Kitakalbis jeigu jau savarankiškai sugebėjo atvykti į šalį, tai jis nėra toks "kiauras", kad nesuprastu pačių elementariausių ir esminių vietovių pavadinimų stotis ir centras.
Dėl tokių simbolių, kai pro objektus (stotis, oro uostas ar netgi tas pats centras) pravažiuojančių transporto priemonių švieslentėse jie būtų rodomi aš abiem rankom už. Bet su sąlyga, kad maršruto kryptis yra nurodyta kažkokia kita, o simboliai atstoja ilgus ir iš esmės į pagrindines švieslentes netelpančius užrašus "pro stotį" "pro oro uostą" ar pan. T.y. šių simbolių kitokia prasmė ir jie perduoda naudingą informaciją, o ne dubliuoja jau kas ir taip parašyta.
Juk pvz. N. Vilnioje irgi yra stotis. Kodėl tada link tos stoties važiuojančio VT kryptis nežymima kaip "Stotis" ? Galbūt jau būtų pats laikas turėti centrinę ir kitą stotį. Tada ir būtų galima simboliu nurodyti, kad važiuojama į stotį "Centrinė".
Čia truputi OT, kad užrašius STOTIS ir šalia pridėjus stoties ženkliuką, gaunamas toks vaizdas. T.y. čia vienas iš absurdiškiausių ženklų matytų Lietuvos keliuose. Kiekvieną kartą pravažiuojant taip ir galvoju, kad nepakenktų dar prierašas apačioje "* vieta kurioje kyla ir leidžiasi lėktuvai".
Piktas tu kažkoks žmogus Man tai nei šilta nei šalta dėl tokio ženklo.
Piktas tu kažkoks žmogus Man tai nei šilta nei šalta dėl tokio ženklo.
Nelaikyčiau savęs piktu Tiesiog norisi tvarkos ir aiškaus kiekvieno simbolio ar teksto, kuris skirtas informacijai perteikti, naudojimo viešose erdvėse. Kad netyčia nesigautų kaip šie kelio ženklai vedantys į kažkokį mistinį oro uostą "Jonava Utena". Tik tiek
5G tikrai nepaleis - jis aptarnauja Ozo gatvę. Šiaurinė gatvė bus panaši į Laisvės prospektą, tad nebus greito eismo. VT ten reikalingas - daug greitesnis susisiekimas iš Perkūnkiemio ir aplinkinių mikrorajonų, šiaurinės Šeškinės, pietinių Fabijoniškių į Saulėtekį ir atvirkščiai.
Šiaurinė gatvė bus panašesnė į Geležinio vilko atkarpoje nuo Žalgirio g. iki Savanorių žiedo. T.y. iš esmės greito eismo gatvė (70 km/h) ir krūva viadukų sankryžoje su kiekviena gatve.
Nebūtinai VT turi važiuoti per visą Šiaurinę g. – galima padaryti nusukimus į Ukmergės ar Kalavarijų gatves, kas žymiai pagreitins susisiekimą su kad ir tuo pačiu Perkūnkiemiu, Pašilaičiais. Gal nuo Skalvių žiedo per Šiaurinę ir Ukmergės g. iki centro būtų daug greičiau? Manau, tokius variantus reiktų išanalizuoti. Ar tai bus troleibusai, ar autobusai, ne taip svarbu.
Nelaikyčiau savęs piktu Tiesiog norisi tvarkos ir aiškaus kiekvieno simbolio ar teksto, kuris skirtas informacijai perteikti, naudojimo viešose erdvėse. Kad netyčia nesigautų kaip šie kelio ženklai vedantys į kažkokį mistinį oro uostą "Jonava Utena". Tik tiek
Tai, kad viskas šiuo atveju yra gerai. Informacija, kad tai oro uostas pateikiama aiškiai, nesidubliuoja, simbolis atstoja užrašą ("Oro Uostas"). Gi pats sakei, kad pasisakai prieš perteklinę informaciją - tai šiuo atveju viskas taip, kaip turi būti. Informacijos minimaliai, bet aiškiai. Nors jau off topic su tais kelio ženklais o šiaip ar taip, į Vilnių vykstantys užsieniečiai tikrai nevažiuoja čia visiškai niekuo nepasidomėję, taigi ir informaciją, kad iš oro uosto į stotį galima nuvažiuoti su autobusais arba traukiniu, didžioji dalis jau būna susiradę. Tuolab, kad ta informacija tikrai nėra užslėpta - ją galima surasti pačiame oro uosto puslapyje http://vno.lt/lt/planuoti-kelione/ka...iniu-autobusu/ .
