Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąTai bus ~50% pabrangimas. Problema visvien lieka ignoruojama: drastiškas kainos didinimas už katastrofiškai blogą VT vien tik su pažadu kažką kažkur pagerinti po kažkiek metų.Parašė John Rodyti pranešimąKainos didinimas čia ne prie ko. Vilnius tieisog apskritai ignoravo VT. Dabartinė avarinė VT būklė yra chroniško, dešimtmečius trukusio, under-investmento rezultatas, kai VT yra visiškai nustekentas ir bandoma kamšyti kai kurias skyles su lipnia juosta. Visgi realaus kokybinio VT gerinimo ne tik nedaroma, bet net nėra planuojama jį kada nors daryti. Net nėra garsiai pripažįstama, kad VT Vilniuje apskritai yra problema.
- 5 patinka
Comment
-
Kaina gal ir buvo mazesne kazkiek uz realia verte, bet lyginti prigrustus autikus su metro kainomis turtingiausiuose Vakaru Europos miestuose irgi neadekvatu. Nelabai adekvatu net su tramvaju ar metro CEE. Reikia lyginti su panasia paslauga - nelabai patogiu/nepatogiu autobusu CEE.Greitas pagoogliniams parode, kad Bukareste 30min autobusas kainuoja 60cnt (metro-brangiau), Kluze (metro tik statomas) irgi 60cnt, Vroclave trumpiausias bilietas 77cnt (irgi yra tramvajus, autobusai elektriniai ir patogus, daznai vaziuojantys), Sofijoje - 80cnt (cia irgi iki galo nera adekvatu, nes gali su situo bilietu vaziuoti ir patogiu metro). Lenkijoje atlyginimai siek tiek didesni, Rumunijoje ir Bulgarijoje siek tiek mazesni (nezinau ar galioja ir vairuotojams), galima atsizvelgti ir i tai. Tai cia ziurinti visiskai matematiskai. Is policy perspektyvos, Vilnius turi visais budais populiarinti VT, iskaitant ir kaina - miestas dusta kamsciuose, visos gatveles ir kiemai uzgrusti automobiliais, priziuret visus greitkelius kainuoja beprotiskai brangiai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąKeista dėl to 30min bilieto, geriau galėjo tuomet 15min bilietą kaip kompromisą už kokius 75centus padaryt. Na arba metinį pakankamai pigų.
Trumpalaikis 15 min bilietas realiai išspręstų, mano nuomone, vienintelę legitimią feisbuko niurgzlių įvardytą problemą, kad važiuojant kelias stoteles (iki parduotuvės, seniūnijos ar poliklinikos) netektų permokėti už 60 min bilietą (nors ir tas "permokėjimas" yra sąlygotas ydingos minutinių bilietų sistemos (ar pirkdamas bilietą su įskaičiuotu persėdimu Kaune aš permoku, jeigu neplanuoju persėsti?)
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Taip, būtent. Kodėl, tarkime, važiuojant iš Fabijonškių į Naujamiestį užtenka pigesnio bilieto, o į Naujininkus jau reikia brangesnio? Kodėl važiuodamas tarp dviejų aiškiai miesto rajonų turiu mokėti daugiau, o kažkas iš Šeškinės į Mažąją Riešę (de facto Vilniaus rajonas) važiuoja už šem centų?
Trumpalaikis 15 min bilietas realiai išspręstų, mano nuomone, vienintelę legitimią feisbuko niurgzlių įvardytą problemą, kad važiuojant kelias stoteles (iki parduotuvės, seniūnijos ar poliklinikos) netektų permokėti už 60 min bilietą (nors ir tas "permokėjimas" yra sąlygotas ydingos minutinių bilietų sistemos (ar pirkdamas bilietą su įskaičiuotu persėdimu Kaune aš permoku, jeigu neplanuoju persėsti?)
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Ir su 15min bilietu liktų ta pati bėda kodėl kažkas iš Fabijoniškių į Mažają Riešę nuvažiuoja pigiau.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Dėl to visada ir pasisakiau už tai, kad būtų tiesiog vienas bilietas, o ne minutiniai jo variantai. Kaip rašė Garbanius, 15 min bilietas galėtų būti kompromisinis variantas, skirtas kelionėms tame pačiame rajone arba į gretimą.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė ne robotas Rodyti pranešimąKaune ( bent jau Žiogo programėleje ) buvo padarytas paprastas sprendimas turėti tik vieną bilietą 30min.
Beje, Kaunas turi ir labai gerą sistemą, kai vienkartiniai bilietai pavirsta mėnesiniu (pasižymėjus vienkartinių bilietų už mėnesinio bilieto kainą, tą mėnesį kiti pasižymėjimai nebeskaičiuojami).Paskutinis taisė eigh; 2025.03.31, 15:27.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Realiai Vilniaus VT buvo nemokamas palyginus su tuom, kiek teko mokėti Londone, Paryžiuje ar kokiame Ciuriche. Ir pusvalandžio bilietas nors ir populiariausias nelabai daugiau kur toks yra.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Pritariu su visomis mintimis, išskyrus dėl drastiško didinimo. Taip, galima skaičiuoti procentus ir taip, jie bus teisingi. Bet kontekstas yra toks, kad kainos didinamos nuo juokingai mažų iki tikrai adekvačių, kurios būtų, jeigu VMS būtų užtekę valios kas kelerius metus didinti kainas po 10 proc. ar pan. VT bilietų branginimas ir 30 min bilietas tapo tiesiog proga etatiniams niurgzliams pasipiktinti valdininkais, valdžia ir kainomis, o diskusijos apie kokybės gerinimą viešojoje erdvėje apsiribojo daugiausiai pasipiktinimu "kada į mano bulvių lauką 10 km nuo Vilniaus paleis autobusą."
