Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts



    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Surašyti darbų sąrašiuką būsimiems merams/tarybos nariams jau seniau buvau pradėjęs, kadangi yra labai daug darbų (ir gana elementarių) dar IKI naujų transporto rūšių įvedimo. Dabar išėjo puiki proga tą sąrašą pašlifuoti ir pateikti daugmaž galutinį variantą, kokį įsivaizduočiau. Stengiausi per daug neišsiplėsti. Išejo „tik“ 20 punktų:
    Sutinku su viskuo, išskyrus tuo, kad yra darbų, kuriuos reikia padaryti prieš diegiant naują transporto priemonę. Dėl to nesu tikras. Kiek yra aktuali autobusų juosta su visa infrastruktūra naujajai transporto priemonei? Jau esu davęs Ottawa pavyzdį (apie jį kartais kalba RM Transit YouTube kanalas)į - jie ten turėjo pilną 'tikrą' BRT, su stotelėmis ir pirmumo teise, bet nusprendė jį pakeisti LRT sistema (nes 'tikras' BRT yra šiaurės Amerikos automobilistų produktas, visapusiškai prastesnis už LRT sistemą, kalbant apie kamienines, o ne periferines, linijas). Iš pirmos pažiūros, atrodė, kad tereikia nutiesti bėgius vietoje kelio, visa kita jau yra. Tačiau, pradėjus dirbti, paaiškėjo, kad yra daugybė neatitikimų dėl standartų, visokios įkalnės, platformos ir kt. turėjo būti perdarytos iš esmės ir projekto kaina smarkiai išaugo. Jei Vilnius pastato pilną A juostų tinklą su moderniomis stotelėmis prieš statant LRT, iš jų nebus jokios naudos, jas reikės keisti vos pradėjus tiesti LRT bėgius. Kažkiek naudos iš tų A juostų būtų tik tokiu atveju, jei jos būtų tiesiamos vidury kelių.

    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Beje, galima pasižiūrėti į „Vilniaus metro“ svetainę ir veiklą.
    Na taip, Metro sąjūdis padarė, turbūt, daugiau žalos nei naudos bėginio transporto vystymui Vilniuje. Ten, tarp teisingų pastebėjimų, pilna visokių keistų teiginių apie metro tiesioginį atsipirkimą (whut) ir kitus dalykus. Spėju, kad nemažai kam bėginio transporto palaikytojų veidas yra būtent jie, o tas tikrai nėra gerai. Nenorėčiau jų visiškai nurašyti, bet jiems reiktų pakelti lygį truputį visko, susikurti modernesnį konceptą (Vilniuje net 'light metro' būtų labai ambicinga) ir pafiltruoti savo komunikaciją. Iš iniciatyvos rodymo tai jie dirba gana neblogai, sugebėjo net įstatymą kažkokį prastumti, net jei ir nelabai naudingą.

    Comment


      Parašė VLR Rodyti pranešimą
      Sutinku su viskuo, išskyrus tuo, kad yra darbų, kuriuos reikia padaryti prieš diegiant naują transporto priemonę. Dėl to nesu tikras. Kiek yra aktuali autobusų juosta su visa infrastruktūra naujajai transporto priemonei? Jau esu davęs Ottawa pavyzdį (apie jį kartais kalba RM Transit YouTube kanalas)į - jie ten turėjo pilną 'tikrą' BRT, su stotelėmis ir pirmumo teise, bet nusprendė jį pakeisti LRT sistema (nes 'tikras' BRT yra šiaurės Amerikos automobilistų produktas, visapusiškai prastesnis už LRT sistemą, kalbant apie kamienines, o ne periferines, linijas). Iš pirmos pažiūros, atrodė, kad tereikia nutiesti bėgius vietoje kelio, visa kita jau yra. Tačiau, pradėjus dirbti, paaiškėjo, kad yra daugybė neatitikimų dėl standartų, visokios įkalnės, platformos ir kt. turėjo būti perdarytos iš esmės ir projekto kaina smarkiai išaugo. Jei Vilnius pastato pilną A juostų tinklą su moderniomis stotelėmis prieš statant LRT, iš jų nebus jokios naudos, jas reikės keisti vos pradėjus tiesti LRT bėgius. Kažkiek naudos iš tų A juostų būtų tik tokiu atveju, jei jos būtų tiesiamos vidury kelių.

