maždaug 2026 metais Vilniuje vidutinis jų amžius bus 2-3 metai (skamba kaip kosmosas, bet tai, kaip matome, jau vykdoma dabar kaip ir suplanuota, nes miestas užaugintas iki to)
How sad is that. Iki kokio lygio reikėjo nusiristi, kad kelių naujų troleibusų būsimas pirkimas už 3-4 metų (turbūt vėliau, nes, kaip visada, tikriausiai vėluos) miesto mero yra vadinamas "kosmosu"
<...>Čia mūsų diegiamos naujoviškos jungtys, pro kurias troleibusai pravažiuoja gerokai greičiau ir sklandžiau (juk būtent sulėtėjimas ties jungtimis ir erzina,kai važiuoji paskui troleibusą).<...>
Vertina iš vairuotojo perspektyvos, net juokinga kaip tai parodo požiūrį į VT. Jungtys tam, kad patogiau su mašina važiuot paskui varguolių pergrūstą troleibusą.
Kol kas dar laukiu visos informacijos, bet jau dabar aišku, kad padariau klaidą vertindamas Vilniaus viešojo transporto pirkimus. Tai pirmas epizodas, kurį trinu. Taip pat padarysiu naują, kai tik turėsiu visus atsakymus iš VVT ir kitų šaltinių. Labai gaila, kad savo žioplumu įdaviau rimtus kozirius ne kartą viešai melavusiems politikams. Jiems niekada neteko atsakyti už savo melą, mano klaidos, man kainuoja labai daug. Vėlgi, galiu kaltinti tik save ir savo neatidumą. Dėl to atsiprašau ir vis dar tikiu, kad tiesa yra svarbu.
Bet tiems seniems naujiems 41 troleibusui ateinančiais metais jau bus 5-6 metai.
Ir berods, bendras poreikis maršrutams yra 240-250 troleibusų.
Bendras didžiausias poreikis maršrutams yra 190 troleibusai (2020 ruduo). Tada gaunasi, kad pilnas troleibusų kiekis yra 190+10% rezervo = 209 troleibusai.
Dalis naujų troleibusų bus triašiai, tad komfortas keleiviams padidės vien dėl to.
Kita vertus, galėtų nenurašyt tų 2006 metų gamybos Soliarių, kurie dar tikrai nekelia daug problemų, tai tuomet liktų resursų troleibusų tinklo plėtrai. Nes kitu atveju matematika paprasta: 159 nauji troleibusai + 41 "senas naujas" Soliaris = iš viso 200 troleibusų parke, tai ne tik kad nebus iš ko plėstis, bet dar klausimas ar atgimtų tokie "laikinai uždaryti" maršrutai kaip T14
Troleibusai sensta žymiai lėčiau, negu autobusai (ir čia forume ne kartą apie tai kalbėta), todėl transporto "draugų" paskutinis komentaras atrodo keistokai (jie turėtų tokius dalykus žinoti).
Trumpi troleibusai, viena didesnių bėdų, dėl ko VT toks pergrustas ir nepatrauklus. Senosios Škodos dar dar, bet nauji Solaris veltui tikėjausi, kad nutraukus pirkimą, pradės nuo tų 68 ilgų, o dabar iki kokių minimum 2026 bus tas pats.. jei išvis, nauja valdžia nuspręs, kad ir jų nereikia.
Bendras didžiausias poreikis maršrutams yra 190 troleibusai (2020 ruduo). Tada gaunasi, kad pilnas troleibusų kiekis yra 190+10% rezervo = 209 troleibusai.
Čia neskaitant galimos plėtros.
Poreikis skaičiuojant kaip? Kad žmonės būtų vežami civilizuotai ir išlaikant jų orumą ar kaip gyvuliai?
Beje, dabar peržiūrėjau JUDU Darnaus judumo planą iki 2024m. Viešojo transporto optimizacijos skiltyje yra įdomių perliukų, kurie dar nebuvo aptarti šiame forume:
Nauji maršrutai (žemėlapyje pažymėti žaliai) - OK, 3 maršrutai į Kelmijos sodus, Ivaniškes ir Riovonis yra likę iš to privežamųjų maršrutų konkurso, kurį šiemet laimėjo Kautra, ir ko gero 123-125 maršrutai startuos kažkada po Naujųjų, bet kas čia per naujas žaliai pažymėtas maršrutas iš Grigiškių žiedo pro Gariūnus iki Gerosios Vilties gatvės ???
Esamų VT maršrutų korekcijos - iš žemėlapio eina suprasti, jog 41 bus pratęstas gilyn į Užusienį, 89 į Paupį, taip pat naujas viešasis transportas Vaduvos gatvėje (labai tikiuosi kad ten turimas omenyje 24 maršrutas, nes jeigu paleis kažkurį iš autobusų, kurie iš Žemųjų Panerių dabar važiuoja kažkur į priemiestį, tai Vaduvos gatvės gyventojams daug naudos iš to nebus).
