Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Grynai primena mane, kai Cities Skylines išraizgau autobuso liniją ir bandau aprėpt visus rajonus
    Nu jau, net Skylines tokių nesąmonių nedarai. Čia būtų dvi linijos su persėdimu. Ir ten techninės galimybės labai ribotos, realybėje yra geresnių sprendimų.
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Geras komentaras, mačiau netgi twittery kažkas šio postu screenshotu dalijosi

    Kita vertus, nemanau kad labai teisingas. Viešasis transportas nekonkuruoja su ėjimu pėsčiomis ar važiavimu dviračiais, kaip kad Maxima konkuruoja su Rimi. VT ir kiti neautomobiliniai kelionės būdai vienas kitą papildo, yra kaip alternatyva
    Konkuruoja. Būtent iš VT, o ne iš automobilių žmonės persėdo ant dviračių.

    Comment


      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
      Konkuruoja. Būtent iš VT, o ne iš automobilių žmonės persėdo ant dviračių.
      Melas. Daug žmonių mato dviratį kaip automobilio alternatyvą išvengiant kamščių, bet išlaikant autonomiją.

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Melas. Daug žmonių mato dviratį kaip automobilio alternatyvą išvengiant kamščių, bet išlaikant autonomiją.
        Bet kodėl modaliniame pasiskirstyme persėda iš VT o ne iš automobilių?

        Nėra lietuvoje kamščių. O VT taip pat stovi kamščiuose nes net nesugeba A juostų nupiešti.

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
          Bet kodėl modaliniame pasiskirstyme persėda iš VT o ne iš automobilių?
          Gal dalis VT keleivių persėda į automobilius, nes svarbu stogas virš galvos, o buvę automobilistai persėda ant dviračių, nes svarbu autonomija?

          Kiek matau aplink, daug žmonių lygina pagal autonomiją ir dviratis/automobilis/motociklas/praspirdukas yra vienoje kategirojoje. O VT yra atskiroje kolchozinėje kategorijoje.

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

            Gal dalis VT keleivių persėda į automobilius, nes svarbu stogas virš galvos, o buvę automobilistai persėda ant dviračių, nes svarbu autonomija?

            Kiek matau aplink, daug žmonių lygina pagal autonomiją ir dviratis/automobilis/motociklas/praspirdukas yra vienoje kategirojoje. O VT yra atskiroje kolchozinėje kategorijoje.
            Na jeigu tavo ratas lygina VT su kolchozu, o ne su mobilumu, tai metas keisti draugų ratą, nes panašu kad draugauji su vatiniais.

            Comment


              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

              Na jeigu tavo ratas lygina VT su kolchozu, o ne su mobilumu, tai metas keisti draugų ratą, nes panašu kad draugauji su vatiniais.
              Net ir miestuose su geriausiai išvystytu VT, mobilumas tarp asmeninio transporto ir VT yra nesulyginamas. Taip pat ir kelionės komfortas asmeniniu transportu yra visiškai kitoks nei VT net ten kur yra aukšta VT naudojimosi kultūra

              Nuo kolchozo nepabėgsim, bet nereikia meluot įsistačius kiaulės akis, kad kolchozas yra idealu.

              Comment


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                Net ir miestuose su geriausiai išvystytu VT, mobilumas tarp asmeninio transporto ir VT yra nesulyginamas. Taip pat ir kelionės komfortas asmeniniu transportu yra visiškai kitoks nei VT net ten kur yra aukšta VT naudojimosi kultūra

                Nuo kolchozo nepabėgsim, bet nereikia meluot įsistačius kiaulės akis, kad kolchozas yra idealu.
                Tai kad sulyginamas, nes ne tik VT važiuoja beveik visur ir dažnai, bet dažniausiai ir 24/7. Problemų gal būna su apkrovimu, bet didmiesčiuose visur žmonių daug, pradedant barais, baigiant elementariais prekybcentriais.

