Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė TIME Rodyti pranešimą
    Tiesa, juokingai skamba Benkunsko ir kitu kandidatu "pazadas" pirkti tik elektrinius ir vandenilinius autobusus - tai yra istatymas, tai nera kazkoks pazadas, jie neturi pasirinkimo, tik ji igyvendinti.
    Pažadas juokingas dar ir dėl to, kad kur kas paprastesnis (ir, veikiausiai, pigesnis) sprendimas būtų pirkti troleibusus, plėsti KT, ir tam nereiktų nei kažkokių brangių pakrovimo stotelių.
    Lietuva visiems.

    Comment


      Tai kad praktiškai visi Benkunsko, o ir kai kurių kitų kandidatų pažadai, tėra esamos VMS programos punktai. Kai kurie pervynioti į šiek tiek kitokį popierėlį.

      Comment


        Nereikia dramatizuoti, kalbama apie naujus autobusus nuo 2030: https://ec.europa.eu/commission/pres.../speech_23_864 Vilniui laikas susideda puikiai, nes jau tuo metu dyzelinius autobusus reikės pradėti keisti, tuo metu atsiras ir geresnės technologijos, taip pat padidės elektrinių autobusų gamybos apimtys, išaugusi konkurencija tad ir kainos turėtų būti geresnės (masto ekonomija). Dabar prioritetas turėtų būti ekologiškesnėms transporto rūšims - troleibusui, atsinaujinti parką ir pagaliau pradėti tramvajaus statybas. Kuo varomi autobusai esminių problemų nesprendžia.
        Paskutinis taisė Skeptikas; 2023.02.18, 23:06.

        Comment


          Parašė TIME Rodyti pranešimą
          Sia savaite Strasbure Europos Parlamentas uzdraude naudoti tersiancius autobusus ES miestuose nuo 2030 metu. Jie tures buti elektriniai, vandeniliniai ar naudojantys kokia kita klimatui neuatralia technologija.
          Šiek tiek klaidinat. Uždraus ne naudojimą, o naujų registravimą. Turint omenyję vidutinį autoparko amžių Lietuvoje, galime drąsiai pridėti dešimtmetį, o ištikus tokiai bėdai, tai ir 20 metų nebus riba.
          Paskutinis taisė Ginthus; 2023.02.19, 08:20.

          Comment


            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

            Šiek tiek klaidinat. Uždraus ne naudojimą, o naujų registravimą. Turint omenyję vidutinį autoparko amžių Lietuvoje, galime drąsiai pridėti dešimtmetį, o ištikus tokiai bėdai, tai ir 20 metų nebus riba.
            20 metu negales buti, nes Lietuva kaip visa ES yra isipareigojus nuo 2050 m buti klimatui neutealia, tai daugely nors kiek normaliau valdomu miestu autobusai yra zemiausiai kabantis obuolys, kur lengviausia panaikinti emisijas

            Comment


              Parašė TIME Rodyti pranešimą

              20 metu negales buti, nes Lietuva kaip visa ES yra isipareigojus nuo 2050 m buti klimatui neutealia, tai daugely nors kiek normaliau valdomu miestu autobusai yra zemiausiai kabantis obuolys, kur lengviausia panaikinti emisijas
              Atliekame paprastus matematinius veiksmus: 2030 paskutinis nupirktas dyzelinis autobusas, 2050 bus 20metų senumo ir vienu paprastu presu (nors realiau eksportu rytų pusėn) galės būti paverstas klimatui neutraliu.
              Paskutinis taisė Ginthus; 2023.02.19, 12:05.

              Comment


                Na jei tik tokios ambicijos tai liudna, cia maziau nei miniamlus reikalavimai

                Comment


                  Parašė TIME Rodyti pranešimą

                  Vilniuje bus ypatingai sunku ir brangu, nes Simasine gauja pripirko dyzeliniu autobusu, netersiantys sudare visiska mazuma nauju autobusu pirkime, tad atnaujinimo kastai bus labai dideli. Tiesa, juokingai skamba Benkunsko ir kitu kandidatu "pazadas" pirkti tik elektrinius ir vandenilinius autobusus - tai yra istatymas, tai nera kazkoks pazadas, jie neturi pasirinkimo, tik ji igyvendinti.
                  Tai labai gerai kad pripirko. Vilniaus autobusų parkui verkiant reikėjo atsinaujinti ir jeigu svarstyta ar pirkti mažesnį kiekį netaršių autobusų, ar didesnį kiekį dyzelinių - padarytas labai geras sprendimas. Dabar būtina tęsti viešojo transporto pokyčius ir įvykdyti maršrutų, tvarkaraščių ir kursavimo dažnio reformas, kad daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu - jeigu tikrai gatvėse pamažėtų automobilių, taip bent iš dalies klimato kaitos požiūriu galima kompensuoti sprendimą pirkti dyzelinius autobusus. Ir, savaime suprantama, tai turėtų būti paskutinis tokio masto dyzelinių autobusų pirkimas. Bazė gera, o dyzeliukus per keliolika metų drąsiai galima pakeisti mažiau taršiais autobusais, jeigu nebus vėl delsiama, kol visas parkas nusidėvės iki apverktino lygio.

