Vėlgi, kaip pilname troleibuse žmogui kuris yra galinės saleles galę (prie lango) dasigauti iki durų, kad paspausti mygtuką, jeigu kol kiti neišlips jis net pajudėti negali?
Tai gal tie kiti kurie išlips ir nuspaus mygtuką? Ir vėlgi jei troleibusas toks sausakimšas jis tikrai turėtu stot visur.
Neturiu tvirtos nuomonės dėl tų 'stop' mygtukų, bet esu važiavęs autobusais užsienyje, kur jie buvo sudėti ant visų turėklų, ne tik prie durų, tad niekada nesi toliau nei koks pusantro metro nuo mygtuko. Google Images galima rasti variantų įrašius 'bus stop buttons' (be kabučių).
Neturiu tvirtos nuomonės dėl tų 'stop' mygtukų, bet esu važiavęs autobusais užsienyje, kur jie buvo sudėti ant visų turėklų, ne tik prie durų, tad niekada nesi toliau nei koks pusantro metro nuo mygtuko. Google Images galima rasti variantų įrašius 'bus stop buttons' (be kabučių).
Tai ir Vilniaus autobusuose tų mygtukų yra, gal ne ant kiekvieno turėklo bet tikrai pasiekiami ne tik prie durų esant.
Tie mygtukai turi būti matomi ir lengvai pasiekiami visiems vos ne iš karto. Kitaip be abejonės tai kels problemų piko metu. Būtų įdomu palyginti atstumus iki artimiausio stop mygtuko Lietuvoje ir tame pačiame Londone. Spėju Lietuvoje jis būtų gerokai didesnis, nes čia eilinį kartą buvo 'sutaupyta' perkant.
Tie mygtukai turi būti matomi ir lengvai pasiekiami visiems vos ne iš karto. Kitaip be abejonės tai kels problemų piko metu. Būtų įdomu palyginti atstumus iki artimiausio stop mygtuko Lietuvoje ir tame pačiame Londone. Spėju Lietuvoje jis būtų gerokai didesnis, nes čia eilinį kartą buvo 'sutaupyta' perkant.
Be jokios abejonės Vilniui perkant autobusus buvo numatytas sutaupymas ant STOP mygtukų kiekio. Tikrai masinėje gamyboje įmanoma sutaupyti paprašius nestandartinės konfigūracijos. Solaris atstovai asmeniškai Šimašiui perdavė sutaupytus pinigus Žubrowka dėžutėje.
Be jokios abejonės Vilniui perkant autobusus buvo numatytas sutaupymas ant STOP mygtukų kiekio. Tikrai masinėje gamyboje įmanoma sutaupyti paprašius nestandartinės konfigūracijos. Solaris atstovai asmeniškai Šimašiui perdavė sutaupytus pinigus Žubrowka dėžutėje.
Solaris, aišku, yra vienintelis gamintojas pasaulyje, o jo modelių standartinė komplektacija yra pasaulio viešojo transporto aukso standartas nuo kurio nukrypti būtų baisi nuodėmė.
O jei rimčiau, tai mygtukų pasiekiamumas turėtų būti viešųjų pirkimų dokumentuose, reikalavimų skyriuje. Bet, norint sukurti tokius reikalavimus, reikia visų pirma suprasti kaip turi veikti miesto VT, tad iš VMS to tikėtis būtų naivu. Jei teisingai supratau, dabar, dėl mygtukų stokos, autobusai piko metu stoja kiekvienoje stotelėje net jei ir to nereikia? Fantastika.
Kad Vilniuje mygtukai iš viso nenaudojami? Lyg buvo kažkoks eksperimentas su jais, gal kas atsimena?
Rašo, kad 66 maršrute yra viena stotelė tokia, bet:
Primenama, kad norint išlipti stotelėje „Pagal pareikalavimą“ reikia informuoti viešajam transportui dar stovint stotelėje prieš stotelę „Pagal pareikalavimą“ ir iš anksto prieiti prie viešojo transporto durų.
Tad realiai stovėjimas prie durų veikia vietoj stop mygtuko
- galima mokėti bet kokia bekontakte kortele
- autobusas populiariuose maršrutuose važiuoja "kas x minučių", o ne tiksliu tvarkaraščiu, tad žinai, kad jis nestovės ir nelauks be jokio reikalo stotelėje jei netyčia atvažiuos greičiau
- autobusuose yra naudojami 'stop' mygtukai, kurie yra lengvai pasiekiami, tad autobusas stoja tik ten, kur reikia - tai didina važiavimo greitį ir psichologinį komfortą (žinai, kad nėra švaistomas tavo laikas be jokios priežasties)
- daugybė stotelių nėra 'kišenėse', tad stojant yra mažiau paveikiamas vestibiuliarinis aparatas, t.y. pavargstama gerokai mažiau važiuojant ilgesnius atstumus
- yra gerai suformuoti transporto hub'ai didžiausiuose pasikeitimo taškuose
Bet visų svarbiausia, urbanizuotose teritorijose autobusas ten yra skirtas trumpiems atstumams, t.y. tai nėra kamieninė transporto priemonė. Tokiomis ten yra traukiniai ir metro, autobusai tiesiog išvežioja žmones 'first/last mile', arba važinėja periferiniais maršrutais
Vilniuje, kur autobusai yra kamieninė transporto priemonė, t.y. transporto priemonė, skirta ilgiems atstumams, nei vieno šių dalykų nėra. Jie tikisi, kad žmonės važiuos kokias 18 ar kiek ten stotelių stojant be reikalo dėl griežto tvarkaraščio ar sistemos, kur naudojami 'stop' mygtukai nebuvimo, vingiuojant į kišenes, keičiantis prie didelių sankryžų, laukiant be paviljonų, perkant bilietus neaišku kur ir neaišku kaip. Tai yra neįtikėtina. Vilniaus VT yra absoliučiai be konkurencijos pats prasčiausias visoje ES, visiškai nelygintinas su absoliučiai jokiu panašaus dydžio ES miestu.
Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.
Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.
O jei autobusas perpildytas? Tada reikia lipti visiems per galvas iki to mygtuko? Norint tokius dalykus padaryti gerai, juos (kaip ir visą kitą) reikia planuoti aklam, kurčiam, neįgaliam ir super droviam užsieniečiui, o ne vidutiniam žmogui. Ir suprantu, kad Vilniaus VT žmonės turi puikų 'track record' kuriant geriausias VT sistemas pasaulyje (), bet pasiliksiu vis tik prie nuomonės, kad vakarų transportininkai tuos dalykus padaro geriau ir mygtukų dėjimas ant kiekvieno turėklo (kuris, spėju, ir nieko nekainuoja praktiškai) yra geresnis variantas.
Dėl "stop" mygtukų Klaipėdoje naudijimo pritarčiau Briedžiui, problemų dėl mygtukų skaičiaus dar neteko pajusti. Aišku, tą sistemą KLAP'as yra tinkamai susitvarkęs bent daugumoje autobusų, kai pas privatininkus yra dar likę ir "wagen halt" užsidegančių po paspaudimo, ar apskritai "stop" ekranėlių autobusuose nėra.
Vilniuje, bent mažiau populiariuose maršrutuose ši sistema galėtų veikti jau dabar be rimtesnių investicijų. Klausimas tik, kiek prie to norėtų pratintis tiek vairuotojai, tiek keleiviai.
Savo laiku teko daug važinėtis autobusais Budapešte, kur pagrindiniuose maršrutuose keleiviai laipinami/išlaipinami per visas duris (įskaitant priekines), o išlipant reikia spausti mygtuką prie durų. Paspaudus atsidaro konkrečios durys. Visai patogu buvo naudotis.
Norint išlipti iš pilno autobuso bet kokiu atveju reikia prasibrauti iki durų. Iš anksto. Didesnis mygtukų kiekis neišspręs autobuso talpos problemos.
Taip, bet grūdimasis per autobusą yra sunkiai apskaičiuojamas laiko prasme, o stotelės praleisti nesinori, dėl ko, kai tie mygtukai būna tik prie išėjimo, grūstis pradedama gerokai anksčiau. Jei mygtukas yra šalia, jį galima paspausti prieš grūdantis, kas suteikia garantiją, kad autobusas tikrai sustos, dėl ko grūstis galima pradėti vėliau ir tai daryti ramiau.
Kitas dalykas yra tai, kad mygtuko paspaudimas veikia kaip signalizavimas aplink esantiems žmonėms, kad planuojama eiti link išėjimo. Aplinkiniams dėl to lengviau suprasti ketinimus ir neretai mandagesni keleiviai patys pasitraukia paliekant praėjimą. Tai yra maži dalykai, bet jie yra svarbūs VT patrauklumui.
Apskritai tai aš siūlyčiau naudoti geriausias vakarų Europos praktikas tokiems dalykams vietoje dviračių išradinėjimo. Esame visiškai katastrofiškoje situacijoje su VT, neturime net intelektinio potencialo, kuris sugebėtų identifikuoti problemas su medvaržčių naudojimu autobuso sėdynių sutvarkymui. VT žmonės turi tiesiog nuvažiuoti į vakarų Europą su užrašų knygute ir viska kruopščiai nukopijuoti. Tai yra jų suknistas darbas ateinantiems bent trisdešimčiai metų.
Apskritai tai aš siūlyčiau naudoti geriausias vakarų Europos praktikas tokiems dalykams vietoje dviračių išradinėjimo. Esame visiškai katastrofiškoje situacijoje su VT, neturime net intelektinio potencialo, kuris sugebėtų identifikuoti problemas su medvaržčių naudojimu autobuso sėdynių sutvarkymui. VT žmonės turi tiesiog nuvažiuoti į vakarų Europą su užrašų knygute ir viska kruopščiai nukopijuoti. Tai yra jų suknistas darbas ateinantiems bent trisdešimčiai metų.
Tamsta suprantat, kad norint kažko pasiekti, reikia spaminti tiesiogiai į VMS, o ne kasdien rašyti paklodes forume?
Nebent buvot jų užblokuotas, bet čia jau kaip ir iškart viskas aišku tampa.
Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.
O jeigu prieš autobusui susitojant ir išleidžiant arčiau durų stovinčius keleivius tu net atsistoti neturi vietos? Kaip tokiu atveju nueiti prie durų ir paspausti mygtuką?
Norint išlipti iš pilno autobuso bet kokiu atveju reikia prasibrauti iki durų. Iš anksto. Didesnis mygtukų kiekis neišspręs autobuso talpos problemos.
Kartais tai tiesiog fiziškai neįmanoma. Truleibusas sustoja stotelėje, tada iš jo išlipa koks 20 žmonių kad išleisti 2-5 tikrai lipančius lauk ir po to sulenda atgal vidun. Va toks važaivimas piko metu vyksta.
Comment