Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Vairuotojas nuspręs kada pilnas o kada ne?
    Buvo laikai, kai troleibusas nestodavo stotelėse, nes pilnas kaip statinė silkių.

    Comment


      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

      Vairuotojas nuspręs kada pilnas o kada ne?


      Vėlgi, kaip pilname troleibuse žmogui kuris yra galinės saleles galę (prie lango) dasigauti iki durų, kad paspausti mygtuką, jeigu kol kiti neišlips jis net pajudėti negali?
      Tai gal tie kiti kurie išlips ir nuspaus mygtuką? Ir vėlgi jei troleibusas toks sausakimšas jis tikrai turėtu stot visur.

      Comment


        Galų gale, toks jausmas, lyg kalbėti žmonės nemoka ir vienas kito paprašyti paspausti mygtuką negalėtų.

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Buvo laikai, kai troleibusas nestodavo stotelėse, nes pilnas kaip statinė silkių.
          O dabar stoja, nes pilnas kaip statinė silkių
          Parašė acetonas Rodyti pranešimą

          Tai gal tie kiti kurie išlips ir nuspaus mygtuką? Ir vėlgi jei troleibusas toks sausakimšas jis tikrai turėtu stot visur.
          O jeigu tiems kitiems išlipti nereikia?

          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
          Galų gale, toks jausmas, lyg kalbėti žmonės nemoka ir vienas kito paprašyti paspausti mygtuką negalėtų.
          Gali kalbėti ką nori, aš su ausinėm audioknygos klausausi ir vis tiek negirdėsiu

          Comment


            Neturiu tvirtos nuomonės dėl tų 'stop' mygtukų, bet esu važiavęs autobusais užsienyje, kur jie buvo sudėti ant visų turėklų, ne tik prie durų, tad niekada nesi toliau nei koks pusantro metro nuo mygtuko. Google Images galima rasti variantų įrašius 'bus stop buttons' (be kabučių).
            Paskutinis taisė VLR; 2022.04.22, 09:56.

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą
              Neturiu tvirtos nuomonės dėl tų 'stop' mygtukų, bet esu važiavęs autobusais užsienyje, kur jie buvo sudėti ant visų turėklų, ne tik prie durų, tad niekada nesi toliau nei koks pusantro metro nuo mygtuko. Google Images galima rasti variantų įrašius 'bus stop buttons' (be kabučių).
              Tai ir Vilniaus autobusuose tų mygtukų yra, gal ne ant kiekvieno turėklo bet tikrai pasiekiami ne tik prie durų esant.

              Kelios fotogalerijos kur galima rasti dabar važinėjančių autobusų vidaus nuotraukų:
              https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...siai-autobusai
              https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ais-221-940680
              https://madeinvilnius.lt/transportas...nia-autobusai/

              Comment


                Panašu, kad jų yra gerokai mažiau nei bet kur, kur teko naudotis autobusais vakaruose. Tipiškas pavyzdys iš Londono:
                https://c7.alamy.com/comp/ECFD1X/pas...and-ECFD1X.jpg

                Daugiau pvz.
                https://www.alamy.com/stock-photo/lo...-interior.html

                Tie mygtukai turi būti matomi ir lengvai pasiekiami visiems vos ne iš karto. Kitaip be abejonės tai kels problemų piko metu. Būtų įdomu palyginti atstumus iki artimiausio stop mygtuko Lietuvoje ir tame pačiame Londone. Spėju Lietuvoje jis būtų gerokai didesnis, nes čia eilinį kartą buvo 'sutaupyta' perkant.

                Comment


                  Parašė VLR Rodyti pranešimą
                  Panašu, kad jų yra gerokai mažiau nei bet kur, kur teko naudotis autobusais vakaruose. Tipiškas pavyzdys iš Londono:
                  https://c7.alamy.com/comp/ECFD1X/pas...and-ECFD1X.jpg

                  Daugiau pvz.
                  https://www.alamy.com/stock-photo/lo...-interior.html

                  Tie mygtukai turi būti matomi ir lengvai pasiekiami visiems vos ne iš karto. Kitaip be abejonės tai kels problemų piko metu. Būtų įdomu palyginti atstumus iki artimiausio stop mygtuko Lietuvoje ir tame pačiame Londone. Spėju Lietuvoje jis būtų gerokai didesnis, nes čia eilinį kartą buvo 'sutaupyta' perkant.
                  Be jokios abejonės Vilniui perkant autobusus buvo numatytas sutaupymas ant STOP mygtukų kiekio. Tikrai masinėje gamyboje įmanoma sutaupyti paprašius nestandartinės konfigūracijos. Solaris atstovai asmeniškai Šimašiui perdavė sutaupytus pinigus Žubrowka dėžutėje.

                  Comment


                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                    Be jokios abejonės Vilniui perkant autobusus buvo numatytas sutaupymas ant STOP mygtukų kiekio. Tikrai masinėje gamyboje įmanoma sutaupyti paprašius nestandartinės konfigūracijos. Solaris atstovai asmeniškai Šimašiui perdavė sutaupytus pinigus Žubrowka dėžutėje.
                    Solaris, aišku, yra vienintelis gamintojas pasaulyje, o jo modelių standartinė komplektacija yra pasaulio viešojo transporto aukso standartas nuo kurio nukrypti būtų baisi nuodėmė.

                    O jei rimčiau, tai mygtukų pasiekiamumas turėtų būti viešųjų pirkimų dokumentuose, reikalavimų skyriuje. Bet, norint sukurti tokius reikalavimus, reikia visų pirma suprasti kaip turi veikti miesto VT, tad iš VMS to tikėtis būtų naivu. Jei teisingai supratau, dabar, dėl mygtukų stokos, autobusai piko metu stoja kiekvienoje stotelėje net jei ir to nereikia? Fantastika.

                    Comment


                      Kad Vilniuje mygtukai iš viso nenaudojami? Lyg buvo kažkoks eksperimentas su jais, gal kas atsimena?

                      Comment


                        Parašė digital Rodyti pranešimą
                        Kad Vilniuje mygtukai iš viso nenaudojami? Lyg buvo kažkoks eksperimentas su jais, gal kas atsimena?
                        Rašo, kad 66 maršrute yra viena stotelė tokia, bet:

                        Primenama, kad norint išlipti stotelėje „Pagal pareikalavimą“ reikia informuoti viešajam transportui dar stovint stotelėje prieš stotelę „Pagal pareikalavimą“ ir iš anksto prieiti prie viešojo transporto durų.
                        Tad realiai stovėjimas prie durų veikia vietoj stop mygtuko

                        Comment


                          Mano patirtis vakarų Europoje su autobusais:

                          - galima mokėti bet kokia bekontakte kortele
                          - autobusas populiariuose maršrutuose važiuoja "kas x minučių", o ne tiksliu tvarkaraščiu, tad žinai, kad jis nestovės ir nelauks be jokio reikalo stotelėje jei netyčia atvažiuos greičiau
                          - autobusuose yra naudojami 'stop' mygtukai, kurie yra lengvai pasiekiami, tad autobusas stoja tik ten, kur reikia - tai didina važiavimo greitį ir psichologinį komfortą (žinai, kad nėra švaistomas tavo laikas be jokios priežasties)
                          - daugybė stotelių nėra 'kišenėse', tad stojant yra mažiau paveikiamas vestibiuliarinis aparatas, t.y. pavargstama gerokai mažiau važiuojant ilgesnius atstumus
                          - yra gerai suformuoti transporto hub'ai didžiausiuose pasikeitimo taškuose

                          Bet visų svarbiausia, urbanizuotose teritorijose autobusas ten yra skirtas trumpiems atstumams, t.y. tai nėra kamieninė transporto priemonė. Tokiomis ten yra traukiniai ir metro, autobusai tiesiog išvežioja žmones 'first/last mile', arba važinėja periferiniais maršrutais