                Comment


                  su apkrovom problems dažniau turi automobiliai, nes kelionė automobiliu normaliose miestuose trunka ilgiau nei VT.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                    su apkrovom problems dažniau turi automobiliai, nes kelionė automobiliu normaliose miestuose trunka ilgiau nei VT.
                    Viena normalus miestas?
                    https://www.google.com/maps/dir/Wien...!3e0?entry=ttu
                    Mašina 26 min, viešuoju 48

                    O Praha?
                    https://www.google.com/maps/dir/50.0...!3e0?entry=ttu
                    Mašina: 14 min, viešuoju 41

                    Comment


                      Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                      Tai kad sulyginamas, nes ne tik VT važiuoja beveik visur ir dažnai, bet dažniausiai ir 24/7. Problemų gal būna su apkrovimu, bet didmiesčiuose visur žmonių daug, pradedant barais, baigiant elementariais prekybcentriais.
                      24/7 VT važiuoja retai. Net ir didžiausiuose didmiesčiuose apart pačio pačio centro labai dažnai yra didesni ar mažesni langai.

                      „Beveik visur“ paprastai važiuoja ratais kvadratais.

                      Į triukšmingus barus galima neeiti, apsipirkti galima ne piko metu arba užsisakyti į namus/paštomatą. Taip pat galima išvengti ir bobų bei mažvaikių nemokančių naudotis ausinėmis VT.

                      Comment


                        kai google tau skaičiuoja lyg važiuotum vienas kelyje ir visur degtu žalia šviesa tai ir gauni tokius rezultatus.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                          kai google tau skaičiuoja lyg važiuotum vienas kelyje ir visur degtu žalia šviesa tai ir gauni tokius rezultatus.
                          FYI google atsižvelgia ir į kamščius, ir į kelių užimtumą.

                          Comment


                            Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                            FYI google atsižvelgia ir į kamščius, ir į kelių užimtumą.
                            Tavo nuorodoje aiškiai parašyta, kad neatsižvelgia.

                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                              Tavo nuorodoje aiškiai parašyta, kad neatsižvelgia.
                              Atsižvelgia. Surprise - Google Maps net galima pasirinkti kitokį išvykimo ar atvykimo laiką, jei pvz pasirinkus išvykimą 17h (Prahoje) tai atvykimo laiką jau rodo intervalu, nes bus didesni kamščiai ir laiką sunkiau prognozuoti. Ir kiek man teko su Google Maps planuoti laiką Vilniuje ar Prahoje (Prahą pasirinkau ne atsitiktinai, esu ten daug važinėjęs tiek mašina, tiek viešuoju), laikai maždaug sutampa, realus atvykimo laikas būna kažkur per vidurį.

                              Click image for larger version

Name:	1.png
Views:	378
Size:	1,64 MB
ID:	2072817

                              Comment


                                Šios dienos nuotrauka iš gatvės centre, kurioje kursuoja virš 10 skirtingų autobusų/troleibusų maršrutų, įskaitant kamieninius. Pavadinu ją ‘Miesto prioritetai’.

                                #Judu #DarnusJudumas #BeveikKopenhaga
                                Paskutinis taisė VLR; 2023.09.01, 12:15.

                                Comment


                                  1. Vilnius planuoja įsigyti 16 vandeniliu varomų autobusų, kurie pakeis dyzelinu varomus autobusus

                                  2. Vilniuje žaliąjį vandenilį planuojama gaminti nuo 2026 metų. Žaliasis vandenilis yra išgaunamas iš vandens elektrolizės būdu, naudojant elektrą, gaunamą iš atsinaujinančių energijos šaltinių, Vilniaus atveju – iš AB Vilniaus šilumos tinklų valdomos biokuro kogeneracinės jėgainės. Planuojama, kad Vilniaus šilumos tinklų teritorijoje įrengto 3 MW galingumo elektrolizerio užtektų pagaminti vandenilio dujų 40 autobusų (įvertinus jų vidutinių maršrutų ilgį).

                                  3. Per metus planuojama pagaminti 1,14 milijonus m3 žaliojo vandenilio

                                  4. Bendra projekto vertė – 8 MEUR


                                  https://lietuva.lt/sprendimai/vanden...olima-ateitis/

                                  Comment


                                    Įdomu už kokį kosTmosą supirkinės tą vandenilį, jeigu jiems labiau apsimoka užsiiminėti tokiomis nesąmonėmis negu tiesiog parduoti elektrą.

