Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kaune naudojama sistema, kai įlipęs kontrolierius paliečia savo kortele komposterį. Numušami iškart du zuikiai:

    1. Sistema atpažįsta kontrolieriaus kortele ir užblokuoja komposterius;
    2. Sistema užfiksuoja, kad kontrolierius dirbo ir vykdė patikrinimą.

    Comment


      Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
      Kaune naudojama sistema, kai įlipęs kontrolierius paliečia savo kortele komposterį. Numušami iškart du zuikiai:

      1. Sistema atpažįsta kontrolieriaus kortele ir užblokuoja komposterius;
      2. Sistema užfiksuoja, kad kontrolierius dirbo ir vykdė patikrinimą.
      Komposteriai blokuojami daug anksciau, nei ilipa kontrole. Kontrolieriai turi irengini, mato, kaip arti i ju kontroliuojama sustojima atvyksta autobusas / troleibusas. Sistemoje maqtoma, kada isvykio is pries tai esancio sustojimo, jau sistema leidzia blokuoti Zioga ir kartu vairuotojo salono komposterius

      Comment


        Nenustebsiu, jei po kažkiek laiko išlįs skandalas, kad visi, įsigiję kontrolės bilietą, po kažkiek laiko gavo realias baudas. Gi pagal banko kortelės, iš kurios atliktas mokėjimas, duomenis, nesunku nustatyti asmenį, kuriam ji priklauso. Tada bus pasakyta, jog tai klaida, norintys gali susigrąžinti pinigus. Aišku, bus tokių, kurie apie tai nesusižinos ir liks "ant baudų".
        O šiaip, nuo vasario 6 d. nežymiai keičiasi kai kurių maršrutų tvarkaraščiai. Labiausiai stebina, kad 19-ą troleibuso maršrutą vis labiau vėl ima užkariauti 1-asis parkas. Juk prieš kelis metus jis pilnai perėjo 2 parkui. Nuo rudens 2 pertraukiamus grafikus pradėjo aptarnauti 1-asis parkas, nuo vasario 6 d. prisidės dar 2 pertraukiami grafikai, aptarnaujami 1-ojo parko. O savaitgalį jau kelios savaitės, kaip važinėja 1 vienpamaininis grafikas. Ar 2 parke tokia katastrofiška problema yra sveikų troleibusų trūkumas? Taip pat, pagal pasikeitusį tvarkaraštį, darbo dienomis 19 maršrute nebelieka vienintelio pertraukiamo troleibuso iš 2 parko.

        Comment


          Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
          Nenustebsiu, jei po kažkiek laiko išlįs skandalas, kad visi, įsigiję kontrolės bilietą, po kažkiek laiko gavo realias baudas. Gi pagal banko kortelės, iš kurios atliktas mokėjimas, duomenis, nesunku nustatyti asmenį, kuriam ji priklauso. Tada bus pasakyta, jog tai klaida, norintys gali susigrąžinti pinigus. Aišku, bus tokių, kurie apie tai nesusižinos ir liks "ant baudų".
          O šiaip, nuo vasario 6 d. nežymiai keičiasi kai kurių maršrutų tvarkaraščiai. Labiausiai stebina, kad 19-ą troleibuso maršrutą vis labiau vėl ima užkariauti 1-asis parkas. Juk prieš kelis metus jis pilnai perėjo 2 parkui. Nuo rudens 2 pertraukiamus grafikus pradėjo aptarnauti 1-asis parkas, nuo vasario 6 d. prisidės dar 2 pertraukiami grafikai, aptarnaujami 1-ojo parko. O savaitgalį jau kelios savaitės, kaip važinėja 1 vienpamaininis grafikas. Ar 2 parke tokia katastrofiška problema yra sveikų troleibusų trūkumas? Taip pat, pagal pasikeitusį tvarkaraštį, darbo dienomis 19 maršrute nebelieka vienintelio pertraukiamo troleibuso iš 2 parko.
          O kaip tai įtakoja eiliniam keleiviui? Ar yra kazkoks skirtumas? Nevykdomas reisas, panaikinta trasa, ar darbo grafikas baigiasi vidurdienį?

