Toks sprendimas buvo priimtas siekiant žmones paskatinti naudotis viešuoju transportu ir sumažinti kamščius gatvėse. Ir jiems tai pasisekė. Viešojo transporto populiarumas Taline išaugo 8 procentais. Be to, miesto savivaldybės teigimu, Talinui nemokamas transportas atneša po 20 mln. eurų per metus. Dabar nebereikia bilietų sistemos, IT sistemos, sumažėjo administravimo, kontrolės kaštai. Be to, norėdami naudotis nemokamu transportu tūkstančiai gyventojų, kurie nebuvo prisiregistravę Taline, suskubo deklaruoti savo gyvenamąją vietą. O kuo mieste daugiau žmonių, tuo daugiau pinigų jam nubyra.
Bet aš matau ir didelių problemų - padarius viešąjį transportą nemokamą, jame vos ne legaliai galėtų bomžai pradėti miegoti, dabar bent kažkokia, nors ir minimali kontrolė yra. Taip pat kai skiriamos dotacijos nemokamam važinėjimui - sumažėja dotacijos viešojo transporto atnaujinimui ir nors Talinas daugumoje sferų pirmauja, tačiau viešasis transportas ten prasčiausios būklės lyginant su Ryga, o dabar jau ir su Vilniumi (tiesa, juos pagirti reikia už troleibusų palaipsninį atsisakymą, su kuriais pas mus vis dar didelės problemos).
Geriausias viešasis transportas kol kas yra Rygoje, bet ir kainos ten didžiausios, berods 2 eur. ar daugiau už bilietą. Aš manau geriausias variantas yra aukso viduriukas - Vilnius turi subsidijuoti naujų transportų įsigijimą, dalinai ar iš didelės dalies, bet naudojimosi kaštus turi susimokėti keleiviai. Pridėjus subsidiją transporto įsigijimui bilietų kaina ryškiai sumažėja ir tai tikrai nėra svarbus faktorius tiems, kas važinėja su mašinomis.
Comment