Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Be jokios abejonės. Sakydamas konkurencinga turėjau omeny konkurencinga lyginant su (1) kitomis transporto priemonėmis mieste, (2) VT sistemomis panašaus dydžio miestuose ES su kuriais konkuruojame (ir vis labiau konkuruosime) dėl kvalifikuotos (ir ne tik) darbo jėgos pritraukimo. VT sistemos visada bus tiesiogiai nuostolingos, apie kažkokį privatizavimą tikrai nekalbu. Aš noriu, kad šitą daiktą finansuotų mano mokesčių mokėtojo pinigai. Jei man kas pasakytų šiandien, kad mano mokesčiai pakils kokiais 5%, bet Vilnius pradės statyti kietą transportą, aš sakyčiau "PAGALIAU"
    Tai gal naudok kitą terminą, nes tikrai ne taip supratau. Turbūt daugelis ne taip suprato.

    Comment


      Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą

      Tai gal naudok kitą terminą, nes tikrai ne taip supratau. Turbūt daugelis ne taip suprato.
      OK, turėsiu omeny.

      Comment


        Parašė VLR Rodyti pranešimą
        Dėl VVT kultūros - taip, ji priklauso 90-ųjų Rusijos užkampyje, o ne 2022-ųjų ES sostinėje su geromis algomis, kieta, konkurencinga darbo jėga ir milžiniškomis (bet pagrįstomis) ambicijomis. Tiek darbo kultūros dalykai, tiek fizinė infrastruktūra yra VMS apsileidimo VT srityje ir automobilizmo propagavimo dešimtmečiais simptomai. Ne kartą sakiau, kad tos institucijos yra irštvos, į kurias reikia ateiti su tokiu požiūriu, su kokiu Rokas Masiulis atėjo į Lietuvos geležinkelius, t.y. su mintimi atleisti visus vadukus ir sustatyti visas procedūras nuo nulio. Vilniaus VT sistemos pavertimas konkurencinga yra didžiausia užduotis ir didžiausias iššūkis Vilniui ateinantiems bent keliems dešimtmečiams.
        Šiaip VVT vadovas pakeistas prieš nepilnus metus, kai buvo nuimtas Rimantas Markauskas (dirbęs nuo 1978, eksplotacijos direktorius nuo 2001, direktorius nuo 2017). Kalbos apie streiką atsirado būtent po naujo vadovo darbo pradžios, tad turbūt kažkokie pokyčiai vyksta.

        Comment


          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

          Šiaip VVT vadovas pakeistas prieš nepilnus metus, kai buvo nuimtas Rimantas Markauskas (dirbęs nuo 1978, eksplotacijos direktorius nuo 2001, direktorius nuo 2017). Kalbos apie streiką atsirado būtent po naujo vadovo darbo pradžios, tad turbūt kažkokie pokyčiai vyksta.
          Taip, mačiau tai. Nelabai žinau naujojo žmogaus požiūrio į dalykus todėl neskubu švęsti. Naujieji transporto žmonės kartais atrodo vos ne taip pat blogai, kaip senieji. Pavyzdžiui, man patinka, kas yra daroma su dviračiais mieste, taip pat manau, kad naujasis gatvių standartas yra labai geras, bet šių dalykų per didelis akcentavimas man atrodo keistai. Lyginant su rimtomis VT linijomis tiek tokių projektų kaina, tiek politinė valia, reikalinga jiems įgyvendinti, tiek jų efektas miesto judėjimui yra labai maži. Kiek žinau, nemažai VMS žmonių yra užsikabinę ant to instagraminio (o ne tikro) darnaus judumo - tikiuosi, kad šis žmogus nėra vienas iš jų. Kita vertus, pačios darbo kultūros ir darbo atmosferos klausimu net ir 'paspirtukininkų' chebra galėtų įnešti daug teigiamų pokyčių, tad to, spėju, reikia iš to žmogaus ir tikėtis.