                          Vilniuje, kur autobusai yra kamieninė transporto priemonė, t.y. transporto priemonė, skirta ilgiems atstumams, nei vieno šių dalykų nėra. Jie tikisi, kad žmonės važiuos kokias 18 ar kiek ten stotelių stojant be reikalo dėl griežto tvarkaraščio ar sistemos, kur naudojami 'stop' mygtukai nebuvimo, vingiuojant į kišenes, keičiantis prie didelių sankryžų, laukiant be paviljonų, perkant bilietus neaišku kur ir neaišku kaip. Tai yra neįtikėtina. Vilniaus VT yra absoliučiai be konkurencijos pats prasčiausias visoje ES, visiškai nelygintinas su absoliučiai jokiu panašaus dydžio ES miestu.

                          Comment


                            Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.

                            Comment


                              Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                              Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.
                              O jei autobusas perpildytas? Tada reikia lipti visiems per galvas iki to mygtuko? Norint tokius dalykus padaryti gerai, juos (kaip ir visą kitą) reikia planuoti aklam, kurčiam, neįgaliam ir super droviam užsieniečiui, o ne vidutiniam žmogui. Ir suprantu, kad Vilniaus VT žmonės turi puikų 'track record' kuriant geriausias VT sistemas pasaulyje (), bet pasiliksiu vis tik prie nuomonės, kad vakarų transportininkai tuos dalykus padaro geriau ir mygtukų dėjimas ant kiekvieno turėklo (kuris, spėju, ir nieko nekainuoja praktiškai) yra geresnis variantas.

                              Comment


                                Daugiau pavyzdžių:

                                Aarhus:
                                https://www.flickr.com/photos/lavulv/37554774480

                                Madrid:
                                https://evobusspainblog.files.wordpr...ras-gnc-12.jpg

                                Stockholm:
                                https://www.dreamstime.com/stock-ima...-image26813854

                                Dusseldorf:
                                https://foursquare.com/v/bussteige-t...c4d132e33ea67d

                                Bet siūlyti daugiau mygtuku Vilniaus VT yra, spėju, tas pats, kas siūlyti Lamborghini (visai kaip su Daugpilio ar Olštyno transporto priemonėmis).

                                Comment


                                  Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                  O jei autobusas perpildytas? Tada reikia lipti visiems per galvas iki to mygtuko?
                                  Norint išlipti iš pilno autobuso bet kokiu atveju reikia prasibrauti iki durų. Iš anksto. Didesnis mygtukų kiekis neišspręs autobuso talpos problemos.

                                  Comment


                                    Dėl "stop" mygtukų Klaipėdoje naudijimo pritarčiau Briedžiui, problemų dėl mygtukų skaičiaus dar neteko pajusti. Aišku, tą sistemą KLAP'as yra tinkamai susitvarkęs bent daugumoje autobusų, kai pas privatininkus yra dar likę ir "wagen halt" užsidegančių po paspaudimo, ar apskritai "stop" ekranėlių autobusuose nėra.
                                    Vilniuje, bent mažiau populiariuose maršrutuose ši sistema galėtų veikti jau dabar be rimtesnių investicijų. Klausimas tik, kiek prie to norėtų pratintis tiek vairuotojai, tiek keleiviai.
                                    Savo laiku teko daug važinėtis autobusais Budapešte, kur pagrindiniuose maršrutuose keleiviai laipinami/išlaipinami per visas duris (įskaitant priekines), o išlipant reikia spausti mygtuką prie durų. Paspaudus atsidaro konkrečios durys. Visai patogu buvo naudotis.

                                    Comment


                                      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                      Norint išlipti iš pilno autobuso bet kokiu atveju reikia prasibrauti iki durų. Iš anksto. Didesnis mygtukų kiekis neišspręs autobuso talpos problemos.
                                      Taip, bet grūdimasis per autobusą yra sunkiai apskaičiuojamas laiko prasme, o stotelės praleisti nesinori, dėl ko, kai tie mygtukai būna tik prie išėjimo, grūstis pradedama gerokai anksčiau. Jei mygtukas yra šalia, jį galima paspausti prieš grūdantis, kas suteikia garantiją, kad autobusas tikrai sustos, dėl ko grūstis galima pradėti vėliau ir tai daryti ramiau.

