Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Realiai Vilniaus VT buvo nemokamas palyginus su tuom, kiek teko mokėti Londone, Paryžiuje ar kokiame Ciuriche. Ir pusvalandžio bilietas nors ir populiariausias nelabai daugiau kur toks yra.
    O palyginus su Lenkija, Vokietija, Prancūzija, Švedija?

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą
      Tai bus ~50% pabrangimas. Problema visvien lieka ignoruojama: drastiškas kainos didinimas už katastrofiškai blogą VT vien tik su pažadu kažką kažkur pagerinti po kažkiek metų.
      Parašė John Rodyti pranešimą
      Kainos didinimas čia ne prie ko. Vilnius tieisog apskritai ignoravo VT. Dabartinė avarinė VT būklė yra chroniško, dešimtmečius trukusio, under-investmento rezultatas, kai VT yra visiškai nustekentas ir bandoma kamšyti kai kurias skyles su lipnia juosta. Visgi realaus kokybinio VT gerinimo ne tik nedaroma, bet net nėra planuojama jį kada nors daryti. Net nėra garsiai pripažįstama, kad VT Vilniuje apskritai yra problema.
      Pritariu su visomis mintimis, išskyrus dėl drastiško didinimo. Taip, galima skaičiuoti procentus ir taip, jie bus teisingi. Bet kontekstas yra toks, kad kainos didinamos nuo juokingai mažų iki tikrai adekvačių, kurios būtų, jeigu VMS būtų užtekę valios kas kelerius metus didinti kainas po 10 proc. ar pan. VT bilietų branginimas ir 30 min bilietas tapo tiesiog proga etatiniams niurgzliams pasipiktinti valdininkais, valdžia ir kainomis, o diskusijos apie kokybės gerinimą viešojoje erdvėje apsiribojo daugiausiai pasipiktinimu "kada į mano bulvių lauką 10 km nuo Vilniaus paleis autobusą."

      Comment


        Keista dėl to 30min bilieto, geriau galėjo tuomet 15min bilietą kaip kompromisą už kokius 75centus padaryt. Na arba metinį pakankamai pigų.

        Comment


          Kaina gal ir buvo mazesne kazkiek uz realia verte, bet lyginti prigrustus autikus su metro kainomis turtingiausiuose Vakaru Europos miestuose irgi neadekvatu. Nelabai adekvatu net su tramvaju ar metro CEE. Reikia lyginti su panasia paslauga - nelabai patogiu/nepatogiu autobusu CEE.Greitas pagoogliniams parode, kad Bukareste 30min autobusas kainuoja 60cnt (metro-brangiau), Kluze (metro tik statomas) irgi 60cnt, Vroclave trumpiausias bilietas 77cnt (irgi yra tramvajus, autobusai elektriniai ir patogus, daznai vaziuojantys), Sofijoje - 80cnt (cia irgi iki galo nera adekvatu, nes gali su situo bilietu vaziuoti ir patogiu metro). Lenkijoje atlyginimai siek tiek didesni, Rumunijoje ir Bulgarijoje siek tiek mazesni (nezinau ar galioja ir vairuotojams), galima atsizvelgti ir i tai. Tai cia ziurinti visiskai matematiskai. Is policy perspektyvos, Vilnius turi visais budais populiarinti VT, iskaitant ir kaina - miestas dusta kamsciuose, visos gatveles ir kiemai uzgrusti automobiliais, priziuret visus greitkelius kainuoja beprotiskai brangiai.

          Comment


            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
            Keista dėl to 30min bilieto, geriau galėjo tuomet 15min bilietą kaip kompromisą už kokius 75centus padaryt. Na arba metinį pakankamai pigų.
            Taip, būtent. Kodėl, tarkime, važiuojant iš Fabijonškių į Naujamiestį užtenka pigesnio bilieto, o į Naujininkus jau reikia brangesnio? Kodėl važiuodamas tarp dviejų aiškiai miesto rajonų turiu mokėti daugiau, o kažkas iš Šeškinės į Mažąją Riešę (de facto Vilniaus rajonas) važiuoja už šem centų?

            Trumpalaikis 15 min bilietas realiai išspręstų, mano nuomone, vienintelę legitimią feisbuko niurgzlių įvardytą problemą, kad važiuojant kelias stoteles (iki parduotuvės, seniūnijos ar poliklinikos) netektų permokėti už 60 min bilietą (nors ir tas "permokėjimas" yra sąlygotas ydingos minutinių bilietų sistemos (ar pirkdamas bilietą su įskaičiuotu persėdimu Kaune aš permoku, jeigu neplanuoju persėsti?)

            Comment


              Parašė eigh Rodyti pranešimą

              Taip, būtent. Kodėl, tarkime, važiuojant iš Fabijonškių į Naujamiestį užtenka pigesnio bilieto, o į Naujininkus jau reikia brangesnio? Kodėl važiuodamas tarp dviejų aiškiai miesto rajonų turiu mokėti daugiau, o kažkas iš Šeškinės į Mažąją Riešę (de facto Vilniaus rajonas) važiuoja už šem centų?

              Trumpalaikis 15 min bilietas realiai išspręstų, mano nuomone, vienintelę legitimią feisbuko niurgzlių įvardytą problemą, kad važiuojant kelias stoteles (iki parduotuvės, seniūnijos ar poliklinikos) netektų permokėti už 60 min bilietą (nors ir tas "permokėjimas" yra sąlygotas ydingos minutinių bilietų sistemos (ar pirkdamas bilietą su įskaičiuotu persėdimu Kaune aš permoku, jeigu neplanuoju persėsti?)
              Ir su 15min bilietu liktų ta pati bėda kodėl kažkas iš Fabijoniškių į Mažają Riešę nuvažiuoja pigiau.

              Comment


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                Ir su 15min bilietu liktų ta pati bėda kodėl kažkas iš Fabijoniškių į Mažają Riešę nuvažiuoja pigiau.
                Dėl to visada ir pasisakiau už tai, kad būtų tiesiog vienas bilietas, o ne minutiniai jo variantai. Kaip rašė Garbanius, 15 min bilietas galėtų būti kompromisinis variantas, skirtas kelionėms tame pačiame rajone arba į gretimą.

                Comment


                  Parašė eigh Rodyti pranešimą

                  Dėl to visada ir pasisakiau už tai, kad būtų tiesiog vienas bilietas, o ne minutiniai jo variantai. Kaip rašė Garbanius, 15 min bilietas galėtų būti kompromisinis variantas, skirtas kelionėms tame pačiame rajone arba į gretimą.
                  Kita vertus kodėl mokėt tą patį ar važiuosi skersai viso miesto, ar tik kelias stoteles? Iš filosofinės pusės egzistuoja tos pačios problemos tiek su 15min, tiek su 30min bilietu.

                  Comment


                    Kaune ( bent jau Žiogo programėleje ) buvo padarytas paprastas sprendimas turėti tik vieną bilietą 30min.

                    Comment


                      Parašė ne robotas Rodyti pranešimą
                      Kaune ( bent jau Žiogo programėleje ) buvo padarytas paprastas sprendimas turėti tik vieną bilietą 30min.
                      Ne visai. Kaune (Žiogu ar kortele) pažymėtas bilietas galioja iki maršruto pabaigos, bet suteikiamos 30 min persėsti. Pavyzdžiui, pasižymėjus vieną bilietą galima važiuoti kad ir visa A39 maršruto trasa nuo Palemono iki Romainių (pusantros valandos), bet galima ir persėsti į T12 Petrašiūnuose ir važiuoti juo iki maršruto galo Klinikose. Manau, kad Vilniuje panašus variantas puikiai tiktų.

                      Beje, Kaunas turi ir labai gerą sistemą, kai vienkartiniai bilietai pavirsta mėnesiniu (pasižymėjus vienkartinių bilietų už mėnesinio bilieto kainą, tą mėnesį kiti pasižymėjimai nebeskaičiuojami).
                      Paskutinis taisė eigh; 2025.03.31, 15:27.

                      Comment


                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                        Realiai Vilniaus VT buvo nemokamas palyginus su tuom, kiek teko mokėti Londone, Paryžiuje ar kokiame Ciuriche. Ir pusvalandžio bilietas nors ir populiariausias nelabai daugiau kur toks yra.
                        realiai Vilniaus VT buvo moki daugiau už prastesnę paslaugą lyginant su Waršuva ar Bucareštu.

