytas autobusas, bet keleivių skaičius stotelėje nykstamai mažas".
                        Asmeniškai matau 7 troleibuse šitą reiškinį dažnai. 2 troleibuse irgi būdavo bet paskutiniu laikotarpiu nesinaudojau tai gal pagerėjo situacija.

                        Comment


                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                          Jūs čia keliese, bet nepamirškit, kad mieste yra dar bent 500 tūkst. idėjų turinčių žmonių. Patikėkit manim, jie irgi rašo į savivaldybę. Vieni geranoriškai, kiti "jūs debilai" (tokių gal net daugiau).

                          taccido idėja praėjo pro savivaldybes viršūnes. Tai nereiškia, kad va ims ir dabar padarys. Ne taip miestas planuojamas. Bet vienos idėjos gali įkvėpti kitoms idėjoms. Kažkokį VT hub'ą daryt toje sankryžoje idėja sklandė jau kurį laiką, dar Poderskis yra kažką rašęs apie tai. Tai galbūt taccido argumentuotas postas pastūmės, gal suteiks naujų požiūrio kampų, o gal visai nepadės. Gal bus, gal nebus. Faktorių daug.
                          Mieste nėra 500 tūkstančių žmonių kurie skuba išreikšti savo nuomonę ir pasiūlymus dėl viešojo transporto pagerinimo, nes bet koks aktyvizmas reikalauja motyvacijos, pastangų ir laiko, bet tai nereiškia kad bandyti rašyti neverta, nes nieko nepakeisi. Čia panašiai kaip sakyti, kad Maidane susirinko tik kelios dešimtys tūkstančių žmonių, o ne milijonas, todėl nereikia kreipti dėmesio, nes jie neatstovauja visuomenės nuomonės. Gal dar atsiklausti užkietėjusių automobilistų, ką jie galvoja apie VT mazgo Lvovo st. reikalingumą?

                          Čia gal ne visiškai tavo pozicija, bet kai sakai "ne taip miestas planuojamas", atrodo kad niekam nereikėtų kištis. Tokia argumentacija "biurokratija uždara, sprendimų priėmimas nuo mūsų nepriklauso" yra vėžys. VMS labai didžiuojasi savo open governance, bet realybėje tikimybė kad į paklausimą Tvarkau Vilnių bus nuoširdžiai atsakyta panaši laimėjimui loterijoje. Jei nepaveža visų miesto problemų registravimas per vieną appsą, tai čia ne miestiečių problema - tegu decentralizuoja sprendimus, atidaro normalius kanalus išreikšti paklausimus, organizuoja viešus pasitarimus, konferencijas.

                          Apie ką rašiau anksčiau, būtų labai svaru jeigu būtų motyvuotas VT entuziastų būrys, išreikšiantis savo konstruktyvią kritiką/poziciją po kokios nors savivaldybės PR kampanijos arba tų pačių JUDU strategijų atžvilgiu - pvz. jūs darote per mažai, kad VT būtų pagrindinis pasirinkimas kelionėms, per mažai investuojate ir pan.

                          Comment


                            Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                            Mieste nėra 500 tūkstančių žmonių kurie skuba išreikšti savo nuomonę ir pasiūlymus dėl viešojo transporto pagerinimo, nes bet koks aktyvizmas reikalauja motyvacijos, pastangų ir laiko, bet tai nereiškia kad bandyti rašyti neverta, nes nieko nepakeisi. Čia panašiai kaip sakyti, kad Maidane susirinko tik kelios dešimtys tūkstančių žmonių, o ne milijonas, todėl nereikia kreipti dėmesio, nes jie neatstovauja visuomenės nuomonės. Gal dar atsiklausti užkietėjusių automobilistų, ką jie galvoja apie VT mazgo Lvovo st. reikalingumą?