Tie, kas sakė, kad užsieniečiai nesupras, kad žodis "Stotis" reiškia stotį, tai nuoširdžiai prajuokino gi visomis pasaulio kalbomis tai yra panašus žodis - station, estación, stazione, estação, станция ir t.t. Traukinuko simbolis, kaip jau kažkas ir minėjo, užsieniečius galėtų ir šiek tiek suklaidinti - jie gali pamanyti, kad tai tik geležinkelio stotis. Mano manymu, 1 autobuse, švieslentėse, galėtų degti toks užrašas: "Railway/bus station" (2 autobuse šiek tiek platesnė informacija "Railway/bus station | IKEA" ). Atgal - lėktuviukas ir "Airport" užrašas švieslentėje. O priekinio stiklo apačioje ir šonuose būtų seni geri trafaretai su informacija lietuviams. 88 autobusiukuose bent anksčiau jau mačiau "Old town bus" užrašus. Tai jeigu jie dar išliko - labai gera idėja , tokius užrašus ir palikti.
Tai, kad viskas šiuo atveju yra gerai. Informacija, kad tai oro uostas pateikiama aiškiai, nesidubliuoja, simbolis atstoja užrašą ("Oro Uostas"). Gi pats sakei, kad pasisakai prieš perteklinę informaciją - tai šiuo atveju viskas taip, kaip turi būti. Informacijos minimaliai, bet aiškiai. Nors jau off topic su tais kelio ženklais o šiaip ar taip, į Vilnių vykstantys užsieniečiai tikrai nevažiuoja čia visiškai niekuo nepasidomėję, taigi ir informaciją, kad iš oro uosto į stotį galima nuvažiuoti su autobusais arba traukiniu, didžioji dalis jau būna susiradę. Tuolab, kad ta informacija tikrai nėra užslėpta - ją galima surasti pačiame oro uosto puslapyje http://vno.lt/lt/planuoti-kelione/ka...iniu-autobusu/ .
Tie, kas sakė, kad užsieniečiai nesupras, kad žodis "Stotis" reiškia stotį, tai nuoširdžiai prajuokino gi visomis pasaulio kalbomis tai yra panašus žodis - station, estación, stazione, estação, станция ir t.t. Traukinuko simbolis, kaip jau kažkas ir minėjo, užsieniečius galėtų ir šiek tiek suklaidinti - jie gali pamanyti, kad tai tik geležinkelio stotis. Mano manymu, 1 autobuse, švieslentėse, galėtų degti toks užrašas: "Railway/bus station" (2 autobuse šiek tiek platesnė informacija "Railway/bus station | IKEA" ). Atgal - lėktuviukas ir "Airport" užrašas švieslentėje. O priekinio stiklo apačioje ir šonuose būtų seni geri trafaretai su informacija lietuviams. 88 autobusiukuose bent anksčiau jau mačiau "Old town bus" užrašus. Tai jeigu jie dar išliko - labai gera idėja , tokius užrašus ir palikti.
pagal tave taip gaunas kas nuvažiavus į Anglija ar kažkur pan. turėtų būti užrašas su traukinio simboliu ir užrašu geležinkelio stotis?
Niekada nebus Lietuvoje su kitos valstybės kalba užrašu t.y. railway, airport ar city. Tik Kaune buvo su 29 maršruto vėliausiu išvykimu 0:30 išvažiuodavo iš Kauno oro uosto su užrašu "Kaunas city center" nes pats oro uostas šitą autobusą apmokėdavo.
Kaip vyksti kažkur į svetimą šalį pasidomi kur kas yra ir išmoksti bent kelias pagrindines fraze ar žodžius.
pagal tave taip gaunas kas nuvažiavus į Anglija ar kažkur pan. turėtų būti užrašas su traukinio simboliu ir užrašu geležinkelio stotis?
Niekada nebus Lietuvoje su kitos valstybės kalba užrašu t.y. railway, airport ar city. Tik Kaune buvo su 29 maršruto vėliausiu išvykimu 0:30 išvažiuodavo iš Kauno oro uosto su užrašu "Kaunas city center" nes pats oro uostas šitą autobusą apmokėdavo.
Kaip vyksti kažkur į svetimą šalį pasidomi kur kas yra ir išmoksti bent kelias pagrindines fraze ar žodžius.
Tai aš tą patį ir sakiau - užsieniečiai turėtų suprasti, kad žodis "stotis" reiškia stotį. Tie angliški pavadinimai nebūtini, bet gyvenimą šiek tiek palengvintų. Gi tai faktiškai nieko nekainuoja.
Skaitant diskusiją dėl ženkliukų VT susidaro įspūdis, kad esame kokia Kinija, Japonija ar kokia ateivių galaktika ir turime savo rašto sistemą, o mūsų hieroglifų tokiuose įvairių sluoksnių turizmo mastuose atvykėliai nesuskaito. Žinoma, kad oro uosto ženkliukas niekam netrukdo, nemaišo ir neklaidina. Stoties ženkliukas (kad ir koks jis bebūtų) 1 bei 2 autobusuose taip pat kažkam pagelbėtų, bet turint lotynišką raidyną ir nepernelyg grandiozinį turistų srautą taip rūpintis visokia papildoma informacija švieslentėse yra nelogiška, apie tai iš esmės net neturėtų būti diskutuojama. Įdomu, kaip atrodytų stoties ženkliukas ar dvikalbiai užrašai autobuse į Salininkus ir t.t., nes juk važiuoja į stotį. Galų gale, gal ir tokiems objektams kaip Santariškės sukurkim unikalų logotipą su rodyklėmis link 1G/53 stotelės, nes juk kas nors atvažiavęs iš provincijos nebus pasidomėjęs VT iki klinikų.