          Comment


            Šiaip manau, Pilaitis turėjo omeny, kad savivaldybė neturi pinigų elementariai pakelt algų vairuotojam, tai iš kur jų ras tramvajui ar kitai brangiai naujai VT rūšiai

            Comment


              Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą
              Jei bus bėginis transportas, reikės personalo dar daugiau. Technikų, dispečerių, mechanikų, inžinierių ir t.t.
              Jeigu tu dėl savo bukagaslviškumo galvoji, kad nebėginiame transporte nereikia dispečerių, mechanikų, inžinierių ir t.t. - tu esi putleristas.

              Comment


                Parašė VLR Rodyti pranešimą

                Be jokios abejonės. Sakydamas konkurencinga turėjau omeny konkurencinga lyginant su (1) kitomis transporto priemonėmis mieste, (2) VT sistemomis panašaus dydžio miestuose ES su kuriais konkuruojame (ir vis labiau konkuruosime) dėl kvalifikuotos (ir ne tik) darbo jėgos pritraukimo. VT sistemos visada bus tiesiogiai nuostolingos, apie kažkokį privatizavimą tikrai nekalbu. Aš noriu, kad šitą daiktą finansuotų mano mokesčių mokėtojo pinigai. Jei man kas pasakytų šiandien, kad mano mokesčiai pakils kokiais 5%, bet Vilnius pradės statyti kietą transportą, aš sakyčiau "PAGALIAU"
                Atsiprašau, bet man kaip Kauno gyventojui papildomi 5% mokesčių kad Vilnius turetų tramvajų įspūdžio nedaro.
                Aplamai tokių projektų finansavimas turbūt atsliras klausimas.

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Jeigu tu dėl savo bukagaslviškumo galvoji, kad nebėginiame transporte nereikia dispečerių, mechanikų, inžinierių ir t.t. - tu esi putleristas.
                  Tu su savo kalejimo žargonu ir dvasios ūbago replikomis, kurios visiškai bevertės, jau senai atsibodai. Slysk iš čia ir išmok lietuviškai rašyti ir skaityti, nes aš niekur taip nerašiau.
                  Paskutinis taisė Tikras architektas; 2022.05.14, 00:23.

                  Comment


                    Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

                    Atsiprašau, bet man kaip Kauno gyventojui papildomi 5% mokesčių kad Vilnius turetų tramvajų įspūdžio nedaro.
                    Aplamai tokių projektų finansavimas turbūt atsliras klausimas.
                    Na, pakėlus mokesčius, Kaunas galėtų panaudoti tuos pinigus savo reikmėms pagal savo prioritetus, pvz. pasistatyti dar vieną su sportu susijusi objektą ar 'padidinti pralaidumą' kurioje nors gatvėje.