                  Comment


                    Autobusų vairuotojai specialiai taip sustoja, kad tik priekinių durų neatidarinėti?
                    Attached Files

                    Comment


                      Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                      Pasiūlymų teikimo terminas yra 2023 vasario 21 d. 10:00. Tai jau neilgai liko laukti.
                      Pasižiūrėjau, kad troleibusų pirkimo konkurse pasiūlymų teikimo terminas pratęstas iki kovo 7 d.

                      Comment


                        Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                        Autobusų vairuotojai specialiai taip sustoja, kad tik priekinių durų neatidarinėti?
                        Taip. Dažnas dar specialiai lyguoja, kad prie šaligatvio pradžios būtų vidurinės durys.

                        Comment


                          Norėjau trumpai pasidalinti savo patirtimi vykstant viešuoju į Knygų mugę. Manau patirtys yra vienas iš svarbiausių dalykų, lemiančių, ar viešąjį transportą savo kelionei keleiviai rinksis, ar ne.

                          Teigiami punktai:
                          • Buvo paskirti 2 specialūs maršrutai, išleidžiantys netoli įėjimo į Litexpo bei papildomai stojo 2G autobusai Litexpo stotelėje Laisvės pr.
                          • Autobusas iš Katedros aikštės suplanuotas taktiniu tvarkaraščiu, lygiai kas 20 minučių (išskyrus kelis laikus, kai tarpas buvo didesnis). Žinant, kad dėl nesuprantamų priežasčių toks sprendimas nėra taikomas jokiame kitame maršrute, toks tvarkaraštis itin sveikintinas, nes žinojau visos mugės metu, kad man autobusas visą dieną bus :00, :20, :40, o kai kuriais laikais maršrutai persidengė taip, kad išvykimai iš Litexpo buvo lygiai kas 10 min.
                          • Maršrutas Katedra-Litexpo stojo tik keliose stolėse pakeliui, tad kelionė vyko greičiau.
                          Neigiami punktai:
                          • Visgi šeštadienį pietų metu atėjęs į Katedros aikštę laukti autobuso iškart susidūriau su VT organizavimo trūkumais. Autobusas Katedra-Litexpo kažkodėl nebuvo įvestas į stops.lt tvarkaraščius, todėl (spėju) nebuvo gyvai rodomas atvykimo laikas. Maršruto tvarkaraštį buvo galima matyti tik Trafi. Judėjimas realiu nebūtų aktualus. jei autobusas nebūtų vėlavęs. Nesualukiant autobuso beveik 20 minučių nusprendžiau nuvykti įprastais maršrutais, žinoma, galiausiai šis spec. autobusas pakeliui mane aplenkė Maniau, gal tai ne VVT, o Litexpo užsakytas spec autobusas, pasirodo, ne, tad labai sunku suprasti, kodėl buvo nupsręsta šio maršruto neįvesti tarp tvarkaraščių. Ne aš vienas stotelėje ieškojo informacijos apie autobusą ir buvo šioks toks pasimetimas. Tai tikrai neskatina pasitikėjimo viešuoju transportu.
                          • Bevažiuojant supratau, kodėl autobusas vėlavo. Nuo Savanorių pr. žiedo iki pat Litexpo buvo susiformavusi milžiniška chaotiška automobilių spūstis, kurioje 54 autobusas skersai išiligai per įstrižas linijas visus lenkė ir brovėsi. Žinoma, atvažiavau per patį piką, bet akivaizdu, kad atvykimui į Litexpo reikia labiau kompleksiško sprendimo. Autmobilių aikštelės šalia yra visiškai neatitinkančios srautų, jas praplėsti turbūt galimybių labai mažai, tad reikia skatinti, kad į Litexpo kuo dagiau keleivių atvyktų su VT. Kaip sprendimas galėtų būti, jog spec. autobusai jungtų Litexpo ne tik su Katedra, bet ir su P+R aikštelėmis. Kitas specialus maršrutas vyko nuo Ozo, tačiau kaip suprantu, nebuvo sustojimo šalia netoli esančios P+R aikštelės, be to, vargiai ar lankytojai žinojo, jog galėtų palikti