O šiaip tai kaip suprantu šiame žemėlapyje mėlynai yra vaizduojamos dabartinės VT trasos, t.y. galima nuspėti tik kurie maršrutai bus koreguojami, bet ne kaip konkrečiai. Tai kaip suprantu, korekcijos palies 20, 23, 37, 38, 54, 75. Kiek sunkiau yra suprasti čia vaizduojamus Žaliųjų Ežerų krypties maršrutus: spėju, kad turimi omenyje 65, 66, 76
Pirksime mažiau, brangesnių troleibusų, nes kažkam laidai yra negražu. 91 neužteks net pakeisti čekoslovakiškiems. Šimašiui reikėtu gero antausio už tokių naujienų vadinima "geromis".
Troleibusai sensta žymiai lėčiau, negu autobusai (ir čia forume ne kartą apie tai kalbėta), todėl transporto "draugų" paskutinis komentaras atrodo keistokai (jie turėtų tokius dalykus žinoti).
Jeigu vertiname tą 156 galbūt įsigysimą troleibusą pagal strategiją, tai tiems 41 "naujų" troleibusų, įsigijus tuos likusius, bus jau 13-14 metų. T.y. vos keli metai iki reikėjimo juos keisti. Taigi tas komentaras labai teisingas.
Aš vienintėlio dalyko tikiuosi - kad vieną dieną pamatysiu, kaip troleibusas važiuoja žiedu ("Minsko", "Olandų", "Pedagoginio", ar kitu didesniu), ar sankryžoje suka į kairę greičiau, nei 8 km/h.
Dėl troleibusų greičio, šiaip jie gali važiuoti greit. Pats neseniai važiavau kažkuriuo trūlu Savanorių pr., tai spaudė ir virš 60km/h vietomis. Problema, kaip suprantu, yra iešmai ir panašūs dalykai, kurie būna sankryžose/žieduose. Buvo rašyta, kad vykdomas ar tai jau įvykdytas kažkoks tų dalykų "modernizavimas". Tai ar situacija jau pagerėjo? Ar kur nors trūlai važiuoja greičiau ten, kur anksčiau važiuodavo labai lėtai? Pilaitis, lyg susigaudai tuose dalykuose? Kaip dabar tiksliai yra?
Ketvirta, jau turbūt matėte va tokius [ < ] ženklus ant kontaktinio tinklo daug kur mieste. Čia mūsų diegiamos naujoviškos jungtys, pro kurias troleibusai pravažiuoja gerokai greičiau ir sklandžiau (juk būtent sulėtėjimas ties jungtimis ir erzina, kai važiuoji paskui troleibusą).
Dėl troleibusų greičio, šiaip jie gali važiuoti greit. Pats neseniai važiavau kažkuriuo trūlu Savanorių pr., tai spaudė ir virš 60km/h vietomis. Problema, kaip suprantu, yra iešmai ir panašūs dalykai, kurie būna sankryžose/žieduose. Buvo rašyta, kad vykdomas ar tai jau įvykdytas kažkoks tų dalykų "modernizavimas". Tai ar situacija jau pagerėjo? Ar kur nors trūlai važiuoja greičiau ten, kur anksčiau važiuodavo labai lėtai? Pilaitis, lyg susigaudai tuose dalykuose? Kaip dabar tiksliai yra?
Labai laiku patikrinau forumą
Deja, didžiausia problema, kiek tenka matyti, yra sovietinis mentalas tiek tarp vairuotojų, tiek tarp tinklą prižiūrinčių darbutuojų. Labai daug vairuotojų, net ir praėjusių mokymus, naujuosius iešmus ir toliau treat'ina kaip senuosius ir pristabdo beveik iki nulio.
Yra problemų su iešmais, pakabintais 2022 vasarą, kai kurie buvo pakabinti labai ir labai nekokybiškai (buvome čia kalbėję apie iešmą prie Spaudos rūmų, kažkuris entuziastas į fb buvo įkėlęs daug daugiau nevykusių pavyzdžių). Bet dabar žiemą atsirado naujas iešmas Kareivių gatvėje, vizualiai pakabintas labai neblogai, tai yra vilties, kad ir kitus anksčiau ar vėliau sutvarkys.
Dar viena problema - Kaune, kur irgi tinklas modernizuojamas - daromi projektai ir tinklas modernizuojamas ištisomis atkarpomis, keičiant ne tik iešmus, bet ir visus posūkius, stulpų konfigūraciją ir t.t. Vilniuje to daryti nesivarginama ir daromaiš akies, labai minimaliai pritaikant šalia esančius tinklo elementus.
Comment