      Vienas argumentas, kodėl reiktų prieš LRT diegimą didinti A juostas ir pan. yra keleivių, besinaudojančių VT, skaičiaus didinimas. Kitaip sakant, dar prieš LRT padaryti, kad VT taptų patrauklus, atrodytų modernus ir procentas besinaudojančių pasistiebtų. Tada ateina LRT ir tą procentą dar ūgteli aukštyn

      Comment


        Parašė liootas Rodyti pranešimą


        Vienas argumentas, kodėl reiktų prieš LRT diegimą didinti A juostas ir pan. yra keleivių, besinaudojančių VT, skaičiaus didinimas. Kitaip sakant, dar prieš LRT padaryti, kad VT taptų patrauklus, atrodytų modernus ir procentas besinaudojančių pasistiebtų. Tada ateina LRT ir tą procentą dar ūgteli aukštyn
        Ir priedo, niekas nedraudžia statant naują infrastruktūrą ratiniam VT, iškart rezervuoti koridorius tramvajui. Pvz., Konstitucijos pr./Narbuto g., tramvajų galima būtų tiesti viduryje, naikinant A juostas (t.y. persislinktų važiuojamoji dalis).

        Daryti geras stoteles reikėtų nepriklausomai nuo to, ar bus tramvajus, ar ne. Nebent norima padaryti tokią nesąmonė kaip siūlė VGTU, kad neduok Dieve koks nors vienas maršrutas netyčia važiuotų ta pačia gatve kaip ir tramvajus, taip visiškai sudarkant autobusų/troleibusų maršrutų tinklą.

        Dar tokia pastaba: už vienos tramvajaus linijos kainą, būtų galima ne tik įrengti A juostas svarbiausiose vietose, bet ir visiškai perdaryti esamą infrastruktūrą/bilietų/tvarkaraščių sistemą (ką, kaip jau minėjau, reikės daryti nepriklausomai nuo to, ar bus nauja VT rūšis, ar ne). Turint ribotas lėšas, prioritetas turėtų būti skiriamas didesnei daliai keleivių naudą nešančioms priemonėms. Ir tramvajaus, ir visiškai apleistos VT sistemos sutvarkymo nepatempia net turtingi miestai, ką jau kalbėti apie Vilnių.

        Perfrazuojant - duoti Lamborghini autotransporto įmonei, prieš tai važinėjusiai su Žiguliais, prieš tai niekaip neparuošius nei remzonos, nei vairuotojų - toli gražu nėra gera mintis.

        Jaukių Velykų!

        Comment


          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

          Ir priedo, niekas nedraudžia statant naują infrastruktūrą ratiniam VT, iškart rezervuoti koridorius tramvajui. Pvz., Konstitucijos pr./Narbuto g., tramvajų galima būtų tiesti viduryje, naikinant A juostas (t.y. persislinktų važiuojamoji dalis).
          Too late. Medžiai jau susodinti

          Comment


            Viskas ten ok, Konstitucijos pr. yra tokio pločio, kad medžiai visiškai netrukdo ir dar liktų vietos šone. Keblumų kiltų nebent norint įrengti platų sustojimo peroną vietoje, kur tie medžiai jau pasodinti, bet sprendimų vis tiek būtų.

            Kaip Konstitucijos pr. atrodo dabar:
            Click image for larger version  Name:	dabar.png Views:	1 Size:	49,4 kB ID:	1963131 Kaip galėtų atrodyti po LRT nutiesimo:
            Click image for larger version  Name:	tram.png Views:	1 Size:	62,2 kB ID:	1963132
            Pirmąją juostą po tramvajaus nutiesimo specialiai palikau platesnę, kad būtų lengviau manevruoti ten liksiantiems maršrutams (pvz. 43, 46, 49).