Viešasis transportas be iliuzijų: tai, ko nepajėgs nei naujasis Vilniaus meras, nei bet koks kitas politikas
Į naująjį sostinės merą Remigijų Šimašių vilniečiai deda ypač daug vilčių. Žmonės tiki, kaip ir kiekvienos kadencijos pradžioje, kad naujasis meras išvaduos miestą nuo visų problemų, ir gal pagaliau sukurs idealų miesto viešąjį transportą ar išspręs kitas įgrisusias miesto problemas. Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos (NVTKA) nariai neabejoja, kad tokios viltys yra nerealios.
Jo teigimu, įmonė mielai įsigytų naujų autobusų, tačiau to padaryti iš savo lėšų neišgali. „Tokia galimybė atsiras kitais metais, kai Vilniaus ir kitos Lietuvos savivaldybės galės teikti paraiškas naujiems autobusams įsigyti iš ES lėšų. Tada siūlysime pirkti ir ekologiškus autobusus, taip pat troleibusus su autonomine eiga“, – sako G. Nakutis.
NVTKA įkurta, kad būtų įgyvendinami jos teikiami pasiūlymai dėl VT veiklos. Siūlymai dėl Naktinio VT ir oro uosto ženklo - įgyvendinti tad gal tas meras ir ne "uošvienė" su savo tvarka.
Na nematau prasmės ginčytis. Aš manau, kad dauguma žmonių galvoja, kad NVTKA laiko merą uošviene. Nes žmonės neskaito kaip juristai nuo kablelio iki taško. O skaito su paslėptom prasmėm ir užduoda klausimą "kam tai naudinga". Merui? Ne. Tarybai? Ne. NVKTA? Ne. Visuomenei? Ne.
Jei straipsnis vadintųsi "NVKTA pasiūlymai svarbūs merui" tai būtų pozityvas. O dabar pozityvo nėra.
NVTKA įkurta, kad būtų įgyvendinami jos teikiami pasiūlymai dėl VT veiklos. Siūlymai dėl Naktinio VT ir oro uosto ženklo - įgyvendinti tad gal tas meras ir ne "uošvienė" su savo tvarka.
Juolab - kad valdžioje tik 200 ar kiek ten dienų.
Nemanau, kad NVTKA įkurta tam, kad būtų įgyvendinami jos teikiami siūlymai. Net nesutikčiau su nuomone, kad asociacijos pagrindinis veiklos tikslas yra teikti siūlymus. NVTKA misija žymiai rimtesnė ir neapsiriboja minėta veikla. Tiesiog biurokratija, narių skaičius, pilietiškumo stoka, net keistas nepasitikėjimas stabdo reikalus... Net keista, kai po kai kuriais straipsniais kur pasisako NVTKA, pasitaiko labai piktų neigiamų komentarų, kuriuose nėra dažnai logikos ar į dalyką žiūrima neįsigilinus... Asmeniškai manau, kad su lietuviais, kaip pilietine tauta, socialinėje terpėje dirbti/veikti yra žvėriškai sunku. Visų pirma dėl to, kad lietuviai labai vadovaujasi emocijomis, dažnai linkę teigti nežinodami, mėgsta labai dažnai juodinti tuos, kurie ką nors daro, bet patys neprisideda...
Turiu vilčių, nes vien šįmet į asociacijos komandą įsitraukė stiprus reikalus organizacijose ir VT klausimais išmanantis branduoliukas, skatinantis vibraciją asociacijos viduje. Bet kartais būna keista matyti net VT entuziastų pasisakymus prieš NVTKA veiklą visiškai nepasidomėjus, kaip asociacijos turi veikti pagal įstatymus, ką gali, ko negali, neturėdami patirties, patyrimo, manydami, kad viskas vyksta spragtelėjus pirštu. Kai iš tiesų vieną paprastą idėją įgyvendinti, jei ji bent kiek susijusi su politika (o faktiškai NVTKA veikla vien su politika pinasi), užima daugybę laiko... O mes vis dar ieškome, kaupiame patirtį ir mokomės iš klaidų patys. Tad vietoje pagalbos ir paskatos, padėkojimo už veikimą, sulaukiame piktų komentarų. Žinau, kad patenkintų yra daugiau, nes žmonės visada labiau linkę reikšti nepasitenkinimą negu teigiamą nuomonę, kai yra patenkinti.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment