Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Dėl stovėjimo metro suprantu ir tikėjausi tokio klausimo iš kažko, kas galbūt mažiau domisi tais dalykais. Metro skirtumas nuo autobuso tas, kad jis nesikrato, nelinguoja ir nekalinėja per stabdžius, kaip autobusai, ypač Vilniuje, kur jie dažnai važiuoja per Mėnulio paviršiaus lygio kraterius. Čia vienas iš bėginių VT sistemų privalumų
    Sorry, bet metro, kiek teko važiuoti, tai greitėjimo ir lėtėjimo jėgos žymiai didesnės nei autobuso ar troleibuso. Išsilaikyti ten žymiai sunkiau.
    Paskutinis taisė Perfect; 2024.09.09, 20:56.

    Comment


      Parašė Perfect Rodyti pranešimą

      Sorry, bet metro, kiek teko važiuoti, tai greitėjimo or lėtėjimo jėgos žymiai didesnės nei autobuso ar troleibuso. Išsilaikyti ten žymiai sunkiau.
      Na, reiktų turbūt žiūrėti lingavimą ir supimą vienam kilometrui. Net ir su senaisiais metro (kurie iš tikrųjų kartais linguoja gana smarkiai) nuvažiavęs atstumą tarp Pilaitės ir centro būsi palingavęs dešimtimis kartų mažiau, nei važiuodamas tą patį atstumą autobusu, net jei ir lingavimas minutei bus panašus. Apie modernias metro sistemas apskritai nekalbu.

      Comment


        Parašė lanxtot Rodyti pranešimą

        Mane visiškai pribloškė, nes čia tiksliausiai ir detaliausiai aprašoma mano patirtis pastaruoju metu. Kiek važiuoju troleibusais piko metu, bene visada tenka išlipt-įlipt ir praleidinėt, kartais net ir neįmanoma įsigrūsti (labiausiai tas pasireiškia 2), o net ir ilguose autobusuose (tarkim 31, kuriame vargu ar daugiau nei vieną kitą darbinio amžiaus žmogų sutiksi) būna situacijų, kai reikia rėkaliot, kad paeitų. Prisikimšimas 14-15 val., kada moksleiviai grįžta iš mokyklų, būna nežmoniškas. Jei vos 5% dabartinių automobilių vairuotojų iš Pavilnio regiono persėstų į VT, fiziškai nebebūtų įmanoma įlipti toliau nuo Stoties.
        O kaip susijęs Pavilnio regionas ir 2 troleibusas? Pavilnyje per retai kursuoja VT. Paleistų autobusus kas 5 minutes ir išvežtų visus, net jei pusė jų persėstų iš automobilio. 2 troleibusas galėtų važinėti dažniau. Kita problema, kad aplamai Antakalnyje sumažėjo troleibusų. Seniau 3 kursavo kas 5 minutes, 4 irgi panašiai, 2 važinėjo kas 4-5 minutes. Dabar 4 važiuoja kas 6-8, 3 neliko, vietoj jo 19 kas 10 min., 2 trol. kas 5-7 minutes. Čia apie piko metą visur. Taip, yra dar 4G, bet jis ne visose stotelėse stoja ir ne per visą Antakalnį važiuoja. Išvada - reikia esamus troleibusus paleisti dažniau ir didesnio prisigrūdimo kai kuriomis valandomis nebus. Bet kokiu atveju tai nėra sausakimšas VT.
        Dabar dauguma jau net nežino ar užmiršo, ką reiškia sausakimšas VT ir jei tik tenka važiuoti stovint, tai jau verkia, kad VT perpildytas. Taip, aš irgi noriu pasėdėti, bet stovėti miesto VT yra normalu.

        Kas dėl bėginio transporto, tai jo pervežimo galimybės būtent dėl to ir didesnės, kad į tą patį ploto vienetą yra mažiau sėdimų vietų ir daugiau stovimų. Bėginiame VT sėdimų ir stovimų vietų santykis yra nuo 15/85 proc. iki 25/75 proc.
        Paskutinis taisė Al1; 2024.09.09, 21:02.

        Comment


          Labas vakaras, norėjau paklausti, ar vairuotojų rūkymas troleibusų salonuose yra normali praktika? Lipdamas iš 7 troleibuso #2772 (naujausio!) pastebėjau, kaip vairuotojas užsirūko ir tik tada atidaro langą...