                    Comment


                      Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                      Šiaip manau, Pilaitis turėjo omeny, kad savivaldybė neturi pinigų elementariai pakelt algų vairuotojam, tai iš kur jų ras tramvajui ar kitai brangiai naujai VT rūšiai
                      Būtent tą, o dar VVT/VMS nekompetenciją ir negebėjimą bent ką nors tinkamai daryti (kad ir tuos pačius tvarkaraščius) aš ir bandžiau įrodyti VLR nuo pat jo prisijungimo.
                      Taip, VT Vilniuje prastas, bet per pastaruosius 2 metus jis dar labiau suprastėjo ir man niekad nekilo mintis "o, nauja VT rūšis tą išspręstų". Nelabai suprantu, kaip tramvajus/lengvasis metro/dar kažkas išspręstų problemas su:
                      • su vairuotojų trūkumu (nes niekas nenori eiti dirbti į VT sektorių dėl žemų atlyginimų ir išnaudojimo)
                      • su visiška nepagarba darbuotojams (dėl ko ir kyla streikai)
                      • su absurdišku požiūriu remonto bazėje "kaip nors ir taip nuvažiuos" arba "atnešk litrą, padarysiu"
                      • visiškai tarpusavyje nesuderintus tvarkaraščius, kai kažkodėl 5 minučių bėgyje pravažiuoja 10 autobusų ta pačia kryptimi, o vėliau ilgą laiko tarpą skylė (Kristisz pavyzdys su 114/115, autobusai į Pilaitę vakare, 49 su 69, 43/73 ir t.t, sarąšas begalinis gautųsi)
                      • tie patys tvarkaraščiai yra nerealiai ištempti, ypač troleibusams - nuo 16 maršruto būtų galima nuimti kažkur 6-7 minutes, o kai pakeis iešmus - ir dar 2, nuo 7 - 5-8 (priklauso nuo paros meto). Jau net nekalbu apie tuos prikolus, kai 22 valandą skiriama tiek pat laiko, kiek buvo skirtą per patį piką kažkur 17
                      • Autobusų tvarkaraščiuose yra ir atvejų, kai tie tvarkaraščiai yra pernelyg suspausti - pvz. 2G, 5G. Problema ypač pagilėjo atvykus naujoms dujinėms MAN armonikoms, nes jos paprasčiausiai netraukia - mažiausiai kalniukas ir sedėdamas gale tu nieko negirdi nuo turbūt kokius 5k siekiančių apsukų, bet vis tiek autobusas greičiau nevažiuoja (VBS lygiu - kažkodėl ten įstatyti trumpiems autobusams skirti varikliai, bet oficialiai techninių jų duomenų aš neradau).
                      • nelabai lanksčią bilietų sistemą, verčiančią arba pirkti negrąžinamą plastikinę kortelę, arba turėti išmanųjį su internetu ir lietuvišku numeriu. Ačiū Dievui, susiprotėjo grąžinti bilietelius pas vairuotojus. Minutiniai bilietai, beje, ypač dera prie ištemptų tvarkaraščių. (Nors, jei tvarkaraščiai būtų sutvarkyti, tai būtų galima įvesti dar 15 minučių bilietą, atsiskaitymą bekontakte kortele ir tokiu būdu padidinti kainą pas vairuotoją iki 2€).
                      • pastarųjų metų VMS nuomonę, kad jeigu jau atėjo nauji autobusai, tai nieko daugiau nereikia, keleiviams viskas patiks, o jei kažkas vis dėlto ne - važiuokit dviračiu
                      • Nors valio kad bent jau užsakė troleibusams naujus "išsišakojančius" radiju valdomus iešmus (per tokius galima važiuoti 40-50km/h vietoj esamų 10), kažkodėl nieko nesigirdi apie vingių suapvalinimą, kryžmių pritaikymą (maždaug 70% yra modernios čekiškos, bet pakabintos arba "prižiūrimos" taip, kad jomis greitai nepavažiuosi) ir "susišakojančių" iešmų pakeitimą. Jeigu jau keičiamas KT, turi būti daroma viskas, nes dabar gausis nei skųsta nei lupta.
                      • galų gale, VT pritaikymą ne proletarams nuvažiuoti į pamainą fabrike ir iš jos, o normalius naktinius autobusus, su persėdimo punktu centre. Dabar užsisedėjus centre, po 23.30 šansai grįžti namo yra 10% - tiesiog pasiseka, jeigu gyveni autobusų/troleibusų trasoje į parką.
                      • Tinkamų (kuris žmogus pagalvojo, kad A juosta autobusui, kurio net ir normatyvinis plotis 3,05, gali būti lygiai 3m) ir su tinkamu statybos tempu (Kalvarijų ir Narbuto gatvės, aūūū) A juostų trūkumą. Ką mes turime dabar: trūksta A juostų Laisvės pr., atsisakyta A juostos Narbuto g. tarp Panoramos ir Sėlių g., labai trūksta A juostų centre ir jos net nėra planuojamos (J.T.Vaižganto, Kauno, Žemaitės, V. Šopeno, J.Jasinskio, Pylimo, A. Goštauto), panaikintos A juostos Savanorių pr. piečiau nuo Savanorių žiedo. Dingo planai daryti A juostas D&G tarp Tūkstantmečio ir Kapsų ir Rygos g. tarp Justiniškių g. ir Laisvės pr.
                      • Iki šiol pilnai nesugrąžintus prieškarantininius tvarkaraščius - trūksta maždaug po 20 autobusų ir troleibusų, neatgaivintas 14 troleibusas, 20 ir 21 važiuoja tik piko metu, nors žirmūniečiai turbūt jau pusmetį prašo jį paleisti visą dieną
                      Tai nebent aš iš tiesų minčių formuluoti nemoku, arba iš tiesų pakankamai daug žmonių, pagyvenę Vakarų Europoje, mano, kad viską be jokių išimčių ir pritaikymų galima įgyvendinti ir pas mus Lietuvoje, tik matyt pamiršo, kad mūsų mentalitetas gali daug ką pakoreguoti ir kad žmonių darbo jėga nėra kokia mašinos detalė, kurią galima lengvai pakeisti (nes patikėkit, naują VT rūšį remontuos tie patys remontininkai, eismo tvarkaraščius (kad ir tarnybinius, juos turi absoliučiai kiekviena sistema) sudarinės tie patys analitikai, darbuotojų (nesi)klausymu užsiims tie patys HR ir manageriai) ir kad turbūt pamiršta atsivežti lėktuvą eurų. Nauja VT rūšis niekada nepakeis absoliučiai viso nebėginio VT, o Vilniaus realijose likęs VT tiesiog vegetuos, kaip 2014-2017 vegetavo troleibusai (prisimenat vos ne kasdien iškrentančias Škodų duris?).

                      Tiek būtų nuo manęs, nuo tolimesnių diskusijų vis dėl to bandysiu susilaikyti, nes gyvename skirtingose realybėse. O jeigu netyčia pagalvosite "kas per nesąmonė" skaitant bet kurį iš punktų - sveikinu, jus seniai kelėte koją į VT.

                      Comment


                        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                        Būtent tą, o dar VVT/VMS nekompetenciją ir negebėjimą bent ką nors tinkamai daryti (kad ir tuos pačius tvarkaraščius) aš ir bandžiau įrodyti VLR nuo pat jo prisijungimo.
                        ...
                        Aš sutinku su praktiškai viskuo. Galbūt išskyrus tai, kad reikia pirma susitvarkyti šiuos dalykus, o po to daryti kažką kitą. Mano nuomone, viskas turi būti daroma su viena, gera strategija, nes tik taip galima išvengti leidimo pinigų infrastruktūrai ir pajėgumams, kurių po to nereikės.

                        Esminis mūsų nesutarimas yra, kiek supratau, pinigai - aš nesutinku, kad šalyje kaip Lietuva jų neįmanoma rasti. Paimkime palyginimui Sofiją, sostinę Bulgarijos, šalies su vos ne dvigubai mažesniu BVP vienam žmogui: šiuo metu šis miestas stato trečią tikro metro liniją (prie jau esamų apie 50!), kol kas linijos statybos kainavo vos ne pusę milijardo eurų. Miestas taip pat turi virš 150km tramvajaus linijų, kurias intensyviai prižiūri ir leidžia tam nemažus pinigus. Taip pat ten yra ir autobusų, troleibusų ir miesto traukinių tinklas - visi pakankamai neblogame stovyje. Lyginant su Vilniumi, Sofija yra ubagynas visiškas, bet Vilniui prisivyti juos reiktų kelių dešimtmečių (infrastruktūros prasme). Mes turėtume leisti 2-3 kartus daugiau eurų infrastruktūrai nei jie, bet jie kažkaip randa pinigų tokiems dalykams, o pas mus jų nėra "nes pensijos"? Tikrai? Kaip, tamstos nuomone, Sofijos kontekste atrodo dvigubai turtingesnis miestas, kurio didžiausia ambicija ateinantiems dešimčiai metų yra susitvarkyti autobusų bilietų sistemą, nes "nėra pinigų"? Ne "nėra pinigų", o nėra supratimo ir valios nei miestuose, nei valdžioje. Su dabartiniu pinigų lietumi iš centrinio banko, jų yra daugiau nei reikia. Tas "nėra pinigų" pasiteisinimas yra sugalvotas tų pačių vietinių nevykėlių, kurie neturi nei ambicijų, nei supratimo kaip turi veikti europietiška sostinė.

