Parašė mantasm
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Mane tai truputį juokina argumentai, kad tipo 20+ metų transporto priemonės neprideda miestui statuso ir t.t. Tai pasižiūrėkit į lietuvių pamėgta Londoną (ypač tegu John atkreipia dėmėsį) - daugelyje metro linijų važinėja traukiniai kuriems po 20-40 metų, ir nieko, niekas nesako "atsisakykim metro, nes jis ilgaamžiškas ir seni vagonai keleiviams pabosta". Tai būtų absurdo viršūnė. Užtat autobusus ten perka kasmet šimtais, nes Euro 6 po kelių metų tampa Euro 5, ir taip toliau. Aš jau net nekalbu, kad autobusas daug daugiau vibruoja ir tai silpnina kėbulą ir karkasą, dėl ko greitai autobusas tampa netinkamas važiavimui. Baterijos tuo labiau, po kelių metų reikia pirkti naujas, senas utilizuoti. Manot pigu?
Paryžiuje iki šiol galima pamatyti 1967 metų metro traukinius, ir niekas nesako, kad jie neprideda miestui statuso ar kad jie pabodo keleiviams.
Prieš kelis metus į Vilnių buvo atvykęs elektrinis AMZ autobusas. Išdirbo jis 6 valandas vasarą ir išsikrovė. Dar kart jį buvo atvežę žiemai, tai vieną reisą vos vos išstenėjo ir viskas. Šiemet buvo atvežę elektrinį Solarį pasibandymui. Tai jis galėjo dirbti tik pertraukiamu grafiku (6.30-9.30 ir 14.30-18), o naktį ir per dienos pertrauką jis turėjo važiuoti į parką krautis. Tai bemt pažanga, ir į šitą mes turim iškeisti troleibusus, paliekant dyzelinius autobusus. Nu ekologiška, ypač žmogui gyvenanusiam n metų per tūkstantį kilometrų nuo čia ir bandančiam dabar įvedinėti savo tvarkas ir požiūrius.
Kalbos apie autonomines transporto priemones išvis yra kol kas absurdas. Taip, tikrai sutinku, kad ateityje jie tikrai išstums žmogų nuo vairo. Bet ne dabar ir tai nereiškia kad jau nebereikia pirkti autobusų ar troleibusų. 60-aisiais Vokietijoje buvo bandymai su elektrobusais. Tuomet tai buvo labai pažangu, bet nelabai patikima, todėl juos pamiršo. Jie grįžo tik po 40 metų ir vis dar nelabai patikimi, nors ir geresni. Kur garantija kad taip nebus su autonominiais?
Eidvis, sakot Solaris autobusai bus su nauju dizainu, o troleibusai su senu? Atseit naujo dizaino troleibusų nėra? Pasižiūrėkit internete, netgi dvigubi naujo dizaino troleibusai jau metus važinėja Slovakijoje. Čia tik Vilnius sugeba užsakyti senesnio dizaino troleibusus, siekiant juos diskretituoti. Ir tik nevispročiai gali užsakyti troleibusus be autonominės eigos 2017 metais. Vilnius šiuo aspektu tikrai labai negatyviai išsiskiria, ypač kai kai kurių labai atsilikusia vadinamoje Rusijoje tokie troleibusai masiškai važinėja nuo pat 2006.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąIr šiaip, toks pastebėjimas - Vilnius perka ne kažkokius baltarusiškus, o turbūt moderniausius galimus Solaris troleibusus, tik nauji Solaris autobusai bus modernaus dizaino, o troleibusai bus tokio dizaino, kaip pirkti prieš 12+ metų, jų dizainas jau dabar moraliai pasenęs, o su visokiais baltarusiškais dar prasčiau.
O čia keli pavyzdžiai, kokie troleibusai šiemet pasiekė (pasieks) įvairius Europos miestus:
Žilina, Slovakija, naujo dizaino Škoda/Solaris: http://transphoto.ru/vehicle/446425/
Lincas, Austrija, 24 metrų ilgio (ne dviašis, ir net ne triašis) Van Hool: http://transphoto.ru/vehicle/446841/
Česke Budejovicai, Čekija, 18 metrų ilgio Škoda/Solaris su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/449287/
Arnhemas, Nyderlandai, 18 metrų ilgio Hess su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/433573/
Bernas, Šveicarija, 18 metrų ilgio Hess su autonomine eiga: https://www.facebook.com/bernmobil/p...93672040658697
Pilzenas, Čekija, Škoda/Solaris su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/444902/
Ryga, Latvija, Solaris su autonomine eiga (vandenilio generatorius): http://transphoto.ru/vehicle/451982/
Įvairių Baltarusijos, Ukrainos ir Rusijos miestų net neminėsiu. Juk "ne lygis".
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąBriedis, ačiū už vaizdinį mano žodžių patvirtinimą tik dar pridėsiu prie savo posto (negaliu surasti taisymo mygtuko telefone), kad Vilnius ko gero vienas paskutiniu miestu, perkančių III generacijos troleibusus ir ko gero paskutinis perkantis troleibusus be autonominės eigos.
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąNe moderniausius, o turbūt pačius papraščiausius, kokius galima gauti - seno dizaino, be autonominės eigos, be automatinių "ūsų" ir pan.
O čia keli pavyzdžiai, kokie troleibusai šiemet pasiekė (pasieks) įvairius Europos miestus:
Žilina, Slovakija, naujo dizaino Škoda/Solaris: http://transphoto.ru/vehicle/446425/
Lincas, Austrija, 24 metrų ilgio (ne dviašis, ir net ne triašis) Van Hool: http://transphoto.ru/vehicle/446841/
Česke Budejovicai, Čekija, 18 metrų ilgio Škoda/Solaris su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/449287/
Arnhemas, Nyderlandai, 18 metrų ilgio Hess su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/433573/
Bernas, Šveicarija, 18 metrų ilgio Hess su autonomine eiga: https://www.facebook.com/bernmobil/p...93672040658697
Pilzenas, Čekija, Škoda/Solaris su autonomine eiga: http://transphoto.ru/vehicle/444902/
Ryga, Latvija, Solaris su autonomine eiga (vandenilio generatorius): http://transphoto.ru/vehicle/451982/
Įvairių Baltarusijos, Ukrainos ir Rusijos miestų net neminėsiu. Juk "ne lygis".
Ryga: 1,6 mln. eur/vnt
Žilina, Slovakija: 448K eur už paprastą, 584K eur už ilgajį troleibusą.
Lincas, Autstija: 1 mln. eur už ilgąjį troleibusą.
Kaunas planuoja mokėti po 464K eur už troleibusą.
Tuo tarpu Vilnius troleibusus perka pigiausiai iš viso sąrašo, po 365K eur ir tai vadinama didele afera, kad Vilnius žiauriai permokėjo ir kad galėjo 20% pigiau troleibusus nusipirkti. Taip, Vilniaus perkami troleibusai išties nepasižymi gera komplektacija, tačiau už gerą komplektaciją atitinkamai ir kainą gerai išaugus būtų.
Ir dabar palyginam su nusipirktų autobusų kainomis, kurių komplektacijai berods niekas jokių priekaištų neturėjo. Vieno autobuso kaina gaunasi 270K eurų, bet čia kartu įskaičiavus ir triašius autobusus, trumpieji autobusai žinoma pigiau kainuoja, tikriausiai kokius 230K eur. Ir tai reiškia, kad Vilniaus perkami troleibusai kainuoja net dvigubai pigiau, nei Kauno ar Slovakijos perkami troleibusai, o jeigu lyginsime su Ryga, tai skirtumas išvis kosminis - net septynis kartus pigesni. Tas pats ir su Linco, Austrijoje perkamais ilgaisiais troleibusais - daugiau nei trigubai brangesni už Vilniaus ilguosius autobusus. Taigi kad troleibusai tėra 'truputi brangesni' yra visiškas mitas. Džiaugiuosi, kad bent jau nebesistengiama įrodyti, kad jie tiek pat kiek autobusai kainuoja, bet kaip matome realybė kita - troleibusai yra ne 'truputi', o dvigubai brangesni už autobusus, Vilniaus atveju jie yra 'tik' 60% brangesni, bet tik dėl prastos komplektacijos.
Taigi kai kalbame apie naujų troleibusų ir autobusų pirkimą, visada reikėtų įvertinti tai, kad klausimas nėra ką geriau nusipirkti - troleibusą ar autobusą. Klausimas yra kas geriau - vienas troleibusas ar du nauji autobusai.Paskutinis taisė Eidvis; 2017.11.19, 12:39.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Gal ir ne paskutinis. Yra dar biedna Rumunija, Bulgarija, buv. Jugoslavija, kur tikrai gali taupyti. Dar neaišku, ką pirks Kaunas.
Ne, čia nenoriu pradėti jau daug kartų diskutuotos temos apie metro (ne)reikalingumą Vilniuje, tik noriu pažymėti, kad VT būklė ir jo vystymasis priklauso labiau net ne nuo valstybių ekonominės padėties, o nuo prioritetų. Lietuvoje, kiek žinoma, prioritetas yra asfaltas, naujų kelių tiesimas, ten kišami didžiausi pinigai, o VT nustumtas į antrąjį planą. Dėl to ir galime nusipirkti tik "biudžetinės" kompektacijos troleibusus, o ne dėl to, kad iš tiesų trūksta pinigų geresniems.
Comment
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimą88 maršrutas stos daugiau stotelių - Žaliajam tilte ir Trakų st. Kol kas neaišku nuo kada, bet gali visko būt, kad nuo kitos savaitės.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Dėkui už sąrašą. Vilniaus troleibusų pirkimas apaugęs tam tikrais mitais - neva tai perkami bene prasčiausios komplektacijos troleibusai, be autonominės eigos, bet kartu už juos neva labai brangiai mokama ir kad neva troleibusai vos ne tiek pat kiek autobusai kainuoja. Nors Vilnius iš Solaris perka ir troleibusus ir autobusus, bet aferos įžvelgiamos tik troleibusų pirkime, norint įrodyti, kad neva stipriai permokama. Ant greitųjų pagooglinus pavyko rasti kelių iš sąrašo pateiktų troleibusų kainas, vieno troleibuso kaina:
Ryga: 1,6 mln. eur/vnt
Žilina, Slovakija: 448K eur už paprastą, 584K eur už ilgajį troleibusą.
Lincas, Autstija: 1 mln. eur už ilgąjį troleibusą.
Kaunas planuoja mokėti po 464K eur už troleibusą.
Tuo tarpu Vilnius troleibusus perka pigiausiai iš viso sąrašo, po 365K eur ir tai vadinama didele afera, kad Vilnius žiauriai permokėjo ir kad galėjo 20% pigiau troleibusus nusipirkti. Taip, Vilniaus perkami troleibusai išties nepasižymi gera komplektacija, tačiau už gerą komplektaciją atitinkamai ir kainą gerai išaugus būtų.
Ir dabar palyginam su nusipirktų autobusų kainomis, kurių komplektacijai berods niekas jokių priekaištų neturėjo. Vieno autobuso kaina gaunasi 270K eurų, bet čia kartu įskaičiavus ir triašius autobusus, trumpieji autobusai žinoma pigiau kainuoja, tikriausiai kokius 230K eur. Ir tai reiškia, kad Vilniaus perkami troleibusai kainuoja net dvigubai pigiau, nei Kauno ar Slovakijos perkami troleibusai, o jeigu lyginsime su Ryga, tai skirtumas išvis kosminis - net septynis kartus pigesni. Tas pats ir su Linco, Austrijoje perkamais ilgaisiais troleibusais - daugiau nei trigubai brangesni už Vilniaus ilguosius autobusus. Taigi kad troleibusai tėra 'truputi brangesni' yra visiškas mitas. Džiaugiuosi, kad bent jau nebesistengiama įrodyti, kad jie tiek pat kiek autobusai kainuoja, bet kaip matome realybė kita - troleibusai yra ne 'truputi', o dvigubai brangesni už autobusus, Vilniaus atveju jie yra 'tik' 60% brangesni, bet tik dėl prastos komplektacijos.
Taigi kai kalbame apie naujų troleibusų ir autobusų pirkimą, visada reikėtų įvertinti tai, kad klausimas nėra ką geriau nusipirkti - troleibusą ar autobusą. Klausimas yra kas geriau - vienas troleibusas ar du nauji autobusai.
Su visokais austrais ar sveicarais lygintis neverta, jie perka kitos kategorijos troleibusu, be to surenkamjus pas save, tai, atitinkamai, ir kaina didesne. Bet gal (ir tikriausiai) jie skaiciuoja kitaip - taip bus didesne nauda salies ekonomikai, nes bus sukurtos darbo vietos (ar jos palaikomos) troleibusu surinkime, mokesciai, vietines firmos ir komplektuojanciu tiekejai ar gamintojai tures darbo. Pas mus gi bukai perkama, nors irgi troleibus butu galima gerokai atpiginti surenkant Lietuvoje.
Dar vienas momentas - uzsakymo kiekis. Jei perkama mazai, tai kaina gaunasi didesne. Jei perkama daug, vieneto kaina mazesne. Su autobusais kiek kita situacija. Ten nuo kiekio nelabai priklauso, jei standartine komplektacija be per daug imantriu reikalavimu, nes autobusu gaminama daug.
Geriau troleibusas, nes reikia skaiciuoti viso eksploatacijos ciklo islaidas, o ne tik konkretaus autobuso ar troleibuso kaina. Troleibusai tarnauja ilgiau (ir nereikia cia pseudoargumentu apie moraliskai pasenusi VT; 30 metu, aisku, ne is gero gyvenimo, todel tai ne rodiklis), elektra kaip kuras yra pigesne. Netersia lokaliai. Kadangi Lietuva ir taip mazai elektros gamina, o ja perka, tai per tarsos mokescius valstybe islosia ir gali juos parduoti, vel investuodama kad ir i VT.Paskutinis taisė Al1; 2017.11.20, 00:10.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąDėkui už sąrašą. Vilniaus troleibusų pirkimas apaugęs tam tikrais mitais - neva tai perkami bene prasčiausios komplektacijos troleibusai, be autonominės eigos, bet kartu už juos neva labai brangiai mokama ir kad neva troleibusai vos ne tiek pat kiek autobusai kainuoja. Nors Vilnius iš Solaris perka ir troleibusus ir autobusus, bet aferos įžvelgiamos tik troleibusų pirkime, norint įrodyti, kad neva stipriai permokama. Ant greitųjų pagooglinus pavyko rasti kelių iš sąrašo pateiktų troleibusų kainas, vieno troleibuso kaina:
Ryga: 1,6 mln. eur/vnt
Žilina, Slovakija: 448K eur už paprastą, 584K eur už ilgajį troleibusą.
Lincas, Autstija: 1 mln. eur už ilgąjį troleibusą.
Kaunas planuoja mokėti po 464K eur už troleibusą.
Tuo tarpu Vilnius troleibusus perka pigiausiai iš viso sąrašo, po 365K eur ir tai vadinama didele afera, kad Vilnius žiauriai permokėjo ir kad galėjo 20% pigiau troleibusus nusipirkti. Taip, Vilniaus perkami troleibusai išties nepasižymi gera komplektacija, tačiau už gerą komplektaciją atitinkamai ir kainą gerai išaugus būtų.
Į Rygos perkamų troleibusų kaina įeina ir vandenilio kuro pakrovimo stotelė, tad vieno troleibuso kaina tikrai tokia nėra. Dar priminsiu, kad Rygos perkami troleibusai yra 18,75 metrų ilgio, turi vandenilio generatorius, kurių pagalba "be ūsų" galės nuvažiuoti 100 km. Apskritai tai pirmieji pasaulyje tokio tipo troleibusai.
Žilinos naujųjų troleibusų kaina mažesnė už Vilniaus. Ir jie bus ne tik naujo dizaino, bet ir turės autonominę eigą.
Linco troleibusai yra 24 metrų ilgio ir taip pat turi autonominę eigą. Jų dizainas tiesiog fantastiškas. Klausimas, kas geriau - trumpas, nemodernus, pasenusio dizaino troleibusas už beveik 0,5 mln. eurų, ar 24 metrų ilgio modernus gražuolis už 1 mln.
Vilnius perka 41 troleibusą už 19 mln. 153 tūkst. Vieneto kaina gaunasi 467 tūkst. eurų. Iš kur ištraukta 365k suma?Paskutinis taisė Briedis; 2017.11.20, 10:55.