                                    Comment


                                      Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                                      Viena normalus miestas?
                                      https://www.google.com/maps/dir/Wien...!3e0?entry=ttu
                                      Mašina 26 min, viešuoju 48

                                      O Praha?
                                      https://www.google.com/maps/dir/50.0...!3e0?entry=ttu
                                      Mašina: 14 min, viešuoju 41
                                      Labai jau selektyvūs palyginimai, pvz. maršrutas prasideda nuo greitkelio sankryžos vidurio. Nei ten kas nors gyvena, nei dirba, nei ten automobilis gali pradėti savo kelionę.

                                      Modalinio pasiskirstymo pokytis geriausiai parodo situaciją, kur link miestas eina. Vienoje net dėl koronos automobilių kelionių nepadaugėjo! Tiesa, VT dalis sumažėjo, bet vaikščiojančių ir dviratininkų padaugėjo.



                                      Jeigu imtume ikikoroninę situaciją, tai Viena savo modalinį pasiskirstymą „apvertė“ (VT:automobilių santykis apsivertė).

                                      Viena 1993 m.: VT 29 %, auto 40 %.
                                      Viena 2019 m.: VT 38 %, auto 27 %.

                                      Vilniuje atsitiko atvirkštinis procesas:
                                      Vilnius 1993 m.: VT 50,9 %, auto 10,7 %.
                                      Vilnius 2016 m.: VT 24 %, auto 45 %!!!
                                      Click image for larger version

Name:	Vilniaus modalinis pasiskirstymas lentelė 1980-2016 C.png
Views:	342
Size:	71,5 kB
ID:	2072886



                                      Viską vaizdžiau galima pavaizduoti trikampyje. Vilnius „aplenkė“ Vieną maždaug 2000 metais ir sparčiai juda šviesaus automobilinio rytojaus link.




                                      Trikampio originalas iš: https://alternativetransport.wordpre...is-it-so-good/
                                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                      Comment


                                        Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                        Labai jau selektyvūs palyginimai, pvz. maršrutas prasideda nuo greitkelio sankryžos vidurio. Nei ten kas nors gyvena, nei dirba, nei ten automobilis gali pradėti savo kelionę.
                                        Taip, pripažįstu, vietas rinkau iš lempos, bet mano argumento esmė nuo to nesikeičia - neabejoju kad ir labiau pasistengęs parinkčiau vietų, kurios yra automobiliu pasiekiamos greičiau, nei viešuoju. Nes tą ne kartą pats patyriau.


                                        Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                        Vilnius „aplenkė“ Vieną maždaug 2000 metais ir sparčiai juda šviesaus automobilinio rytojaus link.
                                        Niekada nesakiau kad situacija su viešuoju transportu Vilniuje mane tenkina. Ji katastrofiška, labiau Ukrainos ar rusijos lygio, nei vakarų Europos. Po jos nuvažiavus į tarkime, Prahą (dažnai minėsiu Prahą, nes ten esu praleidęs daug laiko, nemažai važinėjau ir viešuoju, ir automobiliu) jautiesi kaip atvykęs iš akmens amžiaus į civilizaciją. Bet tai nekeičia to, ką norėjau pasakyti mediniam strazdui - net ten kur viešasis transportas yra tikrai labai gerai išvystytas, automobilis dažnai bus greitesnis ir komfortiškesnis būdas nusigauti iš taško a į tašką b, nei metro/autobusai/tramvajai. Nes automobilis gali išvažiuoti bet kada, nestoja stotelėse, nelaipina jose žmonių, važiuoja tiesesne linija nei viešasis (čia nekalbu apie metro, jis sprendžia šią problemą, bet su juo yra kitokių niuansų) ir jam neaktuli paskutinės mylios problema. Dėl to juos civilizuotuose šalyse ir riboja, kad jie greitesni/patogesni (tol kol jų ne per daug). Nes jei jie būtų mažiau patogūs, ribojimų nereikėtų, žmonės patys pasirinktų viešąjį.
                                        Ir to nematyti gali nebent a) niekur nebuvę žmonės, savo galvoje susikūrę kažkokį idealizuotą užsienio miestą su idealiais žmonėmis, arba b) fanatikai, kuriems automobilis yra ne įrankis, patogi transporto priemonė (kuri turi būti ribojama, bet gali egzistuoti mieste, greta dviračių, paspirtukų ir viešojo transporto), o bendrai velnio išpera ir turi būti iš karto sudeginta. Dėl asmeninių nuoskaudų, tikriausiai.