          Comment


            Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
            Tas taisykles, nuo sovietmečio nepasikeistas turbūt, jau seniausiai reiktų peržiūrėt. Nežinau koks tikslas SĮSP, ar galvoti kaip pagerinti VT eismą, nuimant reikalavimą transportui kiekvienoje įvažoje stoti - ir duris atidarinėti, nors nėra nei vieno keleivio, ar darbinti komunikacijos specialistus, kad šie tekstukus rašinėtų, kad visi patenkinti, pakeitimai tik sukeltų sumaištį...
            Taisyklė, kad negalima naudoti STOP mygtuko VT man sunkiai suvokiama. Čia vienas greičiausiai įgyvendinąmų būdų, kaip pakankamai reikšmingai padidinti vidutinį VT greitį Vilniuje, ypač, anksti ryte ar vėlai vakare ir toliau nuo miesto centro esančiuose keliuose. Kodėl norint važiuoti darbo dieną, pavyzdžiui, Eišiškių plentu nuo Ąžuolijų st. iki Naujininkų, nesvarbu ar yra 13h dienos, kai keleiviai įlips/išlips gal 6 iš 8 stotelių, ir eismas, nors ir be kamščių, bus pakankamai intensyvus, ar 23h vakare, kai turbūt būsi vienintelis įlipęs visoje trasoje, autobusas tuščia gatve vistiek nuvažiuos per 11-12 minučių (faktiškai tą patį laiką), stabdys ties kiekviena stotele, sustos iki 0 km/h, atidarys duris arba tiesiog pastovės kaip prie STOP ženklo, vėl gazuos iš vietos ir taip kiekvienoje stotelėje. Tuo tarpu įsėdęs į automobilį be pastovių stabdymų gazavimų tuščiu keliu vakare paimsi ir nuvažiuosi per 5-6 min.

            Kodėl po galais, jei maršruto atkarpoje tuo paros metu statistiškai tikėtina, kad būsiu vienintelis keleivis ir nėra poreikio papildomai stoti, aš negaliu autobusu nuvažiuoti per daugmaž tas pačias 5 minutes kaip ir su automobiliu (neviršijant greičio), o dvigubai ilgiau?

            Ypač keista vakarais pastebėti, kaip važiuodami į depą iš Stoties Olandų gatvėje tušti ar su 1-2 keleiviais autobusai kartais važiuodami ir eilėje po 3-4 stabdo ties kiekviena stotele, nors galėtų tiesiog važiuoti be beprasmių stoviniavimų. Tai ne tik, kad lemia didesnį kuro suvartojimą ir transporto priemonės nusidėvėjimą, t.y. ir didesnes išlaidas (įdomu būtų sužinoti tikslius skaičiavimus), didina kelionės trukmę, mažina pačios kelionės komfortą (papildomi greitėjimai ir stabdymai bei sukinėjimaisi į stoteles), bet ir reiškia tai, kad maršrute autobusai atvažiuoja rečiau nei galėtų.

            Seniau dažnai būdavo, kad stotelėse, kur niekas neišlipa/neįlipa, vairuotojas nestodavo, bet pastaruoju metu turbūt buvo sugriežtinta kontrolė šiuo aspektu. Tačiau ir tai nėra normalus sprendimas, kai vairuotojas važiuodamas žiūri, ar nėra keleivių prie durų, vietoje to, kad stebėtų kelią.

            Bene visi autobusai jau turi STOP mygtukus, todėl kol nėra pinai atnaujinti troleibusai, galima tokią tvarką įvesti tik autobusuose. Taip, reikia užtikrinti, kad stotelės būtų matomos (galbūt visos apšviestos), užtikrinti, kad būtų aiškūs garsiniai ir tekstiniai stotelių pranešimai, aišku bus ir kiti tokios tvarkos niuansai, kuriuos reikės sureguliuoti, bet niekaip nematau, kuo tai būtų blogiau nei tai, kas yra dabar. Tvarkaraščių laikymąsi taip pat nesudėtinga užtikrinti. Keleivių duomenis stotelėse šiais laikais analizuoti paprasta, todėl ir maršruto įveikimui, kai stojama vidutiniškai 90 proc. maršruto stotelių skiri daugiau, kai 30 proc. mažiau.

            V. Benkunskas minėjo apie tai, kad reikia papildomų greitųjų maršrutų pietinėje miesto dalyje. Štai sprendimas, kuris užtikrins greitesnį susisiekimą tarp visų stotelių.
            Paskutinis taisė Bluefox; 2023.02.04, 21:29.

            Comment


              Norint STOP mygtukų ko gero pirmiau reikėtų užtikrinti tinkamą dažnumą visuose maršrutuose. Tada tikslus tvarkaraštis gal ir nebebus toks labai aktualus dalykas.

              Comment


                Stop mygtukas geriausiai tinka tokiose sistemose, kur yra ne mums įprastas tvarkaraštis su konkrečiais laikais, bet headway based tvarkaraštis (nežinau, kaip reiktų vadinti lietuviškai), kai autobusai važiuoja ne specifiniu laiku, bet apytiksliai kas kažkokį specifinį laiko tarpą, pavyzdžiui, kas 10 minčių. Tas gali būti aktualiausia maršrutams, kur yra dideli dažniai. Pavyzdys, kur tokia sistema veikia būtų Londonas, bet turbūt ir daug kitų miestų Europoje. Tokioje situacijoje nėra taip svarbu, kad autobusas nesustos kokioje nors stotelėje ir sutaupys šiek tiek laiko bei nuvažiuos į kitą stotelę anksčiau. Su fiksuotu tvarkaraščiu mygtukai gali būti beprasmiški, nes visvien reiks laikytis tvarkaraščio.

                Comment


                  Parašė Nerijus_kns Rodyti pranešimą

                  O kaip tai įtakoja eiliniam keleiviui? Ar yra kazkoks skirtumas? Nevykdomas reisas, panaikinta trasa, ar darbo grafikas baigiasi vidurdienį?
                  Nu bet tai vis tiek, 1-o parko troleibusai 19 maršrute man yra kaip kažkokia atgyvena - tik prieš kelis metus to buvo atsisakyta, dabar vėl grąžinama. Visas Laisvės prospektas yra 2-ojo parko aprėptyje ir 1-o parko troleibusų ten neturėtų būti. Tas pats, kas grįžtų tarybiniai laikai. Nu atsisakėm, išlipom iš to ir viskas, kam dabar vėl lįsti atgal į tą patį šiukšlyną? Tas pats ir su 9 maršrutu - vietoje 4 troleibusų dabar, nuo vasario 6 dar prisidės vienas. Ar 2-asis parkas taip nusigyveno, kad nebeturi ką siųsti į maršrutus? Be abejo, mes ir esam entuziastai, kadangi atkreipiam dėmesį į dalykus, kurie eiliniam keleiviui visiškai neįdomūs. Man yra skirtumas, kas dirbs 19 maršrute savaitgalį - tarkime 1612 dar pakenčiamai, nes jis savo laiku dirbo 11 maršrutu, kuris irgi eidavo į Pašilaičius. Bet koks nors 1628 visiškai nesižiūri 19 maršrute.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Stop mygtukas geriausiai tinka tokiose sistemose, kur yra ne mums įprastas tvarkaraštis su konkrečiais laikais, bet headway based tvarkaraštis (nežinau, kaip reiktų vadinti lietuviškai), kai autobusai važiuoja ne specifiniu laiku, bet apytiksliai kas kažkokį specifinį laiko tarpą, pavyzdžiui, kas 10 minčių. Tas gali būti aktualiausia maršrutams, kur yra dideli dažniai. Pavyzdys, kur tokia sistema veikia būtų Londonas, bet turbūt ir daug kitų miestų Europoje. Tokioje situacijoje nėra taip svarbu, kad autobusas nesustos kokioje nors stotelėje ir sutaupys šiek tiek laiko bei nuvažiuos į kitą stotelę anksčiau. Su fiksuotu tvarkaraščiu mygtukai gali būti beprasmiški, nes visvien reiks laikytis tvarkaraščio.
                    Turbūt pati svarbiausia problema, kurią reikia spręsti, tai punktualumo užtikrinimas techninėmis priemonėmis – A juostomis, VT šviesoforais, šviesoforų derinimu ir panašiai. Kad nebūtų didelių svyravimų važiavimo laike.

                    O STOP mygtukas puikiausiai veikia ir su taktiniais tvarkaraštčiais, kuriuose nurodyti specifiniai laikai. Taigi visuose Lietuvos miestuose yra GPS ir atitinkami duomenys, kuriuos galima panaudoti. Jeigu matai, kad didžiąją paros dalį autobusas velkasi mažesniu greičiu ir ilgai stoviniuoja stotelėse, laiką trumpini. Jei matai, kad piko metu į tvarkaraštį netelpa, ilgini. Elementaru.

                    Dar vienas dalykas – turėtų būti durų atidarymas tik mygtuko paspaudimu (o ne automatiškai), kaip visuose civilizuotuose miestuose (pvz. Varšuvoje). Taip lengviau užtikrinti temperatūrą salone, tauposi energija, mažiau dėvisi durys.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                      Nu bet tai vis tiek, 1-o parko troleibusai 19 maršrute man yra kaip kažkokia atgyvena - tik prieš kelis metus to buvo atsisakyta, dabar vėl grąžinama. Visas Laisvės prospektas yra 2-ojo parko aprėptyje ir 1-o parko troleibusų ten neturėtų būti. Tas pats, kas grįžtų tarybiniai laikai. Nu atsisakėm, išlipom iš to ir viskas, kam dabar vėl lįsti atgal į tą patį šiukšlyną? Tas pats ir su 9 maršrutu - vietoje 4 troleibusų dabar, nuo vasario 6 dar prisidės vienas. Ar 2-asis parkas taip nusigyveno, kad nebeturi ką siųsti į maršrutus? Be abejo, mes ir esam entuziastai, kadangi atkreipiam dėmesį į dalykus, kurie eiliniam keleiviui visiškai neįdomūs. Man yra skirtumas, kas dirbs 19 maršrute savaitgalį - tarkime 1612 dar pakenčiamai, nes jis savo laiku dirbo 11 maršrutu, kuris irgi eidavo į Pašilaičius. Bet koks nors 1628 visiškai nesižiūri 19 maršrute.
                      Šitaip nusišnekėt dar reikia sugebėt...

                      Comment


                        Parašė Svajonius Rodyti pranešimą

                        Šitaip nusišnekėt dar reikia sugebėt...
                        Neatsakyta į klausimą - ar 2-ąjam parkui taip blogai su techniškai tvarkingomis transporto priemonėmis, kad darbo d. iš jo atimamas vienintelis likęs pertraukiamas grafikas, ir vietoje to, dabar dirbs net 4 iš 1-o parko? Gerai nors tiek, kad visi 4 į jį grįžinės iš Saulėtekio - galinio punkto, esančio kur kas arčiau parko. Nes jei į 1-ąjį parką būtų važiuojama iš Pašilaičių, per savaitę atsirastų bent 1 (o gal ir 21) žioplys, kuris gyvena Vilniuje jau n metų, bet vis dar nesusižinojo tų parkų numeracijų ir troleibusą su užrašu "iki 1-ojo parko" akimis palydės it kokį kosminį erdvėlaivį, kuris, galima pagalvoti, jog įsėsi, tai ir nuveš į kitą žemyną.

                        Comment


                          Parašė Svajonius Rodyti pranešimą

                          Šitaip nusišnekėt dar reikia sugebėt...
                          Teisingai

                          Comment


                            Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                            Neatsakyta į klausimą - ar 2-ąjam parkui taip blogai su techniškai tvarkingomis transporto priemonėmis, kad darbo d. iš jo atimamas vienintelis likęs pertraukiamas grafikas, ir vietoje to, dabar dirbs net 4 iš 1-o parko? Gerai nors tiek, kad visi 4 į jį grįžinės iš Saulėtekio - galinio punkto, esančio kur kas arčiau parko. Nes jei į 1-ąjį parką būtų važiuojama iš Pašilaičių, per savaitę atsirastų bent 1 (o gal ir 21) žioplys, kuris gyvena Vilniuje jau n metų, bet vis dar nesusižinojo tų parkų numeracijų ir troleibusą su užrašu "iki 1-ojo parko" akimis palydės it kokį kosminį erdvėlaivį, kuris, galima pagalvoti, jog įsėsi, tai ir nuveš į kitą žemyną.
                            I tokius kvailus uzklausimus niekas neatsako.pirmasis ir antrasis parkai priklauso tai paciai imonei VVT .. Tvarkarasciai, transporto priemones, vairuotoju pavardes yra konfidenciali informacija, kuri nera atskleidziama

                            Comment


                              Na 2-ajam parke stovi 6 išmesinėti troleibusai ir nemaža eilė sugedusių (ilgai nejudinamų) tai manau padėtis ten bloga.

                              Comment


                                Parašė Nerijus_kns Rodyti pranešimą

                                I tokius kvailus uzklausimus niekas neatsako.pirmasis ir antrasis parkai priklauso tai paciai imonei VVT .. Tvarkarasciai, transporto priemones, vairuotoju pavardes yra konfidenciali informacija, kuri nera atskleidziama
                                Įmonė ta pati, bet gal neveltui yra 2 troleibusų parkai ir maršrutų paskirstymas jiems? Pvz. 17 maršruto trasa eina kur kas arčiau Žolyno gatvės, todėl jį aptarnauja 1-asis parkas, o kokį 16 - antrasis parkas. Kam dabar viską jaukti? Kaip supratau pakalbėjęs su vienu vairuotoju, tokio išradimo, kaip 19 maršrutas 1-ame parke buvo atsisakyta todėl, kad ankstyvais rytais iš Saulėtekio pusės visus keleivius susirenka 4G autobusas. Kam dabar reikėjo vėl vis daugiau 19 reisų atiduoti pirmam parkui. Matyt 1 parkas geriau prižiūri troleibusus, nes 2-asis.