                        Comment


                          Parašė VLR Rodyti pranešimą

                          Gal dėl to, kad Varšuva, skirtingai nei Vilnius, neleido 100% infrastruktūrai skirtų pinigų keliams? (...)
                          Kad ir kokia VMS būtų šūdina VT organizavime, bet čia jau esat visiškai neteisus. Per Šimašiaus valdymo metus buvo beveik visiškai pakeistas autobusų parkas (nupirkta 215 autobusų ir 41 troleibusas VVT ir 117 autobusų nuo Transrevio), o tai tikrai nekainuoja centų. Tuo tarpu jokio rimtesnio kelių projekto, išskyrus Liepkalnio viaduką, padaryta nebuvo.

                          Taip pat Varšuvoje naujos linijos statyba dar nepradedama. Viso labo paskelbtas konkursas projektavimui, tačiau tarp varšuviečių ji yra labai nevienareikšmiškai vertinama dėl savo ''privežamojo statuso''.

                          Ko mes tikrai galime pasimokyti iš Varšuvos, kas palyginti kainuoja nedaug - tai VT organizavimo (tvarkaraščiai, maršutų tinklas) ir bilietų sistemos lankstumas (automatai stotelėse ir transporto priemonėse).

                          Comment


                            Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                            Kad ir kokia VMS būtų šūdina VT organizavime, bet čia jau esat visiškai neteisus. Per Šimašiaus valdymo metus buvo beveik visiškai pakeistas autobusų parkas (nupirkta 215 autobusų ir 41 troleibusas VVT ir 117 autobusų nuo Transrevio), o tai tikrai nekainuoja centų. Tuo tarpu jokio rimtesnio kelių projekto, išskyrus Liepkalnio viaduką, padaryta nebuvo.

                            Taip pat Varšuvoje naujos linijos statyba dar nepradedama. Viso labo paskelbtas konkursas projektavimui, tačiau tarp varšuviečių ji yra labai nevienareikšmiškai vertinama dėl savo ''privežamojo statuso''.

                            Ko mes tikrai galime pasimokyti iš Varšuvos, kas palyginti kainuoja nedaug - tai VT organizavimo (tvarkaraščiai, maršutų tinklas) ir bilietų sistemos lankstumas (automatai stotelėse ir transporto priemonėse).
                            Na, turėjau omeny konkrečiai infrastruktūrą, o ne 'rolling stock'. Varšuvoje rolling stock irgi buvo pripirkta labai daug. Dėl pačios infrastruktūros, Varšuva:
                            - jau pratęsė vieną savo metro linijų 2016-2019-aisiais su trimis naujomis stotimis (Szwedzka, Targówek and Trocka). Apskritai, europa.eu rašo, kad Varšuvos metro buvo gavęs apie 2 milijardus eurų finansinės paramos (iki 2019-ųjų) modernizavimui. Su nauja linija tos paramos bus dar daugiau (Vilniuje, aišku, jokia parama ne keliams iš ES buvo TIKRAI TIKRAI neįmanoma, nes neTInkA rElJeFAs nėRA sRAuTų NeaTSIpIrKS!!!11): https://ec.europa.eu/regional_policy...up-and-running
                            - Pratęsė vieną tramvajaus linijų (praktiškai nauja linija) į Tarchomin bei daugybę modernizavo. Kadangi didelę dalį infrastruktūros biudžeto valgė modernizavimas, kuris eina į pabaiga, ambicijos didėja ir pradedama kalbėti apie dvi naujas linijas, viena iš jų ves toliau nei Wilanów (apie 20km. nuo centro). Taip pat yra investuojama į naują valdymo sistemą, kuri prioritetizuos tramvajus sankryžose.

