Parašė Savitarnos kasa
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Nu pradžiai aš niekur nesakiau kad ji didžiausia (manipuliacija). Antra - net tame pačiame Vilniuje galima nesunkiai surasti vietų kur jie kur kas labiau krenta į akį.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Nu pradžiai aš niekur nesakiau kad ji didžiausia (manipuliacija).
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Čia kietai - galima rasti pora galinių žiedų, kur laidų šiek tiek padaugėja, tai vat krenta į akis. Vat jeigu ten stovėtų kokių 30 pantografų pasikrovimui - jau būtų gražu
- 2 patinka
Comment
-
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Nesiekiau manipuliuoti. Man asmeniškai pertekliniai asfalto pločiai ir automobiliais nudrabstytos (potencialiai) gražesnės miesto vietos (ar tiesiog vaizdai pro buto langą) yra daug didesnė vizualinė tarša nei laidai . Laidai, bent tose vietose, kur eismo juostos normalaus pločio ir jų nėra daugiau nei dviejų, patys savaime man visiškai netrukdo (vaizdo neteršia).
Bet čia kalba ne apie tai, ar jie trukdo ar ne, o apie tai kad tai yra vis tiek vizualinė tarša ir neigti tą kvaila. Galbūt būtina vizualinė tarša, galbūt ne pati didžiausia (čia galima ginčytis ir diskutuoti), bet vizualinė tarša altogether. Ir jeigu kokia nors nauja transporto rūšis sugebėtų pilnai pakeisti troleibusus su jų kontaktiniu tinklu neįvedant daugiau trūkumų, tai miestas nuo to tik laimėtų, nes bent viena vizualine tarša taptų mažiau. Tai yra mintis, kurią norėjau iškomunikuoti.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąBet čia kalba ne apie tai, ar jie trukdo ar ne, o apie tai kad tai yra vis tiek vizualinė tarša ir neigti tą kvaila. Galbūt būtina vizualinė tarša, galbūt ne pati didžiausia (čia galima ginčytis ir diskutuoti), bet vizualinė tarša altogether.
Ir jeigu kokia nors nauja transporto rūšis sugebėtų pilnai pakeisti troleibusus su jų kontaktiniu tinklu neįvedant daugiau trūkumų, tai miestas nuo to tik laimėtų, nes bent viena vizualine tarša taptų mažiau.
Kitam atrodo, kad vizualinė perteklinio asfalto ir parkingų centre tarša yra minimali ir neatsveria jų suteikiamų patogumų. O man atrodo, kad yra transporto rūšių (ekonomiškesnių, ekologiškesnių ir pakankamai patogių), kurios padėtų tuos asfalto plotus ir parkingus (vizualinę, ir ne tik, taršą) sumažinti iki minimumo.Paskutinis taisė 1252; 2023.09.02, 13:19.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Atsiradus tokioms elektrinėms mašinytėms Lietuvoje, neliktų pasiteisinimo dėl klimato ar kad dviračių takai skirti tik sveikiems žmonėms.
Kitas variantas – dviračiai su stogu.
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Rašo kad tarnauja 8 metus. O Vilniuje yra Škodų, kurios sėkmingai kursuoja ~37 metus. Tikrai jos važiuoja be šimtatūkstantinių investicijų kas dešimtmetį.
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Jei kam dar ne visai aišku: didžiausia vizualinė tarša šioje nuotraukoje yra laidai.
♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Nelabai sėkmingai: tai diruys iškrenta, tai sporgus padangai pramušamas grindinys salone žalojantis žmones, tai vanduo teka ant galvos. Kartą nugirdau vairuotoją sakant porininkui (su kuriuos keisis), kad jau 3-ią trūliką nutempiamą mato per pamainą.
Comment
-
Būtų įdomu sužinoti kiek kainuoja, nes visiškas perrinkimas kainuoja, bet realybė vis tiek šūdina. Net Ukrainoj Škodų neekspoatuoja. Jos tik rezerve stovi. Jie patys trulikus naujus gamina.
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Tikrai jos važiuoja be šimtatūkstantinių investicijų kas dešimtmetį.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Tai čia savaime suprantama.