                        Comment


                          Parašė eigh Rodyti pranešimą



                          Pritariu su visomis mintimis, išskyrus dėl drastiško didinimo. Taip, galima skaičiuoti procentus ir taip, jie bus teisingi. Bet kontekstas yra toks, kad kainos didinamos nuo juokingai mažų iki tikrai adekvačių, kurios būtų, jeigu VMS būtų užtekę valios kas kelerius metus didinti kainas po 10 proc. ar pan. VT bilietų branginimas ir 30 min bilietas tapo tiesiog proga etatiniams niurgzliams pasipiktinti valdininkais, valdžia ir kainomis, o diskusijos apie kokybės gerinimą viešojoje erdvėje apsiribojo daugiausiai pasipiktinimu "kada į mano bulvių lauką 10 km nuo Vilniaus paleis autobusą."
                          Ką blogai daro Varšuva, kur VT bilietas kainuoja 80c?

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Ką blogai daro Varšuva, kur VT bilietas kainuoja 80c?
                            Varšuva - ir apskritai Lenkija - daug ką infrastruktūros srityje daro geriau nei mes. Reikia analizuoti, bet spėčiau, kad tai yra požiūrio į VT (ne verslas, o pamatinė miestiečių teisė), mokestinės aplinkos ir vadybinių įgūdžių kombinacija. Žiūrėkit, aš visiškai jūsų pusėje, bet vertinkime dalykus realistiškai. Vilniuje pasipiktinimas kilo ne dėl to, kad VT neadekvatus, o burbant dėl paties principo, esą valdininkai padidino kainas. Jeigu jau paskaičiavai, kad naujoms investicijos padengti reikės adekvačiai padidinti bilietų kainas - ką gi, gaila, bet laikykis savo, daryk kas būtina, o ne krypuok kur vėjas pučia. Dabar nugalėjo burgzlių pozicija - palikite viską kaip yra, svarbiausia nedidinkite kainų. Tikėkimės, kad VMS atlaikys bent jau spaudimą dėl planuojamų investicijų į naujus autobusų maršrutus ir esamų dažninimą.
                            Paskutinis taisė eigh; 2025.03.31, 16:05.

                            Comment


                              Parašė eigh Rodyti pranešimą

                              Varšuva - ir apskritai Lenkija - daug ką infrastruktūros srityje daro geriau nei mes. Reikia analizuoti, bet spėčiau, kad tai yra požiūrio į VT (ne verslas, o pamatinė miestiečių teisė), mokestinės aplinkos ir vadybinių įgūdžių kombinacija. Žiūrėkit, aš visiškai jūsų pusėje, bet vertinkime dalykus realistiškai. Vilniuje pasipiktinimas kilo ne dėl to, kad VT neadekvatus, o burbant dėl paties principo, esą valdininkai padidino kainas. Jeigu jau paskaičiavai, kad naujoms investicijos padengti reikės adekvačiai padidinti bilietų kainas - ką gi, gaila, bet laikykis savo, daryk kas būtina, o ne krypuok kur vėjas pučia. Dabar nugalėjo burgzlių pozicija - palikite viską kaip yra, svarbiausia nedidinkite kainų. Tikėkimės, kad VMS atlaikys bent jau spaudimą dėl planuojamų investicijų į naujus autobusų maršrutus ir esamų dažninimą.
                              Nepaskaiciavo - Buzinskas LRT laidoje sake, kad isbranginti bilietai turetu surinkti apie 10mln euru papildomai. Tai lasas juroje tiek milijardiniame VMS biudzete, tiek VT islaidose. Vienintelis duotas argumentas del kainu didinimo buvo "Kodel as savo pinigais turiu dengti jei autobusais nevaziuoju?". Parodo aisku poziuri i VT.
                              Paskutinis taisė TIME; 2025.03.31, 18:13.

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Ką blogai daro Varšuva, kur VT bilietas kainuoja 80c?
                                Jie daug ką daro gerai, todėl ir bilietas kainuoja 0,8 €.

                                Tik 0,8 € kainuoja 20 min bilietas. Sekantis, 90 min bilietas jau kainuoja 7 PLN, kas yra apie 1,7 €. Ir ko gero būtent tokia regresinė kainodara ( plius adekvati VT aplinka) ir skatina dažniau naudoti VT.
                                Paskutinis taisė ejs-ejs; 2025.04.01, 03:04.