                            Čia prie visų naujų rolling stock pirkimų, kurie irgi buvo itin didelio masto. Vilnius turi tik rolling stock pirkimus. Tie pirkimai nėra net labai įspūdingi regiono kontekste, tad tas mojavimas jais atrodo visiškai apgailėtinai žemiau kritikos ribos. Į VT infrastruktūra Vilniaus investicijos yra lygios kainai kelių kibirų dažų.

                            Comment


                              Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą


                              Ko mes tikrai galime pasimokyti iš Varšuvos, kas palyginti kainuoja nedaug - tai VT organizavimo (tvarkaraščiai, maršutų tinklas) ir bilietų sistemos lankstumas (automatai stotelėse ir transporto priemonėse).
                              Aš jau anksčiau užsiminiau apie Krokuvą, kur lankiausi per naujus metus. Važinėjau tramvajumi, nors tie patys principai gali galioti ir autobusams: viskas pažymėta aiškiai, o bilietus galima nusipirkti tiek stotelėse (tegul ir ne visose), tiek tramvajuose. Pirmą kartą į miestą atvažiavusiam užsieniečiui, nesuprantančiam vietinės kalbos, nereikia dėti pastangų aiškinantis, kaip čia viskas veikia, kaip nsipirkti bilietą ar kaip nuvažiuoti į kokią nors miesto dalį. Tiesiog ateini į stotelę ir važiuoji. Būtent šitie ženklinimo, navigacijos ir apskritai user experience dalykai padaryt tinkamai ir iš esmės kelia sistemą į visai kitą lygį, nei tai, kas veikia Vilniuje.
                              Dar kraupiau yra tai, kad net šitame forume, kur žmonės lyg ir domisi VT ir transportu daugiau, nei vidutinis lietuvis, atsiranda tokių kosmonautų, kurie pradeda kliedėti apie tai, kaip užtenka turėti kažkokį tik jiems žinomą appsą ar kažkokią, nežinia su kuo vaklgomą, Vilniečio kortelę. Jeigu toks požiūris yra ir savivaldybėje, tai Vilniuaus VT sistema ir toliau bus šūdiniausia Europoje.

                              Comment


                                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                Jau buvau ne kartą minėjęs, kad yra/būtų nemažas poreikis maršrutui Perkūnkiemis - Justiniškių g. - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - NMC - (Stotis). Nelabai galėčiau tokio maršruto pavadinti privežamuoju.
                                Apskritai rytų-vakarų jungčių trukūmas labai gerai atsispindi VT žemėlapyje. Norint nuvažiuoti iš Justiniškių į Pašilaičius (Laisvės pr.), iš Pašilaičių (Skalvių) į Fabijoniškes ir t.t., reikia važiuoti ratais kvadratais. Jei jau buvo šie mikrorajonai suplanuoti kartu su šiomis gatvėmis, tai ir reikėtų jas pabaigti.
                                Bet toks maršrutas iš Perkūnkiemio į NMC galėtų eiti Rygos, Buivydiškių, Ozo gatvėmis ir važiuojant į NMC didelio skirtumo lyginant su važiavimu Šiaurine gatve nebūtų. Šiaurinės gatvės trasa tik keliems namams būtų arčiau nei dabartinės VT trasos. Tad gal geresnis sprendimas būtų esamų maršrutų stiprinimas, 5G pratęsimas, greitinimas ir dažninimas, patogesnis persėdimas Ozo-Ukmergės mazge.

                                O dėl tiesioginių maršrutų tarp Justiniškių ir Fabijoniškių mano klausimas ir yra ar tiek paklausos susisiekimui tarp šitų rajonų, kad verta visą naują gatvę statyti.