Parašė 1252 Rodyti pranešimąTau atrodo taip, bet man atrodo, kad vizualinė troleibusų kontaktinio tinklo tarša yra minimali ir neatsveria jų ekonominio ir ekologinio naudingumo, todėl miestas atsisakęs tokio tinklo daugiausia pralaimėtų.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Na čia kaip pasakius. Kažkaip jau labai aktyviai forumas sureagavo į mano paprastą pastabą apie tai, kad trūlikų laidai, pasirodo, gadina vizualinį miesto vaizdą. Kiti, mano nuostabai, to dalyko iš viso nepastebi.
Manęs nestebina, kad yra žmonių, kam gražu toks vaizdas kaip apačioje ir jie asocijuoja tai su sėkmingu, klestinčiu miestu. Kitas klausimas, ar gražu tik iš paukščio skrydžio ir ar gražu jiems būtų akių lygyje.
Kai kam net reklaminiais stendai mieste ne visada yra tik tarša. Pvz., šiame video ir jo komentaruose žmonės diskutuoja, kad spalvų ir reklamų Kiote „nugesinimas“ nebūtinai būtų gerai kokiam Tokijui, nes spalvinis, reklaminis, žybsintis chaosėlis, kai kurių manymu, suteikia šiam miestui unikalaus žavesio.
Paskutinis taisė 1252; 2023.09.02, 18:24.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Vizualinė tarša, priešingai negu, atrodo, bandai įtikinti, nėra kažkoks objektyviai apibrėžiamas dalykas. Kai kam troleibusų laidai ne tik kad tiesiog netrukdo, bet ir suteikia miestui savotiško žavesio, panašiai kaip kai kam patinka Japonijos miestuose ore kabantys laidai. Net anime to nevengia pabrėžti.
Bet kokiu atveju, neturiu tikslo kažką kažkuo įtikinti - viskas per daug subjektyvu. Tikiuosi diskusija gavosi naudinga - aš sužinojau, kad yra žmonių, kuriems troleibusų infrastruktūra yra gražu, jūs gi sužinojote, kad yra žmonių, kuriems, nors jie nieko neturi prieš troleibusus, ji (ta infrastruktūra) vizualiai trukdo.Paskutinis taisė Maalinauskas; 2023.09.02, 19:08.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
to tikrai nepasakysi apie troleibusų laidus, įtempėjus ir perjungėjus, kurių kūrėjai tikriausiai labai nustebtų, sužinoję, kad jų grynai funkcinis kūrinys kažkam suteikia "savotiško žavesio"
- 1 patinka
Comment
-
Tai nereiškia kad visi funkciniai elementai turi būti vizualiai atgrasūs - tos pačios šiukšliadėžės, šviestuvai ar tvorelės gali būti estetiškai įpaišytos į miesto vaizdą, bet to tikrai nepasakysi apie troleibusų laidus, įtempėjus ir perjungėjus, kurių kūrėjai tikriausiai labai nustebtų, sužinoję, kad jų grynai funkcinis kūrinys kažkam suteikia "savotiško žavesio".
Šiaip daug kur senamiesčiuose, gatvėse ar pėsčiųjų zonose (ne Lietuvoje) apšvietimas būna ne nuo stulpų, o nuo lempų, pakabintų ant laidų. Dažnai tai labai puikus sprendimas.
Dar kitas dalykas. Kažkodėl šveicarų ir austrų miestų senamiesčiuose yra troleibusų laidai, bet niekas nesiūlo jų naikinti. Ar ten trūksta suvokimo, kas yra vizualinė tarša? Ar ten toks baisus vaizdas? Priešingai – tuose senamiesčiuose nerasite tokių baisenybių, kaip Lietuvoje (neproporcingi plastikiniai langai, balkonai su žaliais tinkleliais, kiti suniokoto paveldo atvejai, milžiniški asfalto plotai, sovietinės plytelės, visur pristatyti automobiliai), o troleibusai ar tramvajai pravažiuoja pro pačius vertingiausius senamiesčio pastatus (laidai palikti).
