Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Iš savivaldybės pasitarimų protokolų:

    NUTARTA:
    5. Susisiekimo paslaugoms parengti studiją dėl J. Jablonskio skvere viešojo transporto mazgo sukūrimo

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Iš savivaldybės pasitarimų protokolų:
      what? Kodel sita vieta? kam? Ten visur aplink vien kamstis. Nesuprantu.

      Comment


        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

        what? Kodel sita vieta? kam? Ten visur aplink vien kamstis. Nesuprantu.
        Ten turbūt logiškiausia vieta tokiam projektui, nes susikerta dvi esminės miesto ašys. Žaliojo tilto stotelė juk jau dabar yra pagrindinis persėdimų taškas. Vienas forumietis, pamenu, kažkada net schemas buvo nubraižęs kaip pertvarkius sankryžą būtų galima sukurti vakarietišką hub'ą.

        Comment


          Va tas postas: https://100minciu.wordpress.com/2022...azga-lvivo-st/

          Comment


            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

            what? Kodel sita vieta? kam? Ten visur aplink vien kamstis. Nesuprantu.
            Čia tikrai praverstų VT mazgas, jo būtinybę ir galimybes esu aprašęs straipsnyje 2022 m. balandį:
            Kaip Vilniuje sukurti patogų susisiekimo mazgą? (Lvivo st.)

            Per google pavyko rasti, kad 2022 m. lapkritį (ar kovą? – pagal failo pavadinimą) parengtoje Šnipiškių vystymo strategijoje jau minimas transporto mazgas toje vietoje:

            „2021-2022 metais inicijuojami projektai: J. Jablonskio skvero transporto mazgo sukūrimo pasirengiamieji darbai“ (18 psl.)
            https://transformacijos.vilnius.lt/w...viesinimui.pdf

            Dabar Creatium pacituotame nutarime jau minimas viešojo transporto mazgas.

            Įtariu, kad tai pirmas kartas per 30 metų, kada Lietuvoje formuojamas naujas VT mazgas Įdomu, ar tokia galimybė buvo svarstoma dar prieš mano straipsnį, o gal straipsnis padėjo išdrįsti tokį dalyką pasiūlyti, bent jau įvardyti šitaip? Aišku, išlieka klausimas, kokios kokybės tas mazgas bus, gal tai bus tik kelios paprastos stotelės, kurių įrengimą per sankryžos rekonstrukciją taip gražiau pavadino. Bet jeigu jau sakoma „VT mazgas“, tai gal kažkiek dėmesio bus skiriama VT – tai reiškia, situacija bent jau pagerės.

            Sunku tikėtis, kad bus didesnės stoginės (negu vienas-du tipiniai paviljonai), architektūrinis konkursas, A juostos, bet kažkas juda į gerąją pusę.

            Vilniuje tokių mazgų turėtų būti bent 8. Įsivaizdavimui:

            Click image for larger version

Name:	20221202_152928(0).jpg
Views:	440
Size:	1,20 MB
ID:	2078131


            Click image for larger version

Name:	20221202_152810.jpg
Views:	417
Size:	925,8 kB
ID:	2078132

            Click image for larger version

Name:	20221203_142301.jpg
Views:	420
Size:	1,13 MB
ID:	2078133

            Click image for larger version

Name:	20220813_150402.jpg
Views:	422
Size:	1,60 MB
ID:	2078134

            Click image for larger version

Name:	00 ab.jpg
Views:	416
Size:	915,9 kB
ID:	2078135

            Click image for larger version

Name:	00 wb1.jpg
Views:	405
Size:	71,3 kB
ID:	2078136
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Iš savivaldybės pasitarimų protokolų:
              Puikus metas teikti aktyviai pasiūlymus, yra bent šiek tiek didesnė tikimybė šiuo metu, kad bus išgirsta ir atsižvelgta Visgi bijau, kad centrinis persėdimo mazgas gali atrodyti tiesiog taip ir VT sukantis iš Konstitucijos pr. į Žaliajį tiltą ten vistiek nesustos:


              Lygiai taip pat reikėtų persėdimo mazgo ir Operos ir baleto teatro žiede, jį pertvarkius į keturšalę ar pan. sankryžą ir atsilaisvinusią vietą skyrus VT stotelėms, žinoma jei nebūtų viskas ką tik šviežiai išasfaltuota su lėtėjimo juostomis į Senamiesčio gatves. Tuomet tikrai kardinanaliai pagerintume VT patogumą miesto centre.