                            Čia gal ne visiškai tavo pozicija, bet kai sakai "ne taip miestas planuojamas", atrodo kad niekam nereikėtų kištis. Tokia argumentacija "biurokratija uždara, sprendimų priėmimas nuo mūsų nepriklauso" yra vėžys. VMS labai didžiuojasi savo open governance, bet realybėje tikimybė kad į paklausimą Tvarkau Vilnių bus nuoširdžiai atsakyta panaši laimėjimui loterijoje. Jei nepaveža visų miesto problemų registravimas per vieną appsą, tai čia ne miestiečių problema - tegu decentralizuoja sprendimus, atidaro normalius kanalus išreikšti paklausimus, organizuoja viešus pasitarimus, konferencijas.

                            Apie ką rašiau anksčiau, būtų labai svaru jeigu būtų motyvuotas VT entuziastų būrys, išreikšiantis savo konstruktyvią kritiką/poziciją po kokios nors savivaldybės PR kampanijos arba tų pačių JUDU strategijų atžvilgiu - pvz. jūs darote per mažai, kad VT būtų pagrindinis pasirinkimas kelionėms, per mažai investuojate ir pan.
                            Ne taip mane supratai. Rašyt ir siūlyt savo idėjas reikia - jos kur kas dažniau pasiekia rezultatus, negu gali iš pradžių pasirodyti. Bet ne visoms idėjoms ir pasiūlymams yra lemta būti įgyvendintiems, ypač kai jų yra labai daug (akivaizdu, kad ne visi 500 tūkst. siunčia savo idėjas, bet kiekvienas turi minčių ką ir kaip galima pagerint, tikrai nemažai žmonių į savivaldybę savo tuos pasiūlymus siunčia, vienokiame ar kitokiame lygyje).

                            Aš būtent tai norėjau akcentuoti. Net jeigu idėja yra priimta, jos įgyvendinimas gali trukti ne vienus metus. Nes miestas būtent ir nėra planuojamas "žiū, gera idėja blog'e, darom rytoj". Visos idėjos bus prafiltruotos, apgalvotos, išanalizuotos ir tada (gal) įgyvendintos.

                            Comment


                              Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                              Tamsta suprantat, kad norint kažko pasiekti, reikia spaminti tiesiogiai į VMS, o ne kasdien rašyti paklodes forume?

                              Nebent buvot jų užblokuotas, bet čia jau kaip ir iškart viskas aišku tampa.
                              Visų pirma, aš manau, kad visiškas VT pertvarkymas Lietuvos didmiesčiuose yra politinis sprendimas, kurio priėmimas nėra tiesiogiai VMS transporto žmonių rankose. Tai turi būti politinis sprendimas, kuriame dalyvautų ir valstybė. Pavyzdžiui, iš 18,8 milijardo svarų Crossrail biudžeto (t.y. projekto, skirto tik Londonui ir priemiesčiams), UK Department for Transport (turbūt panašiausia institucija Lietuvoje būtų Transporto ministerija) finansavo apie trečdalį jo tiesioginėmis dotacijomis, o, įskaičiavus ir lengvatines paskolas, kurias DfT suteikė projektui, gaunasi apie pusė viso projekto sumos. Pats miestas (jo skirtingos institucijos) finansavo gal kokį penktadalį:

                              https://www.crossrail.co.uk/about-us/funding

                              Jei man reiktų pateikti pavyzdį, kaip aš įsivaizduočiau tai, tai man gera pradžia Vilniuje būtų 3-4 lengvojo bėginio transporto linijos, kurių kaina būtų apie pusė milijardo eurų. Tokios linijos būtų statomos apie 6-8 metus, t.y. jų statybos kaina būtų apie 70 milijonų eurų per metus. Manau, kad valstybė su ES galėtų skirti apie 40-50 milijonų, o savivaldybė - likusius 20-30 per metus. Aš neabejoju, kad tai būtų įkandama susidėliojus prioritetus.