                                        Comment


                                          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                                          Taip, pripažįstu, vietas rinkau iš lempos, bet mano argumento esmė nuo to nesikeičia - neabejoju kad ir labiau pasistengęs parinkčiau vietų, kurios yra automobiliu pasiekiamos greičiau, nei viešuoju. Nes tą ne kartą pats patyriau.




                                          Niekada nesakiau kad situacija su viešuoju transportu Vilniuje mane tenkina. Ji katastrofiška, labiau Ukrainos ar rusijos lygio, nei vakarų Europos. Po jos nuvažiavus į tarkime, Prahą (dažnai minėsiu Prahą, nes ten esu praleidęs daug laiko, nemažai važinėjau ir viešuoju, ir automobiliu) jautiesi kaip atvykęs iš akmens amžiaus į civilizaciją. Bet tai nekeičia to, ką norėjau pasakyti mediniam strazdui - net ten kur viešasis transportas yra tikrai labai gerai išvystytas, automobilis dažnai bus greitesnis ir komfortiškesnis būdas nusigauti iš taško a į tašką b, nei metro/autobusai/tramvajai. Nes automobilis gali išvažiuoti bet kada, nestoja stotelėse, nelaipina jose žmonių, važiuoja tiesesne linija nei viešasis (čia nekalbu apie metro, jis sprendžia šią problemą, bet su juo yra kitokių niuansų) ir jam neaktuli paskutinės mylios problema. Dėl to juos civilizuotuose šalyse ir riboja, kad jie greitesni/patogesni (tol kol jų ne per daug). Nes jei jie būtų mažiau patogūs, ribojimų nereikėtų, žmonės patys pasirinktų viešąjį.
                                          Ir to nematyti gali nebent a) niekur nebuvę žmonės, savo galvoje susikūrę kažkokį idealizuotą užsienio miestą su idealiais žmonėmis, arba b) fanatikai, kuriems automobilis yra ne įrankis, patogi transporto priemonė (kuri turi būti ribojama, bet gali egzistuoti mieste, greta dviračių, paspirtukų ir viešojo transporto), o bendrai velnio išpera ir turi būti iš karto sudeginta. Dėl asmeninių nuoskaudų, tikriausiai.
                                          Tai Medinis Strazdas tiesiog perspaudė.
                                          Bet siūlyčiau nelyginti vien pagal laiką. Sutinku, kad VT beveik visada bus lėtesnis už automobilį, bet transporto priemonės pasirinkimas priklauso ir nuo kitų dalykų.
                                          Elementarus pavyzdys: jei atvažiuoji su automobiliu kažkur pavaikščioti (pvz. centre), tai turi ir grįžti į pradinį tašką. Su VT gali atvykti į vieną tašką, išvykti iš kito. Be to, centre ar prie kitų lankytinų objektų prisideda parkavimo kaina.
                                          Antras dalykas. Vaikščiojamuose miestuose ar tokios miestų dalyse yra pėsčiajam patraukli aplinka, aplink stoteles telkiasi parduotuvės, įstaigos, traukos objektai. Pvz. Barselonoje ar Vienoje gal važiuoji ilgiau viešuoju transportu, bet išlipęs stotelėje gali vos ne už kelių metrų įeiti į parduotuvę ar turgelį apsipirkti, išgerti kavos, nueiti užkąsti, čia vyksta ir socialinis gyvenimas. Tai net jei tavo kelionė žiūrint pagal Google maps trunka 10-15 min. ilgiau (dažnai dėl ėjimo pėsčiomis į stotelę ar persėdimo), bet smarkiai skiriasi tų minučių „turinys“. T. y. per tas minutes tu gali pasiimti kavos, sugalvoti spontaniškai užsukti į kokią įdomią parduotuvę ar laukdamas persėdimo šalia esančiame kioske nusipirkti sumuštinį.
                                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                          Comment

                                          Working...
                                          X