            Comment


              Parašė liootas Rodyti pranešimą


              Vienas argumentas, kodėl reiktų prieš LRT diegimą didinti A juostas ir pan. yra keleivių, besinaudojančių VT, skaičiaus didinimas. Kitaip sakant, dar prieš LRT padaryti, kad VT taptų patrauklus, atrodytų modernus ir procentas besinaudojančių pasistiebtų. Tada ateina LRT ir tą procentą dar ūgteli aukštyn
              Vilniuje, G maršrutuose seniai yra surinkti Light Rail linijas pateisinantys skaičiai (nebent klausysimės VMS 'ekspertų', kurie prigalvojo kažkokių nesąmoningų ir nepagrįstu skaičių savo melagingą informaciją naudojančiose 'studijose'). Žiūrint kad ir į kokio Giotenburgo tramvajų linijas, vienos jų kas dieną pervežamas žmonių skaičius svyruoja tarp 15,6k ir 43,4k (vidurkis - 29,6k). Tai yra pilnai išdirbtas, gerai sustyguotas tramvajų tinklas. Vilniaus G maršrutai perveža virš 20k žmonių per dieną. Mes čia kalbame apie tragiškam stovyje esančias linijas, važiuojančias be pirmumo teisės ir su kreivais tvarkaraščiais, mieste, kuriame VT yra nišinis dalykas. Nutiesus ten konkurencingą LRT, Giotenborgo skaičiai būtų labai nesunkiai padėti į vietą per kelis metus.

              Light Rail sistemos tuo ir geros, kad joms pateisinti užtenka sąlyginai mažų skaičių, yra krūva pavyzdžių visokiuose kad ir Prancūzjios miesteliuose, kur LRT/tramvajus perveža po 20k ir yra laikomas sėkme. Tuo pačiu metu, paklausai augant, tokios sistemos gali pervežti ir 200-300k žmonių per dieną kaip Budapešte ar Stambule. Šis mitas, kad reikia rinkti kažkokius mistinius skaičius prieš tiesiant LRT yra tik rimtų sprendimų ir darbo atidėliojimas, nieko daugiau.

              Comment


                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                Ir priedo, niekas nedraudžia statant naują infrastruktūrą ratiniam VT, iškart rezervuoti koridorius tramvajui. Pvz., Konstitucijos pr./Narbuto g., tramvajų galima būtų tiesti viduryje, naikinant A juostas (t.y. persislinktų važiuojamoji dalis).

                Daryti geras stoteles reikėtų nepriklausomai nuo to, ar bus tramvajus, ar ne. Nebent norima padaryti tokią nesąmonė kaip siūlė VGTU, kad neduok Dieve koks nors vienas maršrutas netyčia važiuotų ta pačia gatve kaip ir tramvajus, taip visiškai sudarkant autobusų/troleibusų maršrutų tinklą.
                Tokių gatvių, kur reiktų ir autobusų juostos, ir tramvajaus būtų mažuma - kalbame apie Konstitucjios pr. ir kelias kitas gatvių atkarpas. Tad tas principas, kad reikia visur pirma pastatyti autobusų juostas ir tik po to tiesti LRT nėra teisingas - didžioji dalis autobusų juostų ir kitos infrastruktūros būtų nenaudotina nutiesus tose liniijose LRT, didesnėje dalyje tų maršrutų dviems VT linijoms sunkiai atsirastų ir vietos nekalbant apie poreikį. Būtent dėl to A juostas šiuo metu yra racionalu vystyti tangentiniuose ir periferiniuose, o ne kamieniniuose maršrutuose. Ir taip, nutiesus LRT autobusai taptų kamieną aptarnaujančia transporto priemone, važinėjančia giliau į gyvenamuosius rajonus, vietoje kamieninių linijų dubliavimo, tad autobusų tinklo principas ir tikslas turėtų keistis iš esmės. Būtent dėl to ir reikia šiuos dalykus daryti kuo anksčiau ir vengti investicijų į kažką, ko paskui nebereikės ar ką reikės radikaliai perdaryti.