                              VMS transporto žmonių tikslas būtų vizijos, kurią galima 'parduoti' merui ir tarybai, bet, dar svarbiau, valstybei ir ES, sukūrimas. Problema yra ta, kad, vietoje žmonių, turėjusių minimalių ambicijų miestui, kurie dar sovietmečiu norėjo statyti 'greitąjį tramvajų' ir šiaip turėjo pakankamai neblogų idėjų, ten lėtai, bet užtikrintai, susirinko žmonės, kurie sugeba tik maudytis savo sultyse bei nesugeba sukurti aiškių miesto reikalavimų ir pateikti jų ES ir valstybei. Taip yra dėl to, kad jie nesupranta, kaip turi veikti kietas, vakarietiškas miestas. Tokio mentaliteto laiškais nepakeisi - jiems pasiūlyk estakadą ar tunelį viešajam transportui ir jie tave išvadins idiotu ir kosmonautu. Tuo pačiu metu visiškai nereikalinga Goštauto estakada ar (reikalingas) Liepkalnio tunelis yra pastatomi greitai be dramos, kaip ir bus pastatyti kiti panašūs automobilių eismui skirti dalykai. VMS žmonėms rašyti neapsimoka, nes jie yra būtent tie žmonės, kuriuos reikia kuo greičiau pakeisti politiniu sprendimu į kažką, kam VT yra visiškas prioritetas, to Vilniui reikia labiausiai. Tada visi draugiškai galėsime susikurti pagrįsta, konkrečia miesto viziją ir eiti prašyti valstybės ir ES pinigų skubiam jos įgyvendinimui.

                              Mano nuomone, Vilniaus kelias iš visiško mėšlo (VT srityje) turėtų atrodyti taip:
                              1. Per kitus rinkimus išrenkamas meras/taryba, kuriems nuoširdžiai rūpi VT
                              2. Meras ir taryba politiniu sprendimu sudėlioja teisingus žmones su transportu susijusiose institucijose
                              3. Tie žmonės, kartu su mūsų pasiūlymais, dirba su tarptautinėmis rimtomis kompanijomis ir sukuria kieto VT viziją
                              4. Tą viziją patvirtina meras, valstybė ir ES ir mes pradedame savo bent 50-ies metų žygį į vakarų Europos prisivijimą VT srityje
                              Paskutinis taisė VLR; 2022.04.26, 15:41.

                              Comment


                                Šiaip matau, JUDU vis ieško įvairių specialistų ir vadovaujančiuose pareigose, kodėl kolegos nekandidatuojate? Būtų win win

                                Comment


                                  Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                  Šiaip matau, JUDU vis ieško įvairių specialistų ir vadovaujančiuose pareigose, kodėl kolegos nekandidatuojate? Būtų win win
                                  Na, reikia pasakyti, kad galima suprasti, kodėl JUDU su VT situacija nekokia

                                  JUDU VT eismo valdymo inžinieriaus darbo skelbimas:
                                  Tikimės, kad Tu:
                                  • turi aukštąjį universitetinį inžinerinį, statistikos ar duomenų mokslų išsilavinimą;
                                  • turi ne trumpesnę kaip 2 metų darbo patirtį, pageidautina viešojo transporto (VT) eismo valdymo srityje; (mano pastaba - o tai kur tos VT patirties gauti, jei ne JUDU?)
                                  • turi gerus analitinius bei organizacinius įgūdžius, moki valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją;
                                  • išmanai VT sistemos planavimo bei organizavimo principus, moki sudaryti viešojo transporto eismo tvarkaraščius;
                                  • turi žinių apie VT tvarkaraščių sudarymo programas (pvz. Pikas);
                                  • supranti inžinerinius brėžinius, schemas;
                                  • išmanai LR įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius savivaldybių veiklą, eismo saugumą ir organizavimą, Kelių eismo taisykles;
                                  • moki dirbti Microsoft Office programiniu paketu;
                                  • puikiai moki valstybinę kalbą.



                                  Būsi atsakingas (-a) už:
                                  • viešojo transporto eismo tvarkaraščių planavimą ir sudarymą;
                                  • viešojo transporto eismo organizavimą renginių, miesto eismo organizavimo pasikeitimų metu;
                                  • strateginių miesto tikslų, Darnaus judumo mieste plano priemonių įgyvendinimą;
                                  • viešojo transporto sistemos strategijos formavimą.



