Parašė Horn
Rodyti pranešimą
Turi būti bazinis taktas, sakykim 30 minučių anksti ryte ir vėlai vakare, o visu likusiu laiku kas 15 min.
Galima daryti PAPILDOMUS reisus mokslo metų metu ir/ar piko metu, pvz. dvigubai sumažinant tarpus iki 7/8 min. takto. Tačiau šitie reisai pažymėti specialiu simboliu su prierašu „nevažiuoja atostogų metu“. Apačioje surašytos datos.
Tai reiškia, kad mokslo metų metu tvarkaraštis TOLYGIAI sudažnėja, o atostogų metu TOLYGIAI praretėja. Tačiau pagrindiniai laikai (bazinis taktas 30/15 min.) išlieka VISUS METUS. Tvarkaraščio struktūra tokia paprasti, žymėjimas toks paprastas, kad užtenka VIENO popierinio tvarkaraščio, kuris stotelėje kabo visus metus ir keičiasi gruodžio mėnesį (kaip ir visos Europos traukinių tvarkaraščiai).
O dabar pasižiūrėkit, kokia nevykusi lietuviška praktika. Tvarkaraštis kas keletą mėnesių vis stumdosi ir stumdosi (birželį, rugsėjį, taip pat dar berods būna papildomi pakeitimai gruodį ir vasarį, nekalbant jau apie koroninius pakeitimus atskiruose maršrutuose atskirose savaitėse). Tai tiesiog absurdas. Ypač blogai, kai stumdosi laikai pažeidžiamiausiu metu – anksti ryte ir vakare. T.y. rudenį paskutinis reisas 23:20, o vasarą jau 22:45. Kitą rudenį trečiaip, dar kitą žiemą dar kitaip. ABSURDAS.
Vienas esminių taktinio tvarkaraščio principų – bazinis taktas dienos „pakraščiuose“ toks pats visas 365 dienų, reisai anksti ryte ir vėlai vakare TOKIE PATYS visas 365 dienas (ir tai tęsiasi dešimtimis metų). Jei paskutiniai trys reisai yra 23:35, 0:05 ir 0:35, tai jie VIENODI visas 365 dienas, nesvarbu, ar darbo diena, ar sekmadienis.
Nuolatinis tvarkaraščių kaitaliojimas (ypač kai vieni nereguliarūs tvarkaraščiai keičiasi į kitus dar labiau nereguliarius) nėra kažkoks „lankstumas“, tai yra tiesiog nevykėliškumas.
Berods net šitoje temoje diskutavome, kad realus taktinis tvarkaraštis kaip tik SUTAUPYTŲ ridos, nes rudens ar pavasario atostogų metu iškristų tie pertekliniai reisai. Dabar gi to nedaroma, iš dalies netgi dėl to, kad reikėtų keisti visų stotelių popierinius tvarkaraščius. Dar net siūlomas el. popierius, kad užmaskuotų šitą nesąmonę su tvarkaraščiais...
Kitas dalykas, kad Lietuvoje VT ir taip gana retai važiuoja. Net jeigu užsienyje kažką retina, tai nereiškia, kad ir mes tokiu pačiu lygiu turime retinti. Nes ten dažnesnis tvarkaraštis TOLYGIAI susitraukia nekeičiant pradžios/pabaigos, o Lietuvoje ir taip retas tvarkaraštis netolygiai išsidarko, dar pasikeičiant ir rytiniams/vakariniams reisus. Todėl pasitikėjimas VT nulinis.
Aišku, idealiu atveju VT rida nemažėja jokiais atvejais – nei per atostogas, nei per koroną. Kai kurios valstybės taip ir elgėsi.
Comment