                                      Kitas dalykas yra tai, kad mygtuko paspaudimas veikia kaip signalizavimas aplink esantiems žmonėms, kad planuojama eiti link išėjimo. Aplinkiniams dėl to lengviau suprasti ketinimus ir neretai mandagesni keleiviai patys pasitraukia paliekant praėjimą. Tai yra maži dalykai, bet jie yra svarbūs VT patrauklumui.

                                      Apskritai tai aš siūlyčiau naudoti geriausias vakarų Europos praktikas tokiems dalykams vietoje dviračių išradinėjimo. Esame visiškai katastrofiškoje situacijoje su VT, neturime net intelektinio potencialo, kuris sugebėtų identifikuoti problemas su medvaržčių naudojimu autobuso sėdynių sutvarkymui. VT žmonės turi tiesiog nuvažiuoti į vakarų Europą su užrašų knygute ir viska kruopščiai nukopijuoti. Tai yra jų suknistas darbas ateinantiems bent trisdešimčiai metų.

                                      Comment


                                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                        Apskritai tai aš siūlyčiau naudoti geriausias vakarų Europos praktikas tokiems dalykams vietoje dviračių išradinėjimo. Esame visiškai katastrofiškoje situacijoje su VT, neturime net intelektinio potencialo, kuris sugebėtų identifikuoti problemas su medvaržčių naudojimu autobuso sėdynių sutvarkymui. VT žmonės turi tiesiog nuvažiuoti į vakarų Europą su užrašų knygute ir viska kruopščiai nukopijuoti. Tai yra jų suknistas darbas ateinantiems bent trisdešimčiai metų.
                                        Tamsta suprantat, kad norint kažko pasiekti, reikia spaminti tiesiogiai į VMS, o ne kasdien rašyti paklodes forume?

                                        Nebent buvot jų užblokuotas, bet čia jau kaip ir iškart viskas aišku tampa.

                                        Comment


                                          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                          Nebūtina ieškoti "stop" mygtukų pavyzdžių kažkur toli užsienyje, štai Klaipėdoje jau keli metai ši sistema gana neblogai veikia. Vairuotojai neprivalo stoti stotelėje jei nėra įlipančių ir išlipančių keleivių, todėl jau susiformavo įprotis prieš išlipant iš anksto atsistoti ir nueiti prie durų, ten ir paspausti mygtuką. Tad prie kiekvienos sėdynės jie tikrai nėra būtini.
                                          O jeigu prieš autobusui susitojant ir išleidžiant arčiau durų stovinčius keleivius tu net atsistoti neturi vietos? Kaip tokiu atveju nueiti prie durų ir paspausti mygtuką?
                                          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                          Norint išlipti iš pilno autobuso bet kokiu atveju reikia prasibrauti iki durų. Iš anksto. Didesnis mygtukų kiekis neišspręs autobuso talpos problemos.
                                          Kartais tai tiesiog fiziškai neįmanoma. Truleibusas sustoja stotelėje, tada iš jo išlipa koks 20 žmonių kad išleisti 2-5 tikrai lipančius lauk ir po to sulenda atgal vidun. Va toks važaivimas piko metu vyksta.

                                          Klaipėdoje matyt tiesiog nėra tiek keleivių.

                                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                                          Tamsta suprantat, kad norint kažko pasiekti, reikia spaminti tiesiogiai į VMS, o ne kasdien rašyti paklodes forume?

                                          Nebent buvot jų užblokuotas, bet čia jau kaip ir iškart viskas aišku tampa.
                                          Spaminti tam pačiam VMS kuris reumatiniam senoliui į polikliniką siūlė važiuoti dviračiu?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X