Parašė Pilaitis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Troleibusus paprasčiausiai pakeis autobusai, kurie jau dabar yra sąlyginai švarūs ir ekonomiški. O netrukus įprastų autobusų vietą ims užimti elektriniai autobusai, kas jau vyksta kai kuriuose miestuose. Tiesiog troleibusas kaip transporto priemonė yra beviltiškai pasenęs, neekonomiškas ir tiesiog nelogiškas. Mokėti brangiau ir dar statyti ir išlaikyti kontaktinį tinklą prieštarauja elementariai ekonominei logikai, dėl ko troleibusai ir yra naikinami.
Comment
-
Man tai trūksta argumentų pasakyme 'išpopuliarėjo tramvajai, tai sugrįš ir troleibusai'. Visų pirma reikėtų suprasti kodėl tie tramvajai išpopuliarėjo, o tam reikia suprasti kas yra ekonominis progresas. Ekonominis progresas yra tada, kada žmogus gauna įrankius pagaminti prekių ar suteikti paslaugų daugiau, nei su prieš tai turėtais įrankiais, pvz. ūkininkas su traktoriumi gali pagaminti nepalyginamai daugiau produkcijos, nei ūkininkas su kauptuku. Tramvajų pagrindinis pranašumas tame ir yra, kad vienas vairuotojas gali pervežti daug daugiau keleivių, nei autobuso ar troleibuso vairuotojas. Troleibusai pasmerkti, kaip ir buvo pasmerktos anglimi kurenami garvežiai. Technologinės revoliucijos pasaulyje vyko nuolat, tiesiog kažkada pereiti nuo akmens amžiaus iki geležies trukdavo tūkstanmečius, vėliau revoliucijos spartėjo ir jas skirdavo nebe tūkstanmečiai, o šimtmečiai, o mes jau gyvename laikotarpyje, kada revoliucijos vyksta vos ne kas kelis metus - pažiūrėkit kaip mūsų gyvenimus pakeitė kompiuteris, mobilusis telefonas, o dabar jau vyksta elektromobilių revoliucija, autonominio transporto rovoliucija, medicinoje revoliucija vyksta genų inžinerijoje, išbandinėjami organų spausdintuvai, jų išauginimas, kamieninės ląstelės. Ateina ir dirbtinis intelektas, kuris pats savaime gali dar labiau paskatinti kitas revoliucijas. Revoliucija viešajame transporto jau taip pat ne už kalnų, tik žinoma tai nebus nei troleibusai, nei arklių vežimai ir net ne elektrobusai. Revoliucija viešajame transporte kaip tik vakar ir Vilniuje buvo pristatyta, tai nedidelės automonės transporto priemonės:
Vilniaus gatvėse pasirodė autonominis automobilis
Kadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.
Comment
-
Įdomu ar tas autobusiukas 'mato' šviesoforo signalus, sankryžose kliutis iš dešinės už dešimties metrų bei pažysta kelio ženklus? Jei ne tai lygis jo maždaug kaip autonominio siurblio: juda pėsčiojio greičiu pagal nustatyta maršrutą, sutikęs kliūtį - sustoja. Kažkodėl video pateiktose nebuvo tas pademonstruota.