                                Comment


                                  Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                  Čia prie visų naujų rolling stock pirkimų, kurie irgi buvo itin didelio masto. Vilnius turi tik rolling stock pirkimus. Tie pirkimai nėra net labai įspūdingi regiono kontekste, tad tas mojavimas jais atrodo visiškai apgailėtinai žemiau kritikos ribos. Į VT infrastruktūra Vilniaus investicijos yra lygios kainai kelių kibirų dažų.
                                  Rolling stock pirkimai irgi yra labai svarbūs. Ar jau pamiršote, kuo mes važinėjome prieš 5 metus? (nuotraukos iš fotobuso, sorry autoriai):








                                  Tai tikrai nuoširdžiai nesuprantu, kodėl jūs sakote, kad į VT nieko neinvestuota. Problemos ne investicijos, o kad mes nesugebėjome tinkamai organizuoti VT sistemos, turėdami stipriai atnaujintą rolling stock.

                                  Comment


                                    Na, aš su tuo nesiginčiju. Tik regiono miestai, turintys (a) mažesnį BVP nei Vilniaus ir (b) šviesmečiais geresnę VT infrastruktūrą perka ir rolling stock, ir investuoja daug į infrastruktūrą. Tai, mano nuomone, rodo mentaliteto Lietuvoje atsilikimą ir lietuvių kaimietiškumą. Rolling stock yra kaip elektros lemputė, kuri turi tarnavimo laiką ir kurią reikia keisti, tai nėra situacijos pagerinimas, o Vilniaus VT situacija yra kraupiai prasta ir ją desperatiškai reikia gerinti.

                                    Comment



                                      Rolling stock yra kaip elektros lemputė, kuri turi tarnavimo laiką ir kurią reikia keisti, tai nėra situacijos pagerinimas, o Vilniaus VT situacija yra kraupiai prasta ir ją desperatiškai reikia gerinti.
                                      Sutinku, bet kai reikia keisti visas iki vienos lemputes 1000 m^2 name, tai sumelė susidarys apskrita.

                                      Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                      (...) Tai, mano nuomone, rodo mentaliteto Lietuvoje atsilikimą ir lietuvių kaimietiškumą.
                                      Na o čia galiu tik palinkėti pagaliau suprasti, kodėl nauja VT rūšis visų problemų neišspręstų (nors nereiškia, kad ji iš principo niekada nebus reikalinga). Nebent jūs turite fix idėją, kaip pakeisti lietuvių mentalitetą.

                                      Comment


                                        O kaip mentalitetus pasikeitė tos šalys, į kurias mes norime lygiuotis? Juk turi būti kažkoks know how ar ne? Iš kitos pusės jį reikia "adaptuoti" vietiniam mentalitetui.
                                        O aplamai mūsų didžiausia problema kad nėra jokio strateginio suvokimo apie ilgalaikius projektus ir jų tęstinumą, viskas matuojama nuo rinkimų iki rinkimų. Todel jei kazkoks projektas pradedamas, tai kitoj kadencijoje jis sustabdomas, modifikuojamas, tada po dar vienų rinkimų vėl tas pats ir taip sukasi tas užburtas ratas dešimtmečiais.
                                        Kitas momentas - nėra aiškios lyderystės sprendimų priėmime. Nėra net metodo ar kažkokio atskaitos taško, net nežinau kaip pavadinti, kaip apsispręsti ir judeti kažkuria kryptimi. Tai metro ar tramvajus? Visos pusės turi ekspertų, argumentų, entuziastų, priešininkų ir viso ko. Bet pradinio sprendimo kuria kryptimi judėti nėra. Vienais metais reikia troleibusų, paskui gal jau nereikia, gal elektrinių autobusų, oj ne, gal geriau BRT. Tai metro sąjūdis, tai tramvajų draugija, tai dviratininkų judėjimas, tai gal eikim pėsčiomis. Tai galimybių studija, tai mokslininkų ataskaita, tai gamintojų pasiūlymas, tai Seimo narių komisija tai dar koks nors gumos tempimo mechanizmas. Tik kokiu būdu priimti tą pradinį sprendimą, jį priemus nekreipti daugiau dėmesio į tą amžiną stebėjimą ir tiesiog imti ir daryti???

