Parašė John
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimąvadinasi realiai troleibusas pradeda būti pigenis po zenkliai didesnės ridos
Beje taršos kaštai kaip visada nepaminėti. Aišku kalta ir Lietuva čia kad neturi normalių taršos mokesčių.
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąTai natūralu, problema ta, kad maršrutai yra sudarinėjami atsižvelgiant kur ir kiek žmonės keliauja, o ne kur kokie troleibuso laidai eina. Jeigu būtų pradėta dar taikytis ne prie žmonių, o prie laidų, tai išvis tragikomedija būtų.
VVT buvo paskelbę top 10 žmonių skaičiumi maršrutų tai neskaitant greitųjų autobusų visas vietas užėmė trolbusai. O šiaip tai taip, laidai tiesiami turi būti ten, kur žmonės nori važiuoti, bet pas mus trasos niekas netiesė kiek jau metų?
O troleibusų galima būtu ir dviguvai daugiau tomis pačiomis trasomis leisti. Gal tada pvz. vakare į septintą įlipti būtų įmanoma, o ne tik jeigu sugebi pastumti jau troleibuse esančius?
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąTu kalbi apie koncentracijos stovyklas, kokios būna kokioj nors Šiaurės Korėjoj. Tuo tarpu pietų Korėjoj žmonės ir mažiau dirba ir dešimtis kartų geriau gyvena. Kodėl? Atsakymas paprastas - darbo efektyvumas. Tai nereiškia, kad jie daugiau ar sunkiau dirba, tai reiškia, kad jie sumaniau dirba ir darbui efektyvinti geba išnaudoti naujausias technologijas.
Šiaip gal arčiau yra amerikos industrinei revoliucijai nei šiaurės korėjai tokie pavydžiai, bet P. Korėjoje tikrai ne dėl to geriau gyvena žmonės, o todėl kad ten yra daug didesnis socialinis teisingumas. Noriu tik priminti kad pajamų nelygybė Lietuvoje yra viena didžiausių pasaulyje (didžiausia visoje ES). O efektyvumo Lietuvoje netrūksta, tik jis skaičiuojamas pagal pajamas tai jei mažai moki atlyginimo tai ir efektyvumas atrodys mažas ant popieriaus.
Jei nori sužinoti kai Pietų Korėja tai smarkiai tapo išsivysčiusia valstybę rekomenduoju paskaityti Ha-Joon Chang knygas.
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimą
2018 metais bendra autobusų rida yra 24.3 mln km, iš viso autobusų 2018 pabaigoje buvo 429, vidutinė vieno autobuso rida 56000 km/metus, o laikant, kad visi vaziuojantys autobusai vaziavo ir negedo, atsizvelgus i autobusų paruostumo koeficienta - 71000 km. Analogiskai troleibusu - 43750 km ir 53000 km/metus.
Jei autobusas su savo kuro savikaina butu eksploatuojamas troleibusiniu kilometrazu, pries dyzeli naudingiau darytusi tiktai 8 metais (su sąlyga, kad visiškai negestų) arba 10 metais (su vidutiniu transporto priemones paruostumu), pries dujas - 100 metu.
Vilniuje seniausi realiai eksploatuojami autobusai yra 1990-1994 metu gamybos, dujiniai atidirbo iki 20 metu, seniausi dirbantys troleibusai 1984 metų.
Galima netgi taip paskaiciuoti - per 40 metu po 50000 km - 2 dujiniai autobusai + kuras = 828000 Eur per visa laika, troleibusas =705000 Eur (2018 metu kainomis), 2017 kainomis dujinis gaunasi 668000 Eur, vadinasi realiai savikaina per visą laikotarpį yra labai panaši, tik troleibuso atveju papildomai reikia išlaikyti visą kontaktinį tinklą ir proceso pabaigoje keleiviai yra vežiojami itin sena (40 metų senumo) transporto priemone. Kas iš esmės šiuo metu ir yra Vilniuje
Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.
- 4 patinka
Comment
-
Nors stengiuosi diskusijose nedalyvauti, nes visada tas pats per tą patį ir jokia pusė neatsisakys savo nuomonės - palyginkite ne VVT kainų duomenis, o kitų miestų, pvz Liublino, Gdynės, Rygos. Nustebsite, kad kituose miestuose eksploatacijos kainos labai skiriasi, ir netgi troleibusai kažkodėl santykinai pigesni (Rygoje brangūs, nes turi labai daug navarotų).