              Comment


                Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

                Puikus metas teikti aktyviai pasiūlymus, yra bent šiek tiek didesnė tikimybė šiuo metu, kad bus išgirsta ir atsižvelgta Visgi bijau, kad centrinis persėdimo mazgas gali atrodyti tiesiog taip ir VT sukantis iš Konstitucijos pr. į Žaliajį tiltą ten vistiek nesustos:


                Lygiai taip pat reikėtų persėdimo mazgo ir Operos ir baleto teatro žiede, jį pertvarkius į keturšalę ar pan. sankryžą ir atsilaisvinusią vietą skyrus VT stotelėms, žinoma jei nebūtų viskas ką tik šviežiai išasfaltuota su lėtėjimo juostomis į Senamiesčio gatves. Tuomet tikrai kardinanaliai pagerintume VT patogumą miesto centre.
                Kol kas konkrečių pasiūlymų kaip ir nėra, viskas - idėjų lygyje?
                Reiktų kreiptis turbūt į JUDU, rengti workshopą, rinkti idėjas priešprojektinių pasiūlymų stadijoje.

                Transportas sukantis Žaliojo tilto link vargu ar sustotų, Labiausiai sustojimo reiktų Kalvarijų gatvės pusėje, o į maršrutus, važiuojančius Konstitucijos pr. - Žaliojo tilto trasa būtų galima persėsti Lvivo arba Europos aikštės stotelėse. Nebent būtų paviljonas gatvės viduryje, su atskira šviesoforų sekcija (a la BRT, tramvajaus paviljono pavidalu), bet tada reiktų medžius lauk lupt. Ir klausimas, ar išliktų pvz. Lvivo stotelė.

                Comment


                  O kodėl 3G ir kt. negalėtų ten sustoti? Jeigu jie darytų posūkį iš A juostos, kuri eina Kalvarijų g. dešiniau ir sankryžoje veiktų VT šviesoforas - turbūt galėtų

                  Comment


                    Kol Vilnius kapstosi viešojo transporto problemose, Talinas dirba ties metro projektu

                    ...jau dabar planuojama įrengti ir požeminę 6 kilometrų metro liniją Taline. Ši požeminė linija prasidėtų ties naujai projektuojama geležinkelio stotimi Ülemiste rajone. Zaha Hadid Architectai suprojektavo naująją stotį minėtame rajone. Linija puslankiu aplenktų senamiestį ir baigtųsi miesto šiaurėje. Vėliau tinklas būtų plečiamas.

                    Planuojama, kad visa 17km požeminė infrastruktūra turėtų būti užbaigta 2035-aisiais metais.

                    Priminsime, jog Taline šiuo metu gyvena 450 tūkstančių gyventojų. Planuojama, kad metro požeminė infrastruktūra taip pat būtų pritaikyta pasislėpti civiliams karo atveju.
                    Blemba, čia yra toks in your f##king face VMS debilams... Jau net Talinas dirba ties metro, o šitiems nieko nesugebantiems degradams Vilnius vis dar yra per mažas tramvajui

                    Comment


                      O galite kas nors man, neišmanėliui (sakau be ironijos), paaiškinti kuo tramvajus Vilniuje būtų efektyviau nei tarkime, greitasis autobusas su fiziškai atskirtomis juostomis (kalbu apie fizinį barjerą)? Žinau tik vieną faktorių kuo tai efektyviau, tai lengvesnis manevravimas siauromis gatvelėmis, bet Vilniui tai kažin ar būtų aktualu.
                      Dar aišku yra ekologijos faktorius, bet dėl jo bus galima atskirai pakalbėti temoje autobusai vs troleibusai, ten taip pat yra klaustukų.

                      Comment


                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                        O galite kas nors man, neišmanėliui (sakau be ironijos), paaiškinti kuo tramvajus Vilniuje būtų efektyviau nei tarkime, greitasis autobusas su fiziškai atskirtomis juostomis (kalbu apie fizinį barjerą)? Žinau tik vieną faktorių kuo tai efektyviau, tai lengvesnis manevravimas siauromis gatvelėmis, bet Vilniui tai kažin ar būtų aktualu.
                        Dar aišku yra ekologijos faktorius, bet dėl jo bus galima atskirai pakalbėti temoje autobusai vs troleibusai, ten taip pat yra klaustukų.
                        tramvajai maziau prigrusti (kad nebutu prigrusti autobusai jie kas 1 minute turi isvaziuoti, kas su vairuotuju trukumu neimanoma), jis nesitranko, maloniau vaziuoja, mazesnis garsas, mazesnis trankymasis ir apskritai malonesnis pojutis