automobilį prie Ozo ir nuvykti iki Litexpo su VT. Mano vertinimu, šioje vietoje yra pareiga ne tik suorganizuoti tokią jungtį, bet ir ją maksimaliai reklamuoti ir informuoti lankytojus apie tokią galimybę: eismo organizavimas turi būti kuo aiškesnis, kad nereikėtų blaškytis ieškant informacijos. Pavyzdžiui, galima informuoti, jog aikštelėje prie Litexpo automobilio parkavimas dienai 3 EUR, tačiau užimtumas bus didelis ir mažai šansų gauti vietą, tačiau parkuotis galima ir tokioje ir tokioje P+R, kur parkavimas kainuos 0.5 EUR, o iki Litexpo nuveš ekspresas autobusas nemokamai. Tokią informaciją galima būtų skelbti ir parduodant bilietus į renginį. Būtų verta svarstyti, jog tai būtų ekspresinis autobusas nuo Ozo P+R važiuojantis iškart į Geležinio Vilko g. iki Litexpo. Nes dabartiniu atveju, stovintys šeštadienį kamštyje laukė turbūt daugiau nei valandą įvažavimo, blokavo tranzitines gatves ir sukėlė ir daug taršos.
                          • Buvo paleisti per mažos talpos autobusai. Išvykstant uš renginio, 21:00 trumpas autobusas į Katedrą buvo fiziškai perpildytas jau 5 minutės iki jo išvykimo (pridedu foto), daug kas nesugėbėjo į jį įlipti ir važiavo kitais maršrutais. Žinoma, tuo metu baigėsi daug renginių ir daug kas keliavo iš mugės, o kaip tik vėliau buvo didesnis tarpas iki kito autobuso, tačiau svarbu kitą kartą tokį galimą kelievių srautą įvertinti ir planuoti maršrutą atitinkamai. Čia būtų gana geras pavyzdys kalboms apie VT keleivių srautus tramvajaus kontekste ir kaip esami srauti nevisiškai parodo potencialus. Nežinau, kokia būna autobuso talpa, bet jei tarkim į trumpą autobusą fiziškai telpa 80 keleivių, tai jų tiek tuomet ir sulipo, jei būtų ilgas autobusas į kurį fiziškai telpa 120 keleivių (nekalbant apie jokį komfortą), tiek keleivių ir būtų sulipę. Beje, turiu paminėti, kad sekmadienį, nors ir buvo mažiau lankytojų, vykstant į mugę jau važiavo divgubas autobusas. Nežinau, ar tai buvo padaryta reaguojant į keleivių srautus, bet sveikintina.
                          • Sekmadienį vykstant į mugę jau specialu autobusu taip pat buvo nemažas kamštis į Litexpo nuo Lazdynų tilto pradžios. Pasitaikė nedrąsesnis, kultūringesnis vairuotojas, kuris sąžiningai stovėjo eilėje su automobiliais, kad įsukti į Litexpo. Todėl išvažiavęs iš Katedros laiku, galiausiai vėlavo 20 min, tad pavėlavau į suplanuotas diskusijas. Žinoma, visai norėjosi, jog šis autobusas aplenktų kamštį į parkingą, tačiau akivaizdu, kad tvarkingas sprendimas būtų suorganizuoti atskirą nuo automobilių privažiavimą iki stotelės prie Litexpo. Parodų g. buvo padaryta vienpusė, tad VT laisvai galėtų antra juosta aplenkti kamštį ir privažiuoti iki stotelės be jokių trukdžių. Kitas sprendimas būtų leisti VT atvykti prie Litexpo per K. Jelskio g., tokiu atveju reikėtų perkelti sustojimą. Siekiant, kad žmonės rinktųsi VT, labai svarbu, kad šis būtų kiek įmanoma punktualesnis ir turėtų prioritetą eisme prieš automobilius, ypač tokioje situacijoje, kur stovėjimas kamštyje į parkingą jam yra visiškai beprasmis.
                          • Matant esamą ir potencialų VT atvykstančių skaičių, reikia, jog ateityje pavyzdžiui maršrutu iki Katedros autobusai važiuotų bent kas 10 min.
                          • Beje, trūko, kad Katedra-Litexpo stotų Karaliaus Mindaugo st., taip suteikiant galimybę į jį perlipti iš 6G bei troleibusų atvykstančių nuo Antakalnio krypties, kurį vėliau suka link Kudirkos a.
                          Pastačius Užvingio tiltą susisiekimas su Litexpo pagerės ir atvykstant pėsčiomis ar dviračiu nuo centro ir taip pat spręsis eismo tvarkos klausimai.