                                  Mes siūlome:
                                  • galimybę išmokti dirbti su Vilniaus viešojo transporto eismo tvarkaraščių sudarymo kompiuterinėmis programomis;
                                  • dalinę nuotolinio darbo galimybę, lankstų darbo pradžios laiką;
                                  • karjeros galimybes, įdomią ir vertingą darbo patirtį bei gerai organizuotą komandinį darbą;
                                  • pastoviosios atlygio dalies intervalas šiai pozicijai yra nuo 1400 Eur(neatskaičius mokesčių). Darbo užmokestis nustatomas atsižvelgiant į kandidato kompetenciją ir darbo patirtį. Papildomai numatoma kintamoji metinio atlygio dalis, kuri priklausys nuo darbuotojo ir įmonės veiklos rezultatų;
                                  • papildomų naudų paketą, įskaitant nelaimingų atsitikimų draudimą, papildomą darbuotojų sveikatos draudimą įmonėje nustatyta tvarka, papildomą poilsio dieną, kvalifikacijos kėlimą, socialines išmokas ir kt.;
                                  • dalyvavimą įmonės renginiuose ir kitose veiklose.

                                  Bendram kontekstui, VVT vairuotojo darbo skelbimas:
                                  Neturite reikiamos
                                  kvalifikacijos? Išmokysime.
                                  Mes tikimės, kad:

                                  Esate vyresnis (-ė) nei 21 m. amžiaus
                                  Turite B kategorijos vairuotojo pažymėjimą
                                  Turite vidurinį išsilavinimą (pageidautina)
                                  Pakankamai mokate valstybinę kalbą
                                  Pasižymite paslaugumu, atsakingumu ir
                                  mėgstate dirbti su žmonėmis
                                  Mes siūlome:
                                  Vairavimo kursus įgyti troleibuso ar autobuso
                                  vairuotojo kvalifikacijai
                                  Kursų metu 200Eurdydžio stipendiją
                                  Stabilų ir ilgalaikį darbą bendrovėje
                                  Papildomų naudų paketą
                                  Darbo uniformą
                                  Kartu su stažu augančias atostogas
                                  Draugišką ir atsidavusią komandą
                                  Lankstų darbo grafiką
                                  Nuo 1550 Eur (neatskaičius mokesčių) darbo
                                  užmokestį. Atlyginimas priklauso nuo darbo
                                  sudėtingumo, turimos kvalifikacinės klasės,
                                  darbo grafiko ir darbo laiko, saugaus eismo bei
                                  kultūringo keleivių aptarnavimo
                                  Kintamąją atlygio dalį, priklausančią nuo
                                  mėnesio rezultatų


                                  Tai patys pagalvokit, ar besimokę 4 metus univere, besijausite motivuoti taikyti matematinius modelius taktiniams tvarkaraščiams už 900 eurų į rankas?

                                  Comment


                                    Nors iš dalies su likusia posto dalimi sutinku, bet dėl Crossrail norėtųsi pakomentuoti:
                                    Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                    Visų pirma, aš manau, kad visiškas VT pertvarkymas Lietuvos didmiesčiuose yra politinis sprendimas, kurio priėmimas nėra tiesiogiai VMS transporto žmonių rankose. Tai turi būti politinis sprendimas, kuriame dalyvautų ir valstybė. Pavyzdžiui, iš 18,8 milijardo svarų Crossrail biudžeto (t.y. projekto, skirto tik Londonui ir priemiesčiams), UK Department for Transport (turbūt panašiausia institucija Lietuvoje būtų Transporto ministerija) finansavo apie trečdalį jo tiesioginėmis dotacijomis, o, įskaičiavus ir lengvatines paskolas, kurias DfT suteikė projektui, gaunasi apie pusė viso projekto sumos. Pats miestas (jo skirtingos institucijos) finansavo gal kokį penktadalį:

                                    https://www.crossrail.co.uk/about-us/funding
                                    Lyginti Crossrail (RER tipo sistemą) su vietiniu LRT nėra visai korektiška. Čia tas pats, kas Vilnius prašytų LAKD (t.y. Susisiekimo ministerijos įmonė) skirtų pinigų Laisvės prospekto perasfaltavimui - gautų špygą, nes tai nėra užmiestis ir miestas savo teritorijoje turi tvarkytis pats. Crossrail tęsiasi už Londono ribų 40km į vakarus, ir toje zonoje prie stočių gyvena daugiau žmonių, negu visame Vilniuje - o kadangi UK ir bendrai Vakarų Europoje žmonės keliauja iš namų į darbą 30km+ ir tai laikoma normalu (skirtingai nuo Lietuvos), tai savaime normalu, kad valstybinės institucijos, atsakingos už tokias priemiestines teritorijas, prisideda prie susisiekimo jose gerinimo. Jeigu Crossrail būtų eilinė metro linija, DfT to nefinansuotų, kaip nefinansuoja naujų metro traukinių Londone pirkimo ar naujų atkarpų tiesimo/rekonstrukcijų - nes tai tiesiog yra miesto, ne valstybės atsakomybė.

                                    Lygiai tas pats būtų ir Vilniaus atveju, valstybė nefinansuotų tramvajaus statybų, nes tai yra miesto teritorija ir tramvajus būtų skirtas tik Vilniaus gyventojų/svečių pervežimui.

                                    Comment


                                      Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                      Mano nuomone, Vilniaus kelias iš visiško mėšlo (VT srityje) turėtų atrodyti taip:
                                      1. Per kitus rinkimus išrenkamas meras/taryba, kuriems nuoširdžiai rūpi VT
                                      2. Meras ir taryba politiniu sprendimu sudėlioja teisingus žmones su transportu susijusiose institucijose
                                      3. Tie žmonės, kartu su mūsų pasiūlymais, dirba su tarptautinėmis rimtomis kompanijomis ir sukuria kieto VT viziją
                                      4. Tą viziją patvirtina meras, valstybė ir ES ir mes pradedame savo bent 50-ies metų žygį į vakarų Europos prisivijimą VT srityje
                                      Matau kliūčių beveik visuose žingsniuose:
                                      1. Sekanti taryba spėju bus ganėtinai panašios sudėties kaip dabartinė, gal frakcijų dydžiai apsikeis tarp TS-LKD ir LP. Meras tikėtina bus kažkas iš esamų vicemerų (Benkunskas, Gulbinas) ar iš jaunų seimo narių (Mitalas, Maldeikis, Majauskas). Gal tik iš paskutinių dviejų tikėčiaus kitokių idėjų išgirdimo, bet didžiąja dalimi nemanau kad bus rimtas kadrų pokytis. Nebent grįš Zuokas, bet klausimas ar jis trečią kartą mėgins tramvajaus idėją ir ar tam sulauks Vilniečių palaikymo.
                                      2. Neįsivaizduoju kaip išeitų JUDU pakelti reikšmingai atlyginimus ir pakeisti visą komandą nesukeliant milžiniško šaršalo - nes protestuos visi, pradedant VT vairuotojais, baigiant kitų savivaldybės įstaigų darbuotojais, jiems padės opozicija ir žiniasklaida.
                                      3. Jeigu pirmi du praeis, tai gal studija ir įvyktų.
                                      4. Patvirtinti turės valstybė valstybės biudžeto paramą ir vėl valstybė ES paramos prioritizavimą šitam projektui. Stadiono ir Skvernelio istorija puikiai parodo kaip valstybė gali pažadėti abu, bet duoti tik vieną. Pusė milijardo ES paramos yra nemaži pinigai, kurie daugiausia bus paimti iš Lietuvos regionų, tad politiškai tai bus labai sudėtingas klausimas - šitą dalyką priėmusi politinė dauguma pasirašytų sau nuosprendį kuriam laikui nesurinkti balsų visoje likusioje Lietuvoje.