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąVilnius perka 41 troleibusą už 19 mln. 153 tūkst. Vieneto kaina gaunasi 467 tūkst. eurų. Iš kur ištraukta 365k suma?
(Pvz.: https://www.15min.lt/verslas/naujien...tus-667-837332 )
Comment
-
Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
Iš kur tokios naujienos ?
Comment
-
Nuo 11-24 bus nemažai pakeitimų tvarkaraščiuose, bet 88 maršruto ten nėra. Transrevis perims 1, 14, 26, 51, 57, 65 maršrutus bei oficialiai - 13 su 61 (pastaraisiais senu grafiku jau nuo šiandien kursuoja nauji autobusai).
26 maršrutas vietoje Bajorų nukreipiamas į Didžiuosius Gulbinus per Did. Riešę. Beveik taip pat važiavo senasis 87. 51 maršrute sumažės "spalvotų" reisų skaičius - dauguma reisų bus trasa Ž. Paneriai - Trakų Vokė - Daniliškės - Ž. Paneriai. Atstovos bus Daniliškėse, o ne E. Andrė st.
Darbo dienomis važiuos daugiau autobusų: 34 maršrute 1 pertraukiamas bus pamaininiu, 5 pridedami 2, o 52 ir 87 po 1 pamaininį autobusą.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Mettal Rodyti pranešimąNuo 11-24 bus nemažai pakeitimų tvarkaraščiuose, bet 88 maršruto ten nėra. Transrevis perims 1, 14, 26, 51, 57, 65 maršrutus bei oficialiai - 13 su 61 (pastaraisiais senu grafiku jau nuo šiandien kursuoja nauji autobusai).
26 maršrutas vietoje Bajorų nukreipiamas į Didžiuosius Gulbinus per Did. Riešę. Beveik taip pat važiavo senasis 87. 51 maršrute sumažės "spalvotų" reisų skaičius - dauguma reisų bus trasa Ž. Paneriai - Trakų Vokė - Daniliškės - Ž. Paneriai. Atstovos bus Daniliškėse, o ne E. Andrė st.
Darbo dienomis važiuos daugiau autobusų: 34 maršrute 1 pertraukiamas bus pamaininiu, 5 pridedami 2, o 52 ir 87 po 1 pamaininį autobusą.
http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=1067
Comment
-
2 ir 21 maršrutuose tikrai ne tokie maži keleivių srautai, kad ten galėtų važiuoti Noge mikroautobusai ar tuo labiau fiatai. Neaišku netgi, kaip vienas midibusas susitvarkys 1-ame maršrute. Kur tikrai užtektų net ir Fiat Ducato - tai savaitgalį 8 ir 25 maršrutuose.
Neoplanai, manau, ir toliau bus maksimaliai išnaudojami 115 maršrute, kur jų tikrai reikia, kartu su Noge.Paskutinis taisė Vilnietizz; 2017.11.20, 19:35.
Comment
-
Suskaičiavau, kad dabar darbo dienomis į gatves turės išvažiuoti 49 Isuzu autobusai. Pagal konkurso sąlygas, šiuos 17 maršrutų vežėjas turi aptarnauti 52 autobusais, įskaitant ne mažesnį kaip 10 % rezervą. Konkurso sąlygose autobusų skaičius kai kuriuose maršrutuose skyrėsi nuo dabartinio, tuomet jų suma buvo 47. Todėl įdomu, kiek iš viso Isuzu autobusų turės Transrevis su latviais. Sakyčiau, kad 3 rezerviniai autobusai būtų per mažai, nors kol jie nauji, tai didelio rezervo nereikia. Bet logiška būtų, jei turėtų visgi kokius 55. Kažin, kokį procentą sudaro VVT autobusų rezervas? Dėl troleibusų - kiek žinau, jų į gatves darbo dienomis išvažiuoja 188, o eksploatuojama 252 (jei šis skaičius nesumažėjo), taigi rezervas yra net 25,4 % (čia, ko gero, 2013 m. pertvarkos pasekmė).
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą(...) Neaišku netgi, kaip vienas midibusas susitvarkys 1-ame maršrute. (...)
Comment
Comment