                        Comment


                          Parašė TIME Rodyti pranešimą

                          tramvajai maziau prigrusti (kad nebutu prigrusti autobusai jie kas 1 minute turi isvaziuoti, kas su vairuotuju trukumu neimanoma), jis nesitranko, maloniau vaziuoja, mazesnis garsas, mazesnis trankymasis ir apskritai malonesnis pojutis
                          Bet daug didesnė kaina, ar ne? Kalbu apie infrastruktūros paruošimo kaštus - bėgiai, linijos elektrifikavimas.
                          Klausimas ar Vilniuje, kuris taupo viešojo transporto sąskaita, neužtektų greitojo autobuso. Kad būtų nice to have sutinku, klausimas ar neužtektų.

                          Papildysiu komentarą nes pagūglinau tikslius skaičius - 2014-tais Edinburgas pasistatė 14-os kilometrų ilgio tramvajaus liniją už 1.1 mlrd. USD, kas yra 78 mln. USD už kilometrą. Dabar su išaugusiom kainom tai bus 100 mln eur už kilometrą, kas yra 400 naujų autobusų arba 285 nauji troleibusai, su autonomine eiga. Už vieną suknistą kilometrą.
                          Paskutinis taisė Maalinauskas; 2023.09.25, 15:38.

                          Comment


                            Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                            Kol Vilnius kapstosi viešojo transporto problemose, Talinas dirba ties metro projektu



                            Blemba, čia yra toks in your f##king face VMS debilams... Jau net Talinas dirba ties metro, o šitiems nieko nesugebantiems degradams Vilnius vis dar yra per mažas tramvajui
                            Apie metro Talinas senai galvoja, bet kas parasyta sitame straipsnyje yra visiskai fake news. Jei jis ir butu tikrai nebutu tokia trasa, nes butu absurdiska dubliuoti tramvaju ir gelezinkeli. Niekur tokiu dalyku negirdejau. Ar nebus autoriaus fantazijos?

                            Talino Helsinkio tunelio irgi nebus. Netgi tolimoje ateityje. Per daug sudetingas projektas, finansavimas butu ziaurokas ne tik Estijai, bet net ir Suomijai, o ES tiek pinigu del keliu milijonu zmoniu tikrai artimiausiu metu neskirs. Plius povandenines sroves is verslo ir politiku. Tallink yra viena didziausiu imoniu, taip lengvai savo crown jewel of the baltic sea tikrai neatiduos

                            kas tiesa, kad prasideda darbai su Talino Ulemistes stotimi. Ten bus tikras ir neblogas transporto mazgas net ir be metro..

                            Comment


                              Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                              Kol Vilnius kapstosi viešojo transporto problemose, Talinas dirba ties metro projektu



                              Blemba, čia yra toks in your f##king face VMS debilams... Jau net Talinas dirba ties metro, o šitiems nieko nesugebantiems degradams Vilnius vis dar yra per mažas tramvajui
                              Nepamineta jokiu informacijos saltiniu. Straipsnis galimai patalpintas Metro sajudzio draugu formuoti visuomenes nuomone del metro butinybes. Supraskite, kad papostinti kelis straipsnius nemokamai ar uz kelis simtus euru palyginus su milijardiniais devyniu nuliu pinigu srautais pritarus metro statybai yra visiskas niekalas.
                              FB kai kurie politikai vel aktyveja metro prastumimo klausimu.
                              https://www.facebook.com/rasa.baskie...yjtPUnaH1QgDhl

                              Click image for larger version  Name:	Rasa-Baškienė-Labai-smagu-išgirsti-iš-Aplinkos-ministro-Facebook.png Views:	1 Size:	505,3 kB ID:	2078182

                              Kaip matote zmones visiskai skirtingi, o pranesimo esme ta pati, apteliuoja i kara Ukrainoje, todel Vilniuje nepaisant jokiu pinigu reikia metro. Reikia iskasti tiuneliu, o kas juos operuos tai p#.
                              Paskutinis taisė SoulMulticast; 2023.09.25, 15:51.

                              Comment


                                Kokie blogi tie aktyvistai metro. Nieko nėra blogiau už greitą, ekologišką transportą, radikaliai sumažinanti priklausomybę nei automobilio ir gerinanti socialinį mobiluma
                                Paskutinis taisė TIME; 2023.09.25, 16:07.