                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                Dar tokia pastaba: už vienos tramvajaus linijos kainą, būtų galima ne tik įrengti A juostas svarbiausiose vietose, bet ir visiškai perdaryti esamą infrastruktūrą/bilietų/tvarkaraščių sistemą (ką, kaip jau minėjau, reikės daryti nepriklausomai nuo to, ar bus nauja VT rūšis, ar ne). Turint ribotas lėšas, prioritetas turėtų būti skiriamas didesnei daliai keleivių naudą nešančioms priemonėms.
                Aš galiu lygiai taip pat sakyti, kad vietoje milijoną Eurų kainuojančio troleibuso geriau yra užpirkti keliasdešimt 'mikrūškių', nes nėra pinigų. Visada galima leistis į tokias paraleles, bet aš būčiau linkęs tiesiog žiūrėti į geriausią praktiką Vilniaus dydžio vakarų Europos miestuose, kuriuos Vilnius jau beveik yra pasivijęs pagal labai nemažai parametrų. Kitu atveju galima nusileisti iki "mano dėdė būtų iš vokiečių pigiau atvežęs" lygio argumentų.

                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                Ir tramvajaus, ir visiškai apleistos VT sistemos sutvarkymo nepatempia net turtingi miestai, ką jau kalbėti apie Vilnių.
                Kurie tiksliai?

                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                Perfrazuojant - duoti Lamborghini autotransporto įmonei, prieš tai važinėjusiai su Žiguliais, prieš tai niekaip neparuošius nei remzonos, nei vairuotojų - toli gražu nėra gera mintis.
                LRT nėra Lamborghini, jį prižiūrėti ir išlaikyti sugeba gerokai neturtingesni miestai. Lamborghini Vilniuje būtų kokia nors Crossrail ar RER linija, LRT/tramvajus yra visiška programa minimum. Tas principas, kad reikia gerinti viską palaipsniui skamba gerai tik teoriškai, realiai tai būtų tiesiog pinigų išmetimas. Tai yra lygiai tas pats, kas sakyti, kad vietoje Šnipiškių medinukų pirma reikėjo įkalti carinį plytinį pastatą, tada gal stalinuką, tada Brėžnevo laikų dvylikaaukštį ir tik tada modernų daugiaaukštį, kokie yra statomi ten. Ne taip veikia pasaulis.
                Paskutinis taisė VLR; 2022.04.17, 21:18.

                Comment


                  Apie STOP mygtukus ir keleivių durų atsidarymą galima fantazuoti nebent tada, kai VT nevažiuos toks sausakimšas kad kvėpuoti sunku, kur tau dar iki mygtuko keliauti. Piko metu deja dar dažnai tokie važinėja.

                  Comment


                    Piko metu ir nereikia spausti STOP mygtuko, by default turi sustoti visose stotelėse.

                    Comment


                      Aš čia apie 9/10 pasiūlymus.

                      Comment


                        O gali kas nors man priminti kodel sitame forume pastoviai blokuojamos tramvaju ir metro temos? Jos kazkam trugdo?

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                          Aš čia apie 9/10 pasiūlymus.
                          Tai ir sakau, kad piko metu to nereikėtų.

                          Comment


                            Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą
                            O gali kas nors man priminti kodel sitame forume pastoviai blokuojamos tramvaju ir metro temos? Jos kazkam trugdo?
                            Kiek atsimenu, kad yra Vilniaus tramvajaus tema, nors nematau tam reikalui daryti atskiros temos, nes tai gan susiję. O dėl metro tai iš viso temos nemačiau (nebent prieš 2-3 metus paskutinis įrašas).

                            Comment


                              Parašė digital Rodyti pranešimą
                              Tai ir sakau, kad piko metu to nereikėtų.
                              Ok, bet kaip tai nustatyti? Pagal laiką? Sudėtinga sistema gautųsi. Keleiviam reikėtu atsiminti kada reikia spausti o kada ne ir t.t. Tokia sistema veikia jeigu keleivių kiekis viename transporto priemonės vienete yra pakankamas kad joje galima būtų vaikščioti kai artėja prie tavo stotelės. Vilniaus VT to tiesiog nėra.