                                Comment


                                  Parašė eigh Rodyti pranešimą

                                  15 min bilietas galėtų būti kompromisinis variantas, skirtas kelionėms tame pačiame rajone arba į gretimą.
                                  Per 15 min galima nuvažiuoti iš Vilpedės į Viršuliškes su troleibusų!

                                  Comment


                                    Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                    "Kodel as savo pinigais turiu dengti jei autobusais nevaziuoju?". Parodo aisku poziuri i VT.
                                    Galima atsakyti į tai “Kodėl turiu stovėti kamštyje? Mašinos nevairuoju, tai prabanga, kuria rūpiniesi pats.”

                                    Comment


                                      Jeigu kalbėti aie trumpos kelionės bilietą, tai aš būčiau už 4 stotelių bilietą, kuris populiarus Vokiškuose miestuose, o ne 15 minučių. Nes su tom 15 minučių būtų kaip su 30=40min, arba aš tik 5 minutes čia ant šaligatvio palikau automobilų. 4 stotelės būtų labai konkretu - pažymėjai A, galioja iki D. Žinoma tektų apps'us kiek patobulint.

                                      Comment


                                        Retas geras straipsnis VT tema

                                        Dr. S. Plungė: kodėl Vilniaus konservatoriai ir laisviečiai taip nekenčia viešojo transporto? - MadeinVilnius.lt

                                        Visi šie keturi argumentai nėra neteisingi. Visgi jie ir nėra labai įtikinantys. Nes nėra jokio „sveiko“ subsidijų santykio – viskas priklauso nuo miesto požiūrio ir pasirinkimo (vieni dengia 100 % išlaidų, kiti 0 %). Kainos keltos prieš daugiau nei dešimtmetį irgi nėra savaime argumentas tai daryti. O argumentas, kad esami naudotojai turėtų apmokėti tinklo plėtimo kaštus tiems, kurie pasistatė ar nusipirko namus, kur autobusai nevažiuoja, skamba keistai. Kaip ir idėja kelti kainą, nes žmonės perka vienkartinius bilietėlius – tai gal tiesiog atpiginkit nuolatinius?
                                        Autorius užkabina dar Lietuvoje išvis nežinomą konceptą - negative externalities

                                        Pavyzdžiui, asmeninių automobilių sukeliami kamščiai, eismo spūstys ir miestiečių gaištamas laikas juose – nemokami. Oro tarša iš automobilių, didžiausio oro teršalų šaltinio Lietuvoje, taip pat nieko nekainuoja. Sveikatai pavojingos kietosios dalelės, azoto dioksidas, sieros dioksidas, pažemio ozonas, anglies monoksidas, policikliniai aromatiniai angliavandeniliai, benz(a)pirenas, sunkieji metalai, lakūs organiniai junginiai – visiškai už dyką. Kaip ir kvėpavimo takų ligos, astma, širdies problemos ar net priešlaikinė mirtis. Pasak Europos aplinkos agentūros, kasmet Lietuvoje nuo oro taršos sukeliamų ligų miršta apie 3000 žmonių.

                                        Comment


                                          Parašė Horn Rodyti pranešimą
                                          Jeigu kalbėti aie trumpos kelionės bilietą, tai aš būčiau už 4 stotelių bilietą, kuris populiarus Vokiškuose miestuose, o ne 15 minučių. Nes su tom 15 minučių būtų kaip su 30=40min, arba aš tik 5 minutes čia ant šaligatvio palikau automobilų. 4 stotelės būtų labai konkretu - pažymėjai A, galioja iki D. Žinoma tektų apps'us kiek patobulint.
                                          Nežinau, kiek tai yra realistiška. Vilniuje labai nevienodi atstumai tarp stotelių. Bene absurdiškiausia, jog 33 stoja dviejose Šumsko krypties stotelėse, tarp kurių gal dešimtis metrų (viena žiede, kita išvažiavus, kartu su 58). Kitas pavyzdys - 50 maršruto Apkasų ir Žygio stotelės irgi prie pat, o 33, stodamas Žygio st. tik į vieną kryptį, irgi turi ryškiai nevienodus atstumus. Ir nepamirškim 40 posūkio nuo Kražių st. iki Vašingtono aikštės.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X