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąMan tai trūksta argumentų pasakyme 'išpopuliarėjo tramvajai, tai sugrįš ir troleibusai'. Visų pirma reikėtų suprasti kodėl tie tramvajai išpopuliarėjo, o tam reikia suprasti kas yra ekonominis progresas. Ekonominis progresas yra tada, kada žmogus gauna įrankius pagaminti prekių ar suteikti paslaugų daugiau, nei su prieš tai turėtais įrankiais, pvz. ūkininkas su traktoriumi gali pagaminti nepalyginamai daugiau produkcijos, nei ūkininkas su kauptuku. Tramvajų pagrindinis pranašumas tame ir yra, kad vienas vairuotojas gali pervežti daug daugiau keleivių, nei autobuso ar troleibuso vairuotojas. Troleibusai pasmerkti, kaip ir buvo pasmerktos anglimi kurenami garvežiai. Technologinės revoliucijos pasaulyje vyko nuolat, tiesiog kažkada pereiti nuo akmens amžiaus iki geležies trukdavo tūkstanmečius, vėliau revoliucijos spartėjo ir jas skirdavo nebe tūkstanmečiai, o šimtmečiai, o mes jau gyvename laikotarpyje, kada revoliucijos vyksta vos ne kas kelis metus - pažiūrėkit kaip mūsų gyvenimus pakeitė kompiuteris, mobilusis telefonas, o dabar jau vyksta elektromobilių revoliucija, autonominio transporto rovoliucija, medicinoje revoliucija vyksta genų inžinerijoje, išbandinėjami organų spausdintuvai, jų išauginimas, kamieninės ląstelės. Ateina ir dirbtinis intelektas, kuris pats savaime gali dar labiau paskatinti kitas revoliucijas. Revoliucija viešajame transporto jau taip pat ne už kalnų, tik žinoma tai nebus nei troleibusai, nei arklių vežimai ir net ne elektrobusai. Revoliucija viešajame transporte kaip tik vakar ir Vilniuje buvo pristatyta, tai nedidelės automonės transporto priemonės:
Vilniaus gatvėse pasirodė autonominis automobilis
Kadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Jokia ne ateitis, nes tokie parpalai, jei masiškai paplistų labiau už automobilius, užkimštų gatves visiškai ir kur juos reikėtų parkuoti? O elektra iš oro gaminama? Žodžiu, nereikia čia sekti pasakų. Šiais laikais jau yra autobusai ir troleibusai, kurie perveža tiek pat kiek tramvajai. Be to tramvajų eksploatacija dar brangesnė už troleibusų, nes ne tik kontaktinio tinklą reikia prižiūrėti, bet ir bėgius, o tai dar brangesnis malonumas.
----
Šimašius minėjo, kad Vilnius bus vienas pirmųjų miestų, kur tokios transporto priemonės taps miesto VT dalimi. Kalbant apie artimą ateitį puikiai matyčiau tokias transporto priemones Senamiestyje, taip pat atskiruose rajonuose. Pavyzdžiui, Pilaitėje jie galėtų aptarnauti absoliučiai visas rajono gatveles ir dirbti kaip privežamasis transportas link autobusų, kurie važiuotų tik Pilaitės pr. Senamiestyje irgi tas pats: į vieną tokį susėda tie, kuriems reikia į konkrečią Senamiesčio vietą (na, pvz., 5 žmonėm reikia netoli Katedros) - tą galima nesunkiai padaryti per appsą ir švieslentes autobusiuke. Tuomet jis galėtų kiekvieną žmogų išleisti ten, kur jam tiksliai reikia (faktiškai prie pat durų). Didžiosios VT priemonės kol kas važinėtų tik pagrindinėmis arterijomis, kur yra dideli atstumai. Bet ilgainiui ir jas pakeis autonominis transportas.
TO Al1: gali nesivargint veltis į diskusiją, nes neatrašysiu į tavo komentarus.