Ir dar, man net ir stengiantis labiausiai objektyviai žiūrėti į kelionę iš keleivio pusės - visiškai nėra skirtumo kiek metų transporto priemonei. Naują Soliarį galima ir po metų sudrožti; kaip prižiūrėsi ir remontuosi seną transporto priemonę, tokia ir bus, o jeigu jos resursas dar neišdirbtas, tai galima padaryti salono remontą. Pvz. galėčiau ir senu Ikarusu važiuoti, jeigu jis būtų gerai šildomas, su patogiomis sėdynemis ir sąlyginai tylus (tik tiek kad autobusų kapitaliai rekonstruoti neapsimoka, nes vidaus degimo variklis turi ribotą resursą).
Comment
-
Su viskuo sutinku, kad tai nėra net panašu į rimtą diskusiją. VVT rezultatai buvo naudoti todėl, kad a) tokius duomenis radau (LT palyginimui tiktų nebent tik Kaunas), b) realiai turim tokią dabartinę situaciją su dabartinėmis kainomis. Kitų miestų ar šalių duomenys skirtųsi vien dėl kitokios išlaidų struktūros darbo užmokesčiui, vidutinės kasdieninės ridos, kuro kainų ir dar melejono dalykų. "Menkutė" problemėlė tame, kad tokiai detaliai analizei reikia daug daugiau duomenų, nei VVT viešai duoda (visi duomenys imti iš audituotų ataskaitų). Šiuo atveju turėti duomenys buvo: troleibusų ir autobusų metinės ridos 2017-2018 metais, troleibusų ir autobusų metinės išlaidos kurui bei paskutinių autobusų bei troleibusų pirkimų duomenys.
Į eksploatavimo trukmę irgi iš esmės atsižvelgta - seniausi troleibusai Vilniuje yra 1985 metų (34 metai), seniausi eksploatuojami autobusai yra 1990-1994 metų (~25-29 metai), taip, dujiniai atvažinėjo iki 20 metų, taip, VVT pardavinėja savo MB Citaro (kuriems 16 metų), dėl to ir buvo palyginime pasakyta "tebūnie, autobusas išvažinėja 20 metų, troleibusas - 40" - tai ir yra pagal istorinius duomenis.
Taip pat 2015-2016 metų metinėse ataskaitose buvo atskirai išskirtos pilnos 1km savikainos troleibusu, dyzeliu ir dujomis, įskaitant visas išlaidas (buhalterinis nusidėvėjimas per 7 metus, išlaidos priežiūrai, algoms ir t.t.) Taip pat buvo atsižvelgta į ES paramą (nes buhalteriškai VVT išlaidos naujai transporto priemonei sudarė tik 15-20% pilnos kainos. Tų metų duomenimis, bendra savikaina troleibusais buvo didesnė nei dyzelio ar dujų. Pačių TP atžvilgiu, troleibusai skaičiavime netgi turėjo privalumą, nes praktiškai visų jų balansinė vertė buvo ~0 (nes tik 2 (t.y.) buvo naujesni nei 7 metai), o daliai autobusų vis dar buvo skaičiuojamas ir į savikainą įtraukiamas buhalterinis nusidėvėjimas (jau buvo gauti su ES parama pirkti (ir daliniu VVT finansavimu) MAN bei Solaris, taip pat šviežiai pirkti naudoti autobusai.
Ir kodėl palyginimai turėtų būti daromi ne nuo dabartinės situacijos, o nuo "kažkur" - tiesiog dabartinė situacija yra X, jos alternatyvos yra A, B, C, kiekvienu atveju galutinė kaina tokia ir tokia. Juk norint pasiekti, pvz. "efektyvų" KT išnaudojimą reikia pripirkti daug brangių troleibusų (kurie kainuoja), norint pasiekti gerą troleibusų greitį reikia KT rekonstrukcijos (kuri kainuoja). Yra visai kiti išlaidų lygiai kai kažką reikia kurti nuo 0, kai reikia stipriai rekonstruoti ar plėsti, ar kai ta sistema yra puikios būklės
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąNors stengiuosi diskusijose nedalyvauti, nes visada tas pats per tą patį ir jokia pusė neatsisakys savo nuomonės - palyginkite ne VVT kainų duomenis, o kitų miestų, pvz Liublino, Gdynės, Rygos. Nustebsite, kad kituose miestuose eksploatacijos kainos labai skiriasi, ir netgi troleibusai kažkodėl santykinai pigesni (Rygoje brangūs, nes turi labai daug navarotų).