                              Comment


                                Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą
                                O gali kas nors man priminti kodel sitame forume pastoviai blokuojamos tramvaju ir metro temos? Jos kazkam trugdo?
                                Jei neklystu, tai todėl, kad jos reguliariai pavirsta plūdimosi ir fleiminimo vietomis.
                                Lietuva visiems.

                                Comment


                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                  Ok, bet kaip tai nustatyti? Pagal laiką? Sudėtinga sistema gautųsi. Keleiviam reikėtu atsiminti kada reikia spausti o kada ne ir t.t. Tokia sistema veikia jeigu keleivių kiekis viename transporto priemonės vienete yra pakankamas kad joje galima būtų vaikščioti kai artėja prie tavo stotelės. Vilniaus VT to tiesiog nėra.
                                  Pagal sveiką protą - jei transporto priemonė pilna, ji tiesiog stoja visur.

                                  Comment


                                    Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą
                                    O gali kas nors man priminti kodel sitame forume pastoviai blokuojamos tramvaju ir metro temos? Jos kazkam trugdo?
                                    Tose temose bet kas, kas pasiūlo bet ką kitą nei autobusas, būna užpuolami gaujos, rėkiančios "neATsIPiRKZ", "BRT" ir "Naujieji Vasiukai". Tada moderatoriai uždaro temą.

                                    Comment


                                      MedinisStrazdas Tai dažniausiai STOP mygtukų autobuse būna daug, praktiškai prie kiekvienos sėdynių „grupės“.
                                      Kaip ir minėta, kai autobusas pilnas, vairuotojas ir taip turėtų stoti visose stotelėse pagal sveiką protą. O pagrindiniuose miesto maršrutuose ir taip gali būti privalomas sustojimas visose stotelėse (tačiau durų atidarymas su atskiru mygtuku).
                                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                        Ok, bet kaip tai nustatyti? Pagal laiką? Sudėtinga sistema gautųsi. Keleiviam reikėtu atsiminti kada reikia spausti o kada ne ir t.t. Tokia sistema veikia jeigu keleivių kiekis viename transporto priemonės vienete yra pakankamas kad joje galima būtų vaikščioti kai artėja prie tavo stotelės. Vilniaus VT to tiesiog nėra.
                                        STOP mygtukai iš principo turėtų būti stotelėse, kuriose ne kiekvieno reiso metu būna keleivių, pvz. visokios stotelės užmiestyje, miškuose, laukuose ir pan.
                                        Prahoje ir kituose Čekijos miestuose neretai kai kurios stotelėse 'pagal pageidavimą' mygtuką reikia spausti nuolatos, kai kuriose - tik vakarais (pvz. nuo 8 valandų vakaro).
                                        Manyčiau, bent jau vėlyvuosiuse reisuose, kuomet pusėje stotelių nebūna keleivių, tas STOP mygtukas tikrai praverstų. Ypač žiemą būna kurioziška, kuomet autobusas stoviniuoja kiekvienoje stotelėje ir atidaro duris, nors niekas nelipa.

                                        Comment


                                          Parašė digital Rodyti pranešimą
                                          Pagal sveiką protą - jei transporto priemonė pilna, ji tiesiog stoja visur.
                                          Vairuotojas nuspręs kada pilnas o kada ne?
                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          MedinisStrazdas Tai dažniausiai STOP mygtukų autobuse būna daug, praktiškai prie kiekvienos sėdynių „grupės“.
                                          Kaip ir minėta, kai autobusas pilnas, vairuotojas ir taip turėtų stoti visose stotelėse pagal sveiką protą. O pagrindiniuose miesto maršrutuose ir taip gali būti privalomas sustojimas visose stotelėse (tačiau durų atidarymas su atskiru mygtuku).
                                          Vėlgi, kaip pilname troleibuse žmogui kuris yra galinės saleles galę (prie lango) dasigauti iki durų, kad paspausti mygtuką, jeigu kol kiti neišlips jis net pajudėti negali?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X