                                Comment


                                  Aktyvistai is esmes niekuo nera blogi taciau devalvuoja savo tiksla pasitelkdami ciniskas melagystes. Isvis kas ten per sudportalis? Vien skambios antrastes ir reklama.

                                  Comment


                                    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                                    Bet daug didesnė kaina, ar ne? Kalbu apie infrastruktūros paruošimo kaštus - bėgiai, linijos elektrifikavimas.
                                    Klausimas ar Vilniuje, kuris taupo viešojo transporto sąskaita, neužtektų greitojo autobuso. Kad būtų nice to have sutinku, klausimas ar neužtektų.

                                    Papildysiu komentarą nes pagūglinau tikslius skaičius - 2014-tais Edinburgas pasistatė 14-os kilometrų ilgio tramvajaus liniją už 1.1 mlrd. USD, kas yra 78 mln. USD už kilometrą. Dabar su išaugusiom kainom tai bus 100 mln eur už kilometrą, kas yra 400 naujų autobusų arba 285 nauji troleibusai, su autonomine eiga. Už vieną suknistą kilometrą.
                                    pernai Ciūrichas praplėtė vakarinę tramvajaus liniją (Limattalbahn), 13,5 km už 600mln frankų (panašiai eurų), gavosi apie 46mln/km su šveicariškom algom.

                                    Planuojamas tramvajų gyvavimo laikas - apie 30 metų, o gal ir daugiau. Tramvajui reikia mažiau vairuotojų, gali iš karto du sujungt ir tempt per piką ir vežt apie 3 kartus daugiau žmonių negu trūlikas.. žymiai tyliau ir patogiau važiuoja (ne bulves gi veža, o mokesčių mokėtojus!), turi atskiras linijas (kur žolė auga), šviesoforai sankryžose atpažįsta tramus ir jiems įjungia žalią šviesą. Be to tomis pačios linijomis, kur važiuja travmajai, Ciūriche važiuoja ir troleibusai jeigu kertasi maršrutai.

                                    Tokioms arterijoms kaip Ukmergės gatvė, Savanorių pr. ar Geležinio Vilko g. verkiant reikia bėgių..

                                    Comment


                                      Edinburgo tramvajus yra vienas blogiausių pavyzdžių dėl kainos, nes tas projektas yra žinomas kaip itin nenusisekęs. Vilniuje tokios linijos kainuotų gerokai pigiau, ypač tokiose vietose kaip Ukmergės gatvė. Orientacijai žiūrėčiau projektus kitose regiono (rytų/centrinės Europos) šalyse.

                                      Comment


                                        Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                                        Kol Vilnius kapstosi viešojo transporto problemose, Talinas dirba ties metro projektu

                                        Blemba, čia yra toks in your f##king face VMS debilams... Jau net Talinas dirba ties metro, o šitiems nieko nesugebantiems degradams Vilnius vis dar yra per mažas tramvajui
                                        Parašė ALV77 Rodyti pranešimą

                                        Apie metro Talinas senai galvoja, bet kas parasyta sitame straipsnyje yra visiskai fake news. Jei jis ir butu tikrai nebutu tokia trasa, nes butu absurdiska dubliuoti tramvaju ir gelezinkeli. Niekur tokiu dalyku negirdejau. Ar nebus autoriaus fantazijos?

                                        Talino Helsinkio tunelio irgi nebus. Netgi tolimoje ateityje. Per daug sudetingas projektas, finansavimas butu ziaurokas ne tik Estijai, bet net ir Suomijai, o ES tiek pinigu del keliu milijonu zmoniu tikrai artimiausiu metu neskirs. Plius povandenines sroves is verslo ir politiku. Tallink yra viena didziausiu imoniu, taip lengvai savo crown jewel of the baltic sea tikrai neatiduos

                                        kas tiesa, kad prasideda darbai su Talino Ulemistes stotimi. Ten bus tikras ir neblogas transporto mazgas net ir be metro..
                                        Papildant ALV77 , kalbėjau su kolega estu, tai patvirtino, kad tunelis į Helsinkį kabo ant plauko, o apie požeminę jungtį čia minimą straipsnyje nėra nieko girdėjęs. Juo labiau apie kažkokią metro sistemą.