Comment
-
Kliedesiai ir tiek. Pigiau taksi dotuoti nei tokias nesąmones diegti, tuo labiau, kad jos dar tik bandymų stadijoje ir Šimašiaus kadencija anksčiau pasibaigs, nei atsiras pilnaverčiai parpalai. Tokia pati utopija, kaip oranžiniai dviračiai, kurie nėra pigūs ir nėra jokia pilnavertė alternatyva trasnportui. Šiaip, pramoga. Kaip visokie CityBee, kurie kainuoja brangiau, nei važiuoti taksi ir dar papildomų problemų pilna. Taksi išsikvietei, atvažiavo, kur nurodei, nuvežė, sumokėjai, ir viso gero. O čia dar reikia eiti iki taško, kur jie stovi ir grąžinti į tašką, kur stovi. Kaip pigesnė alternatyva automobilių nuomai ilgesniam pasivažinėjimui, bet tik miesto ribose, taip, bet ne daugiau.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąKadangi tai transporto priemonė, kurioje nėra vairuotojo, tai nebėra būtinybės jos daryti be galo didelės, kad vienas vairuotojas dirbtų efektyviai perveždamas šimtus keleivių vienu metu. O kadangi jinai mažesnė - tai bus nepalyginamai patogesnė keleiviams, kursuos kur kas dažniau, ir net neturės maršruto, tiesiog išsikviesim su programėle nurodydami iš kur ir į kur važiuojam, o kompiuteris apskaičiuos ir pakeliui paims ir paleis ir kitus panašia kryptimi važiuojančius keleivius.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tas video deja ir parodo dabartinių autonominių liūdną būklę. Pvz kai sustoja dėl kelkraščiu einančių žmonių. Bet Tesla marketingas gerai veikia.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Vienas pagrindinių VT privalumų ir yra konketus tvarkaraštis. Žinai, kada turi kažkur būti, pažiūrėjai tvarkaraštį, atėjai į vietą A ir tave paleido vietoje B. Ir rutina kasdien ta pati. O su tokiais be tvarkaraščių planais.. Kol surinks visus naujus keleivius iš visų pakampių ir paleis kur jie norės.. Dabartinis VT vėlavimas atrodys kaip punktualumo viršūnė.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimą
Šiaip, o kam toks didelis monitorius Tesloje? Filmus žiūrėti kol važiuoji?
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tas video deja ir parodo dabartinių autonominių liūdną būklę. Pvz kai sustoja dėl kelkraščiu einančių žmonių. Bet Tesla marketingas gerai veikia.
Comment
-
Parašė Gladiator Rodyti pranešimą
Įdomu ar tas autobusiukas 'mato' šviesoforo signalus, sankryžose kliutis iš dešinės už dešimties metrų bei pažysta kelio ženklus? Jei ne tai lygis jo maždaug kaip autonominio siurblio: juda pėsčiojio greičiu pagal nustatyta maršrutą, sutikęs kliūtį - sustoja. Kažkodėl video pateiktose nebuvo tas pademonstruota.
Bet reikėtų pasidomėti konkrečiai apie šį modelį.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Nes ten visas automobilio valdymas sudėtas.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Stiprus argumentas, kad autonominiai automobiliai niekada netaps realybe. Such wow, much logic. Dar galima buvo prisikabint, kad žmogus už vairo sėdi arba, kad važiuoja pagal visas taisykles. Nu, kad įmantriau argumentas skambėtų...
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Siaurai mąstant - taip. Bet plačiau mąstant galima rasti tam gana nesunkių sprendimų. Pirmas į galvą šovęs sprendimas: nurodai kada tau reikia būti konkrečioje vietoje (darbe, pvz., 9 valandą kiekvieną dieną). Ir tavęs atvažiuoja pasiimti tokiu laiku, kad tave nuveš per trumpiausią įmanoma trukmę iki darbo, iki kada tau reikia. Tas nesunkiai įgyvendinama, kai žinai šiuos duomenis: kur ir kada kam reikia būti, kokia yra reali eismo situacija, leidžiamas greitis ir pan. Elementariausias Google Maps kiekviename telefone turi funkciją, kuri praneša kada tau išvažiuoti pagal realią eismo info, kad būtum reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Čia reikia pridėti dar vos 4 žmones (daugiau turbūt netelpa į tą busiką) ir atlikti tą patį veiksmą.
Google Maps spėjimas pagal nuspėjamą eismą piko metu būna pvz "20-50 minučių". Ohoho kaip tiksliai
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąIš principo išlindo į dienos šviesą n metų tyliai vystyti sprendimai, bet dėl marketingo visi galvoja "jau tuoj". Bet tas "jau tuoj" gali užtrukt ir 20 ir 30 metų.
Comment
Comment