Neigti tam tikrą laidų vizualinį poveikį absurdiška, bet lygiai taip pat absurdiška nuolatos kalbėti apie laidų vizualinę taršą (Vilniaus atvejis), bet visiškai pamiršti visą kitą aplinką.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 9 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Stulpai yra žymiai didesnė vizualinė tarša už laidus ir užima daugiau vietos. Elementaru: stulpas yra tūrinis objektas (pvz., skersmuo 10-40 cm), laidai praktiškai neturi storio (skersmuo ~1 cm). Ant stulpo matosi konkreti spalva, ant laidų nesimato. Tai jei jau žiūrim vizualinės taršos ir infrastruktūros minimalaus vizualinio poveikio, būkim nuoseklūs ir paminėkim stulpus kaip vizualinę taršą (bet kažkodėl niekas jų nemini).
Šiaip daug kur senamiesčiuose, gatvėse ar pėsčiųjų zonose (ne Lietuvoje) apšvietimas būna ne nuo stulpų, o nuo lempų, pakabintų ant laidų. Dažnai tai labai puikus sprendimas.
Dar kitas dalykas. Kažkodėl šveicarų ir austrų miestų senamiesčiuose yra troleibusų laidai, bet niekas nesiūlo jų naikinti. Ar ten trūksta suvokimo, kas yra vizualinė tarša? Ar ten toks baisus vaizdas? Priešingai – tuose senamiesčiuose nerasite tokių baisenybių, kaip Lietuvoje (neproporcingi plastikiniai langai, balkonai su žaliais tinkleliais, kiti suniokoto paveldo atvejai, milžiniški asfalto plotai, sovietinės plytelės, visur pristatyti automobiliai), o troleibusai ar tramvajai pravažiuoja pro pačius vertingiausius senamiesčio pastatus (laidai palikti).
Neigti tam tikrą laidų vizualinį poveikį absurdiška, bet lygiai taip pat absurdiška nuolatos kalbėti apie laidų vizualinę taršą (Vilniaus atvejis), bet visiškai pamiršti visą kitą aplinką.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Siūlau atsukti atgal ir paskaityti, nuo ko prasidėjo diskusija apie laidus. Niekur nesakiau kad tai yra vienintelė ar svarbiausia vizualinė tarša, tik paminėjau, kad man jie trukdo ir tiek. Grynai subjektyvus dalykas, dėl ko iš viso neverta ginčytis. Nesuprantu dėl ko iš viso kilo toks ažiotažas.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Skaičiau. Ažiotažo nematau. Tiesiog norėjau atkreipti dėmesį į stulpus ir kitą vizualinę taršą
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Antras puslapis komentarų dėl subjektyvaus dalyko
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Atsižvelgia.
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Tai Medinis Strazdas tiesiog perspaudė.
Bet siūlyčiau nelyginti vien pagal laiką. Sutinku, kad VT beveik visada bus lėtesnis už automobilį, bet transporto priemonės pasirinkimas priklauso ir nuo kitų dalykų.
Elementarus pavyzdys: jei atvažiuoji su automobiliu kažkur pavaikščioti (pvz. centre), tai turi ir grįžti į pradinį tašką. Su VT gali atvykti į vieną tašką, išvykti iš kito. Be to, centre ar prie kitų lankytinų objektų prisideda parkavimo kaina.
Šiaip tai panašu kad yra ignoruojami centralizuoti automobilių kaštai - tarša, triukšmas (kas irgi yra tarša), reikėjimas išlaikyti brangią gatvių infrastruktūrą, etc. Viena beja kai kurias "autostradas centre" pavertė ką olandai vadina "mažai automobilių" gatvėmis, kur automobiliai yra svečiai ir neturi prioriteto.
P.S. joukinga kai nenoras kvepuoti gumos mikrodalelėmis yra ludizmas
Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
Elektrinis autobusas nevažiuoja tol, kol kraunasi. Vandenilinis autobusas nevažiuotų tiek pat, kiek ir dyzelinis. Spėju, kad labiau apsimoka autobusui būti kelyje, nei krautis.
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Kodėl? Su visa pagarba troleibusams, jų laidai tikrai miesto nepuošia. Matau tik vieną elektrinių autobusų trūkumą lyginant su jais - jį reikia krauti. Bet kiek dabar pagūglinau, nematau kad tai būtų didelė problema.
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Tie troleibusai jei ne po vieną tai po kelis kartus visiškai perrinkti, tai realus amžius nėra 37, bet vis tiek eksploatacija gerokai pigesnė. O tie visi gedimai tai yra nepriežiūra.
- 9 patinka
Comment
Comment