                          Beje, einant link Litexpo sutikau Ramojų Girinską, na visai linksmas žmogus pasirodė
                          Attached Files
                          Paskutinis taisė Bluefox; 2023.02.28, 12:40.

                          Comment


                            1. Parkavimą prie Litexpo padaryti 3 Eur / val.
                            2. Pardavinėti tik vieningą bilietą "P&R + VT + Litexpo". Kam nereikės, nesinaudos, atvykėliai žinos kad yra tokia galimybė ir UŽ JĄ JAU SUMOKĖTA!!!!!
                            -

                            Comment


                              Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                              1. Parkavimą prie Litexpo padaryti 3 Eur / val.
                              2. Pardavinėti tik vieningą bilietą "P&R + VT + Litexpo". Kam nereikės, nesinaudos, atvykėliai žinos kad yra tokia galimybė ir UŽ JĄ JAU SUMOKĖTA!!!!!
                              verslas, iskaitant stambu, dalyvauja sitose mugese LITEXPO ir bus kategoriskai pries, o stambus verslas de facto valdo savivaldybe ir didele dalim valstybe, tad toks sprendimas neimanomas
                              Paskutinis taisė TIME; 2023.03.04, 03:07.

                              Comment


                                Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                verslas, iskaitant stambu, dalyvauja sitose lugese LITEXPO ir bus kategoriskai pries, o stambus verslas de facto valdo savivaldybe ir didele dalim valstybe, tad toks sprendimas neimanomas
                                nzn ar verslas suinteresuotas kamščiais prie Litexpo
                                -

                                Comment


                                  Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                                  1. Parkavimą prie Litexpo padaryti 3 Eur / val.
                                  2. Pardavinėti tik vieningą bilietą "P&R + VT + Litexpo". Kam nereikės, nesinaudos, atvykėliai žinos kad yra tokia galimybė ir UŽ JĄ JAU SUMOKĖTA!!!!!
                                  Šiaip pritarčiau. Parkingas prie Litexpo akivaizdžiai per pigus, be to, vėl atsirado aikštelė jau naujame purvyne, nes esamos aikštelės nesutalpina visų automobilių. Taip kad vėl grįžtam į laikus, kai reikėjo klampoti per purvą. Prie to privedė VT apleistumas ir VMS neįgalumas spręsti paprasčiausias problemas.

                                  Autobusai turėtų turėti galimybę aplenkti kamštį ir įvažiuoti į Litexpo per Jelskio gatvę, o išvažiuoti – per Parodų. VT čia turi turėti absoliutų pirmumą ir tuščią kelią.

                                  Dėl tilto per Nerį – nėra jokių garantijų, kad jis greitu metu būtų pastatytas ir ar išvis bus pastatytas. Keisis valdžia VMS, naujas meras ir taryba greičiausiai pradžioje radikaliai keis esamus planus ir projektus (ypač jeigu išrinktas bus Zuokas). Tai tilto galim ir visai nepamatyti.
                                  Lietuva visiems.

                                  Comment


                                    Tai parkingas ant gatvės jaučiu išvis nemokamas. Aišku jo ribotas kiekis. 3eur/para aišku kad per pigu ir niekam net minties nekyla kažkaip kitaip važiuoti.
                                    Tie spec. maršrutai tai klausimas ar geriausias sprendimas. Juos reik "nupirkti", suplanuoti ir atvaizduoti (stop'sai, Trafiai ir t.t.), reklamuoti ir t.t. Gal tiesiog reiktų tom dienom dažninti 2G.
                                    Renginio bilietai su VT galės atsirasti Vilniuje nuo vasaros.

                                    Comment


                                      Gal kas žino, ar dingo tas Susisiekimo paslaugų/Judu puslapis, kur buvo Vilniaus VT žemėlapis su kiekvienos stotelės apyvarta dieną, rytinio, vakarinio piko metu ir t.t.? Ten buvo 2019 m. duomenys, bet vis tiek. Kiek ieškau, nerandu

                                      Comment


                                        Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                        Gal kas žino, ar dingo tas Susisiekimo paslaugų/Judu puslapis, kur buvo Vilniaus VT žemėlapis su kiekvienos stotelės apyvarta dieną, rytinio, vakarinio piko metu ir t.t.? Ten buvo 2019 m. duomenys, bet vis tiek. Kiek ieškau, nerandu
                                        Spėju šitas:
                                        https://portal.sisp.lt/portal/apps/M...a596e60b5c4e0a

                                        Comment


                                          Na ką, šiandien baigėsi pasiūlymų teikimas troleibusų pirkimo konkurse. Įdomu, kiek pasiūlymų sulaukta?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X