                                      Kad nebūtų tik tuščia kritika, kaip aš siūlyčiau:
                                      1. Steigčiau jungtinę valstybės įmonę "Vilniaus regiono viešasis transportas", kurios steigėjai būtų Susisiekimo ministerija, Lietuvos geležinkeliai, Vilniaus miesto, rajono, Trakų ir gal Širvintų savivaldybės. Įmonė perimtų visą Vilniaus regiono VT organizavimą, pradedant miesto maršrutais, baigiant traukiniais. Koks VVT ar LTG būtų tiesiog paslaugos tiekėjas pagal įmonės daromus pirkimus ir nurodytus tvarkaraščius. Įvedamas bendras kelių zonų bilietas visoms transporto rūšims.
                                      2. Įmonė steigiama naujai, tad atlyginimai ir komanda gali būti rimtesnės. Valstybė jau ne kartą steigė naujas įmones su rimtais specialistais ir nemažais atlyginimais (ypač projektams energetikos srityje), tai neturėtų tas būti labai politiškai sunku.
                                      3 ir 4 žingsniai tie patys, tiesiog tokia forma neprisirišama prie VMS tarybos kandencijos, o finansavimas (oficialiai) būtų skirtas ne Vilniaus miestui, o Vilniaus regiono ekonominei integracijai ir transporto sukeliamos taršos mažinimui.

                                      Idėja naujai institucijai paimta iš vieno mokslinio straipsnio, kurį teko praversti kai šiaip kažkada ieškojau informacijos apie Tamperės LRT projektą. Čia gal labiau kritiškai vertinamas tas faktas, kad tokiam projektui buvo sukurta institucija per kelias savivaldybes, kuri nėra demokratiška nes neatskaitinga rinkėjams ir sukurta pilkoje zonoje tarp savivaldybės ir nacionalinės valdžios. Bet gal tai ir būtų variantas Vilniui nes pilnai demokratiškai veikiant esamų institucijų rėmuose nei Vilniuje, nei tuo labiau likusioje Lietuvoje didelio pritarimo naujai transporto rūšiai sunku sulaukti.
                                      https://www.tandfonline.com/doi/epub...6.2021.1885373
                                      Paskutinis taisė Kristisz; 2022.04.26, 20:58.

                                      Comment


                                        Aš asmeniškai jau kurį laiką praradęs viltį, kad kokia nors nauda gali būti iš rašinėjimo savaivaldybei/SĮ SP, taip sakant mane nugalėjo Kita vertus, džiaugiuosi, kad kažkam vis dar rūpi, ir pasiryžę ir toliau teikti siūlymus, ir pramušti tikrai geras idėjas. Ir dar galiu pasidžiaugti, kad "biurokratijos" tarpe yra pavienių žmonių, į kuriuos dedu daug vilčių, kad gali miestas atrodyti kitaip. Bet ar iš aukščiau ateinančius nurodymus turintis vykdyti "biurokratas" yra laisvas sugalvoti ir priimti naujus sprendimus? Labai abejoju...
                                        O va dėl politikos tai iš viso tampu pesimistu. Stebėjau vieną su darniu judumu susijusį posėdį, kur seniokas (kaip suprantu savivaldybės tarybos narys, kuris sėdi komitete, atsakingame už VT) pezėjo, kad jam nepatinka, kaip tušti troleibusai važinėja pro jo namus žvėryne, suprask, rečiau tegul važinėja ar daugiau žmonių į juos kažkaip reikia prikišti. Na ir daugybė kitų savivaldybės tarybos narių, kurie pėsti nevaikšto, VT nesinaudoja, dviračiu su vaikais geriausiu atveju kartą metuose išvažiuoja. Kritinę masę gerų politikų surinkti sunku, oj sunku.
                                        Na ir visada yra finansų pusė - kas visus mūsų norus finansuos? Pvz., Kristisz rašo:
                                        Steigčiau jungtinę valstybės įmonę "Vilniaus regiono viešasis transportas", kurios steigėjai būtų Susisiekimo ministerija, Lietuvos geležinkeliai, Vilniaus miesto, rajono, Trakų ir gal Širvintų savivaldybės.
                                        Idėja labai gera, ir jai pritarčiau iš širdies, yra ne vienas praktinis pavyzdys Vakaruose, kur regioniniai board'ai egzistuoja (pvz., Britų Kolumbijoje didžiausias miestas Vankuveris su artimiausiais "priemiesčiais" turi savo Translink, o kitais viso didžiulio regiono vietiniu susisiekimu rūpinasi BC Transit (88 transporto sistemas jungia)). Visgi kas pas mus norės sumerkti savo pinigus dėl kažkokio VT? Kodėl savivaldybės turi norėti kažkokio funkcijų apjungimo ir atsisakyti savo darbo dalies?
                                        O gal finansavimo problemą, taip pat suinteresuotumo trūkumą spręstų Vilniaus m. ir Vilniaus r. sujungimas? Arba atvirkščiai, Vilniaus administracinių ribų mažinimas ir satelinių savivaldybių sukūrimas - va kokia Pilaitė pataptų atskira savivaldybė ir tegul pati galvojasi, kaip privežti gyventojus prie miesto, kur sutalpinti moksleivius, ir kur plėsti komunikacijų tinklą? Tuo tarpu likusi miesto "šerdis" nebefinansuos suburbijos reikalų, kažkokių privežamųjų maršrutų ir pan. O ko ne?