                                Comment


                                  O kas čia netikėto, kad 19 aptarnauja 1 parkas ? Gi taip yra su visais Saulėtekio/Antakalnio maršrutais - 2, 4, 10.

                                  Comment


                                    Aš tai išvis manau, kad T3, T9, T19 maršrutus gali aptarnauti tiek 1-asis, tiek 2-asis parkai ir nematau jokio skirtumo ar 1628, ar 2648 juos aptarnauja. Vistiek tos pačios škodos.

                                    Comment


                                      Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                                      O kas čia netikėto, kad 19 aptarnauja 1 parkas ? Gi taip yra su visais Saulėtekio/Antakalnio maršrutais - 2, 4, 10.
                                      Tai kokiais 2008 m. 19 maršrutą abu parkai aptarnavo maždaug po lygiai, vėliau 1-o parko reikšmė šiame maršrute ėmė palaipsniui menkti, kol galiausiai kaip ir minėjau, kokiais 2020 m., 19 maršrute nebeliko nė vieno 1-o parko troleibuso. Tai jei 2020-aisiais šis maršrutas buvo pilnai perduotas 2 parkui, kokio velnio vėl grįžti atgal į "anuos laikus"?
                                      Beje, gal kas žinote, aš pats puikiai pamenu, kaip 2008-2009 m. iš Pašilaičių į 1-ąjį parką troleibusai judėdavo kokią 16-17 val. Kaip pertraukiamam grafikui, tai biški ankstoka kaip darbo dienai, pertraukiami pradeda grįžinėti tik apie 18 val. gale ir tęsiasi iki 20 val. pradžios. Gal kas numanote, kokio rėžimo grafiko būdavo tie mano minėti reisai? Vienpamaininiai? Darbo dieną? Piko metu, IMHO, joks maršrutas neturėtų taip per visą miestą važiuoti su užrašu "iki parko", nes yra daug nežinančių kur tas parkas yra, ir taip dalis žmonių nepasinaudos galimybe grįžti namo tuo garažiniu reisu, užtat sekantis 19 numeriu pažymėtas troleibusas bus sausakimšas. Tiesa, mano minimais metais, kaip nekeista, tie 19 reisai iš Pašilaičių į Žolyno g. pritraukdavo nemažai žmonių, tikrai nevažiuodavo tušti.
                                      P.S. 3 maršruto dalinį perdavimą 1 parkui (čia dar berods iki 2013 m. maršrutų reformos) kažkas buvo pavadinęs "dviračio išradinėjimu".
                                      P.P.S. Diskusiją apie garažinius numerius, aptarnaujančius šį maršrutą siūlau tęsti temoje "Šiaip nesąmonės ir kliedesiai".
                                      Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.02.05, 21:34.

                                      Comment


                                        Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                        Ai, ir dar kontrolieriai turėtų baigti tuos nesąmoningus vandens ir gėlių dalinimus.
                                        Kažkokia truputį sociopatinė pastaba. Tai negi gaila, kad žmonės karštą vasaros dieną gauna progą atsivėsinti, ar kaip nors kitaip pasidžiaugti. Tuolab, kad tai tampa milžinišku PR pliusu keleivių kontrolei, gi pats čia litanijas prirašėt apie tai, kokie jie baisūs ir gąsdinantys
                                        Paskutinis taisė 10.000; 2023.02.05, 23:35.

                                        Comment


                                          Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

                                          Kažkokia truputį sociopatinė pastaba. Tai negi gaila, kad žmonės karštą vasaros dieną gauna progą atsivėsinti, ar kaip nors kitaip pasidžiaugti. Tuolab, kad tai tampa milžinišku PR pliusu keleivių kontrolei, gi pats čia litanijas prirašėt apie tai, kokie jai baisūs ir gąsdinantys
                                          Man tikrai negaila Bet jeigu nebūtų tokia kontrolės sistema, tai ir įvaizdžio nereikėtų taisyti gėlėmis ir vandeniu.
                                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                          Comment

                                          Working...
                                          X