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            O kaip susijęs Pavilnio regionas ir 2 troleibusas? Pavilnyje per retai kursuoja VT.
            Paprasčiausiai du pvz. maršrutų, kuriais naudojuosi, kurie pirmiausiai šovė į galvą savo prikimštumu

            Paleistų autobusus kas 5 minutes ir išvežtų visus, net jei pusė jų persėstų iš automobilio.
            Neatrodo labai realistiška, bet tvarkingai kas 10 minučių užkimščiausiu metu (kas yra taip pat ir 14-15 val., ką SĮSP pamiršta su tradiciniais 16-19 val. vakarinio piko pertraukiamais grafikais) padėtų žymiai. Dar nepamirškim 13 maršruto pratęsimo per Žemąją g. iki Strielčiukų (tai jau planuose – labai džiugu matyti), dar gal 33 per Kalnėnus stiprinimo, vien 12 metrų autobusų leidimo.

            2 troleibusas galėtų važinėti dažniau. Kita problema, kad aplamai Antakalnyje sumažėjo troleibusų. Seniau 3 kursavo kas 5 minutes, 4 irgi panašiai, 2 važinėjo kas 4-5 minutes. Dabar 4 važiuoja kas 6-8, 3 neliko, vietoj jo 19 kas 10 min., 2 trol. kas 5-7 minutes. Čia apie piko metą visur. Taip, yra dar 4G, bet jis ne visose stotelėse stoja ir ne per visą Antakalnį važiuoja. Išvada - reikia esamus troleibusus paleisti dažniau ir didesnio prisigrūdimo kai kuriomis valandomis nebus. Bet kokiu atveju tai nėra sausakimšas VT.
            Visgi neįsivaizduoju, kaip be dvigubų troleibusų galima būtų turėti funkcionuojantį susisiekimą. Kol kas, sakyčiau, vertėtų 2 ir 7 (šalia 15Tr) leisti vien 15 metrų Solarius – taip, radikalus sprendimas, kitiems maršrutams mažiau tektų, bet su šitais maršrutais jau nežmoniška problema, tad iki kol bus nupirkti nauji dvigubi troleibusai, vien tokią išeitį matyčiau. Šie perveža daug daugiau keleivių, nei tam tikri dvigubų autobusų maršrutai.

            Dabar dauguma jau net nežino ar užmiršo, ką reiškia sausakimšas VT ir jei tik tenka važiuoti stovint, tai jau verkia, kad VT perpildytas. Taip, aš irgi noriu pasėdėti, bet stovėti miesto VT yra normalu.
            Stovėjimas iki tam tikro lygio normalus, bet kai fiziškai tenka visą kelionę trintis su kitais keleiviais, išlipinėti, jau yra pasiekta riba.

            Comment


              Parašė kaziukas_jonas Rodyti pranešimą
              Labas vakaras, norėjau paklausti, ar vairuotojų rūkymas troleibusų salonuose yra normali praktika? Lipdamas iš 7 troleibuso #2772 (naujausio!) pastebėjau, kaip vairuotojas užsirūko ir tik tada atidaro langą...
              Pakankamai normali. Taip pat ir važinėjimas neprisisegus saugos diržų, rėkimas ant keleivių be aiškios priežasties, sistematiškas KET pažeidinėjimas, techniškai netvarkingų TP vairavimas ir t.t.

              Comment


                Dvigubi troleibusai perkami tam, kad dar labiau išretinti grafikus, ypač 2, 7 maršrutų, o taip pat ir kai kurių kitų. Argumentas (savivaldybės) - trūksta vairuotojų ir dar daugiau truks ateityje.

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                  Aš nežinau, iš kur kai kas ima sekti pasakas, kad Vilniuje VT perpildytas. Jūs nebuvote, nevažiavote ir nežinote, ką reiškia perpildytas VT. Tai, kai keleiviai ne nenori įlipti į pilnesnį autobusą ar troleibusą stotelėje, bet negali. Kai išlipant keleiviams, keli keleiviai prie kiekvienų durų turi išlipti, kad praleistų kitus išlipančius, kai VT viduje judėti negali ir vieni ragina kitus praeiti toliau. Kai negali pasižymėti bilieto, nes komposterio (validatoriaus) pats pasiekti negali, kai sunku pakelti net ranką, norit laikytis už turėklo, kai kartais stovi ir nereikia laikytis už turėklo, nes aplinkiniai tave laiko ir t.t. Ir taip nuolat piko metu, daugumoje pagrindinių maršrutų. Vilniuje to nėra jau gal 20 metų. Jei kartais ir pasitaiko prigrūstas VT dėl kokio tai eismo įvykio ar renginio, tai nesiskaito. VT mieste niekada neveš tik sėdinčių keleivių, visada bus stovinčių.
                  Visą tai ką išvardinai teko matyti šių metų Liepą ar Rugpjutį Vilniuje. Man iš vis nusprogo galva suprasti kad Lietuvoje, Vilniuje, VT yra toks perpildytas. Jeigu žmonės važiuoja, kaip įmanoma taip apsileisti ir paleisti ar autobusą? Tiek daug kur autobusai orą vežioja, o čia pirgrūsti važiuoja ir niekas nejudina piršto.
                  Ir taip, čia buvo vasarą, ne mokslo metų metu, regis, 3G autobuse.