                                        Comment


                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą

                                          pernai Ciūrichas praplėtė vakarinę tramvajaus liniją (Limattalbahn), 13,5 km už 600mln frankų (panašiai eurų), gavosi apie 46mln/km su šveicariškom algom.
                                          nu ne visai - kiek dabar randu numatytas projekto biudžetas yra 755 mln CHF, į 600 mln jie dar tik planuoja kad gal pavyks įtilpti (<..> even though the final bill is not yet known in detail, the Limmattalbahn will cost a maximum of 600 million instead of the budgeted 755 million <..>).

                                          Nuorodos čia: https://gettotext.com/new-tram-in-th...together-news/
                                          Ir čia: https://www.urban-transport-magazine...immattal-bahn/

                                          Bet netgi 46 mln/km yra klaikiai daug - pagal studijas Vilniuje siūloma tiesti tris linijas, jų suminis ilgis būtų apie 40 km, tai būtų 1.840 mlrd eurų, o su mūsų korupcija ir valdžios neveiksnumu gerai jeigu ne daugiau 2 mlrd. Ir abejoju, kad mūsų pigesnė darbo jėga čia leistų daug sutaupyti, nes didžioji išlaidų dalis būtų ne darbininkų Slavos ir Broniaus atlyginimai, o bėgiai, elektros instaliacija, traukiniai, jų aptarnavimo depai ir pan. Čia, beje, dar klausimas, ar į Limattalbahn kainą yra įtraukti depai, ar tiesiog panaudota jau egzistuojanti jų infrastruktūra. Reikėtų tą klausimą atskirai pasiaiškinti, prieš operuojant skaičiais.

                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą
                                          Planuojamas tramvajų gyvavimo laikas - apie 30 metų, o gal ir daugiau.
                                          Prižiūrimi ir troleibusai tarnauja 20 metų (šaltinis: https://www.witpress.com/Secure/elib.../UT01019FU.pdf). O kartais ir dar ilgiau, ką įrodo Škodos mūsų gatvėse.
                                          Taip, traukiniai tarnauja ilgiau, bet mes čia kalbame apie tokius pinigus, kurių Vilniui užtektų apsirūpinti transportu porai šimtų metų į priekį. Kad jūs maždaug įsivaizduotumėte, 2 mlrd eurų yra 5714 troleibusų su autonomine eiga, arba 8000 (!!!) dabar važinėjančių autobusų. Turint omenyje kad dabar kasdien gatvėse kursuoja 200 autobusų ir 170 troleibusų, tai leistų 18-ka kartų pilnai atnaujinti visą transporto priemonių parką. Arba 15-ka, jeigu jį padidinti, padažninant transporto priemonių atvykimą stotelėse ir įvedant naujus maršrutus.

                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą
                                          Tramvajui reikia mažiau vairuotojų, gali iš karto du sujungt ir tempt per piką ir vežt apie 3 kartus daugiau žmonių negu trūlikas..
                                          Tiesa, bet klausimas kiek Vilniui to iš tikro reikia. Gal čia labiau praverstų įsigyti daugiau triašių autobusų bei troleibusų ir paleisti juos piko valandomis? Pas mus kamščiai viešajame transporte faktiškai būna vos tik keliuose maršrutuose ir pora valandų per parą. Tikrai ne problema būtų tiesiog paleisti tomis valandomis daugiau transporto priemonių.

                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą
                                          žymiai tyliau ir patogiau važiuoja (ne bulves gi veža, o mokesčių mokėtojus!),
                                          Priklauso nuo vairuotojo. Toje pačioje Prahoje ar Milane ir paprastų autobusų vairuotojai kažkaip susipranta kad veža ne bulves, o mokesčių mokėtojus.

                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą

                                          turi atskiras linijas (kur žolė auga), šviesoforai sankryžose atpažįsta tramus ir jiems įjungia žalią šviesą. Be to tomis pačios linijomis, kur važiuja travmajai, Ciūriche važiuoja ir troleibusai jeigu kertasi maršrutai.
                                          Nematau priežasčių kodėl to nebūtų galima padaryti tiems patiems fiziniais barjerais atskirtims greitiems autobusams.

                                          Parašė xvoss Rodyti pranešimą

                                          Tokioms arterijoms kaip Ukmergės gatvė, Savanorių pr. ar Geležinio Vilko g. verkiant reikia bėgių
                                          Su tokiom kainom aš to nematau artimoje perspektyvoje. O ir nežinau ar matau tam poreikį, kai yra daug paprastesnių būdų pagerinti viešąjį transportą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X