- 3 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Ką blogai daro Varšuva, kur VT bilietas kainuoja 80c?Paskutinis taisė eigh; 2025.03.31, 16:05.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
Varšuva - ir apskritai Lenkija - daug ką infrastruktūros srityje daro geriau nei mes. Reikia analizuoti, bet spėčiau, kad tai yra požiūrio į VT (ne verslas, o pamatinė miestiečių teisė), mokestinės aplinkos ir vadybinių įgūdžių kombinacija. Žiūrėkit, aš visiškai jūsų pusėje, bet vertinkime dalykus realistiškai. Vilniuje pasipiktinimas kilo ne dėl to, kad VT neadekvatus, o burbant dėl paties principo, esą valdininkai padidino kainas. Jeigu jau paskaičiavai, kad naujoms investicijos padengti reikės adekvačiai padidinti bilietų kainas - ką gi, gaila, bet laikykis savo, daryk kas būtina, o ne krypuok kur vėjas pučia. Dabar nugalėjo burgzlių pozicija - palikite viską kaip yra, svarbiausia nedidinkite kainų. Tikėkimės, kad VMS atlaikys bent jau spaudimą dėl planuojamų investicijų į naujus autobusų maršrutus ir esamų dažninimą.Paskutinis taisė TIME; 2025.03.31, 18:13.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Ką blogai daro Varšuva, kur VT bilietas kainuoja 80c?
Tik 0,8 € kainuoja 20 min bilietas. Sekantis, 90 min bilietas jau kainuoja 7 PLN, kas yra apie 1,7 €. Ir ko gero būtent tokia regresinė kainodara ( plius adekvati VT aplinka) ir skatina dažniau naudoti VT.Paskutinis taisė ejs-ejs; 2025.04.01, 03:04.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimą
15 min bilietas galėtų būti kompromisinis variantas, skirtas kelionėms tame pačiame rajone arba į gretimą.
Comment
-
Parašė TIME Rodyti pranešimą
"Kodel as savo pinigais turiu dengti jei autobusais nevaziuoju?". Parodo aisku poziuri i VT.
Comment
-
Jeigu kalbėti aie trumpos kelionės bilietą, tai aš būčiau už 4 stotelių bilietą, kuris populiarus Vokiškuose miestuose, o ne 15 minučių. Nes su tom 15 minučių būtų kaip su 30=40min, arba aš tik 5 minutes čia ant šaligatvio palikau automobilų. 4 stotelės būtų labai konkretu - pažymėjai A, galioja iki D. Žinoma tektų apps'us kiek patobulint.
Comment
-
Retas geras straipsnis VT tema
Dr. S. Plungė: kodėl Vilniaus konservatoriai ir laisviečiai taip nekenčia viešojo transporto? - MadeinVilnius.lt
Visi šie keturi argumentai nėra neteisingi. Visgi jie ir nėra labai įtikinantys. Nes nėra jokio „sveiko“ subsidijų santykio – viskas priklauso nuo miesto požiūrio ir pasirinkimo (vieni dengia 100 % išlaidų, kiti 0 %). Kainos keltos prieš daugiau nei dešimtmetį irgi nėra savaime argumentas tai daryti. O argumentas, kad esami naudotojai turėtų apmokėti tinklo plėtimo kaštus tiems, kurie pasistatė ar nusipirko namus, kur autobusai nevažiuoja, skamba keistai. Kaip ir idėja kelti kainą, nes žmonės perka vienkartinius bilietėlius – tai gal tiesiog atpiginkit nuolatinius?
Pavyzdžiui, asmeninių automobilių sukeliami kamščiai, eismo spūstys ir miestiečių gaištamas laikas juose – nemokami. Oro tarša iš automobilių, didžiausio oro teršalų šaltinio Lietuvoje, taip pat nieko nekainuoja. Sveikatai pavojingos kietosios dalelės, azoto dioksidas, sieros dioksidas, pažemio ozonas, anglies monoksidas, policikliniai aromatiniai angliavandeniliai, benz(a)pirenas, sunkieji metalai, lakūs organiniai junginiai – visiškai už dyką. Kaip ir kvėpavimo takų ligos, astma, širdies problemos ar net priešlaikinė mirtis. Pasak Europos aplinkos agentūros, kasmet Lietuvoje nuo oro taršos sukeliamų ligų miršta apie 3000 žmonių.
- 12 patinka
Comment
-
Parašė Horn Rodyti pranešimąJeigu kalbėti aie trumpos kelionės bilietą, tai aš būčiau už 4 stotelių bilietą, kuris populiarus Vokiškuose miestuose, o ne 15 minučių. Nes su tom 15 minučių būtų kaip su 30=40min, arba aš tik 5 minutes čia ant šaligatvio palikau automobilų. 4 stotelės būtų labai konkretu - pažymėjai A, galioja iki D. Žinoma tektų apps'us kiek patobulint.
Comment
Comment