Ir dar, man net ir stengiantis labiausiai objektyviai žiūrėti į kelionę iš keleivio pusės - visiškai nėra skirtumo kiek metų transporto priemonei. Naują Soliarį galima ir po metų sudrožti; kaip prižiūrėsi ir remontuosi seną transporto priemonę, tokia ir bus, o jeigu jos resursas dar neišdirbtas, tai galima padaryti salono remontą. Pvz. galėčiau ir senu Ikarusu važiuoti, jeigu jis būtų gerai šildomas, su patogiomis sėdynemis ir sąlyginai tylus (tik tiek kad autobusų kapitaliai rekonstruoti neapsimoka, nes vidaus degimo variklis turi ribotą resursą).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimą
Ir keleiviui visiškai nėra jokio skirtumo - dyzelinė, elektrinė ar dujinė transporto priemonė - svarbu komforto lygis (vėdinimas, šildymas ir pan) ir kad laiku bei saugiai nuvežtų iš A į B
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimąŠiuo atveju turėti duomenys buvo: troleibusų ir autobusų metinės ridos 2017-2018 metais, troleibusų ir autobusų metinės išlaidos kurui bei paskutinių autobusų bei troleibusų pirkimų duomenys.
Į eksploatavimo trukmę irgi iš esmės atsižvelgta - seniausi troleibusai Vilniuje yra 1985 metų (34 metai), seniausi eksploatuojami autobusai yra 1990-1994 metų (~25-29 metai), taip, dujiniai atvažinėjo iki 20 metų, taip, VVT pardavinėja savo MB Citaro (kuriems 16 metų), dėl to ir buvo palyginime pasakyta "tebūnie, autobusas išvažinėja 20 metų, troleibusas - 40" - tai ir yra pagal istorinius duomenis.
Taip pat 2015-2016 metų metinėse ataskaitose buvo atskirai išskirtos pilnos 1km savikainos troleibusu, dyzeliu ir dujomis, įskaitant visas išlaidas (buhalterinis nusidėvėjimas per 7 metus, išlaidos priežiūrai, algoms ir t.t.) Taip pat buvo atsižvelgta į ES paramą (nes buhalteriškai VVT išlaidos naujai transporto priemonei sudarė tik 15-20% pilnos kainos. Tų metų duomenimis, bendra savikaina troleibusais buvo didesnė nei dyzelio ar dujų. Pačių TP atžvilgiu, troleibusai skaičiavime netgi turėjo privalumą, nes praktiškai visų jų balansinė vertė buvo ~0 (nes tik 2 (t.y.) buvo naujesni nei 7 metai), o daliai autobusų vis dar buvo skaičiuojamas ir į savikainą įtraukiamas buhalterinis nusidėvėjimas (jau buvo gauti su ES parama pirkti (ir daliniu VVT finansavimu) MAN bei Solaris, taip pat šviežiai pirkti naudoti autobusai.
Ir kodėl palyginimai turėtų būti daromi ne nuo dabartinės situacijos, o nuo "kažkur" - tiesiog dabartinė situacija yra X, jos alternatyvos yra A, B, C, kiekvienu atveju galutinė kaina tokia ir tokia. Juk norint pasiekti, pvz. "efektyvų" KT išnaudojimą reikia pripirkti daug brangių troleibusų (kurie kainuoja), norint pasiekti gerą troleibusų greitį reikia KT rekonstrukcijos (kuri kainuoja). Yra visai kiti išlaidų lygiai kai kažką reikia kurti nuo 0, kai reikia stipriai rekonstruoti ar plėsti, ar kai ta sistema yra puikios būklėsPaskutinis taisė AudriusV; 2019.11.18, 17:27.Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimą
Ir keleiviui visiškai nėra jokio skirtumo - dyzelinė, elektrinė ar dujinė transporto priemonė - svarbu komforto lygis (vėdinimas, šildymas ir pan) ir kad laiku bei saugiai nuvežtų iš A į B
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimą
Ir keleiviui visiškai nėra jokio skirtumo - dyzelinė, elektrinė ar dujinė transporto priemonė - svarbu komforto lygis (vėdinimas, šildymas ir pan) ir kad laiku bei saugiai nuvežtų iš A į B
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Keleiviui skirtumas yra, nes nuo priemonės priklauso ir komforto lygis. Komfortas yra daug didesnis, kai stotelėje akseleruojant tau į akis nepripučia juodų dūmų.
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimą
Euro VI juodų dūmų nepučia
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
nauji nepučia nes dūmai į saloną eina
- 1 patinka
Comment
-
Skaitydamas pasitarimų pas merą protokolus (neatsimenu kurios datos) radau viename, kad ketinama iš Stoties žiedo iškelti autobusų ir troleibusų atstovas (ar kaip ten vadinasi teisingai). T.y. nebeleisti vairuotojams daryt pertrauktų Stoties teritorijoje. Vietoje to įrengti infrastruktūrą kituose galiniuose taškuose (pvz., prie Santariškių).
Comment
Comment