                                        Comment


                                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                          Nors iš dalies su likusia posto dalimi sutinku, bet dėl Crossrail norėtųsi pakomentuoti:


                                          Lyginti Crossrail (RER tipo sistemą) su vietiniu LRT nėra visai korektiška. Čia tas pats, kas Vilnius prašytų LAKD (t.y. Susisiekimo ministerijos įmonė) skirtų pinigų Laisvės prospekto perasfaltavimui - gautų špygą, nes tai nėra užmiestis ir miestas savo teritorijoje turi tvarkytis pats. Crossrail tęsiasi už Londono ribų 40km į vakarus, ir toje zonoje prie stočių gyvena daugiau žmonių, negu visame Vilniuje - o kadangi UK ir bendrai Vakarų Europoje žmonės keliauja iš namų į darbą 30km+ ir tai laikoma normalu (skirtingai nuo Lietuvos), tai savaime normalu, kad valstybinės institucijos, atsakingos už tokias priemiestines teritorijas, prisideda prie susisiekimo jose gerinimo. Jeigu Crossrail būtų eilinė metro linija, DfT to nefinansuotų, kaip nefinansuoja naujų metro traukinių Londone pirkimo ar naujų atkarpų tiesimo/rekonstrukcijų - nes tai tiesiog yra miesto, ne valstybės atsakomybė.

                                          Lygiai tas pats būtų ir Vilniaus atveju, valstybė nefinansuotų tramvajaus statybų, nes tai yra miesto teritorija ir tramvajus būtų skirtas tik Vilniaus gyventojų/svečių pervežimui.
                                          Taip, tas faktas, kad Crossrail yra tiesiamas ne tik Londone, be abejonės, padėjo projektui pritraukti šitokią milžinišką sumą pinigų iš Department for Transport. Tačiau JK nėra neįprasta finansuoti miestų transporto. Pavyzdžiui, 2018-aisiais DfT įkūrė 2,45 milijardų svarų Transforming Cities Fund, kuriuo finansavo tokius dalykus kaip naują pėsčiųjų ir dviračių tiltą Plymouth, naują transporto koridorių per Leicester miesto centrą ir kt. Tokie fondai yra populiarūs ir kitose šalyse, pvz. vienas labai gerai dalykus Giotenburge išmanantis (ir ten gyvenantis) žmogus pasakojo apie savivaldybės ir valstybės derėjimosi dėl naujos tramvajaus jungties procesą. Aš tikiu, kad tokių fondų projektus reiktų įvilkti į regiono kontekstą, bet pvz. jungtis stotis-Konstitucijos pr. yra ne tik, kad regiono, bet ir valstybinės svarbos, tad nematau priežasties, dėl ko tokie fondai nebūtų įmanomi, kad ir kaip jie būtų apiforminti.


                                          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                          Matau kliūčių beveik visuose žingsniuose:
                                          Aš manau, kad, iš esmės, idėja yra gera. Žiūrint iš valstybės lygio tada reiktų tiesiog kurti fondus tokiems regionams pagal jų populiaciją, spėju? Aišku prie tokių fondų reiktų ir ES fondų pagalbos. Bet kokiu atveju, turint omeny Lietuvos miestų viešojo transporto lygį, be tokių subsidijų pasiekti persilaužimą bus neįmanoma.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X