                  Dar vienas kraupus pastebėjimas apie Vilniaus VT - tai kad beveik visi ilgi autobusai turi tik 3 duris, o ir tai priekinių vairuotojas dažniausiai nedaro. Sudėjus su tai kad taip pat pastebėjau mažiau stovimos vietos (įpač Scania autobusuose), laipinimas super super lėtas ir baisiai sunku prasilenkti, o tai taip pat reiškia kad ir kelionė užtruks ilgiau. Ilgi autobusai, kaip minimum, turi turėti 4 duris, dvi gale, dvi priekyje. Idealiai būtų 5 durys, kaip MAZ'ai Kijeve ir Minske (galbūt ir kiti gamintojai gamina ilgus autobusus su 5 durimis)
                  Paskutinis taisė bimbam; 2024.09.10, 03:50.

                  Comment


                    Vasarą buvo debiliški ir reti tvarkaraščiai. Taip, tas dvigubų autobusų su trimis durimis pirkimas Vilniuje yra kažkoks nesusipratimas... Atseit, galo vairuotojas nemato... Na buvo problemų su Karosomis, bet juk perkamos ne Karosos... Atkreipkite dėmesį, naujos Škodos jau neturi veidrodžių išorėje, vietoj jų kameros.
                    Taip ir su galinėmis durimis - kameros, kad matytųsi ir viskas būtų tvarkoje.
                    Kitas klausimas, kiek ilgai prasilaikys tos kameros ant troleibusų ir kada jas ims masiškai keisti veidrodžiai.

                    Paskutinis taisė Al1; 2024.09.10, 10:02.

                    Comment


                      Be galo pavėluotai, bet atsirado stotelių ženklai Paupio aikštėje (kol kas apsukti). Iš pirmo nepatikėjau ir pagalvojau, kad gal kokia meninė instaliacija. Įdomu, kokią trasą planuoja, kai Manufaktūrų-Paupio g. tik dešiniaisiais posūkiais jungiasi. Gal bent koks 89 važiuos čia.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_9548.jpeg
Views:	634
Size:	2,02 MB
ID:	2151137

                      Comment


                        Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
                        Be galo pavėluotai, bet atsirado stotelių ženklai Paupio aikštėje (kol kas apsukti). Iš pirmo nepatikėjau ir pagalvojau, kad gal kokia meninė instaliacija. Įdomu, kokią trasą planuoja, kai Manufaktūrų-Paupio g. tik dešiniaisiais posūkiais jungiasi. Gal bent koks 89 važiuos čia.
                        Click image for larger version  Name:	IMG_9548.jpeg Views:	17 Size:	2,02 MB ID:	2151137
                        Aha, gerai būtų... Ar čia ne šiam PR'iniam triukui ruošiamos stotelės?

                        Aiškėja, nuo kada Užupyje važinėsis autobusas be vairuotojo: žinoma ir kaina

                        Nuo rugsėjo pabaigos ar spalio pradžios du mėnesius Vilniaus Užupyje reguliariai kursuosiantį autobusą be vairuotojo už 106 tūkst. eurų (su PVM) nuomos ir aptarnaus Suomijos įmonė „Remoted“.

                        Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ su suomiais rugpjūčio viduryje pasirašė tokią sutartį, skelbiama Centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP).

                        https://madeinvilnius.lt/transportas...iski-ir-kaina/

                        Comment


                          Spėkit, kaip veikia "Remoted" autonominis autobusas? Gi atsakymas pavadinime slypi. Valdomas nuotoliniu būdu iš "Remote'd" centro. Kiek suprantu, kažkiek autonomijos yra, bet žmogus 100% turi prižiūrėt valdymą

                          Comment


                            Aha, dar įdomu pažiūrėti į straipsnyje paminėtą Suomijos miesto Tamperės pavyzdį. Ten tokia maršrutkė jungia pačiame miesto pakraštyje esančią tramvajaus stotelę su gana nedideliu privačių namų rajonu, į kurį tramvajaus linijos neapsimoka pratęsti - tai privežamasis maršrutas. Tuo metu Paupys ir Manufaktūrų kvartalas toli gražu ne miesto atauga, o į miestą įsiliejantys rajonai, aplink kuriuos kursuoja daug viešojo transporto linijų. Ar tikrai tikslinga ten paleisti privežamąjį maršrutą, ar reikia normalios didelės talpos linijos, kuri eitų per tų rajonų centrą ir su kuria būtų galima nuvykti ne tik iki artimiausio hub'o (Vilniaus atveju tai bus autobuso stotelė )? Atsakymas, manau, akivaizdus.