                                        Comment


                                          Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą
                                          O kaip mentalitetus pasikeitė tos šalys, į kurias mes norime lygiuotis? Juk turi būti kažkoks know how ar ne? Iš kitos pusės jį reikia "adaptuoti" vietiniam mentalitetui.
                                          O aplamai mūsų didžiausia problema kad nėra jokio strateginio suvokimo apie ilgalaikius projektus ir jų tęstinumą, viskas matuojama nuo rinkimų iki rinkimų. Todel jei kazkoks projektas pradedamas, tai kitoj kadencijoje jis sustabdomas, modifikuojamas, tada po dar vienų rinkimų vėl tas pats ir taip sukasi tas užburtas ratas dešimtmečiais.
                                          Kitas momentas - nėra aiškios lyderystės sprendimų priėmime. Nėra net metodo ar kažkokio atskaitos taško, net nežinau kaip pavadinti, kaip apsispręsti ir judeti kažkuria kryptimi. Tai metro ar tramvajus? Visos pusės turi ekspertų, argumentų, entuziastų, priešininkų ir viso ko. Bet pradinio sprendimo kuria kryptimi judėti nėra. Vienais metais reikia troleibusų, paskui gal jau nereikia, gal elektrinių autobusų, oj ne, gal geriau BRT. Tai metro sąjūdis, tai tramvajų draugija, tai dviratininkų judėjimas, tai gal eikim pėsčiomis. Tai galimybių studija, tai mokslininkų ataskaita, tai gamintojų pasiūlymas, tai Seimo narių komisija tai dar koks nors gumos tempimo mechanizmas. Tik kokiu būdu priimti tą pradinį sprendimą, jį priemus nekreipti daugiau dėmesio į tą amžiną stebėjimą ir tiesiog imti ir daryti???
                                          Na tai kažką daro SĮSP, bet jų paskaičiavimai irgi iš lempos apie srautų atsiperkamumą ir panašiai. Bet tas ilgas laikotarpis irgi sunkiai įmanomas, kai kiekviena nauja administracija bando išmėžti ankstesnės valdžios palikimą ir klerkus. Šitą paskaičiavimo procesą irgi labai nesunku palenkti pagal pageidaujamą rezultatą - buvo kalbama apie BRT, kurio tikriausiai niekad nebus, nes nei viena gatvės rekonstrukcija neprasidėjo galimai ateityje numatant atskiras linijas autobusams.

                                          Jie nelabai nori priimti, kad VT nenumaldomai reikšia "išlaidas" ir jis neturi konkuruoti su niekuo, nes tai turėtų būti infrastruktūros stuburas, o ne socialinė paslauga.
                                          Metro sąjūdis - senų VGTU pirdžių ir Seimo bebriukų lovis, tramvajaus idėją jau subanalino kandidatai į merus. Aktyvistai visuomet bando traukti paklodę į savo pusę, bet jų esmė ir yra lobinti sprendimų priėmėjus.

                                          Jei SĮSP turėtų tikslą "patogus, greitas ir patikimas VT", ir kandidatai į miesto tarybą diskutuotų, kokie sprendimai geriausiai atliepia šitą viziją, tai būtų idealu.
                                          Teoriškai tokie dalykai turėtų būti planuojami kartu su Bendruoju planu, bet pastarasis daromas pagal vystytojų užgaidas, o VT vystosi taip, kad iš siūlų gumulo ištempiamos atskiros gijos ir tuomet deklaruojama, kad konkreti gyvenamoji vieta "padengta VT tinklo". Taip, bet kad VT daug lėtesnis pasirinkimas negu automobilis, kažkaip mažai kam rūpi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X