                            Ten visiškai tiktų padažninti ir pakoreguoti 10 arba 33 maršrutus, trasa Kalnėnai - Markučiai - Manufaktūrų g. - Paupys - Katedros a. ir toliau. Šiaip nesuprantu, kodėl tai nebuvo padaryta atsiradus jungčiai po Drujos g. Juolab, toks nukreipimas niekam nepablogintų situacijos, išskyrus kelias trobas Markučiuose prie Drujos g. ir kelis daugiabučius užkilus ant Subačiaus kalno, tik nušautų tris zuikius vienu metu - užtikrintų adekvatesnį susisiekimą Paupiui, Manufaktūrų kvartalui ir Kalnėnams.

                            Žinoma, aš tik spekuliuoju, kad tas autonominis autobusas bus būtent Paupyje, nes straipsnyje minimas Užupis. Bet esmė ta pati - tokie autobusai užsienyje dažniausiai naudojami miestų senamiesčiuose arba, kaip rodo Tamperės pavyzdys, tai gali būti privežamasis maršrutas. Bet tikrai ne pagrindinis susisiekimo būdas dideliam rajonui miesto centre.

                            Click image for larger version  Name:	Untitled.png Views:	1 Size:	1,06 MB ID:	2151160
                            Paskutinis taisė eigh; 2024.09.10, 16:48.

                            Comment


                              Naujieji JUDU viešojo transporto keleivių kontrolės mikroautobusiukai!
                              Click image for larger version  Name:	image00076-scaled.jpeg Views:	1 Size:	782,0 kB ID:	2151163
                              Jau šiandien į sostinės gatves išrieda šeši nauji viešojo transporto keleivių kontrolės mikroautobusai, kurie pakeis senuosius, net 8 metus miestui tarnavusius, raudonus autobusiukus.

                              Dėl intensyvaus kasdieninio naudojimo – net 16 valandų per parą – senieji autobusiukai nusidėvėjo, dažnai gedo ir prarado efektyvumą, tad nebeatitiko poreikių ir buvo grąžinti tiekėjui.

                              https://judu.lt/sostines-gatvese-nau...ikroautobusai/

                              Užuojauta, Kristupas0220. Didieji baubai patobulėjo.

                              Comment


                                Tas autonominis mikrobas - tai žaidimas ir lėšų švaistymas. Tegul jo kūrėjai ir apmoka tokius bandymus, tada galima būtų imti. Vilniuje bus toks pats šveicarų firmos Navya, kokiu važiavau Ženevoje. Ten 8 vietos ir dar kartu tuo metu važinėjo "vairuotojas". Gal jau patobulintas dabar ir vairuotojo nereikės, bus galima valdyti nuotoliniu būdu. Bet kokiu atveju tai nerimta, tai žaidimas, o ne normalus VT. Tegul tokiais žaidimais užsiima turtingos šalys su geru VT...

                                Comment


                                  Nu duokit vaikams pažaisti, juk taip smagu

                                  Comment


                                    Iš madeinvilnius straipsnio:
                                    Išbandyti reguliarų maršrutą savavaldžiu autobusu Vilniuje įsipareigota savivaldybės įmonei dalyvaujant europiniame viešojo transporto integracijos projekte. Jo lėšomis ir bus įgyvendintas bandomasis maršrutas Užupyje.
                                    Tikiuosi, VMS neketina bandymui pasibaigus savų pinigų šitoms nesąmonėms švaistyti.

                                    Comment


                                      Many innovation, svarbu kad gerai atrodys nuotraukos ir LinkedIN postukuose bus galima rašyti kaip Vilnius yra inovacijų sostinė (pastačiusi kvartalą miesto centre be viešojo transporto prieigos)

                                      Comment


                                        Taigi, kvartalas šalia senamiesčio, centro pakraštys, VT nėra. Tai ką jau kalbėti apie kitus naujai užstatomus rajonus... O paskui - kokie kamščiai Vilniuje... Reikia platesnių gatvių (tai nereiškia, kad reikia siaurinti esamas), reikia stovėjimo vietų... Oro tarša didelė...

                                        Comment


                                          Svarbu yra nosinė!
                                          Attached Files

                                          Comment

                                          Working...
                                          X